Dwa rachunki praw pochodnych?

Data: 2010-03-06 13:27:38
Autor: Gonzo
Dwa rachunki praw pochodnych?
Caly czas zylem w swietym przekonaniu, ze nie mozna miec 2 rachunkow pochodnych a tu mnie na jakims blogu oswiecili, ze jednak mozna. Prawda to? A moze bossa oferuje jakies subkonta?
Dzieki,
Gonzo

Data: 2010-03-06 06:06:21
Autor: Robert(felo)
Dwa rachunki praw pochodnych?
Tak, otwierasz sobie drugi portfel i tyle.

Data: 2010-03-06 15:31:25
Autor: Gonzo
Robert(felo) wrote:
Tak, otwierasz sobie drugi portfel i tyle.
Jak to zrobic w bossa? Po zalogowaniu nic nie widze takiego.
Dzieki

Data: 2010-03-07 13:48:34
Autor: kigam
Dwa rachunki praw pochodnych?

Uzytkownik "Gonzo" <gonzo@none.nn> napisal w wiadomosci
Robert(felo) wrote:
> Tak, otwierasz sobie drugi portfel i tyle.
Jak to zrobic w bossa? Po zalogowaniu nic nie widze takiego.
Dzieki

W bossie tego nie zrobisz bo to ma dla nich niski priorytet i olewaja temat.

Data: 2010-03-07 15:50:00
Autor: Gonzo
kigam wrote:
W bossie tego nie zrobisz bo to ma dla nich niski priorytet i olewaja temat.

No to lipa. Trzeba bedzie sobie poszukac innego biura ;-)

Data: 2010-03-07 07:59:05
Autor: Robert(felo)
On 7 Mar, 16:50, Gonzo <go...@none.nn> wrote:
kigam wrote:
> W bossie tego nie zrobisz bo to ma dla nich niski priorytet i olewaja temat.

No to lipa. Trzeba bedzie sobie poszukac innego biura ;-)

W bzwbk masz tę opcję i się sprawdza.

Data: 2010-03-07 15:48:46
Autor: macieks
Dwa rachunki praw pochodnych?
Do czego służy drugi portfel na pochodnych?
Jest jakieś zastosowanie?

Data: 2010-03-08 09:09:23
Autor: DJ \(Dominik\)
Dwa rachunki praw pochodnych?
Różne portfele pozwalają na utrzymywanie przeciwstawnych pozycji na tym samym instrumencie i tej samej serii.
Jak np grasz kilka strategii i chcesz sobie robić dla nich wyciągi bez męki grzebania i wyciśnięcia ze zbiorczego wyciągu ruchów związanych z wybraną strategią.

DJ

Data: 2010-03-08 19:28:30
Autor: kc
DJ \(Dominik\) <dj@antyspamstopazwrotu.pl> napisał(a):
Różne portfele pozwalają na utrzymywanie przeciwstawnych pozycji na tym samym instrumencie i tej samej serii.

Takiej strategii nie rozumiem. To chyba dla graczy targanych rozterkami w którą stronę pójdzie rynek. Nie lepszą strategią pozostanie poza rynkiem i zaoszczędzenie na prowizjach?

kc

Data: 2010-03-08 19:40:53
Autor: george

"DJ (Dominik)" <dj@antyspamstopazwrotu.pl> wrote in message news:hn2bbl$u8g$1news.onet.pl...
[...]

a to nie można "kompresowac" zlecen zanim wyjdą na rynek ?
ło matko, utrzymywac depozyt tylko po to zeby sie wyciągi zgadzały ?

excel chyba byłby tańszy, albo machnij coś w c#...

george

Data: 2010-03-10 18:04:14
Autor: Dombrek
Dwa rachunki praw pochodnych?

a to nie można "kompresowac" zlecen zanim wyjdą na rynek ?
ło matko, utrzymywac depozyt tylko po to zeby sie wyciągi zgadzały ?

excel chyba byłby tańszy, albo machnij coś w c#...

Czasem jest taka potrzeba, żeby to w ten sposób rozdzielać. Poza tym depozyt z kilku portfeli znosi się automatycznie, więc jak masz przeciwstawne pozycje, to nie przekracza kilkudziesięciu (max kilkuset) złotych od pary.
Dombrek

Data: 2010-03-10 18:09:52
Autor: george

"Dombrek" <dombrek@poczta.onet.pl> wrote in message news:hn8jee$9b2$1news.onet.pl...

[...]

przydałby sie konkretny przykład, prowizje sie jednak nie znoszą,, choc mogą spaść bo obrót sam sie generuje :). Kilka razy "myślałem" o tym intensywnie i nawet troche eksperymentowałem "offline"...
ale to raczej awaryjnie a nie strategicznie. Nie mogłem znaleźć praktycznego zastosowania tego "tricku.

george

Data: 2010-03-08 19:08:02
Autor: Gonzo
macieks wrote:
Do czego służy drugi portfel na pochodnych?
Jest jakieś zastosowanie?
Opoznianie placenia podatkow, jak juz napisal Dominik - kilka strategii, albo nawet jedna strategia na kazdym subkoncie w jedna strone (wtedy zamiast wychodzic z kontraktu przez SL mozna sprzedac opcje ITM a wyjsc w bardziej dogodnym momencie - chocby przez uplywajacy czas cena opcji stopniowo bedzie spadac, w miedzy czasie na drugim subkoncie otwieramy kontrakt w druga strone).
Otwieranie przeciwstawnych pozycji sie przydaje, jestem zawiedziony, ze bossa tego nie oferuje. A juz mialem rowniez IKE u nich otwierac.

