Dwa ró¿ne modu³y RAM w trybie Dual Channel - jaka szansa?

Data: 2018-03-29 11:09:23
Autor: BQB
Dwa ró¿ne modu³y RAM w trybie Dual Channel - jaka szansa?
W dniu 29.03.2018 o 10:15, Marcin G. pisze:
Chodzi o pamiêci DDR3(L) SO-DIMM (w notebooku).
Czy jest szansa na uzyskanie trybu dwukana³owego pamiêci w przypadku u¿ycia dwóch modu³ów ró¿nych producentów o tej samej pojemno¶ci. Czy mo¿e jeden z nich byæ 1,5 V, a drugi 1,35 V?

P³yty g³ówne w notebookach s± bardzo ograniczone w biosie, w±tpiê, aby by³a mo¿liwo¶æ sterowania napiêciami z poziomu biosu, poza tym, czy chipset p³yty g³ównej to obs³uguje (tryb dwukana³owy).
Tak z ciekawo¶ci, po co Tobie tryb dwukana³owy na laptopie? Przy¶pieszy to tylko operacje oparte o odczyt/zapis w pamiêci. W zwyk³ym komputerze, to zysk do kilku % maksymalnie.

Data: 2018-03-29 11:54:33
Autor: Marcin G.
Dwa ró¿ne modu³y RAM w trybie Dual Channel - jaka szansa?
U¿ytkownik "BQB"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:p9iag1$l4u$1@node2.news.atman.pl...

[...]

Chyba ju¿ od lat tryb dwukana³owy jest standardem. By³ ju¿ w czasach DDR2. Wcze¶niej nie wiem.
Czyta³em, ¿e do¶æ du¿o daje w operacjach graficznych, w komputerach z zintegrowan± grafik±.

Pozdrawiam,
Marcin G.

Data: 2018-04-10 23:28:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dwa ró¿ne modu³y RAM w trybie Dual Channel - jaka szansa?

"Marcin G." 5abcb7de$0$679$65785112@news.neostrada.pl

Chyba ju¿ od lat tryb dwukana³owy jest standardem.

Nawet jest Flex.

By³ ju¿ w czasach DDR2. Wcze¶niej nie wiem.
Czyta³em, ¿e do¶æ du¿o daje w operacjach graficznych, w komputerach z zintegrowan± grafik±.

Ponoæ nie daje wiele -- do 20% na komunikacji z RAMk±,
ale i co z tego, skoro laptop wci±¿ czeka na dysk? ;)
(aby czytaæ kilobajty na sekundê)

Przyspieszenie mo¿e daæ inna gospodarka (mniej
operacji dyskowych) i zamiana HDD na SSD.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2018-04-11 09:48:06
Autor: Marcin G.
Dwa ró¿ne modu³y RAM w trybie Dual Channel - jaka szansa?
U¿ytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:pajaah$4la$1@node1.news.atman.pl...

[...]

Mamy 2018 rok. Kto¶ u¿ywa jeszcze HDD jako g³ównego dysku?
Pomijam specjalistyczne zastosowania.

Pozdrawiam,
Marcin G.

Data: 2018-04-11 13:44:23
Autor: zhbick
Dwa ró¿ne modu³y RAM w trybie Dual Channel - jaka szansa?
U¿ytkownik "Marcin G."  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5acdbdba$0$657$65785112@news.neostrada.pl...

Mamy 2018 rok. Kto¶ u¿ywa jeszcze HDD jako g³ównego dysku?
Pomijam specjalistyczne zastosowania.

Niemal ka¿da pani Jadzia w ksiêgowo¶ci, ³±cznie z milionem innych urzêdników, nauczycieli, pielêgniarek w rejestracji, nauczycieli z najtañszym laptopem na kredyt (prywatnym, ale do pracy) i wieloma Brajankami i Jessikami, co to komputer od wuja i cioci Halyny na komuniê dostali

Data: 2018-04-11 14:58:14
Autor: Marcin G.
Dwa ró¿ne modu³y RAM w trybie Dual Channel - jaka szansa?
U¿ytkownik "zhbick"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5acdf516$0$661$65785112@news.neostrada.pl...

Oni raczej nie zadaj± tutaj pytañ.

Pozdrawiam,
Marcin G.

Data: 2018-04-11 15:36:55
Autor: zhbick
Dwa ró¿ne modu³y RAM w trybie Dual Channel - jaka szansa?
U¿ytkownik "Marcin G."  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5ace0668$0$1007$65785112@news.neostrada.pl...

