Data: 2012-09-24 21:11:38 | |
Autor: Jacek | |
Dwa pytania poczÄ tkujÄ cego | |
1. Rower szosowy kupiony z Anglii ma na prawej rÄce hamulec przedniego koĹa, a na lewej tylnego. Dotychczas miaĹem na odwrĂłt (ale nie miaĹem szosowego). Czy tak ma/moĹźe/powinno zostaÄ, czy zamieniaÄ linki?
2. JakÄ pompkÄ kupiÄ, bo moja samochodowa przy zaĹoĹźeniu na wentyle przejĹciĂłwki mĂłwi przy 6 at pas, a potrzeba dmuchaÄ 6,85 z przodu a 8 z tyĹu. Jacek |
|
Data: 2012-09-24 12:20:43 | |
Autor: rmikke | |
Dwa pytania początkującego | |
W dniu poniedziałek, 24 września 2012 21:12:21 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
1. Rower szosowy kupiony z Anglii ma na prawej ręce hamulec przedniego koła, a na lewej tylnego. Dotychczas miałem na odwrót (ale nie miałem szosowego). Czy tak ma/może/powinno zostać, czy zamieniać linki? Jeśli Tobie pasuje, to żadne przepisy tego nie regulują. Dodatkowo, jak masz klamki zintegrowane z manetkami do przerzutek, to uzywanie przerzutek po zamianie może być problematyczne. 2. Jaką pompkę kupić, bo moja samochodowa przy założeniu na wentyle przejściówki mówi przy 6 at pas, a potrzeba dmuchać 6,85 z przodu a 8 z tyłu. Stacjonarną z Lidla :D |
|
Data: 2012-09-24 21:33:19 | |
Autor: Jacek | |
Dwa pytania początkującego | |
W dniu 2012-09-24 21:20, rmikke pisze:
Jeśli Tobie pasuje, to żadne przepisy tego nie regulują.Dzięki. Myślałem o przełożeniu samych linek, bez ruszania manetek. Przerzutki by zostały, jak są. 2. Jaką pompkę kupić, bo moja samochodowa przy założeniu na wentyle Stacjonarną z Lidla :D A jaką kupić przewoźną? Mam przyzwoitą pompkę nożną i przed chwilą udało się nadmuchać sporo więcej, ale nie wiem ile, bo skala manometru kończy się na 7 at. Jacek |
|
Data: 2012-09-24 12:44:12 | |
Autor: Ignac | |
Dwa pytania początkującego | |
W dniu poniedziałek, 24 września 2012 21:33:20 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
Myślałem o przełożeniu samych linek, bez ruszania manetek. ściągnij gripy,poluzuj śruby mocujące manetki i przełuż je na właściwą stronę(same manetki bez ruszania linek) i gotowe. Ignac |
|
Data: 2012-09-24 13:30:01 | |
Autor: rmikke | |
Dwa pytania początkującego | |
W dniu poniedziałek, 24 września 2012 21:33:20 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
W dniu 2012-09-24 21:20, rmikke pisze: Idea o tyle słuszna, że masz jakieś tam odruchy z górala, w tym hamowanie lewą ręką :D W kwestii przewoźnej pompki do wyższych ciśnień nie mam doswiadczenia. U mnie wystarcza 5bar, a i to pompuję tyle, żeby doturlac się do najbliższego kompresora (w razie awarii, bo do prac serwisowych mam stacjonarna pompkę z Lidla...) :D |
|
Data: 2012-09-24 14:43:23 | |
Autor: Ignac | |
Dwa pytania początkującego | |
W dniu poniedziałek, 24 września 2012 22:30:01 UTC+2 użytkownik rmikke napisał:
Idea o tyle słuszna, że masz jakieś tam odruchy z górala, w tym hamowanie lewą ręką Właśnie się zastanawiałem dlaczego strona po której jest manetka robi mu różnicę,bo kolega Jacek hamuje tylko jednym (tylnym)hamulcem,więc apel do kolegi jest prosty hamuj zawsze dwoma hamulcami bo tak jest bezpieczniej,jest gwarancja że nie przelecisz przed przednie koło jeżeli używając jednej-przez przypadek manetki Ci się pomylą. Ignac |
|
Data: 2012-09-24 22:37:17 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Dwa pytania początkującego | |
Jacek, Mon, 24 Sep 2012 21:33:19 +0200, pl.rec.rowery:
A jaką kupić przewoźną? Obejrzyj się na Crank Brothers PowerPump. -- Pozdrowienia, Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | A potem kilkanaście drugich. |
|
Data: 2012-09-25 01:24:25 | |
Autor: Piotrpo | |
Dwa pytania początkującego | |
W dniu poniedziałek, 24 września 2012 22:43:56 UTC+2 użytkownik Marek 'marcus075' Karweta napisał:
Obejrzyj się na Crank Brothers PowerPump.Była jeszcze sigma lambda - spokojnie dawała radę do 6atm, dalej nie wiem. Teraz chyba jest sprzedawana pod nazwą sigma alpha - koszt, to coś koło 30zł. Pompka to składana, stawiana na ziemi "pół stacjonarka" z manometrem i wężykiem. Jako awaryjna do wożenia ze sobą wystarcza. |
|
Data: 2012-09-25 00:40:01 | |
Autor: live_evil | |
Dwa pytania początkującego | |
On 24.09.2012 21:33, Jacek wrote:
Jako przewoźnej używam Cannondale 8MP06. Lekko i szybko pompuje, wg producenta nabije do 8BAR ale spokojnie i 10 można nabić jak się ma parę w łapach :-) Pomka ma wężyk i składany uchwyt oraz stopkę do przytrzymania nogą, dzięki czemu można jej używać jak podłogowej. W zasadzie jedynym jej mankamentem jest cena. -- live_evil |
|
Data: 2012-09-25 08:25:25 | |
Autor: cytawa | |
Dwa pytania poczÄ tkujÄ cego | |
Jacek pisze:
1. Rower szosowy kupiony z Anglii ma na prawej rÄce hamulec przedniego To w sumie ma niewielkie znaczenie. Zasada jest taka, zeby przy skrecaniu w trudniejsza strone na skrzyzowaniu (w Polsce w lewo, w Anglii w prawo) i wyciagnieciu reki, hamowac hamulcem tylnym. To dosyc logiczne uzasadnienie. Jesli masz klamkomanetki, to zamiana linek bedzie nieco trudniejsza. Trzeba bedzie wyciagnac calkowicie linki. Przy klamkach jak do gorala czy klasycznych szosowych (gdy pancerze nie sa pod owijka) mozna zamienic bez problemu. Jan Cytawa. |
|
Data: 2012-09-26 08:38:15 | |
Autor: Jacek | |
Dwa pytania poczÄ tkujÄ cego | |
DziÄkujÄ wszystkim za porady.
Wczoraj z synem przeĹoĹźyliĹmy linki. Najtrudniej byĹo poradziÄ sobie z owijkÄ , bo pancerze szĹy pod niÄ , ale udaĹo siÄ i nawet wszystko dziaĹa. pozdrawiam Jacek |