Data: 2010-03-08 20:15:13
Autor: george

"Gonzo" <gonzo@none.nn> wrote in message news:hn3hum$67a$1news.onet.pl...
macieks wrote:
[...]

mam wrażenie że poza "podatkami" (ale jak masz straty to strategie są poprostu do dupy).
takie przeciwstawne pozycji to jest "oszukiwanie sie"...

george

Please. daj mi jakiś konkretny przykład... np na dziś.

Data: 2010-03-08 20:03:58
Autor: Gonzo
george wrote:

[...]

Ze co, ze uzywanie kilku strategii nie ma sensu? Strategie zyskowne i nalezy sie podatek, dzieki "sztuczce" z dwoma przeciwnym kontraktami mozna odwlec placenie dosc dlugo.

Data: 2010-03-08 12:58:20
Autor: macieks
On 8 Mar, 21:03, Gonzo <go...@none.nn> wrote:
george wrote:
> [...]

Ze co, ze uzywanie kilku strategii nie ma sensu? Strategie zyskowne i
nalezy sie podatek, dzieki "sztuczce" z dwoma przeciwnym kontraktami

Moje pytanie
"Do czego służy drugi portfel na pochodnych?
Jest jakieś zastosowanie?" było z rodzaju retorycznych.

Co innego pozycje przeciwstawne na dwóch różnych instrumentach (sam
czasami tak gram; otwarcie na dłuższy termin opcji np w dół, a krótszy
termin np fw w górę, bo przykładowo będą jakieś ważne dane i jest
wielce prawdopodobne, że w przeciągu dwóch dni rynek czegoś nie
złamie)
Ale otwarcie dwóch takich samych instrumentów w przeciwnych kierunkach
nie potrafię zrozumieć. Podwójne koszty.

" Strategie zyskowne i
nalezy sie podatek, dzieki "sztuczce" z dwoma przeciwnym kontraktami
mozna odwlec placenie dosc dlugo."
Mógłby kolega rozwinąć, dać prosty przykład

Data: 2010-03-08 22:44:15
Autor: Gonzo
macieks wrote:
Mógłby kolega rozwinąć, dać prosty przykład
Pod koniec marca, kiedy masz juz kontrakt wygasajacy w przyszlym roku, otwierasz S i L jednoczesnie. Pod koniec grudnia jak masz zysk z pozostalych transakcji - zamykasz ten kontrakt, ktory przyniosl strate. Po nowym roku zamykasz drugi. Potem znow w marcu otwierasz L i S, pozycja kilka razy wieksza, aby straty zaksiegowane przed koncem roku pokryly zyski z poprzedniego kontraktu zamknietego z zyskiem oraz zyski z "normalnych" transakcji. I tak przez kilka lat. Oczywiscie kiedys bedzie trzeba zaplacic podatek z kontraktu zyskownego i on bedzie dosc spory, ale przez te wszystkie lata pieniadze pracuja zamiast je oddawac zlodziejom w rzadzie. W ostatecznym rozrachunku taka kombinacja sie oplaca, zrob sobie arkusz w excelu aby policzyc ile.

Data: 2010-03-08 15:05:19
Autor: macieks
On 8 Mar, 23:44, Gonzo <go...@none.nn> wrote:
macieks wrote:
> [...]

zlodziejom w rzadzie. W ostatecznym rozrachunku taka kombinacja sie
oplaca, zrob sobie arkusz w excelu aby policzyc ile.

W sumie interesujące. W wolnej chwili pobawię się excelem.
Dzięki za wyjaśnienie.

Data: 2010-03-08 23:05:46
Autor: kc
Gonzo <gonzo@none.nn> napisał(a): Polak potrafi :)

Oczywiscie kiedys bedzie trzeba zaplacic podatek z kontraktu zyskownego i on bedzie dosc spory

Widzę, że zwątpiłeś. A przecież na kogo byś nie głosował, to zniesienie podatku masz obiecane :)

pozdrawiam
kc

Data: 2010-03-09 08:54:26
Autor: totus
macieks wrote:

Ale otwarcie dwóch takich samych instrumentów w przeciwnych kierunkach
nie potrafię zrozumieć. Podwójne koszty.

Koszty są takie same. Otwarcie przeciwstawnej pozycji na rachunku równoległym i zamknięcie pozycji na rachunku bieżącym kosztuje tyle samo.

Data: 2010-03-09 08:24:56
Autor: DJ \(Dominik\)
Dwa rachunki praw pochodnych?
Różne portfele to ogromna wygoda gdy grasz kilkoma strategiami.
Załóżmy, że longtermowy system zapodaje Ci sygnał na L, a krótkoterminowy lub intraday nakazuje pakować S, oczywiście mógłbyś to robić na jednym portfelu dbając o odpowiednią kolejność zleceń, ale znacznie łatwiej puścić zlecenia na portfelach osobnych.

DJ

Dwa rachunki praw pochodnych?