Dwa różne moduły RAM w trybie Dual Channel - jaka szansa?

Data: 2018-03-29 10:15:22
Autor: Marcin G.
Dwa różne moduły RAM w trybie Dual Channel - jaka szansa?
Chodzi o pamięci DDR3(L) SO-DIMM (w notebooku).
Czy jest szansa na uzyskanie trybu dwukanałowego pamięci w przypadku użycia dwóch modułów różnych producentów o tej samej pojemności. Czy może jeden z nich być 1,5 V, a drugi 1,35 V?

Pozdrawiam,
Marcin G.

Data: 2018-03-29 11:09:23
Autor: BQB
W dniu 29.03.2018 o 10:15, Marcin G. pisze:
[...]

Płyty główne w notebookach są bardzo ograniczone w biosie, wątpię, aby była możliwość sterowania napięciami z poziomu biosu, poza tym, czy chipset płyty głównej to obsługuje (tryb dwukanałowy).
Tak z ciekawości, po co Tobie tryb dwukanałowy na laptopie? Przyśpieszy to tylko operacje oparte o odczyt/zapis w pamięci. W zwykłym komputerze, to zysk do kilku % maksymalnie.

Data: 2018-03-29 11:54:33
Autor: Marcin G.
Użytkownik "BQB"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p9iag1$l4u$1@node2.news.atman.pl...

[...]

Chyba już od lat tryb dwukanałowy jest standardem. Był już w czasach DDR2. Wcześniej nie wiem.
Czytałem, że dość dużo daje w operacjach graficznych, w komputerach z zintegrowaną grafiką.

Pozdrawiam,
Marcin G.

Data: 2018-04-10 23:28:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dwa różne moduły RAM w trybie Dual Channel - jaka szansa?

"Marcin G." 5abcb7de$0$679$65785112@news.neostrada.pl

Chyba już od lat tryb dwukanałowy jest standardem.

Nawet jest Flex.

Był już w czasach DDR2. Wcześniej nie wiem.
Czytałem, że dość dużo daje w operacjach graficznych, w komputerach z zintegrowaną grafiką.

Ponoć nie daje wiele -- do 20% na komunikacji z RAMką,
ale i co z tego, skoro laptop wciąż czeka na dysk? ;)
(aby czytać kilobajty na sekundę)

Przyspieszenie może dać inna gospodarka (mniej
operacji dyskowych) i zamiana HDD na SSD.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2018-04-11 09:48:06
Autor: Marcin G.
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pajaah$4la$1@node1.news.atman.pl...

[...]

Mamy 2018 rok. Ktoś używa jeszcze HDD jako głównego dysku?
Pomijam specjalistyczne zastosowania.

Pozdrawiam,
Marcin G.

Data: 2018-04-11 13:44:23
Autor: zhbick
Użytkownik "Marcin G."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5acdbdba$0$657$65785112@news.neostrada.pl...

Mamy 2018 rok. Ktoś używa jeszcze HDD jako głównego dysku?
Pomijam specjalistyczne zastosowania.

Niemal każda pani Jadzia w księgowości, łącznie z milionem innych urzędników, nauczycieli, pielęgniarek w rejestracji, nauczycieli z najtańszym laptopem na kredyt (prywatnym, ale do pracy) i wieloma Brajankami i Jessikami, co to komputer od wuja i cioci Halyny na komunię dostali

Data: 2018-04-11 14:58:14
Autor: Marcin G.
Użytkownik "zhbick"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5acdf516$0$661$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]

Niemal każda pani Jadzia w księgowości, łącznie z milionem innych urzędników, nauczycieli, pielęgniarek w rejestracji, nauczycieli z najtańszym laptopem na kredyt (prywatnym, ale do pracy) i wieloma Brajankami i Jessikami, co to komputer od wuja i cioci Halyny na komunię dostali

Oni raczej nie zadają tutaj pytań.

Pozdrawiam,
Marcin G.