Oni raczej nie zadaj± tutaj pytañ.

Hmm, mam w jednym z komputerów talerzowego Samsunga F3 1TB jako dysk systemowy. Zajechany jest tak, ¿e dostêp do niektórych sektorów trwa "wieki" a nabite ma kilkadziesi±t tys. godzin pracy :) Tymczasem w szufladzie le¿± dwa nieu¿ywane SSD. Po prostu w tym, do czego s³u¿y ów komp, taka kondycja dysku i wydajno¶æ jest po prostu wystarczaj±ca.

Data: 2018-04-11 18:12:13
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-04-11 o 14:58, Marcin G. pisze:

> [...]

Niemal ka¿da pani Jadzia w ksiêgowo¶ci, ³±cznie z milionem innych urzêdników, nauczycieli, pielêgniarek w rejestracji, nauczycieli z najtañszym laptopem na kredyt (prywatnym, ale do pracy) i wieloma Brajankami i Jessikami, co to komputer od wuja i cioci Halyny na komuniê dostali

Nie doceniasz nauczycieli i kilku innych grup zawodowych.
Za to przeceniasz dobrobyt rodaków.

Pozdrawiam

Data: 2018-04-12 16:10:50
Autor: Roman Tyczka
On Wed, 11 Apr 2018 18:12:13 +0200, RadoslawF wrote:

[...]

SSD atrybutem dobrobytu by³ z 5 lat temu.

Roman Tyczka

Data: 2018-04-12 17:25:13
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-04-12 o 16:10, Roman Tyczka pisze:

[...]

I co z tego?
Chcesz zasugerowaæ ¿e u ludzi w domach nie ma piêcioletnich
i starszych komputerów bez dysku SSD?
Ja tam nawet m³odsze od piêcioletnich widywa³em bez SSD.
Ale ja mam dostêp do wielu ró¿nych komputerów a nie tylko
do swojego i swoich znajomych oraz bogatych przyjació³
czy kolegów z pracy.

Pozdrawiam

Data: 2018-04-13 12:14:51
Autor: Roman Tyczka
On Thu, 12 Apr 2018 17:25:13 +0200, RadoslawF wrote:

[...]

Nie wiedzia³em, ¿e nie da siê dysku SSD wpakowaæ do starego kompa.

Ja tam nawet m³odsze od piêcioletnich widywa³em bez SSD.

W niektórych wioskach dzi¶ jeszcze nie ma kanalizacji, ale to nie powoduje
powstanie standardu.

Ale ja mam dostêp do wielu ró¿nych komputerów a nie tylko
do swojego i swoich znajomych oraz bogatych przyjació³
czy kolegów z pracy.

Tak samo jak mój, Twój punkt widzenia jest jednostkowy.

Roman Tyczka

Data: 2018-04-13 13:00:06
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-04-13 o 12:14, Roman Tyczka pisze:

[...]

A kto napisa³ ¿e siê nie da?
Nie ka¿dy chce wydaæ pieni±dze aby mieæ SSD, nie ka¿dy wie
¿e mo¿e, czy  taka informacja jest dla ciebie nie do zrozumienia?

Ja tam nawet m³odsze od piêcioletnich widywa³em bez SSD.

W niektórych wioskach dzi¶ jeszcze nie ma kanalizacji, ale to nie powoduje
powstanie standardu.

Ale pisanie ¿e wszyscy kanalizacjê maj± oznacza mijanie siê z prawd±.
Podobnie jak pisania ¿e wszyscy SSD maj± w swoich kompach.

Ale ja mam dostêp do wielu ró¿nych komputerów a nie tylko
do swojego i swoich znajomych oraz bogatych przyjació³
czy kolegów z pracy.

Tak samo jak mój, Twój punkt widzenia jest jednostkowy.

Ty chyba mylisz mój punkt widzenia z ilo¶ci± komputerów bez SSD.
Nie rozmawiamy te¿ o moim punkcie widzenia, rozmawiamy o stanie
faktycznym. Dalej bêdziesz zaklina³ rzeczywisto¶æ ¿e na
pewno wszyscy maj± tak jak ty?

Pozdrawiam

Data: 2018-04-13 13:27:41
Autor: Roman Tyczka
On Fri, 13 Apr 2018 13:00:06 +0200, RadoslawF wrote:

[...]

