Dwa modele, czy warto doplacic

Data: 2010-04-18 13:46:58
Autor: qharz
Dwa modele, czy warto doplacic
Witam,

Planuje kupić tańszy rower crossowy z tego co się rozeznałem i
przejechałem to pasuje mi Merda Crossway 10V

http://www.rowerymerida.com.pl/rowery.php?kol=9&gr=106&id=955

Sprzedawca w sklepie silnie namawiał na dopłacenie tych 200zł do
modelu 20V

http://www.rowerymerida.com.pl/rowery.php?kol=9&gr=106&id=954

Mam pytanie czy rzeczywiście warto dopłacić?

Głównie ma służyć do jazdy po mieście. Do pracy i czasem jakiś dalszy
wypad.

pozdr.
qhaRz

Data: 2010-04-18 22:55:52
Autor: MadMan
Dnia Sun, 18 Apr 2010 13:46:58 -0700 (PDT), qharz napisał(a):

Mam pytanie czy rzeczywiście warto dopłacić?

IMO jak najbardziej - model 20 ma 8 biegów z tyłu, zatem kasetę -
większy wybór części zamiennych. 10 ma wolnobieg - nie dość że jest
dosyć ograniczony (jedno że od 14 ząbków wzwyż, drugie że tylko 7
biegów) to jeszcze oś w takim czymś lubi się wyginać - nie ma podparcia
osi w wolnobiegu. W systemie bębenkowym jest. Amortyzator nie będzie działał tak czy tak. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-04-18 23:38:30
Autor: kosik

Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:wvi7ipj2uvv9$.dlgrower.power.pl...
[...]

Owszem masz racje ale wnioskowałbym to z opisów ze strony producenta. Po pierwsze są wolnobiegi 8 rzędowe, po drugie są wolnobiegi z mniejszymi zębatkami niż 12.

Pozdrawiam
kosik

Data: 2010-04-18 23:43:48
Autor: MadMan
Dnia Sun, 18 Apr 2010 23:38:30 +0200, kosik napisał(a):

Po pierwsze są wolnobiegi 8 rzędowe, po drugie są wolnobiegi z mniejszymi zębatkami niż 12.

Link bo nie uwierzę, zwłaszcza w to drugie :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-04-19 10:18:19
Autor: kosik

Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:164x9c3jw0j9z$.dlgrower.power.pl...
Link bo nie uwierzę, zwłaszcza w to drugie :)

Tam miałem napisać, że z mniejszymi niż 14 :) Tu masz dowód:
http://www.bb-bike.pl/product_info.php?cPath=101_103&products_id=461
Ale widziałem gdzieś z 12 albo 11 tylko musze mocniej pogooglać.

Pozdrawiam
kosik

Data: 2010-04-19 19:34:11
Autor: Tomasso
Użytkownik "MadMan" napisał:

Link bo nie uwierzę, zwłaszcza w to drugie :)

Osobiście posiadam 7-rzędowy wolnobieg Shimano zaczynający sie od 11 ząbków. Kupiony z jakiegoś pudła na strychu na allegro.

Data: 2010-04-19 17:54:30
Autor: Ryszard Mikke
MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał(a):
> [...]

osi w wolnobiegu. W systemie bębenkowym jest. Amortyzator nie będzie działał tak czy tak.

A ja bym na opisane przez wątkodawcę jazdy nie dał 200 złociszów więcej.
Na miasto i dalsze wypady? Całkowicie wystarczy, a jak sie za jakiś czas
wolnobieg rozsypie, to się wymieni. Na kasetę.

rmikke

Data: 2010-04-19 20:03:45
Autor: MadMan
Dnia Mon, 19 Apr 2010 17:54:30 +0000 (UTC), Ryszard Mikke napisał(a):

a jak sie za jakiś czas
wolnobieg rozsypie, to się wymieni. Na kasetę.

Razem z wymianą koła i manetek? Średnio sensowne :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-04-19 20:05:36
Autor: arturbac
W dniu 2010-04-19 19:54, Ryszard Mikke pisze:
[...]

Wazniejsze do jazdy glownie po miescie jest typ opon (opory toczenia) i
lekkość roweru w sensie rama stalowej lub aluminiowej.
Mam i duraluminiowy i stalowy i zdecydowanie wole siadac na ten lezejszy
, jest bardziej praktyczny gdy trzeba gdzies go wtachać po schodach, lub
co chwile sie rozpedzac na skrzyzowaniach.
Amorytzator to zbedny balast.

Data: 2010-04-19 21:34:14
Autor: Tomek
[...]

Nic se nie wymienisz.

Tomek

Data: 2010-04-20 20:20:14
Autor: Ryszard Mikke
Tomek <binar@op.pl> napisał(a):

> [...]
> Na miasto i dalsze wypady? Całkowicie wystarczy, a jak sie za jakiś czas
> wolnobieg rozsypie, to się wymieni. Na kasetę.

