Dwa małe ¶piwory czy jeden duży?

Data: 2009-10-30 00:04:17
Autor: Beniowa
Dwa małe ¶piwory czy jeden duży?

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:nbulq5tjbq9k.dlgpedaluje.ile.moze...
Szybko i na temat: czy kto¶ z was porównywał komfort spania w dwóch lekkich
¶piworach letnich syntetycznych (komfort około 10 stopni) z jednym dużym,
ciêższym i puchowym? Które wyj¶cie jest lepsze na póŒnojesienne spanie w
namiocie w górach? Warto pakowaæ kasê w drugi letni ¶piwór czy pociułaæ i
kupiæ jak±¶ puchówkê?

W moim srodowisku jakis czas temu trendy bylo kupowanie polara na metry i szycie sobie z niego takiej wkladki (dookolnego przescieradla?) do spiwora. Moze to jest jakies wyjscie. Oczywiscie jakims rozwiazaniem jest takze spanie w dwie osoby w dwoch polaczonych spiworach, bo tak zazwyczaj jest cieplej. Ja ostatnio w jakims dosc zimnym lipcu probowalem tak spac z corka (okazalo sie, ze moj Ajungilak i jej Wolfskin maja kompatybilne suwaki) i to sie akurat nie sprawdzilo, ale z dziecmi spi sie trudno.

Pozdrawiam, Grzegorz

Data: 2009-10-30 00:08:51
Autor: Krzysztof Halasa
Dwa maƂe ƛpiwory
"Beniowa" <prosze.o.odpowiedz@in.public> writes:

W moim srodowisku jakis czas temu trendy bylo kupowanie polara na metry i
szycie sobie z niego takiej wkladki (dookolnego przescieradla?) do spiwora.
Moze to jest jakies wyjscie.

Jasne, troche poprawia sytuacje, i zdecydowanie latwiej sie pierze.

Oczywiscie jakims rozwiazaniem jest takze
spanie w dwie osoby w dwoch polaczonych spiworach, bo tak zazwyczaj jest
cieplej.

Nie potwierdzam, raczej jest troche zimniej. Tzn. oczywiscie przy
zalozeniu takiego samego wysilku fizycznego w obu konfiguracjach.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-10-30 00:21:13
Autor: Beniowa
Dwa maĆ,e Ć>piwory czy jeden duĆŒy?

Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <khc@pm.waw.pl> napisal w wiadomosci news:m3hbth4x30.fsfintrepid.localdomain...
[...]

hmmm... mysle, ze to zalezy od temperamentu wspolspacza :-)

Beniowa

Data: 2009-10-30 00:58:40
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Dwa maƂe ƛpiwory
Krzysztof Halasa bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skre¶liæ):
Nie potwierdzam, raczej jest troche zimniej. Tzn. oczywiscie przy
zalozeniu takiego samego wysilku fizycznego w obu konfiguracjach.

Na moje oko to zależy z kim siê ¶pi, oraz: czy siê ¶pi, czy wypoczywa...
;-)

--
Pozdrowienia,                            | Próżno¶ repliki siê spodziewał
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Nie powiem nawet pies ciê j***ł,

Data: 2009-11-06 16:18:26
Autor: Łukasz L.
Krzysztof Halasa pisze:

[...]

Jest cieplej.
Chyba że obie osoby s± wychłodzone.
Sprawdzane na kilku przypadkach, w gorgańskiej kosówce ;)
--
http://kosowka.wordpress.com - z dala od szlaku

Data: 2009-11-06 20:54:36
Autor: Krzysztof Halasa
Dwa maƂe ƛpiwory
"Ɓukasz L." <lechll@poczta.onet.pl> writes:

Oczywiscie jakims rozwiazaniem jest takze
spanie w dwie osoby w dwoch polaczonych spiworach, bo tak zazwyczaj jest
cieplej.

Jest cieplej.
Chyba ĆŒe obie osoby są wychƂodzone.

A co to zmienia?

Sprawdzane na kilku przypadkach, w gorgaƄskiej kosówce ;)

Byc moze to kwestia spiworow. W moich (1300 g puchu) po zlaczeniu jest
troche zimniej - nie mowie ze to jakas wielka roznica, ale zauwazalna
w dolnym zakresie temperatur. Mozliwe ze to za sprawa wiekszego luzu =
zwiekszonej wymiany powietrza powodowanej jakims tam ruchem.
W hollow-fibrze 2200 g (brutto, nie pamietam dokladnej masy wypelnienia)
jest chyba podobnie, moze cieplej po zlaczeniu? Sprawdzalem tylko
w stosunkowo wysokiej temperaturze.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-11-07 09:49:40
Autor: nuroslaw
Dwa maƂeƛpiwory czy jeden duĆŒy?

> [...]

Byc moze to kwestia spiworow. W moich (1300 g puchu) po zlaczeniu jest
troche zimniej - nie mowie ze to jakas wielka roznica, ale zauwazalna

tzn ? 1. zimniej niż w jednym ? 2. czy zimniej niż w jednym ¶piworze o masie tych dwóch ? 3. czy zimniej niż w jednym spiworze o masie puchu jak w tych dwóch ?

pozdr. o. Nuroslaw

Data: 2009-11-07 11:44:50
Autor: Krzysztof Halasa
Dwa maÄč‚eÄč›piwory czy jeden duÄčĆșy?
nuroslaw@poczta.fm writes:

Byc moze to kwestia spiworow. W moich (1300 g puchu) po zlaczeniu jest
troche zimniej - nie mowie ze to jakas wielka roznica, ale zauwazalna
w dolnym zakresie temperatur.

tzn ?

Mam wrazenie ze jasno napisalem: "po zlaczeniu".

Chodzilo przeciez o:

Gdyby ktos mial watpliwosci, spiwory wystepuja jako "lewe" i "prawe",
mozna je wtedy polaczyc suwakami. Tak czy owak w dwoch spiworach spia
wtedy dwie osoby (pomijajac jakies sytuacje np. awaryjne).

1. zimniej niĆŒ w jednym ? 2. czy zimniej niĆŒ w jednym ƛpiworze o masie tych dwĂłch ? 3. czy zimniej niĆŒ w jednym spiworze o masie puchu jak w tych dwĂłch ?

Przeciez nie przetaczalem puchu z jednego spiwora do drugiego.

Nie chodzi o sytuacje, w ktorej ktos wklada jeden spiwor do srodka
drugiego, wtedy nie mam watpliwosci ze typowo jest nawet duzo cieplej.
--
Krzysztof Halasa

Dwa małe ¶piwory czy jeden duży?