Dwa pytania o papierologie...

Data: 2011-10-07 00:55:53
Autor: Wielebny
Dwa pytania o papierologie...
(1) Jest samochód zarejestrowany jako ciężarowy (4 osoby). Co trzeba zrobić, żeby był ponownie osobowy na 5 pasażerów?

(2) Jest sobie samochód kupiony przez wła¶ciciela pół roku temu. Wła¶ciciel nie dokonał rejestracji na siebie, a teraz chce sprzedać. Co powinno się zrobić? I jakie ewentualnie czychaj± pułapki?

W.

Data: 2011-10-07 00:57:39
Autor: Grejon
Dwa pytania o papierologie...
W dniu 2011-10-07 00:55, Wielebny pisze:

(2) Jest sobie samochód kupiony przez wła¶ciciela pół roku temu.
Wła¶ciciel nie dokonał rejestracji na siebie, a teraz chce sprzedać. Co
powinno się zrobić? I jakie ewentualnie czychaj± pułapki?

Pój¶ć z obecn± i poprzedni± umow± K-S do Wydziału Komunikacji.

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-10-07 09:41:54
Autor: MZ
Dwa pytania o papierologie...
W dniu 2011-10-07 00:55, Wielebny pisze:
(1) Jest samochód zarejestrowany jako ciężarowy (4 osoby). Co trzeba
zrobić, żeby był ponownie osobowy na 5 pasażerów?
Zamontować w autoryzowanym serwisie pi±ty pas bezpieczeństwa, wymontować
kratkę je¶li ma. Potem z kwitami za operację do diagnosty (tego wyżej
umocowanego, czyli z okręgowej) i on wystawi za¶wiadczenie że auto jest
5 osobowe. Z tym do WK i zmiana wpisu w dowodzie. Warunek że to auto ma
homologację na 5 osób i było tylko "przerobione" na ciężarowe.

(2) Jest sobie samochód kupiony przez wła¶ciciela pół roku temu.
Wła¶ciciel nie dokonał rejestracji na siebie, a teraz chce sprzedać. Co
powinno się zrobić? I jakie ewentualnie czychaj± pułapki?

Musi być zachowana ci±gło¶ć umów, tzn. ostatni kupuj±cy musi mieć
wszystkie umowy zaczynaj±c od pierwszej z go¶ciem który figuruje w DR.
Pułapki s± takie, że która¶ po drodze może być felerna, brakować może
adresu, współwła¶ciciel Ľle wpisany, faktura Ľle wystawiona itd. I pani
w WK rado¶nie każe spadać na drzewo. To jest do zrobienia tylko
dokładnie trzeba sprawdzić wszystkie papiery, albo (jak mi się kiedy¶
trafiło) szukać jednego z poprzednich wła¶cicieli z drugiego końca
Polski przez Googla, żeby odkręcić zły papier.

--
MZ
OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:

Data: 2011-10-07 11:43:51
Autor: Kuba \(aka cita\)
Dwa pytania o papierologie...

Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j6mafu$7ih$1news.onet.pl...
[...]

przy czym nie musi być ASO a dowolny legalnie działaj±cy warsztat, który wystawi fakture na usługe o konkretnej nazwie (nie pamiętam dokładnie, ale diagnosta napisał mi co musi być napisane na fakturze, zeby mu wystarczyło)

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-10-07 11:52:04
Autor: Tadeusz
Dwa pytania o papierologie...

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <> napisał w wiadomo¶ci ...

Użytkownik "MZ" <"> napisał w wiadomo¶ci
[...]

powinno być napisane w nazwie usługi na fakturze:
"zmiana konstrukcyjna pojazdu"

:)

Tadeusz

Data: 2011-10-07 10:24:39
Autor: masti
Dwa pytania o papierologie...
Dnia pięknego Fri, 07 Oct 2011 11:52:04 +0200 osobnik zwany Tadeusz
wystukał:

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <> napisał w wiadomości ...

Użytkownik "MZ" <"> napisał w wiadomości
W dniu 2011-10-07 00:55, Wielebny pisze:
(1) Jest samochód zarejestrowany jako ciężarowy (4 osoby). Co trzeba
zrobić, żeby był ponownie osobowy na 5 pasażerów?
Zamontować w autoryzowanym serwisie piąty pas bezpieczeństwa,
wymontować kratkę jeśli ma. Potem z kwitami za operację do diagnosty
(tego wyżej umocowanego, czyli z okręgowej) i on wystawi zaświadczenie
ĹĽe auto jest 5 osobowe. Z tym do WK i zmiana wpisu w dowodzie. Warunek
że to auto ma homologację na 5 osób i było tylko "przerobione" na
ciężarowe.

przy czym nie musi być ASO a dowolny legalnie działający warsztat,
[...]

i warsztat musi mieć odpowiedni wpis w działalności gospodarczej czyli ofdpowiednie PKD

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-10-07 12:29:48
Autor: MZ
Dwa pytania o papierologie...
W dniu 2011-10-07 12:24, masti pisze:
[...]

.... dlatego napisałem "autoryzowany warsztat" co niekoniecznie musi
oznaczać ASO, ale dany warsztat musi mieć uprawnienia do robienia takich
przeróbek. "Garaż pana Kazia" może ich nie posiadać.

Data: 2011-10-07 12:38:46
Autor: Kuba \(aka cita\)
Dwa pytania o papierologie...

Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j6mkao$lr7$1news.onet.pl...
[...]

no wiec ja to robiłem u Pana Kazia, który ma zaresjtrowaną działalność gosp. w zakresie mechaniki i blacharstwa.
Zmieniałem samochód 2 osobowy na 5 osobowy. Założylem siedzenia, pasy, dostałem fakture, dostalem przegląd i zarejestrowałem auto (2009r).

