Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Dwa samochody na zdjęciu z TruCAM-a

Dwa samochody na zdjęciu z TruCAM-a

Data: 2015-09-27 21:32:28
Autor: Uncle Pete
Dwa samochody na zdjęciu z TruCAM-a
Dostałem list z mogielnickiej straży gminnej ze zdjęciem mojego samochodu, który ich zdaniem jechał 53/40 km/h i za co należą mi się 100 zł mandatu (czyli na maksa) i 2 punkty karne. Nie pamiętam, z jaką dokładnie prędkością jechałem, miejsce jest niebezpieczne i zawsze tam zwalniam, ale kto wie, może tym razem niewystarczająco... Na dołączonym zdjęciu widać dwa pojazdy: mój z bardzo czytelną tablicą i drugi z tablicą zasłoniętą białym prostokątem. Skąd SG ma pewność, że to ja przekroczyłem dozwoloną prędkość? Czy TruCAM, którym mnie namierzono, pozwala dokładnie ustalić, prędkość którego samochodu została zmierzona? Jeżeli to ja popełniłem wykroczenie, nie zamierzam wymigiwać się z odpowiedzialności, ale nie mam pewności, że rzeczywiście jechałem za szybko.

Tu skan tego dokumentu (zamazałem tyko moje dane osobowe): http://kozarzewski.org/var/sm.jpg

Pozdrawiam,

Piotr

Data: 2015-09-27 21:42:54
Autor: Czesław Wiśniak
Dwa samochody na zdjęciu z TruCAM-a

Dostałem list z mogielnickiej straży gminnej ze zdjęciem mojego
samochodu, który ich zdaniem jechał 53/40 km/h i za co należą mi się 100 zł mandatu (czyli na maksa) i 2 punkty karne. Nie pamiętam, z jaką dokładnie prędkością jechałem, miejsce jest niebezpieczne i zawsze tam zwalniam, ale kto wie, może tym razem niewystarczająco... Na dołączonym zdjęciu widać dwa pojazdy: mój z bardzo czytelną tablicą i drugi z tablicą zasłoniętą białym prostokątem. Skąd SG ma pewność, że to ja przekroczyłem dozwoloną prędkość? Czy TruCAM, którym mnie namierzono, pozwala dokładnie ustalić, prędkość którego samochodu została zmierzona? Jeżeli to ja popełniłem wykroczenie, nie zamierzam wymigiwać się z odpowiedzialności, ale nie mam pewności, że rzeczywiście jechałem za szybko.

Tu skan tego dokumentu (zamazałem tyko moje dane osobowe): http://kozarzewski.org/var/sm.jpg

Przecież ten drugi jedzie w przeciwnym kierunku. Stąd wiedzą, że złapali ciebie!

Data: 2015-09-27 21:54:22
Autor: Tomasz Pyra
Dwa samochody na zdjęciu z TruCAM-a
Dnia Sun, 27 Sep 2015 21:42:54 +0200, Czesław Wiśniak napisał(a):

Tu skan tego dokumentu (zamazałem tyko moje dane osobowe): http://kozarzewski.org/var/sm.jpg

Przecież ten drugi jedzie w przeciwnym kierunku. Stąd wiedzą, że złapali ciebie!

Na zdjęciu nie ma informacji czy zmierzona prędkość była na zbliżaniu czy
oddalaniu.
A fotoradar może robić zdjęcia i zbliżających się i oddalających się
pojazdów.

Fotorapid oznacza kierunek strzałeczką przy prędkości.
A ten TruCAM - kto wie czy w ogóle rozpoznaje kierunek.

Mandatu można nie przyjąć i iść się sądzić.

Data: 2015-09-27 21:58:55
Autor: Czesław Wiśniak
Dwa samochody na zdjęciu z TruCAM-a
Tu skan tego dokumentu (zamazałem tyko moje dane osobowe):
http://kozarzewski.org/var/sm.jpg

Przecież ten drugi jedzie w przeciwnym kierunku. Stąd wiedzą, że złapali
ciebie!