Data: 2018-04-11 15:36:55
Autor: zhbick
Użytkownik "Marcin G."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ace0668$0$1007$65785112@news.neostrada.pl...

Oni raczej nie zadają tutaj pytań.

Hmm, mam w jednym z komputerów talerzowego Samsunga F3 1TB jako dysk systemowy. Zajechany jest tak, że dostęp do niektórych sektorów trwa "wieki" a nabite ma kilkadziesiąt tys. godzin pracy :) Tymczasem w szufladzie leżą dwa nieużywane SSD. Po prostu w tym, do czego służy ów komp, taka kondycja dysku i wydajność jest po prostu wystarczająca.

Data: 2018-04-11 18:12:13
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-04-11 o 14:58, Marcin G. pisze:

> [...]

Niemal każda pani Jadzia w księgowości, łącznie z milionem innych urzędników, nauczycieli, pielęgniarek w rejestracji, nauczycieli z najtańszym laptopem na kredyt (prywatnym, ale do pracy) i wieloma Brajankami i Jessikami, co to komputer od wuja i cioci Halyny na komunię dostali

Nie doceniasz nauczycieli i kilku innych grup zawodowych.
Za to przeceniasz dobrobyt rodaków.

Pozdrawiam

Data: 2018-04-12 16:10:50
Autor: Roman Tyczka
On Wed, 11 Apr 2018 18:12:13 +0200, RadoslawF wrote:

[...]

SSD atrybutem dobrobytu był z 5 lat temu.

Roman Tyczka

Data: 2018-04-12 17:25:13
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-04-12 o 16:10, Roman Tyczka pisze:

[...]

I co z tego?
Chcesz zasugerować że u ludzi w domach nie ma pięcioletnich
i starszych komputerów bez dysku SSD?
Ja tam nawet młodsze od pięcioletnich widywałem bez SSD.
Ale ja mam dostęp do wielu różnych komputerów a nie tylko
do swojego i swoich znajomych oraz bogatych przyjaciół
czy kolegów z pracy.

Pozdrawiam

Data: 2018-04-13 12:14:51
Autor: Roman Tyczka
On Thu, 12 Apr 2018 17:25:13 +0200, RadoslawF wrote:

[...]

Nie wiedziałem, że nie da się dysku SSD wpakować do starego kompa.

Ja tam nawet młodsze od pięcioletnich widywałem bez SSD.

W niektórych wioskach dziś jeszcze nie ma kanalizacji, ale to nie powoduje
powstanie standardu.

Ale ja mam dostęp do wielu różnych komputerów a nie tylko
do swojego i swoich znajomych oraz bogatych przyjaciół
czy kolegów z pracy.

Tak samo jak mój, Twój punkt widzenia jest jednostkowy.

Roman Tyczka

Data: 2018-04-13 13:00:06
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-04-13 o 12:14, Roman Tyczka pisze:

[...]

A kto napisał że się nie da?
Nie każdy chce wydać pieniądze aby mieć SSD, nie każdy wie
że może, czy  taka informacja jest dla ciebie nie do zrozumienia?

Ja tam nawet młodsze od pięcioletnich widywałem bez SSD.

W niektórych wioskach dziś jeszcze nie ma kanalizacji, ale to nie powoduje
powstanie standardu.

Ale pisanie że wszyscy kanalizację mają oznacza mijanie się z prawdą.
Podobnie jak pisania że wszyscy SSD mają w swoich kompach.

Ale ja mam dostęp do wielu różnych komputerów a nie tylko
do swojego i swoich znajomych oraz bogatych przyjaciół
czy kolegów z pracy.

Tak samo jak mój, Twój punkt widzenia jest jednostkowy.

Ty chyba mylisz mój punkt widzenia z ilością komputerów bez SSD.
Nie rozmawiamy też o moim punkcie widzenia, rozmawiamy o stanie
faktycznym. Dalej będziesz zaklinał rzeczywistość że na
pewno wszyscy mają tak jak ty?

