Dwa monitory

Data: 2009-06-18 15:13:07
Autor: Norbert
Dwa monitory
Witam

Zmienilem jakis czas temu monitor 17'' na 22''. Jest bardzo fajnie, ale
poprzedni monitor stal bezczynnie (szkoda mi go sprzedac, bo dostane grosze
a jest bardzo dobry) wiec przyszlo mi do glowy, zeby podlaczyc oba monitory
naraz, w mojej pracy mogloby to byc przydatne. Problem jednak jest w
ustawieniu rozdzielczosci. Jesli ustawie 1680x1050 (tak mam dotychczas na
22'') to pulpit robi sie na monitorze 17'' bardzo scisniety w poziomie
(natywnie ma 1280x1024). Czy da sie takich dwoch monitorow uzyc jakos sensownie w tandemie? Czy
raczej monitory powinny byc takie same rozmiarami?
Dodam, ze jeden z nich jest podlaczony po DVI a drugi po analogowym VGA.

Norbert

Data: 2009-06-18 09:34:32
Autor: rs
Dwa monitory
On Thu, 18 Jun 2009 15:13:07 +0200, Norbert <noreply@reply.no> wrote:

[...]

da sie, ale sprawdz w ustawieniach softwareu swojej karty graficznej.
<rs>

Data: 2009-06-18 15:41:31
Autor: acelnószz
Dwa monitory
Mam tak samo i nie znalazlem naprawde sensownego pomyslu.
Choc teoretycznie mozna np. miec jeden monitor ustawiony pionowo (do ogladania pelnego formatu kartki) , drugi poziomo

Szkoda, ze jest ograniczenie dlugosci kabla obrazowego, bo pare ciekawych zastosowan by sie znalazlo.
JaC

-- -- -

Data: 2009-06-18 16:17:54
Autor: Tomasz Chmielewski
Dwa monitory
acelnószz wrote:
[...]

Mozna kupic VGA/DVI/HDMI extender.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-06-19 13:51:40
Autor: Marx
Dwa monitory
acelnószz pisze:
[...]

na jednym mozna miec logi, na drugim programowac
mozna miec np dwa oddzielne okienka Eclipse
na jednym mozna surfowac, na drugim miec TV, notowania gieldowe, pokaz slajdow itp
Marx

Data: 2009-06-22 15:34:32
Autor: acelnószz
Dwa monitory
To po co miec dwa male, skoro mozna miec jeden porzadny?
Rozumiem, ze moga byc jakies konkretne potrzeby - np. projektantom - ale idac Twoja mysla lepsze od dwóch sa trzy monitory, a jeszcze lepsze cztery.
JaC

-- -- -

Data: 2009-06-23 08:33:34
Autor: Marx
Dwa monitory
acelnószz pisze:
[...]

1. odpisuj pod cytatem, inaczej bedzie to ostatnia odpowiedz na Twoj post z mojejs trony
2. Po to ze kupujac nowy monitor stary musialbys oddac praktycznie za darmo, wiec juz go masz. Trzy monitory nie sa lepsze bo raczej karty obsluguja max dwa
Marx

Data: 2009-06-23 10:12:59
Autor: acelnószz
Dwa monitory
Masz tylko jedna karte graficzna?
Czy oznacza to, ze kupujac nowa karte stara musiales oddac praktycznie za darmo??
JaC

-- -- -

Data: 2009-06-18 15:25:31
Autor: Jakub Spiernowski
Dwa monitory

Dodam, ze jeden z nich jest podlaczony po DVI a drugi po analogowym VGA.

uruchamiasz monitory w trybie dualview i na kazdym mozesz indywidualnie ustawic rozdzielczosc (przynajmniej ja tak mam na NV9500 i 24" + 17" LCD)

Data: 2009-06-18 15:42:43
Autor: Piotr M
Dwa monitory
Dnia 18-06-2009 o 15:25:31 Jakub Spiernowski <nopam@gmail.de> napisał(a):

uruchamiasz monitory w trybie dualview i na kazdym mozesz indywidualnie  ustawic rozdzielczosc (przynajmniej ja tak mam na NV9500 i 24" + 17" LCD)

I np da się tak. aby na jednym były ikony programów a na drugim otwierały  się te programy? :)

--
Pzdr, Piotr M

Data: 2009-06-18 09:59:08
Autor: rs
Dwa monitory
On Thu, 18 Jun 2009 15:42:43 +0200, "Piotr M" <xxxxx@xxxxx.xx> wrote:

[...]

jasne. czasmi jednak program ma domyslne zapisane, zeby sie otwierac
na monitorze nr.1. potem mozna go przeniesc na drugi monitor. <rs>

Data: 2009-06-18 15:54:39
Autor: Mariusz Kruk
Dwa monitory
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Piotr M"
[...]