Poka¿ gdzie napisa³em, ¿e wszyscy maj± SSD?

[...]

A je¶li nie napisa³em to przestañ k³amaæ.

Roman Tyczka

Data: 2018-04-13 15:36:25
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-04-13 o 13:27, Roman Tyczka pisze:

[...]

Najpierw poka¿ gdzie ja napisa³em ¿e ty napisa³e¶ ¿e wszyscy maj± SSD.
:-)

A kiedy ty przestanisz k³amaæ?

Pozdrawiam

Data: 2018-04-18 00:12:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dwa ró¿ne modu³y RAM w trybie Dual Channel - jaka szansa?

"RadoslawF" paq2k7$q5d$1@node2.news.atman.pl

Nie ka¿dy chce wydaæ pieni±dze aby
mieæ SSD, nie ka¿dy wie ¿e mo¿e,

Nie wie:

 - ile mo¿e wydaæ?
 - o istnieniu SSD?
 - jak zamieniæ HDD na SSD?
 - ¿e mo¿e kupiæ nowy komputer z SSD zamiast z HDD?

Data: 2018-04-12 21:40:21
Autor: Akarm
W dniu 2018-04-11 o 13:44, zhbick pisze:
[...]

Nie jestem urzêdnikiem, nauczycielem, nie mam w rodzinie Jessiki ani Brajanka i nie dosta³em od wuja ani cioci Halyny. W ubieg³ym roku wymieni³em w laptopie padniêty dysk, kupi³em HDD 500 GB.
I nie widzê w tym nic dziwnego.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-04-13 12:16:16
Autor: Roman Tyczka
On Thu, 12 Apr 2018 21:40:21 +0200, Akarm wrote:

[...]

Je¶li nie wymagasz od kompa wydajnego dzia³ania i sensownej responsywno¶ci
to pewnie, ¿e nic w tym dziwnego.

Roman Tyczka

Data: 2018-04-14 23:43:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dwa ró¿ne modu³y RAM w trybie Dual Channel - jaka szansa?

"Roman Tyczka" 118um34vfoj4t$.dlg@tyczka.com

Je¶li nie wymagasz od kompa wydajnego dzia³ania
i sensownej responsywno¶ci to pewnie, ¿e nic
w tym dziwnego.

Gdy kto¶ zarabia niewiele -- zysk z SSD jest iluzoryczny.
Ile zyskasz czasu? -- piêæ godzin rocznie?
Ile zarobisz za te 5 godzin?
Dla mnie mniej ni¿ 1TB to ma³o.
Ile kosztuje 1TB SSD?
I jak d³ugo to wytrzyma, zanim odmówi pos³uszeñstwa?

Wywalam to, co zbêdne -- mam kilka (nawet tylko 1, lub
0 -- je¶li wierzyæ Menad¿erowi Zadañ) % aktywno¶ci HDD.

Ile czasu poch³aniaj± aktualizacje W10?
Ja aktualizujê 2 partycje. (jedna zapasowa)
Na razie tylko raz mia³em k³opot -- oko³o 20 sierpnia ubr.
(systemowa partycja zosta³a utracona w efekcie aktualizowania)
Ale czyta³em o problemach innych ludzi.

Zajêto¶æ ;) HDD to tylko jeden z masy problemów W10.

Do SSD raczej ;) warto daæ du¿o RAMek -- kolejny koszt.

W pewnym momencie koszt SSD+RAM przero¶nie wielokrotnie
koszt reszty, je¶li nie liczyæ w tê resztê wypasionej
grafiki itp...

-=-

M$ móg³by inaczej gospodarowaæ dyskiem -- wówczas HDD nie by³by stale zajêty.
Ale polityka jest inna -- zmuszanie klientów do inwestowania w SSD.

Data: 2018-04-15 03:56:05
Autor: Marcin Debowski
On 2018-04-13, Roman Tyczka <noemail@because.no> wrote:
[...]

Kryterium powinno byæ "stosownie do rzeczywistych wymagaæ i bud¿etu". Kupowanie czego¶ co w sposób wydatny nie przyczyni siê do planowej pracy (czasowo/ergonomi±/kosztem), a za to kosztuje du¿o wiêcej, to jest dopiero bezsens.

--
Marcin

Data: 2018-04-15 16:55:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Marcin Debowski wrote:

Kupowanie czego¶ co w sposób
wydatny nie przyczyni siê do
planowej pracy czasowo/ergonomi±/kosztem), a za to kosztuje du¿o wiêcej, to
jest dopiero bezsens.