Na zdjęciu nie ma informacji czy zmierzona prędkość była na zbliżaniu czy
oddalaniu.
A fotoradar może robić zdjęcia i zbliżających się i oddalających się
pojazdów.

Fotorapid oznacza kierunek strzałeczką przy prędkości.
A ten TruCAM - kto wie czy w ogóle rozpoznaje kierunek.

Mandatu można nie przyjąć i iść się sądzić.

Fakt, nie ma na zdjeciu kierunku i nie musi. Wiązka w Trucamie trafia w punkt.

Data: 2015-09-27 22:06:24
Autor: Uncle Pete
Dwa samochody na zdjęciu z TruCAM-a
Fakt, nie ma na zdjeciu kierunku i nie musi. Wiązka w Trucamie trafia w
punkt.

Ale w który punkt? Skąd wiadomo, że ten punkt był na moim samochodzie?

Data: 2015-09-27 22:15:49
Autor: Czesław Wiśniak
Dwa samochody na zdjęciu z TruCAM-a
Fakt, nie ma na zdjeciu kierunku i nie musi. Wiązka w Trucamie trafia w
punkt.

Ale w który punkt? Skąd wiadomo, że ten punkt był na moim samochodzie?

Nizej jest małe zdjęcie z zaznaczonym krzyzykiem w które miejsce celuje Trucam.

Data: 2015-09-28 11:44:37
Autor: J.F.
Dwa samochody na zdjęciu z TruCAM-a
Użytkownik "Czesław Wiśniak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mu9isk$b3u$1@node1.news.atman.pl...
Fakt, nie ma na zdjeciu kierunku i nie musi. Wiązka w Trucamie trafia w
punkt.
Ale w który punkt? Skąd wiadomo, że ten punkt był na moim samochodzie?

Nizej jest małe zdjęcie z zaznaczonym krzyzykiem w które miejsce celuje Trucam.

A ten krzyzyk to skad sie wzial i czemu go nie ma na glownym zdjeciu ?
Straznik obrabiajacy zdjecia go postawil ?

Zeby jeszcze byl na srodku kadru to bym rozumial, ale nie jest.

J.

Data: 2015-09-28 11:59:51
Autor: Czesław Wiśniak
Dwa samochody na zdjęciu z TruCAM-a
Fakt, nie ma na zdjeciu kierunku i nie musi. Wiązka w Trucamie trafia w
punkt.
Ale w który punkt? Skąd wiadomo, że ten punkt był na moim samochodzie?

Nizej jest małe zdjęcie z zaznaczonym krzyzykiem w które miejsce celuje Trucam.

A ten krzyzyk to skad sie wzial i czemu go nie ma na glownym zdjeciu ?
Straznik obrabiajacy zdjecia go postawil ?

Zeby jeszcze byl na srodku kadru to bym rozumial, ale nie jest.

Tak, flamastrem namalował. Na dole mu nie wyszło, więc na głównym już dał sobie spokój.
A tak w ogóle to on jechał 120, tylko strażnik w programie sobie wpisał 53, żeby  nie zapłacił więcej niż 100 bo wtedy kierowca niekłótliwy jest :)

Data: 2015-09-28 12:24:26
Autor: J.F.
Dwa samochody na zdjęciu z TruCAM-a
Użytkownik "Czesław Wiśniak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mub35m$7qs$1@node2.news.atman.pl...
Nizej jest małe zdjęcie z zaznaczonym krzyzykiem w które miejsce celuje Trucam.
A ten krzyzyk to skad sie wzial i czemu go nie ma na glownym zdjeciu ?
Straznik obrabiajacy zdjecia go postawil ?
Zeby jeszcze byl na srodku kadru to bym rozumial, ale nie jest.

Tak, flamastrem namalował. Na dole mu nie wyszło, więc na głównym już dał sobie spokój.