A dlaczego nie? (no, chyba że mówisz o Windows)

--
  Kruk@ -\                   | Inwigilacja  kosztuje. Permanentna inwigila-
          }-> epsilon.eu.org | cja kosztuje dużo.(Bronek Kozicki)

Data: 2009-06-18 16:30:42
Autor: Norbert
Dwa monitory
Dnia Thu, 18 Jun 2009 15:54:39 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

I np da się tak. aby na jednym były ikony programĂłw a na drugim otwierały  się te programy? :)

A dlaczego nie? (no, chyba Ĺźe mĂłwisz o Windows)

No ja akurat mam XP, czy on nie obsluguje trybu DualView? :/

Norbert

Data: 2009-06-18 16:32:48
Autor: Mariusz Kruk
Dwa monitory
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Norbert"
I np da się tak. aby na jednym były ikony programów a na drugim otwierały  się te programy? :)
A dlaczego nie? (no, chyba że mówisz o Windows)
No ja akurat mam XP, czy on nie obsluguje trybu DualView? :/

Nie o to chodzi. Chyba każde Windows (może poza 3.x) radzą sobie z
wieloma monitorami (swojego czasu praktykowałem pracę na dwu kartach
graficznych na 98 ^^). Chodziło mi bardziej o ustawienia domyślnego
ekranu i takie tam. Windows może (acz nie jestem pewien czy musi) mieć z
tym problemy.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb A  new  film by Borg... Borg Academy 4: Col-
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d' lective on Patrol

Data: 2009-06-18 11:15:37
Autor: rs
Dwa monitory
On Thu, 18 Jun 2009 16:32:48 +0200, Mariusz Kruk
<Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:

[...]

co rozumiesz przez domyslny ekran (mozesz wybrac primary secondary) i
takie tam pewnie tez sie da zalatwic, zaleznie od czego co one znacza.
<rs>

Data: 2009-06-19 08:56:45
Autor: Mariusz Kruk
Dwa monitory
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "rs"
[...]

W sensie ustawienia na którym ekranie domyślnie pojawiają się nowe okna.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ Z uwagi na poprawe jakosci swadczonych uslug
\  Kruk@epsilon.eu.org   / w dniu 04.12.2002 w godz.  07:00 - 08:00 mo-

Data: 2009-06-19 10:27:04
Autor: rs
Dwa monitory
On Fri, 19 Jun 2009 08:56:45 +0200, Mariusz Kruk
[...]

jak juz pisalem w innej odpowiedzi. wiekszosc programow zapamietuje
miejsce w ktorym ich okno ostatnio bylo, i tam sie bedzie otwierac.
niektore maja przypisane na stale otwieranie sie w oknie glownego
monitora i z tym juz chyba nic nie zrobisz. <rs>

Data: 2009-06-19 20:32:54
Autor: Mariusz Kruk
Dwa monitory
[...]

Dlatego napisałem "chyba że mówisz o windows".

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Rezygnując z Assemblera -- tracisz na czyte-
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d' lości i logiczości programu  (Jacek  Popław-

Data: 2009-06-20 00:45:11
Autor: Gotfryd Smolik news
Dwa monitory
On Fri, 19 Jun 2009, Mariusz Kruk wrote:

[...]

  A co do tego Windows mają, skoro to sprawa aplikacji?
  Równie dobrze aplikacja może pod X-ami chcieć być mądrzejsza
od istniejącej konfiguracji :|

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-06-20 10:46:33
Autor: Mariusz Kruk
Dwa monitory
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Gotfryd Smolik news"
[...]

IIRC, nie może. Zarządzaniem położeniem okien zajmuje się window
manager.

--
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] An  NT  server  can  be run by an idiot, and
[  Kruk@epsilon.eu.org   ] usually is.

Data: 2009-06-18 19:07:34
Autor: Norbert
Dwa monitory
Dnia Thu, 18 Jun 2009 16:32:48 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

[...]

W koncu pojawila sie opcja DualView, teraz nie wiem czy dlatego ze
doinstalowalem nView czy dlatego ze zrestartowalem komputer ktorys raz z
kolei. Tak czy owak mam juz rozne rozdzielczosci na obu monitorach i jest
ok :-)
Mam tylko teraz wrazenie, ze okna sie jakby wolniej odrysowuja, nie wiem
czy to jest wina dwoch monitorow czy cos bruzdzi, na razie niczego nie
znalazlem.

Norbert

Data: 2009-06-19 13:49:33
Autor: Marx
Dwa monitory
Norbert pisze:
[...]

na jednym z nich nie dziala DirectX (dziala chyba tylko na primary)
Marx

Dwa monitory