Pozdrawiam

Data: 2018-04-13 13:27:41
Autor: Roman Tyczka
On Fri, 13 Apr 2018 13:00:06 +0200, RadoslawF wrote:

[...]

Pokaż gdzie napisałem, że wszyscy mają SSD?

[...]

A jeśli nie napisałem to przestań kłamać.

Roman Tyczka

Data: 2018-04-13 15:36:25
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-04-13 o 13:27, Roman Tyczka pisze:

[...]

Najpierw pokaż gdzie ja napisałem że ty napisałeś że wszyscy mają SSD.
:-)

A kiedy ty przestanisz kłamać?

Pozdrawiam

Data: 2018-04-18 00:12:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dwa różne moduły RAM w trybie Dual Channel - jaka szansa?

"RadoslawF" paq2k7$q5d$1@node2.news.atman.pl

Nie każdy chce wydać pieniądze aby
mieć SSD, nie każdy wie że może,

Nie wie:

 - ile może wydać?
 - o istnieniu SSD?
 - jak zamienić HDD na SSD?
 - że może kupić nowy komputer z SSD zamiast z HDD?

Data: 2018-04-12 21:40:21
Autor: Akarm
W dniu 2018-04-11 o 13:44, zhbick pisze:
[...]

Nie jestem urzędnikiem, nauczycielem, nie mam w rodzinie Jessiki ani Brajanka i nie dostałem od wuja ani cioci Halyny. W ubiegłym roku wymieniłem w laptopie padnięty dysk, kupiłem HDD 500 GB.
I nie widzę w tym nic dziwnego.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-04-13 12:16:16
Autor: Roman Tyczka
On Thu, 12 Apr 2018 21:40:21 +0200, Akarm wrote:

[...]

Jeśli nie wymagasz od kompa wydajnego działania i sensownej responsywności
to pewnie, że nic w tym dziwnego.

Roman Tyczka

Data: 2018-04-14 23:43:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dwa różne moduły RAM w trybie Dual Channel - jaka szansa?

"Roman Tyczka" 118um34vfoj4t$.dlg@tyczka.com

Jeśli nie wymagasz od kompa wydajnego działania
i sensownej responsywności to pewnie, że nic
w tym dziwnego.

Gdy ktoś zarabia niewiele -- zysk z SSD jest iluzoryczny.
Ile zyskasz czasu? -- pięć godzin rocznie?
Ile zarobisz za te 5 godzin?
Dla mnie mniej niż 1TB to mało.
Ile kosztuje 1TB SSD?
I jak długo to wytrzyma, zanim odmówi posłuszeństwa?

Wywalam to, co zbędne -- mam kilka (nawet tylko 1, lub
0 -- jeśli wierzyć Menadżerowi Zadań) % aktywności HDD.

Ile czasu pochłaniają aktualizacje W10?
Ja aktualizuję 2 partycje. (jedna zapasowa)
Na razie tylko raz miałem kłopot -- około 20 sierpnia ubr.
(systemowa partycja została utracona w efekcie aktualizowania)
Ale czytałem o problemach innych ludzi.

Zajętość ;) HDD to tylko jeden z masy problemów W10.

Do SSD raczej ;) warto dać dużo RAMek -- kolejny koszt.

W pewnym momencie koszt SSD+RAM przerośnie wielokrotnie
koszt reszty, jeśli nie liczyć w tę resztę wypasionej
grafiki itp...

-=-

M$ mógłby inaczej gospodarować dyskiem -- wówczas HDD nie byłby stale zajęty.
Ale polityka jest inna -- zmuszanie klientów do inwestowania w SSD.

Data: 2018-04-15 03:56:05
Autor: Marcin Debowski
On 2018-04-13, Roman Tyczka <noemail@because.no> wrote:
[...]

Kryterium powinno być "stosownie do rzeczywistych wymagać i budżetu". Kupowanie czegoś co w sposób wydatny nie przyczyni się do planowej pracy (czasowo/ergonomią/kosztem), a za to kosztuje dużo więcej, to jest dopiero bezsens.