Ktos tam jednak namalowal bialy prostokat na numerach pojadu obok.

A tak w ogóle to on jechał 120, tylko strażnik w programie sobie wpisał 53, żeby  nie zapłacił więcej niż 100 bo wtedy kierowca niekłótliwy jest :)

A zebys wiedzial, tu pewnie nie, ale bywalo, ze straznik podsuwal ze mozna swierdzic ze nie wie sie kto prowadzil.
Kara mniejsza i bez punktow ...

J.

Data: 2015-09-27 22:32:00
Autor: Tom N
Dwa samochody na zdjęciu z TruCAM-a
Uncle Pete w <news:mu9i80$nlo$1node2.news.atman.pl>:

Fakt, nie ma na zdjeciu kierunku i nie musi. Wiązka w Trucamie trafia w
punkt.

Ale w który punkt? Skąd wiadomo, że ten punkt był na moim samochodzie?

Po co dajesz się w maliny wpuszczać -- zrobili to zrobili, ba może nawet
wycelowali dobrze i na zdjęciu widac w co trafili...

Tylko:

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ1)
z dnia 14 marca 2013 r.
w sprawie warunkĂłw lokalizacji, sposobu oznakowania i dokonywania pomiarĂłw
przez urządzenia rejestrujące
Na podstawie art. 129h ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. − Prawo o
ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137
i 1448) zarządza się, co następuje:
Rozdział 1
Przepisy ogĂłlne
§ 1. Rozporządzenie określa:
1) warunki lokalizacji stacjonarnych urządzeń rejestrujących oraz obudów na
te urządzenia w pasie drogowym dróg
publicznych, z uwzględnieniem zasady, że instalowana i używana jest obudowa
wraz z urządzeniem rejestrującym;
2) sposób oznakowania stacjonarnych urządzeń rejestrujących oraz obudów na
te urządzenia, z uwzględnieniem oddziaływania
prewencyjnego poprzez zapewnienie odpowiedniej widoczności;
3) sposób dokonywania pomiarów przez urządzenia rejestrujące, z
uwzględnieniem progów prędkości dostosowanych do
obowiązującego na drodze ograniczenia prędkości, oraz przetwarzania przez te
urządzenia zarejestrowanych danych,
a także biorąc pod uwagę możliwość błędu kierowcy *do 10 km/h włącznie* w
utrzymaniu dopuszczalnej prędkości;
[...]
Rozdział 4
Sposób dokonywania pomiarów przez urządzenia rejestrujące
§ 6. Urządzenie rejestrujące dokonujące pomiaru prędkości *nie zapisuje* za
pomocą technik utrwalania obrazów naruszeń
polegających na przekroczeniu przez kierujących pojazdami dopuszczalnej
prędkości *o 10 lub mniej km/h*.


Warszawa, dnia 6 marca 2014 r.
Poz. 281
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA GOSPODARKI1)
z dnia 17 lutego 2014 r.
w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości
pojazdĂłw w ruchu drogowym,
oraz szczegółowego zakresu badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej
kontroli metrologicznej
tych przyrządów pomiarowych2)
[...]

Rozdział 3
Wymagania w zakresie charakterystyk metrologicznych przyrządów
§ 19. Błąd pomiaru wykonanego przyrządem w warunkach znamionowych
użytkowania nie powinien przekraczać wartości
błędów granicznych dopuszczalnych określonych w § 21 pkt 2.
§ 20. 1. Warunki znamionowe użytkowania przyrządu określa producent.
2. Warunki znamionowe użytkowania przyrządu powinny być określone co
najmniej dla:
1) napięcia zasilania w zakresie wartości napięcia nie mniejszym niż:
a) od 85% do 110% wartości znamionowej napięcia przemiennego lub stałego – w
przypadku przyrządu zasilanego
z zewnętrznego źródła zasilania,
b) od 90% wartości znamionowej do wartości napięcia znamionowego – w
przypadku przyrządu zasilanego napię-
ciem stałym z wewnętrznego źródła zasilania;
2) temperatury otoczenia w zakresie nie mniejszym niş od 0°C do +50°C;
3) wilgotności względnej powietrza w zakresie nie mniejszym niż od 20% do
95%.
§ 21. Wartości błędów granicznych dopuszczalnych przyrządu wynoszą:
1) podczas badań w laboratorium:
a) ± 1 km/h – dla prędkości do 100 km/h,
b) ± 1% wartości mierzonej – dla prędkości powyżej 100 km/h;
2) podczas badań i sprawdzeń poza laboratorium:
a) ± 3 km/h – dla prędkości do 100 km/h,
b) ± 3% wartości mierzonej – dla prędkości powyżej 100 km/h




