Dwa obiektywy o identycznej jasności

Data: 2009-02-23 15:44:18
Autor: John Smith
Dwa obiektywy o identycznej jasności
jan napisał(a):
Czy je¶li mam dwa sta³oogniskowe obiektywy o RÓ¯NYCH OGNISKOWYCH, ale o TEJ
SAMEJ JASNOÂŚCI, np. 50/2.8 oraz 135/2.8, to czy za przy takich samych
warunkach oÂświetleniowych, prawidÂłowe czasy ekspozycji bĂŞdÂą identyczne?

Focimy na statywie, czy z ręki?
Jeśli z ręki, to "prawidłowe" czasy będą inne, zgodnie z regułą 1/f
;-)

--
Mirek

Data: 2009-02-23 19:36:44
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 23 Feb 2009, John Smith wrote:

Focimy na statywie, czy z ręki?
Jeśli z ręki, to "prawidłowe" czasy będą inne, zgodnie z regułą 1/f
;-)

  Dla ścisłości ta reguła powinna brzmieć "1/f eq" :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-02-25 10:54:44
Autor: John Smith
Gotfryd Smolik news napisał(a):
[...]

Albo jeszcze precyzyjniej "1/f eq non IS/VR" ;-)

Uprościłem, bo to przecież grupa analogowa, a regułę 1/f wymyślono OIMW
nie dla LF czy MF tylko dopiero dla KB (alias FF) w czasach Lejki :-)
A już na pewno nie dla APS-C, ani dla IS (alias VR) :-)

--
Mirek

Dwa obiektywy o identycznej jasności