Nic se nie wymienisz.

Ale czemu?

Poważnie pytam, może ja źle gadam, ale nie kapuję, czemu wymiana
piasty z wolnobiegiem na piastę z kasetą musi pociągać za sobą wymianę
koła i/lub manetek?

rmikke

Data: 2010-04-20 22:29:28
Autor: MadMan
Dnia Tue, 20 Apr 2010 20:20:14 +0000 (UTC), Ryszard Mikke napisał(a):

Poważnie pytam, może ja źle gadam, ale nie kapuję, czemu wymiana
piasty z wolnobiegiem na piastę z kasetą musi pociągać za sobą wymianę
koła i/lub manetek?

Wymiana piasty to przeplecenie koła - może być nieopłacalne. Zmiana z 7-biegowego wolnobiegu na 8-biegową kasetę bez zmiany manetek
też się uda o tyle że będzie nie 8 a 7 zębatek obsługiwanych. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-04-20 22:49:09
Autor: Tomek
W dniu 2010-04-20 22:29, MadMan pisze:
[...]

Jest chyba niewielka różnica w skoku manetek 7i8 biegowych. Nigdy nie udalo mi się poprawie wyregulować przerzutki do obsługi najmniejszej i największej koronki

Tomek

Data: 2010-04-20 23:25:51
Autor: MadMan
Dnia Tue, 20 Apr 2010 22:49:09 +0200, Tomek napisał(a):

Jest chyba niewielka różnica w skoku manetek 7i8 biegowych.

Niewielka lub żadna. Łańcuch jest ten sam.
Nigdy nie udalo mi się poprawie wyregulować przerzutki do obsługi najmniejszej i największej koronki

No to nie umiesz i tyle :) Akurat tylną bez problemu potrafię tak
wyregulować. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-04-20 23:32:10
Autor: MichałG
MadMan pisze:
[...]

potwierdzam. Jezdziłem tak prawie miesiąc... Manetka to jakiś  7 biegowy noname 'kreciołek' na uchwycie... ;)

--
Michał

Data: 2010-04-21 21:14:13
Autor: Ryszard Mikke
> [...]

> koła i/lub manetek?

Wymiana piasty to przeplecenie koła - może być nieopłacalne.

Ale to chyba jak trzeba zmienić szprychy przy tym?

Zmiana z 7-biegowego wolnobiegu na 8-biegową kasetę bez zmiany manetek
też się uda o tyle że będzie nie 8 a 7 zębatek obsługiwanych.

A, że przy zmianie ilości biegów trzeba zmienić manetkę (chyba
że nieindeksowana ;) ) to jasne. Ale co, siedmiobiegowych kaset nie ma?

Jakbym już się pisał na zmianę ilości biegów, to już
bym poszedł na całość i zmienił cały napęd na 9 biegów...
Fakt, kosztuje, ale bardziej przyszłościowe, jak już
zmieniać to zmieniać. A jak po taniości, to nie zmieniać.

rmikke

Data: 2010-04-21 23:21:18
Autor: MadMan
Dnia Wed, 21 Apr 2010 21:14:13 +0000 (UTC), Ryszard Mikke napisał(a):

[...]

Ech. Jak chcesz zmienić piastę bez kompletnego rozplatania koła? Nie da
się i tyle. Przy obręczy jest nieco łatwiej, ale tylko nieco.
A, że przy zmianie ilości biegów trzeba zmienić manetkę (chyba
że nieindeksowana ;) ) to jasne. Ale co, siedmiobiegowych kaset nie ma?

Są, ale wybór chyba jeszcze mniejszy niż wolnobiegów. Nawet 6-rzędowe kasety są :)

[...]

I dlatego ja bym dopłacił tutaj do 8 biegów i pozbył się problemów. Chyba że rower będzie miał przebieg w stylu 1000km/rok, to napędu w 10
lat może nie zajechać. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-04-18 23:01:30
Autor: Tomek
W dniu 2010-04-18 22:46, qharz pisze:
[...]

Wpakowałem się kiedyś w tanią Meridę. Nie wiem ile chcesz jeździć ale po kilku miesiącach może się okazać że trzeba połowę części wymienić

Tomek

Data: 2010-04-19 00:45:02
Autor: arturbac
[...]

za 999 kupiłem ostatnio Kellys Stylus i jestem bardzo zadowolony rama
aluminiowa wiec lekki jest, nie wiem jak ta merida bo nie jest podane na
stronie, i widelki bez amora tak jak chcialem - jazda glownie asfalt i
czasami troche crossu.

http://www.bicyclewebshop.com/files/Kellys_2009_Stylus[1].jpg

Podobny jest tez Author Compact
http://www.author.pl/codeigniter/velo/assets/img/rowery/Compact_II_1_czerw.jpg