Podsumowując: nie mieli podstawy prawnej by utrwalić przekroczenie o 13km/h
(10km/h +/- 3km/h) Równiez sami sie przyznali, że mierzył niejaki Kamil B. SM może tylko automaty wykorzystywać...


--
'Tom N'

Data: 2015-09-27 22:56:47
Autor: Czesław Wiśniak
Dwa samochody na zdjęciu z TruCAM-a
Tylko:

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ1)
z dnia 14 marca 2013 r.
w sprawie warunkĂłw lokalizacji, sposobu oznakowania i dokonywania pomiarĂłw
przez urządzenia rejestrujące
Na podstawie art. 129h ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. − Prawo o
ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137
i 1448) zarządza się, co następuje:

To wszystko prawda, ale nie o to chodzilo:).
Tylko teraz pytanie czy warto sie bronic w sądzie dla 100zł?
Jeśli sąd miałbym 5km od miejsca zamieszkania to moze bym sie w to bawil dla dowcipu jednak nie slyszalem, zeby ktos wygrał w tego typu sprawie, ale tez nie szukalem w orzeczeniach.
Czasami sami potrafia umorzyc podobne jesli sedzia ma jaja i sie zna ale to rzadkosc.
http://3obieg.pl/sad-najwyzszy-straz-miejska-nie-ma-prawa-byc-oskarzycielem-publicznym
Z tym, ze nie wiem czy to jeszzce aktualne bo zmian nie sledzilem :)


§ 21. Wartości błędów granicznych dopuszczalnych przyrządu wynoszą:
1) podczas badań w laboratorium:
a) ± 1 km/h – dla prędkości do 100 km/h,
b) ± 1% wartości mierzonej – dla prędkości powyżej 100 km/h;
2) podczas badań i sprawdzeń poza laboratorium:
a) ± 3 km/h – dla prędkości do 100 km/h,
b) ± 3% wartości mierzonej – dla prędkości powyżej 100 km/h




Podsumowując: nie mieli podstawy prawnej by utrwalić przekroczenie o 13km/h
(10km/h +/- 3km/h)

Trucam ma +/-2km/h

Data: 2015-09-28 09:01:44
Autor: Tom N
Dwa samochody na zdjęciu z TruCAM-a
Czesław Wiśniak w <news:mu9l9l$dhi$1node1.news.atman.pl>:

Trucam ma +/-2km/h

To nie jest błąd pomiaru tylko dokładność pomiaru, do tego dochodzi
"rozdzielczość" 1km/h...

http://www.carr.org.au/d-trucam-manual.pdf



--
'Tom N'

Data: 2015-09-28 09:42:47
Autor: Czesław Wiśniak
Dwa samochody na zdjęciu z TruCAM-a
Trucam ma +/-2km/h

To nie jest błąd pomiaru tylko dokładność pomiaru, do tego dochodzi
"rozdzielczość" 1km/h...

http://www.carr.org.au/d-trucam-manual.pdf

Na jedno wychodzi. Według ustawy ma byc max +/-3km/h a jest +/-2km/h
czyli wychodzi, że11km/h. W instrukcji optymalny pomiar ma być z 70m a jest 71.
Jeśli wszystko dobrze ustawione i katy zachowane to pozamiatane. Ciekawe czy był oznaczony w Yanosiku:)
Data ważności legalizacji 30.09.2015 :)
Owszem skurwysynstwo tak zarabiac pieniadze.
Można iść do sądu i próbować podważyć legalnośc wykorzystywania sprzetu przez straz gminna, czyli to o czym pisales ale dla 100zł to trzeba miec czas.
Czy od nowego roku ma sie cos zmienic?