--
Marcin

Data: 2018-04-15 16:55:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Marcin Debowski wrote:

Kupowanie czegoś co w sposób
wydatny nie przyczyni się do
planowej pracy czasowo/ergonomią/kosztem), a za to kosztuje dużo więcej, to
jest dopiero bezsens.

Ciekawe, kiedy ktoś wpadnie na pomysł zamontowania 1000 gigabajtów
 RAMu w celu zwiększenia responsywności, gdy do pracy wystarczą 24
 GB...

Dla mnie SSD jest za drogi.

Doceniam zalety:

 - czas dostępu
 - transfer  - ciszę
 - energooszczędność
 - mechaniczną odporność
 - termiczną odporność
   (brak kondensacji pary    wodnej wewnątrz dysku)

i wady:

 - cenę
 - żywotność...

U mnie obecnie dysk zajęty jest zazwyczaj obsługą antywirusów. Wystarczy wprowadzenie priorytetowania obsługi dysku... Niech
 sobie te antywirusy pracują wtedy, gdy dysk nie jest potrzebny
 innym aplikacjom...

--
Eneuel

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-04-15 20:36:08
Autor: BaSk
[...]

No i jeszcze możliwość bezpowrotnej utraty danych z SSD
w przypadku padnięcia HDD jest jeszcze dość duża szansa ich odzyskania

--
  Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

"Cokolwiek robisz
    -   rób to dobrze!"
Rzymskie (podobno):
Quidqiud agis prudenter agas et respice finem

Data: 2018-04-16 00:59:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dwa różne moduły RAM w trybie Dual Channel - jaka szansa?

"BaSk" 5ad39b98$0$669$65785112@news.neostrada.pl

  - cenę
  - żywotność...

No i jeszcze możliwość bezpowrotnej utraty danych z SSD
w przypadku padnięcia HDD jest jeszcze dość duża szansa ich odzyskania

Owszem -- sprzętowy pad HDD skutkuje zazwyczaj (u mnie tak
było wielokrotnie) utratą jednego sektora, podczas gdy pad
SSD jest chyba (nie używam SSD, więc nie mam doświadczenia
w wiadomej materii) smutniejszy...

HDD są termicznie wrażliwe:

 - i na wysokie temperatury;
 - i na niskie temperatury;
 - i na duże zmiany temperatury w czasie;
 - i na stygnięcie, skutkujące zasysaniem powietrza...

Najlepiej takie dyski czują się w czystym powietrzu
i niezbyt mocnym obciążeniu/przegrzaniu. Wiele osób
nie wyłącza HDD, notując dziesiątki tysięcy pracy.
(u mnie tak pracowały 3.5" HDD Seagate)

Toshiba w tym laptopie ma na koncie 4303 godziny.
Laptop kupiłem bodajże 08 lutego ubr., ale przez
około 50 dni nie było mnie w ,,domu'' od czasu
kupna tego laptopa. 365 dni to 8760 godzin.

Temperatura obecnie? -- 34 stopnie Celsjusza.
Liczba włączeń dysku -- 974 razy.

SMART pokazuje różne (różnie mierzone) temperatury.

"Adam" pb07bo$ofr$1$Adam@news.chmurka.net

Wydawało mi się, że od dłuższego już czasu HDD są całkowicie hermetyczne.

Nie są -- głowica unosi się nad talerzykiem na
powietrznej poduszce. Wentylacja HDD podobna
jest do wentylacji przeciętnego pojemnika
z tuszem atramentowej drukarki.

Dwa zatuszowane pytania:

 - Dlaczego kupujemy tusz do drukarki atramentowej?
 - Dlaczego złoczyńcy tuszują, nie zaś atramentują?

-=-

Problem rzekomo zbyt wolnych HDD można by rozwiązać
stosownym prioretytezowaniem zadań HDD. Kolejnym ;)
rozwiązaniem ;) byłaby eliminacja HDD w chronionym
dostępie do RAMek. (eliminacja SWAPowania w VRAM)

SSD z VRAM to na razie bezsens z uwagi na niechęć
SSD do częstego zapisywania w tym samym miejscu.