Ciekawe, kiedy kto¶ wpadnie na pomys³ zamontowania 1000 gigabajtów
 RAMu w celu zwiêkszenia responsywno¶ci, gdy do pracy wystarcz± 24
 GB...

Dla mnie SSD jest za drogi.

Doceniam zalety:

 - czas dostêpu
 - transfer  - ciszê
 - energooszczêdno¶æ
 - mechaniczn± odporno¶æ
 - termiczn± odporno¶æ
   (brak kondensacji pary    wodnej wewn±trz dysku)

i wady:

 - cenê
 - ¿ywotno¶æ...

U mnie obecnie dysk zajêty jest zazwyczaj obs³ug± antywirusów. Wystarczy wprowadzenie priorytetowania obs³ugi dysku... Niech
 sobie te antywirusy pracuj± wtedy, gdy dysk nie jest potrzebny
 innym aplikacjom...

--
Eneuel

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-04-15 20:36:08
Autor: BaSk
[...]

No i jeszcze mo¿liwo¶æ bezpowrotnej utraty danych z SSD
w przypadku padniêcia HDD jest jeszcze do¶æ du¿a szansa ich odzyskania

--
  Powiedzenie oddaj±ce ducha Ameryki:

"Cokolwiek robisz
    -   rób to dobrze!"
Rzymskie (podobno):
Quidqiud agis prudenter agas et respice finem

Data: 2018-04-16 00:59:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dwa ró¿ne modu³y RAM w trybie Dual Channel - jaka szansa?

"BaSk" 5ad39b98$0$669$65785112@news.neostrada.pl

  - cenê
  - ¿ywotno¶æ...

No i jeszcze mo¿liwo¶æ bezpowrotnej utraty danych z SSD
w przypadku padniêcia HDD jest jeszcze do¶æ du¿a szansa ich odzyskania

Owszem -- sprzêtowy pad HDD skutkuje zazwyczaj (u mnie tak
by³o wielokrotnie) utrat± jednego sektora, podczas gdy pad
SSD jest chyba (nie u¿ywam SSD, wiêc nie mam do¶wiadczenia
w wiadomej materii) smutniejszy...

HDD s± termicznie wra¿liwe:

 - i na wysokie temperatury;
 - i na niskie temperatury;
 - i na du¿e zmiany temperatury w czasie;
 - i na stygniêcie, skutkuj±ce zasysaniem powietrza...

Najlepiej takie dyski czuj± siê w czystym powietrzu
i niezbyt mocnym obci±¿eniu/przegrzaniu. Wiele osób
nie wy³±cza HDD, notuj±c dziesi±tki tysiêcy pracy.
(u mnie tak pracowa³y 3.5" HDD Seagate)

Toshiba w tym laptopie ma na koncie 4303 godziny.
Laptop kupi³em bodaj¿e 08 lutego ubr., ale przez
oko³o 50 dni nie by³o mnie w ,,domu'' od czasu
kupna tego laptopa. 365 dni to 8760 godzin.

Temperatura obecnie? -- 34 stopnie Celsjusza.
Liczba w³±czeñ dysku -- 974 razy.

SMART pokazuje ró¿ne (ró¿nie mierzone) temperatury.

"Adam" pb07bo$ofr$1$Adam@news.chmurka.net

Wydawa³o mi siê, ¿e od d³u¿szego ju¿ czasu HDD s± ca³kowicie hermetyczne.

Nie s± -- g³owica unosi siê nad talerzykiem na
powietrznej poduszce. Wentylacja HDD podobna
jest do wentylacji przeciêtnego pojemnika
z tuszem atramentowej drukarki.

Dwa zatuszowane pytania:

 - Dlaczego kupujemy tusz do drukarki atramentowej?
 - Dlaczego z³oczyñcy tuszuj±, nie za¶ atramentuj±?

-=-

Problem rzekomo zbyt wolnych HDD mo¿na by rozwi±zaæ
stosownym prioretytezowaniem zadañ HDD. Kolejnym ;)
rozwi±zaniem ;) by³aby eliminacja HDD w chronionym
dostêpie do RAMek. (eliminacja SWAPowania w VRAM)

SSD z VRAM to na razie bezsens z uwagi na niechêæ
SSD do czêstego zapisywania w tym samym miejscu.