Data: 2015-09-28 10:27:16
Autor: Uncle Pete
Dwa samochody na zdjęciu z TruCAM-a
Owszem skurwysynstwo tak zarabiac pieniadze.
Można iść do sądu i próbować podważyć legalnośc wykorzystywania sprzetu
przez straz gminna, czyli to o czym pisales ale dla 100zł to trzeba miec
czas.

Ale tam naprawdę jest niebezpieczne miejsce - skrzyżowanie z drogą podporządkowaną na dość ciasnym łuku bez dobrej widoczności. Jak ktoś będzie pędził DW728, wyjeżdżający z podporządkowanej od wewnętrznej strony łuku nie będzie miał żadnych szans. Na tym skrzyżowaniu akurat ma być radar. I zawsze tam zwalniam. Tyle, że ustrzelili mnie nie na samym skrzyżowaniu, tylko wcześniej.

Data: 2015-09-28 10:53:14
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Dwa samochody na zdjęciu z TruCAM-a
Powitanko,


na dość ciasnym łuku

Jesli tam jest rzeczywiscie ciasny luk, to kazdy, kto tam bedzie pedzil... pojedzie prosto. Jesli luk taki ciasny nie jest, to moze jednak widocznosc nie jest taka zla.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

Data: 2015-09-28 11:23:08
Autor: Uncle Pete
Dwa samochody na zdjęciu z TruCAM-a
Jesli tam jest rzeczywiscie ciasny luk, to kazdy, kto tam bedzie
pedzil... pojedzie prosto. Jesli luk taki ciasny nie jest, to moze
jednak widocznosc nie jest taka zla.

Nie połapałem się w Twojej logice :)) Jest wystarczająco ciasny, aby mieć bardzo ograniczoną widoczność, ale da się go przejechać za szybko, tak, aby nie dać wyjeżdżającemu z podporządkowanej szans.

Data: 2015-09-28 11:04:03
Autor: Czesław Wiśniak
Dwa samochody na zdjęciu z TruCAM-a
Ale tam naprawdę jest niebezpieczne miejsce - skrzyżowanie z drogą podporządkowaną na dość ciasnym łuku bez dobrej widoczności. Jak ktoś będzie pędził DW728, wyjeżdżający z podporządkowanej od wewnętrznej strony łuku nie będzie miał żadnych szans. Na tym skrzyżowaniu akurat ma być radar. I zawsze tam zwalniam. Tyle, że ustrzelili mnie nie na samym skrzyżowaniu, tylko wcześniej.

Ja rozumiem, ale widzę, że tam są  znaki ostrzegające o FR i ograniczeniu do 40, więc pretensje możesz mieć tylko do siebie.
Inna spawa, że suszenie przy 50km/h to skok na kasę. Rozumiem od 60-70.
Za chwilę w takich Katowicach w strefie 30, będą suszyć przy 40 - paranoja.
Jeśli ci bardzo zalezy i bywasz w poblizu to po prostu podjedz tam to strazy i pogadaj, czasem da sie to zalatwic.

Data: 2015-09-28 11:20:11
Autor: Uncle Pete
Dwa samochody na zdjęciu z TruCAM-a
Ja rozumiem, ale widzę, że tam są  znaki ostrzegające o FR i
ograniczeniu do 40, więc pretensje możesz mieć tylko do siebie.

Gdzie napisałem, że mam pretensje do SG? Chciałem tylko upewnić się, że ustrzelili właśnie mnie, a nie samochód obok. Całkiem możliwe, że to ja jechałem ciut za szybko, nie pamiętam.