Innym akceleratorem ;) może być buforowanie w RAMce
tego, co jest często czytane i niezbyt ;) często
pisane. Takie buforowanie (dublowanie BIOSów itp.)
jest stosowane od ,,zawsze'', ale ostatnio ;) M$
jakoś ;) to zaniedbuje... Zapotrzebowanie na RAM
stale wzrasta, ale w tych RAMkach stale za mało
jest buforowania, co skutkuje częstym szukaniem
drobniuteńkich danych na dysku...

Rzecz jasna róża bez kolców słabo prezentuje się
w naszym świecie -- padnięcie kompa czyści bufory,
dlatego buforowanie tego, co ma być zapisane na
dysku jest ryzykowne. ;) Ale czy obecne kompy
padają często? IMO nie -- bo laptopy są zwykle ;)
zaopatrzone w akumulatory podtrzymujące zasilanie
w czasie padu zasilania zewnętrznego. Zostają zatem
pady softowe i jakieś dziwne... Zatem stabilizacja
softowa (połączona z transakcyjnością) jest kolejnym
kluczem do zmniejszenia lagów.

Ale po co te wszystkie zabiegi -- skoro można po prostu
nazwać idiotami użytkowników HDD i terrorem zmusić ludzi
do inwestowania w SSD?!?!?!?!

Obecne u mnie obciążenie HDD wg Menadżera Zadań waha się
pomiędzy 0 i 2%...

 - Pisania postów SSD nie przyspieszy.
   (przyspieszy odpalanie OE itp.)
 - Obróbki grafiki -- tak samo.
   (przyspieszy odpalanie CC itp.)
 - Filmy nie odtworzą się szybciej. ;)
 - Muzyka nie przyspieszy...

Czas pożerany odpalaniem kompa czy aplikacji można
wypełnić wypróżnieniem ;) lub zaparzeniem herbaty. :)

Najwolniejszym IMO elementem wokołokomputerowym
jest wciąż człowiek -- z jego niezdecydowaniem. :)
Rozterki typu: 'warto pokazać wyciągi BZWBKKBSg,
nie warto...' zabierają najwięcej czasu...

Przed laty wąskim gardłem był internet -- dziś
Pomarańczowe 100 Mb/s chyba starczają w zupełności,
ale na szczęście ;) Azjaci szykują znacznie szybsze
rozwiązania komórkowe...

600 Mb/s LTE to szybkość wolnych HDD laptopowych.
Być może już niebawem będziemy mieli na własnych
dyskach tylko jakieś strzępy informacji -- resztę
będziemy ciągali z chmur, ale te chmury będą IMO
oparte o HDD jeszcze przez wiele dziesięcioleci.

-=-

Na 64 GB SSD mogę sobie pozwolić w laptopie.
Jeśli LTE sięgnie niskich cen i wysokich transferów
a systemy operacyjne zamkną się (jak w Androidach)
na kilku GB -- być może zrezygnuję z systemowych HDD. :)

Na razie SSD dla mnie jest zbyt drogim rozwiązaniem.
W10 zabiera około 60 GB po spakowaniu, dlatego same
partycje systemowe (dwie na wszelki wypadek) zabiorą
ze 128 GB... Do tego dysk na aplikacje i dane... Dla
mnie 1 TB to na razie (; trochę mało. ;)

Nie wszystko idzie na W10? -- potrzeba trochę
na wcześniejsze systemy? Też na SSD?

Aplikacje (dłuuuugo ładujące się do RAMki) też na SSD?

Data: 2018-04-15 20:58:02
Autor: Adam
Dwa różne moduły RAM w trybie Dual Channel - jaka szansa?
(...)
  - termiczną odporność
    (brak kondensacji pary
    wodnej wewnątrz dysku)
(...)