Data: 2011-10-07 12:34:47
Autor: Rychu
Dwa pytania o papierologie...
W dniu 2011-10-07 09:41, MZ pisze:
wymontować
kratkę je¶li ma.

p=>q =/= ~(q=>p) ...hehe ;)

Samochód musi mieć kratkę, żeby być ciężarowym, ale
wcale nie trzeba jej wymontowywać, żeby nim nie był.

Wystarczy zamontować 5. pas bezpieczeństwa, a jak trafisz
na dobrego diagnostę, to i to nie będzie konieczne.
Po prostu musisz mieć za¶wiadczenie ze SKP, że pojazd dnia
tego i tego stał się samochodem osobowym.

Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana WY**00E :)

Data: 2011-10-07 12:40:42
Autor: MZ
Dwa pytania o papierologie...
W dniu 2011-10-07 12:34, Rychu pisze:
Samochód musi mieć kratkę, żeby być ciężarowym, ale
wcale nie trzeba jej wymontowywać, żeby nim nie był.
OK, chociaż praktyka w operacjach "ciężarowy-- >osobowy" pokazuje co¶
innego...

Wystarczy zamontować 5. pas bezpieczeństwa, a jak trafisz
na dobrego diagnostę, to i to nie będzie konieczne.
Rozwiń, bo jako¶ nie widzę możliwo¶ci legalnej jazdy pojazdem z 4 pasami
bezpieczeństwa w 5 osób. Zwłaszcza "dobry diagnosta" mnie zaintrygował,
znaczy mówisz o takim który weĽmie DR z wkładk±? To jest spore
podłożenie się, bo w przeciwieństwie do "dolegliwo¶ci" typu wyciek z
silnika, dziurawy tłumik i wytłuczone zawieszenie które, teoretycznie,
mog± się pojawić już po "przegl±dzie" to brak pasa bezpieczeństwa jest
ewidentny i wyjdzie przy pierwszej dokładniejszej kontroli.
Po prostu musisz mieć za¶wiadczenie ze SKP, że pojazd dnia
tego i tego stał się samochodem osobowym.
OSKP je¶li już, a tam o wałki ciężej. Na jakiej podstawie OSKP ma
wystawić to za¶wiadczenie je¶li nie na podstawie faktury z warsztatu?

Data: 2011-10-07 15:44:30
Autor: CeSaR
Dwa pytania o papierologie...
[...]

Jaka jest roznica?
Diagnosta powie ze przy kontroli byl i odpadniety teraz wydech i piaty pas.

Data: 2011-10-07 16:06:54
Autor: MZ
Dwa pytania o papierologie...
W dniu 2011-10-07 15:44, CeSaR pisze:
[...]

Taka, ze drugie pytanie będzie: to proszę pokazać dokument z warsztatu
na podstawie którego pan diagnosta wystawił za¶wiadczenie dla WK.

Data: 2011-10-07 16:32:09
Autor: Kuba \(aka cita\)
Dwa pytania o papierologie...

Użytkownik "CeSaR" <adres@mail.com> napisał w wiadomo¶ci news:j6mvnq$arg$1news.onet.pl...
[...]

taka, ze w większo¶ci przypadków da sie ocenić, czy co¶ bylo przykręcone czy nie, czy bylo ¶wieżo odkręcone czy nie.
Tak samo można stwierdzić, czy tłumik ma ¶wież± mał± dziurke, czy brakuje połowy obudowy tłumika.

Data: 2011-10-07 20:16:42
Autor: qnick
Dwa pytania o papierologie...
W dniu 2011-10-07 00:55, Wielebny pisze:
(1) Jest samochód zarejestrowany jako ciężarowy (4 osoby). Co trzeba
zrobić, żeby był ponownie osobowy na 5 pasażerów?

W.

Widzę, że wszyscy coś tam wiedzą ale nie do końca więc postaram się napisać w miarę prosto.

Żeby zmienić auto z ciężarowego na osobowy należy udać się do Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów (OSKP) w celu wykonania badania po zmianie konstrukcji pojazdu (badanie okresowe + badanie dodatkowe). Na stacji kontroli pojazdów żadnego kwitu z przebudowy i faktury za to nie potrzebujesz bo diagnosta widzi auto i widzi ile jest pasów siedzeń itd. To zaświadczenie o którym tu piszą potrzebne jest do wydziału komunikacji po to aby można było zmienić rodzaj pojazdu z ciężarowego na osobowy. Z doświadczenia wiem, że diagności żądają tego zaświadczenia już podczas przeglądu ponieważ nie chcą dopuścić do sytuacji aby data wykonania badania była wcześniejsza niż data przebudowy pojazdu przez warsztat. Przebudowy może dokonać warsztat, który tak jak ktoś pisał ma odpowiedni wpis w PKD że jest uprawniony do dokonywania przeróbek w pojazdach i po dokonaniu tej przebudowy wystawia zaświadczenie o dokonaniu zmian konstrukcyjnych oraz fakturę za usługę.

Z zaświadczeniem o zmianach z warsztatu i fakturą oraz z zaświadczeniem z OSKP wraz z opisem zmian konstrukcyjnych w pojeździe udajesz się do Wydziału Komunikacji gdzie zostaje zmieniony rodzaj pojazdu z ciężarowego na osobowy oraz zostaje wymieniony dowód rejestracyjny pojazdu.

Koszt badania na OSKP = badanie okresowe dla pojazdu (98 pln lub 161 dla auta z gazem) + 82 pln za badanie po zmianie konstrukcji czyli 180 lub 243 pln + wystawienie zaświadczenia z warsztatu ( w mojej okolicy 100 pln) + wymiana samego dowodu rejestracyjnego ok. 80pln. Pozdrawiam

Dwa pytania o papierologie...