Data: 2015-09-28 11:25:55
Autor: Uncle Pete
Dwa samochody na zdjęciu z TruCAM-a
Ja rozumiem, ale widzę, że tam są  znaki ostrzegające o FR i
ograniczeniu do 40, więc pretensje możesz mieć tylko do siebie.
Inna spawa, że suszenie przy 50km/h to skok na kasę. Rozumiem od 60-70.
Za chwilę w takich Katowicach w strefie 30, będą suszyć przy 40 - paranoja.
Jeśli ci bardzo zalezy i bywasz w poblizu to po prostu podjedz tam to
strazy i pogadaj, czasem da sie to zalatwic.

Gdzie napisałem, że mam pretensje do SG? Chciałem tylko upewnić się, że ustrzelili właśnie mnie, a nie samochód obok. Całkiem możliwe, że to ja jechałem ciut za szybko, nie pamiętam. Tu nie chodzi o to, żeby nie zapłacić, ale chciałbym płacić tylko za własne przewinienia ))

Data: 2015-09-28 10:25:38
Autor: Maciek
Dwa samochody na zdjęciu z TruCAM-a
W dniu 2015-09-27 o 22:56, Czesław Wiśniak pisze:
To wszystko prawda, ale nie o to chodzilo:).
Tylko teraz pytanie czy warto sie bronic w sądzie dla 100zł?
Jeśli sąd miałbym 5km od miejsca zamieszkania to moze bym sie w to bawil dla dowcipu jednak nie slyszalem, zeby ktos wygrał w tego typu sprawie, ale tez nie szukalem w orzeczeniach.
A jakie znaczenie ma odległość dla listu poleconego?

--
Pozdrawiam
Maciek

Data: 2015-09-28 10:45:14
Autor: Czesław Wiśniak
Dwa samochody na zdjęciu z TruCAM-a
To wszystko prawda, ale nie o to chodzilo:).
Tylko teraz pytanie czy warto sie bronic w sądzie dla 100zł?
Jeśli sąd miałbym 5km od miejsca zamieszkania to moze bym sie w to bawil dla
dowcipu jednak nie slyszalem, zeby ktos wygrał w tego typu sprawie, ale tez
nie szukalem w orzeczeniach.
A jakie znaczenie ma odległość dla listu poleconego?

Złoż sprzeciw od wyroku nakazowego to się dowiesz.

Data: 2015-10-01 22:55:02
Autor: Maciek
Dwa samochody na zdjęciu z TruCAM-a
W dniu 2015-09-28 o 10:45, Czesław Wiśniak pisze:
A jakie znaczenie ma odległość dla listu poleconego?
Złoż sprzeciw od wyroku nakazowego to się dowiesz.
Złożyłem. I co?

--
Pozdrawiam
Maciek

Data: 2015-10-02 00:09:35
Autor: Czesław Wiśniak
Dwa samochody na zdjęciu z TruCAM-a

A jakie znaczenie ma odległość dla listu poleconego?
Złoż sprzeciw od wyroku nakazowego to się dowiesz.
Złożyłem. I co?

To teraz zaczniesz ponosić koszty.

Data: 2015-10-02 00:44:45
Autor: Maciek
Dwa samochody na zdjęciu z TruCAM-a
W dniu 2015-10-02 o 00:09, Czesław Wiśniak pisze:
A jakie znaczenie ma odległość dla listu poleconego?
Złoż sprzeciw od wyroku nakazowego to się dowiesz.
Złożyłem. I co?
To teraz zaczniesz ponosić koszty.
Taaaa? No nie powiem. Koszty były. Jeszcze chyba 2 polecone poszły.
Potem przyszła decyzja o umorzeniu postępowania.