Filtry do powietrza miewały MFM i pierwsze wersje RLL. Później widywałem (bodajże na Maxtorach) naklejki na otworze wentylacyjnym.
Wydawało mi się, że od dłuższego już czasu HDD są całkowicie hermetyczne.

Czy tak nie jest?

Pomijam tu jakieś wodorowe wynalazki, które z definicji muszą być hermetyczne. Przynajmniej przez pewien czas ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-04-15 22:47:27
Autor: Czarek

W dniu 15.04.2018 o 20:58, Adam pisze:
Wydawało mi się, że od dłuższego już czasu HDD są całkowicie hermetyczne.

Nie są. W nawet w dyskach z bieżącej produkcji w obudowie jest mały otworek od wewnątrz zamknięty kawałkiem czegoś w rodzaju tkaniny spełniającej zadanie filtra.

--
Czarek

Data: 2018-04-15 23:54:42
Autor: Marcin Debowski
On 2018-04-15, Czarek <czarek1@nospampoczta.fm> wrote:

[...]

Te dziury służą głownie wyrównywaniu cisnienia, więc raczej prędko nie znikną.

--
Marcin

Data: 2018-04-16 18:47:57
Autor: Czarek

On 2018-04-15, Czarek <czarek1@nospampoczta.fm> wrote:

[...]

Po co mi ta informacja, wiem o tym.
Przecież skoro nie są hermetyczne to znaczy, że mają dziury, a one są do wyrównania ciśnienia. Jeśli by to nie było potrzebne, to by dziur nie było.

--
Czarek

Data: 2018-04-16 23:25:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dwa różne moduły RAM w trybie Dual Channel - jaka szansa?

"Czarek" 5ad4d3e1$0$31372$65785112@news.neostrada.pl

Przecież skoro nie są hermetyczne to znaczy, że mają dziury, a one są do wyrównania ciśnienia. Jeśli by to
nie było potrzebne, to by dziur nie było.

Coś może być hermetycznie zamknięte, ale mieć ciśnienie
atmosferyczne (lub zadane) bez względu na temperaturę.

     |     _     |
     |____|M|____|     _tu jest ruchomy tłok
     |===========| <-- '-obciążony masą M
     |           |
     |           |
     |  ~stałe   |     zwiększenie temperatury
     | ciśnienie | <-- nie zwiększy ciśnienia,
     |           |     lecz zwiększy objętość
     |           |     podniesieniem tłoka
     '-- -- -- -- -- -'

Wczesne drukarki atramentowe tak miały -- atrament ubywał,
do pojemnika nie dostawało się powietrze z zewnątrz pojemnika,
ale ciśnienie wewnątrz pojemnika było stale atmosferyczne. Nie
było tam tłoka, lecz zasada była właśnie taka. Atrament otoczony
był poduszeczką foliową.

Nie wiem, jak wygląda wewnątrz zakręcony (spiralnie) kanalik
służący do wyrównywania ciśnienia wewnątrz HDD, ale wiem, że
spadek temperatury może spowodować kondensację pary wodnej,
o ile para wodna znajdzie się wewnątrz takiego HDD. Czy tak
dzieje się czasami, czy nie -- nie wiem. Być może wyrównywanie
ciśnienia jest, ale wymiany gazów z otoczeniem nie ma, albo
prawie nie ma.

Tak czy siak -- zmiana temperatury nie jest mile widziana.

Elektronika (SSD, ale nie tylko SSD) też jest wrażliwa na
zmiany temperatury, co chyba jest oczywiste.

Data: 2018-04-16 22:08:31
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Dwa różne moduły RAM w trybie Dual Channel - jaka szansa?
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 15 Apr 2018 22:47:27 +0200  doszła do mnie wiadomość  <5ad3ba84$0$989$65785112@news.neostrada.pl>  od Czarek <czarek1@nospampoczta.fm>  :

[...]

Dyski HE nie mogą mieć otworów, hel to sprytny gaz, nawet przez mikroskopijny otwór
ucieknie.