Innym akceleratorem ;) mo¿e byæ buforowanie w RAMce
tego, co jest czêsto czytane i niezbyt ;) czêsto
pisane. Takie buforowanie (dublowanie BIOSów itp.)
jest stosowane od ,,zawsze'', ale ostatnio ;) M$
jako¶ ;) to zaniedbuje... Zapotrzebowanie na RAM
stale wzrasta, ale w tych RAMkach stale za ma³o
jest buforowania, co skutkuje czêstym szukaniem
drobniuteñkich danych na dysku...

Rzecz jasna ró¿a bez kolców s³abo prezentuje siê
w naszym ¶wiecie -- padniêcie kompa czy¶ci bufory,
dlatego buforowanie tego, co ma byæ zapisane na
dysku jest ryzykowne. ;) Ale czy obecne kompy
padaj± czêsto? IMO nie -- bo laptopy s± zwykle ;)
zaopatrzone w akumulatory podtrzymuj±ce zasilanie
w czasie padu zasilania zewnêtrznego. Zostaj± zatem
pady softowe i jakie¶ dziwne... Zatem stabilizacja
softowa (po³±czona z transakcyjno¶ci±) jest kolejnym
kluczem do zmniejszenia lagów.

Ale po co te wszystkie zabiegi -- skoro mo¿na po prostu
nazwaæ idiotami u¿ytkowników HDD i terrorem zmusiæ ludzi
do inwestowania w SSD?!?!?!?!

Obecne u mnie obci±¿enie HDD wg Menad¿era Zadañ waha siê
pomiêdzy 0 i 2%...

 - Pisania postów SSD nie przyspieszy.
   (przyspieszy odpalanie OE itp.)
 - Obróbki grafiki -- tak samo.
   (przyspieszy odpalanie CC itp.)
 - Filmy nie odtworz± siê szybciej. ;)
 - Muzyka nie przyspieszy...

Czas po¿erany odpalaniem kompa czy aplikacji mo¿na
wype³niæ wypró¿nieniem ;) lub zaparzeniem herbaty. :)

Najwolniejszym IMO elementem woko³okomputerowym
jest wci±¿ cz³owiek -- z jego niezdecydowaniem. :)
Rozterki typu: 'warto pokazaæ wyci±gi BZWBKKBSg,
nie warto...' zabieraj± najwiêcej czasu...

Przed laty w±skim gard³em by³ internet -- dzi¶
Pomarañczowe 100 Mb/s chyba starczaj± w zupe³no¶ci,
ale na szczê¶cie ;) Azjaci szykuj± znacznie szybsze
rozwi±zania komórkowe...

600 Mb/s LTE to szybko¶æ wolnych HDD laptopowych.
Byæ mo¿e ju¿ niebawem bêdziemy mieli na w³asnych
dyskach tylko jakie¶ strzêpy informacji -- resztê
bêdziemy ci±gali z chmur, ale te chmury bêd± IMO
oparte o HDD jeszcze przez wiele dziesiêcioleci.

-=-

Na 64 GB SSD mogê sobie pozwoliæ w laptopie.
Je¶li LTE siêgnie niskich cen i wysokich transferów
a systemy operacyjne zamkn± siê (jak w Androidach)
na kilku GB -- byæ mo¿e zrezygnujê z systemowych HDD. :)

Na razie SSD dla mnie jest zbyt drogim rozwi±zaniem.
W10 zabiera oko³o 60 GB po spakowaniu, dlatego same
partycje systemowe (dwie na wszelki wypadek) zabior±
ze 128 GB... Do tego dysk na aplikacje i dane... Dla
mnie 1 TB to na razie (; trochê ma³o. ;)

Nie wszystko idzie na W10? -- potrzeba trochê
na wcze¶niejsze systemy? Te¿ na SSD?

Aplikacje (d³uuuugo ³aduj±ce siê do RAMki) te¿ na SSD?

Data: 2018-04-15 20:58:02
Autor: Adam
Dwa ró¿ne modu³y RAM w trybie Dual Channel - jaka szansa?
(...)
  - termiczn± odporno¶æ
    (brak kondensacji pary
    wodnej wewn±trz dysku)
(...)

Filtry do powietrza miewa³y MFM i pierwsze wersje RLL. Pó¼niej widywa³em (bodaj¿e na Maxtorach) naklejki na otworze wentylacyjnym.
Wydawa³o mi siê, ¿e od d³u¿szego ju¿ czasu HDD s± ca³kowicie hermetyczne.