--
Pozdrawiam
Maciek

Data: 2015-10-02 00:59:38
Autor: Czesław Wiśniak
Dwa samochody na zdjęciu z TruCAM-a
A jakie znaczenie ma odległość dla listu poleconego?
Złoż sprzeciw od wyroku nakazowego to się dowiesz.
Złożyłem. I co?
To teraz zaczniesz ponosić koszty.
Taaaa? No nie powiem. Koszty były. Jeszcze chyba 2 polecone poszły.
Potem przyszła decyzja o umorzeniu postępowania.

Taaa? Możesz przybliżyć epizod bo to rzadkośc, promil w sprawach o wykroczenia drogowe.
Przeważnie kończą się tak sprawy z błedami proceduralnymi, ale sędzia musi się w tym dobrze orientować, a to też rzadkość, choć nie powiem raz tak mi się zdarzyło i to właśnie ze SG mimo, że sprzeciw wnosiłem z zupełnie innego "paragrafu":)

Data: 2015-09-28 13:52:38
Autor: J.F.
Dwa samochody na zdjęciu z TruCAM-a
UĹźytkownik "Czesław Wiśniak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mu9l9l$dhi$1@node1.news.atman.pl...
Tylko:
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ1)
z dnia 14 marca 2013 r.
w sprawie warunkĂłw lokalizacji, sposobu oznakowania i dokonywania pomiarĂłw
przez urządzenia rejestrujące
Na podstawie art. 129h ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. − Prawo o
ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 i 1448) zarządza się, co następuje:

To wszystko prawda, ale nie o to chodzilo:).
Tylko teraz pytanie czy warto sie bronic w sądzie dla 100zł?
Jeśli sąd miałbym 5km od miejsca zamieszkania to moze bym sie w to bawil dla dowcipu jednak nie slyszalem, zeby ktos wygrał w tego typu sprawie, ale tez nie szukalem w orzeczeniach.

I dlatego wlasnie majac dwa dobre argumenty - IMO warto.
Nawet jesli stracisz, to SG straci jeszcze wiecej :-)

I wcale nie musisz protestowac nakazowego - piszesz stosowne wyjasnie do SG, powinna je przekazac do sadu,
tam jest pewna szansa, ze sedzia to przeczyta ... i moze odrzuci sprawe z braku dowodow.

J.

Data: 2015-09-28 14:21:02
Autor: Czesław Wiśniak
Dwa samochody na zdjęciu z TruCAM-a

I dlatego wlasnie majac dwa dobre argumenty - IMO warto.
Nawet jesli stracisz, to SG straci jeszcze wiecej :-)

LOL:)

I wcale nie musisz protestowac nakazowego - piszesz stosowne wyjasnie do SG, powinna je przekazac do sadu,
tam jest pewna szansa, ze sedzia to przeczyta ... i moze odrzuci sprawe z braku dowodow.

Co ma przekazac SG do sadu, twoje pisamo skierownae do SG?:)
Miałes ty kiedys jakas sprawe?

Data: 2015-09-29 01:12:29
Autor: Tomasz Pyra
Dwa samochody na zdjęciu z TruCAM-a
Dnia Mon, 28 Sep 2015 14:21:02 +0200, Czesław Wiśniak napisał(a):

I dlatego wlasnie majac dwa dobre argumenty - IMO warto.
Nawet jesli stracisz, to SG straci jeszcze wiecej :-)

LOL:)

A oczywiście - straż na starcie jest to 100zł w plecy, bo już je przegrała
jak tylko kierowca nie przyjął mandatu.
Do tego dochodzi pewna ilość pracy na przygotowanie wniosku do sądu,
wysłanie go, potencjalnie nawet trzeba się będzie pofatygować do tego sądu,
a w tym czasie nie będzie komu fotoradaru obsługiwać.

A ewentualna grzywna zasądzona przez sąd nie trafi i tak do gminy, a więc
straż gminna jest i tak 100zł dalej od nakazanego w budżecie gminy planu.

I wcale nie musisz protestowac nakazowego - piszesz stosowne wyjasnie do SG, powinna je przekazac do sadu,
tam jest pewna szansa, ze sedzia to przeczyta ... i moze odrzuci sprawe z braku dowodow.