Data: 2018-04-16 22:26:40
Autor: Marcin Debowski
On 2018-04-16, Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid> wrote:
[...]

Jak tam jest hel to bym sie nie zdziwił, jesli przez metalową obudowę też ucieka. Czy są nieco grubsze lub z innych niż Al/Mg stopów?

--
Marcin

Data: 2018-04-17 00:40:26
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Dwa różne moduły RAM w trybie Dual Channel - jaka szansa?
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 16 Apr 2018 22:26:40 GMT  doszła do mnie wiadomość  <Aq9BC.232339$s07.43058@fx08.ams1>  od Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>  :
On 2018-04-16, Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid> wrote:
[...]

Widziałem na bzdetubie rozbiórkę takiego dysku, pancerna konserwa:
https://www.youtube.com/watch?v=ANMtvYnI1gQ

Data: 2018-04-18 00:34:39
Autor: Marcin Debowski
On 2018-04-16, Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid> wrote:
[...]

No pięknie to wyglada.

--
Marcin

Data: 2018-04-16 00:08:38
Autor: Marcin Debowski
On 2018-04-15, Eneuel Leszek Ciszewski <eneuel@gmail.com> wrote:
Dla mnie SSD jest za drogi.

Zwykle nie tyle za drogi co wciąż cena jednostki pojemnosci jest dużo wieksza niż przy talerzowcach. Jak ktoś potrzebuje tylko 60-120G to niejako bezwarunkowo lepiej ssd - najtańszy, nowy, współczesny mechaniczny też będzie w tym zakresie cenowym (przy pojemności 5-10x).

Ale jeśli ktoś, np. w laptopie, potrzebuje te 1T (obrabia sobie filmy albo cóś) no to przy braku mozliwośći wsadzenia drugiego dysku, cena robi się koszmoarna. Uprzedzając, powazniejsza zabawa z czymkolwiek na dyskach zewntetrznych podczepionych kabelkiem, to jest jednak dodakowe ryzyko.

 - termiczną odporność
   (brak kondensacji pary    wodnej wewnątrz dysku)

Coś takiego chyba nie powinno mieść miejsca? ZCP te filtry wyrównujące cisnienie często regulują róoeniez wilgodność (w jakimś zakresie).

--
Marcin

Data: 2018-04-16 23:34:04
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dwa różne moduły RAM w trybie Dual Channel - jaka szansa?

"Marcin Debowski" aQRAC.224428$s07.12532@fx08.ams1

[...]

Jak dookoła -- jedni jeżdżą małymi, tanimi samochodami; inni
chodzą piechotą; jeszcze inni rozbijają się drogimi furami...

Mnie stać na HDD, nie na SSD. Ale niektórzy obywają się bez
dysków (i bez komputerów) a inni inwestują w terabajtowe SSD...

Pamiętam czasy, gdy HDD był obiektem pożądań?
Pamiętam czasy, gdy FDD był obiektem pożądań,
ale i niekoniecznie każdy miał choćby tasiemkę...

   https://pl.wikipedia.org/wiki/Stacja_dyskietek

Data: 2018-04-16 22:35:00
Autor: Marcin Debowski
On 2018-04-16, Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:
Pamiętam czasy, gdy FDD był obiektem pożądań,
ale i niekoniecznie każdy miał choćby tasiemkę...

   https://pl.wikipedia.org/wiki/Stacja_dyskietek

Do dziś pamietam jakims obiektem porządania była dla mnie stacja 3.5/1.44. Co prawda 5.25 dochodziła do niewiele mniejszych pojemności (1.2) ale jednak co 3.5 to 3.5 :) I te cyrki z formatowaniem na 1.7 aby ugrać dodatkowe 300kb.

--
Marcin

Data: 2018-04-12 15:29:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
"Marcin G." wrote in message:

Mamy 2018 rok. Ktoś używa jeszcze HDD jako głównego dysku?

Ja.

--
Eneuel

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Dwa różne moduły RAM w trybie Dual Channel - jaka szansa?