Czy tak nie jest?

Pomijam tu jakie¶ wodorowe wynalazki, które z definicji musz± byæ hermetyczne. Przynajmniej przez pewien czas ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-04-15 22:47:27
Autor: Czarek

W dniu 15.04.2018 o 20:58, Adam pisze:
Wydawa³o mi siê, ¿e od d³u¿szego ju¿ czasu HDD s± ca³kowicie hermetyczne.

Nie s±. W nawet w dyskach z bie¿±cej produkcji w obudowie jest ma³y otworek od wewn±trz zamkniêty kawa³kiem czego¶ w rodzaju tkaniny spe³niaj±cej zadanie filtra.

--
Czarek

Data: 2018-04-15 23:54:42
Autor: Marcin Debowski
On 2018-04-15, Czarek <czarek1@nospampoczta.fm> wrote:

[...]

Te dziury s³u¿± g³ownie wyrównywaniu cisnienia, wiêc raczej prêdko nie znikn±.

--
Marcin

Data: 2018-04-16 18:47:57
Autor: Czarek

On 2018-04-15, Czarek <czarek1@nospampoczta.fm> wrote:

[...]

Po co mi ta informacja, wiem o tym.
Przecie¿ skoro nie s± hermetyczne to znaczy, ¿e maj± dziury, a one s± do wyrównania ci¶nienia. Je¶li by to nie by³o potrzebne, to by dziur nie by³o.

--
Czarek

Data: 2018-04-16 23:25:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dwa ró¿ne modu³y RAM w trybie Dual Channel - jaka szansa?

"Czarek" 5ad4d3e1$0$31372$65785112@news.neostrada.pl

Przecie¿ skoro nie s± hermetyczne to znaczy, ¿e maj± dziury, a one s± do wyrównania ci¶nienia. Je¶li by to
nie by³o potrzebne, to by dziur nie by³o.

Co¶ mo¿e byæ hermetycznie zamkniête, ale mieæ ci¶nienie
atmosferyczne (lub zadane) bez wzglêdu na temperaturê.

     |     _     |
     |____|M|____|     _tu jest ruchomy t³ok
     |===========| <-- '-obci±¿ony mas± M
     |           |
     |           |
     |  ~sta³e   |     zwiêkszenie temperatury
     | ci¶nienie | <-- nie zwiêkszy ci¶nienia,
     |           |     lecz zwiêkszy objêto¶æ
     |           |     podniesieniem t³oka
     '-- -- -- -- -- -'

Wczesne drukarki atramentowe tak mia³y -- atrament ubywa³,
do pojemnika nie dostawa³o siê powietrze z zewn±trz pojemnika,
ale ci¶nienie wewn±trz pojemnika by³o stale atmosferyczne. Nie
by³o tam t³oka, lecz zasada by³a w³a¶nie taka. Atrament otoczony
by³ poduszeczk± foliow±.

Nie wiem, jak wygl±da wewn±trz zakrêcony (spiralnie) kanalik
s³u¿±cy do wyrównywania ci¶nienia wewn±trz HDD, ale wiem, ¿e
spadek temperatury mo¿e spowodowaæ kondensacjê pary wodnej,
o ile para wodna znajdzie siê wewn±trz takiego HDD. Czy tak
dzieje siê czasami, czy nie -- nie wiem. Byæ mo¿e wyrównywanie
ci¶nienia jest, ale wymiany gazów z otoczeniem nie ma, albo
prawie nie ma.

Tak czy siak -- zmiana temperatury nie jest mile widziana.

Elektronika (SSD, ale nie tylko SSD) te¿ jest wra¿liwa na
zmiany temperatury, co chyba jest oczywiste.

Data: 2018-04-16 22:08:31
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Dwa ró¿ne modu³y RAM w trybie Dual Channel - jaka szansa?
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 15 Apr 2018 22:47:27 +0200  dosz³a do mnie wiadomo¶æ  <5ad3ba84$0$989$65785112@news.neostrada.pl>  od Czarek <czarek1@nospampoczta.fm>  :

[...]

Dyski HE nie mog± mieæ otworów, hel to sprytny gaz, nawet przez mikroskopijny otwór
ucieknie.
--
Gdyby siê wysadzi³o ich planety, zburzy³o miasta,
spali³o ksiêgi, a ich samych wyt³uk³o do nogi,

Data: 2018-04-16 22:26:40
Autor: Marcin Debowski
On 2018-04-16, Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid> wrote:
[...]

Jak tam jest hel to bym sie nie zdziwi³, jesli przez metalow± obudowê te¿ ucieka. Czy s± nieco grubsze lub z innych ni¿ Al/Mg stopów?

--
Marcin

Data: 2018-04-17 00:40:26
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Dwa ró¿ne modu³y RAM w trybie Dual Channel - jaka szansa?
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 16 Apr 2018 22:26:40 GMT  dosz³a do mnie wiadomo¶æ  <Aq9BC.232339$s07.43058@fx08.ams1>  od Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>  :
On 2018-04-16, Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid> wrote:
[...]

Widzia³em na bzdetubie rozbiórkê takiego dysku, pancerna konserwa:
https://www.youtube.com/watch?v=ANMtvYnI1gQ

Data: 2018-04-18 00:34:39
Autor: Marcin Debowski
On 2018-04-16, Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid> wrote:
[...]

No piêknie to wyglada.

--
Marcin

Data: 2018-04-16 00:08:38
Autor: Marcin Debowski
On 2018-04-15, Eneuel Leszek Ciszewski <eneuel@gmail.com> wrote:
Dla mnie SSD jest za drogi.

Zwykle nie tyle za drogi co wci±¿ cena jednostki pojemnosci jest du¿o wieksza ni¿ przy talerzowcach. Jak kto¶ potrzebuje tylko 60-120G to niejako bezwarunkowo lepiej ssd - najtañszy, nowy, wspó³czesny mechaniczny te¿ bêdzie w tym zakresie cenowym (przy pojemno¶ci 5-10x).

Ale je¶li kto¶, np. w laptopie, potrzebuje te 1T (obrabia sobie filmy albo có¶) no to przy braku mozliwo¶æi wsadzenia drugiego dysku, cena robi siê koszmoarna. Uprzedzaj±c, powazniejsza zabawa z czymkolwiek na dyskach zewntetrznych podczepionych kabelkiem, to jest jednak dodakowe ryzyko.

 - termiczn± odporno¶æ
   (brak kondensacji pary    wodnej wewn±trz dysku)

Co¶ takiego chyba nie powinno mie¶æ miejsca? ZCP te filtry wyrównuj±ce cisnienie czêsto reguluj± róoeniez wilgodno¶æ (w jakim¶ zakresie).

--
Marcin

Data: 2018-04-16 23:34:04
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dwa ró¿ne modu³y RAM w trybie Dual Channel - jaka szansa?

"Marcin Debowski" aQRAC.224428$s07.12532@fx08.ams1

[...]

Jak dooko³a -- jedni je¿d¿± ma³ymi, tanimi samochodami; inni
chodz± piechot±; jeszcze inni rozbijaj± siê drogimi furami...

Mnie staæ na HDD, nie na SSD. Ale niektórzy obywaj± siê bez
dysków (i bez komputerów) a inni inwestuj± w terabajtowe SSD...

Pamiêtam czasy, gdy HDD by³ obiektem po¿±dañ?
Pamiêtam czasy, gdy FDD by³ obiektem po¿±dañ,
ale i niekoniecznie ka¿dy mia³ choæby tasiemkê...

   https://pl.wikipedia.org/wiki/Stacja_dyskietek

Data: 2018-04-16 22:35:00
Autor: Marcin Debowski
On 2018-04-16, Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:
Pamiêtam czasy, gdy FDD by³ obiektem po¿±dañ,
ale i niekoniecznie ka¿dy mia³ choæby tasiemkê...

   https://pl.wikipedia.org/wiki/Stacja_dyskietek

Do dzi¶ pamietam jakims obiektem porz±dania by³a dla mnie stacja 3.5/1.44. Co prawda 5.25 dochodzi³a do niewiele mniejszych pojemno¶ci (1.2) ale jednak co 3.5 to 3.5 :) I te cyrki z formatowaniem na 1.7 aby ugraæ dodatkowe 300kb.

--
Marcin

Data: 2018-04-12 15:29:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
"Marcin G." wrote in message:

Mamy 2018 rok. Kto¶ u¿ywa jeszcze HDD jako g³ównego dysku?

Ja.

--
Eneuel

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Dwa ró¿ne modu³y RAM w trybie Dual Channel - jaka szansa?