Co ma przekazac SG do sadu, twoje pisamo skierownae do SG?:)

Oczywiście - nie przyjmujesz mandatu i wyjaśnienia kierujesz do SG.
To ich obowiązek skierować sprawę do sądu i dostarczyć tam te wyjaśnienia.

Miałes ty kiedys jakas sprawe?

Zdarzyło się ;)

Data: 2015-09-29 08:53:52
Autor: Czesław Wiśniak
Dwa samochody na zdjęciu z TruCAM-a
I dlatego wlasnie majac dwa dobre argumenty - IMO warto.
Nawet jesli stracisz, to SG straci jeszcze wiecej :-)

LOL:)

A oczywiście - straż na starcie jest to 100zł w plecy, bo już je przegrała
jak tylko kierowca nie przyjął mandatu.
Do tego dochodzi pewna ilość pracy na przygotowanie wniosku do sądu,
wysłanie go, potencjalnie nawet trzeba się będzie pofatygować do tego sądu,
a w tym czasie nie będzie komu fotoradaru obsługiwać.

Rzecz jasna, tylko co mnie obchodzi ile oni stracą czy raczej nie zyskają?:)

A ewentualna grzywna zasądzona przez sąd nie trafi i tak do gminy, a więc
straż gminna jest i tak 100zł dalej od nakazanego w budżecie gminy planu.

I wcale nie musisz protestowac nakazowego - piszesz stosowne wyjasnie do
SG, powinna je przekazac do sadu,
tam jest pewna szansa, ze sedzia to przeczyta ... i moze odrzuci sprawe z
braku dowodow.

Co ma przekazac SG do sadu, twoje pisamo skierownae do SG?:)

Oczywiście - nie przyjmujesz mandatu i wyjaśnienia kierujesz do SG.
To ich obowiązek skierować sprawę do sądu i dostarczyć tam te wyjaśnienia.

haha, co ty pleciesz?Art. 99.KPW "...w miarę możności podać także przyczyny odmowy"- to nie jest obowiązek!
Kasa nie wpłynęła na konto, idzie wniosek do sądu o ukaranie, to wszystko lub zaznaczają tylko, że "obwiniony odmówił przyjęcia mandatu."
Dalej żaden sędzia się nie zagłębia w istotę, tylko składa podpis pod wyrokiem nakazowym, którego formuła to gotowiec.
Jak złożysz sprzeciw to wtedy na sali będziecie sobie wyjaśniać.
Takie numery robiła policja zapraszając wczesniej na komendę z pytaniami w formie pisemnej dlaczego nie przyjąłeś mandatu. Znając twoją linie obrony wykorzystywali to przed sądem.
Ja na szczęście nie dałem się na to nabrać i odmówiłem składania wyjaśnień.

Miałes ty kiedys jakas sprawe?

Zdarzyło się ;)

To powinieneś wiedzieć:)

Data: 2015-09-29 16:46:29
Autor: Shrek
Dwa samochody na zdjęciu z TruCAM-a
On 2015-09-29 08:53, Czesław Wiśniak wrote:

A oczywiście - straż na starcie jest to 100zł w plecy, bo już je
przegrała
jak tylko kierowca nie przyjął mandatu.
Do tego dochodzi pewna ilość pracy na przygotowanie wniosku do sądu,
wysłanie go, potencjalnie nawet trzeba się będzie pofatygować do tego
sądu,
a w tym czasie nie będzie komu fotoradaru obsługiwać.

Rzecz jasna, tylko co mnie obchodzi ile oni stracą czy raczej nie
zyskają?:)

Jak nie zyskają a nawet stracą, to może im rura zmieknąć i sprawa wyląduje w okrągłym segregatorze. Ponoć się już tak zdarzało;)

Shrek.

Dwa samochody na zdjęciu z TruCAM-a

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona