Dwa uklady CPU + GPU

Data: 2012-02-03 10:13:51
Autor: Majka
Dwa uklady CPU + GPU
Dzien dobry, prosba do sprzętowców o przedstawienie roznicy między dwoma "zestawami" procesor/grafika/ram/(ew.OS).
Czy mozna podac o ile szybszy/wydajniejszy/lepszy będzie drugi, nowszy z układów? Da się to opisac w postaci procentów (10? 20? 50% lepszy)?

Pytanie dotyczy dwóch laptopów:

a) starszy:
Intel ATOM N270 1.6 gHz
1 GiB RAM
grafika Intel GMA950

b)nowszy:
AMD E-350
4 GiB RAM
grafika zintegrowana z procesorem (Brazos)

O ile RAM 1 vs 4 GiB jest napewno dużo lepszy 4GiB, to sanych procesorów nie umiem już porównać.
Nie potrafię porównać calości tych paltform, o ile czy w jakim stopniu bądź procentowo będzie lepszy/wydajniejszy ten nowy komputer.

I jeszcze dodatkowo: nie wiem jakie to ma znaczenie, ale na starszym Atomie  jest WIN XP, a na naowszym WIN 7 - czy system WIN 7 jest "lżejszy" dla komputera, czy też bardziej "obciążajacy" i zwalniajacy pracę?

Jesli możecie pomóc to bardzo proszę o podanie różnicy między tywmi dwoma komputerami, czy duzo zyska się w tym nowszym?
Majka

Data: 2012-02-04 11:14:59
Autor: miab
Dwa uklady CPU + GPU
W dniu 2012-02-03 11:13,  Majka pisze:
[...]

Procesor AMD E-350 będzie trochę szybszy(~30%) podsystem graficzny Brazos znacznie szybszy (wielokrotnie szybszy w grafice 3D).

miab

Data: 2012-02-08 12:20:39
Autor: WiesłaW
Dwa uklady CPU + GPU
Dnia 04-02-2012 o 11:14 miab napisał na pl.comp.pecet:

Procesor AMD E-350 będzie trochę szybszy(~30%)

Ale to jest szacunkowe, czy masz jakieś źródła?
Znalazłem taki test na Youtubie:
http://www.youtube.com/watch?v=bIDEWEFMnHQ

Systemowy indeks wydajności wyświetlił takie dane:
Windows 7 boot up speed test.
Intel Atom N270 - MSI Wind U100 (Roverbook Neo U100) 2GB RAM,
250Gb HDD
Windows 7 Ultimate 32bit
Windows 7 Experience Index:
CPU - 2,2
RAM - 4,4
GPU - 2,1
GPU 3D - 3,0
HDD - 5,2

AMD Fusion E-350 - HP Pavilion dm1z (dm1-3100er) 3GB Ram, 320Gb
HDD with Windows 7 Ultimate 64bit
Windows 7 Experience Index:
CPU - 3,8
RAM - 5,5
GPU - 4,1
GPU 3D - 5,6
HDD - 5,9

Mnie to wygląda, że różnica jest niespełna 100%. Ponadto na Atomie
nie da się zainstalować systemu 64bit.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2012-02-11 10:53:50
Autor: majka
Dwa uklady CPU + GPU
WiesłaW <nawu@usun.poczta.onet.pl> napisał(a):
Systemowy indeks wydajno=B6ci wy=B6wietli=B3 takie dane:
[...]

Mnie to wygl=B1da, =BFe r=F3=BFnica jest niespe=B3na 100%. Ponadto na At=
omie
nie da si=EA zainstalowa=E6 systemu 64bit.

Bardzo dziekuję za cyfry. Choć nazwa testu nic mi nie mówi, to wartości liczbowe już są bardziej przekonywujące. Przyjmując, że więcej=lepiej wychodzi mi, że Lenowo S205 (E-350, 4GiB z WIN7) będzie dużo szybszy niż ASUS EEE901 (Atom 1.6, 1GiB, XP). No komfort z rozdzielczości lepszej w Lenowo.

Majka

Data: 2012-02-11 10:47:34
Autor: Majka
Dwa uklady CPU + GPU
miab <miwa14@wp.pl> napisał(a):
> [...]

Procesor AMD E-350 będzie trochę szybszy(~30%) podsystem graficzny Brazos znacznie szybszy (wielokrotnie szybszy w grafice 3D).

30 procent... to niewiele wydaje mi się.
Mam ASUSa EEE 901 z Atomem, i nawet do zwyklego przeglądania internetu jest to sprzęt koszmarnie wolny (przeglądarka kilka-kilkanaście zakładek, antywirus, komunikator, nic więcej).

Nie wiem, czy zdecydowac się teraz na komputer z E-350 przy takim zysku w pracy procesora.

Majka

Data: 2012-02-11 12:20:30
Autor: Rafal Lukawski
Dwa uklady CPU + GPU

Nie wiem, czy zdecydowac się teraz na komputer z E-350 przy takim zysku w
pracy procesora.

Ja bym poszukał małego laptopa z najwolniejszym procesorem, efekt nie do porównania. Problemem jest to, iż większość to serie biznesowe w cenie >5pln, ale da sie znalezc czasem ciekawe serie, jakies 6 miesiecy teniu SONY wypuscilo kolorowa serie w cenie 1000-2000, z tego co pamietam bylo to cos w granicach 13" i ok 1.5kg.

Majka

Data: 2012-02-12 10:21:36
Autor: miab
Dwa uklady CPU + GPU
W dniu 2012-02-11 11:47, Majka pisze:
miab<miwa14@wp.pl>  napisał(a):

[...]

Antywirus. Tu może być pies pogrzebany.
Jak masz jakiś zasobożerny ustawiony na maxa antywirus do tego jeszcze walczący z nie wyłączonym defenderem i bywa że z jeszcze innym nie do końca odinstalowanym antywirusem to tak to właśnie będzie wyglądać.
Cała para procesora idzie w gwizdek.

miab

Data: 2012-02-06 00:17:20
Autor: G Nowak
Dwa uklady CPU + GPU
[...]

Do czego to w ogole ma sluzyc? Mam e450 i nie moge go polecic, grafika to tragedia, przgladanie stron czy przewijanie dokumentow wola o pomste do nieba. Gma950 ma juz pol dekady i chyba cienko odtwarza filmy hd (jesli to wazne). 1gb ram to malo dla kazdego systemu; sama przegladarka potrafi zjesc wiekszosc z tego przy paru zakladkach z flashem, niezaleznie od posiadanej wersji windows.

--
Pozdr

Data: 2012-02-06 11:34:01
Autor: WiesłaW
Dwa uklady CPU + GPU
Dnia 06-02-2012 o 01:17 G Nowak napisał na pl.comp.pecet:

Mam e450 i nie moge go polecic,

A jaki możesz?

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2012-02-07 12:53:15
Autor: G Nowak
Dwa uklady CPU + GPU

Mam e450 i nie moge go polecic,

A jaki możesz?

Zaryzykowalbym enwidje ajon. Ew troszke doplacic do laptopa 12-13'' na jakims c2d ulv z jakims gma.

--
Pozdr

Data: 2012-02-07 23:18:32
Autor: WiesłaW
Dwa uklady CPU + GPU
Dnia 07-02-2012 o 13:53 G Nowak napisał na pl.comp.pecet:

Mam e450 i nie moge go polecic,

A jaki możesz?

Zaryzykowalbym enwidje ajon.

Ale to jest to samo, tylko zdaje się jeszcze gorsze.
http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Testy_Gry-3566/strona/12925.html
http://www.tomshardware.com/reviews/amd-e-350-atom-d525-nvidia-ion-2,2905-4.html

Jeżeli narzekasz na e450 to ten z pierwszego postu (N270 1.6 gHz 1GiB RAM,
GMA950) chyba już w ogóle nie powinien działać :)
W netbookach grafika jest jaka jest i lepszej nie trzeba. Pomijając
GMA oczywiście :)

Obok mnie leży netbook na AMD C-60 i chodzi jak rakieta (W7, 4GB RAM).
Nie wiem o co chodzi, ale jeżeli masz netbooka to coś z nim jest chyba
nie tak.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2012-02-08 09:33:08
Autor: RadoslawF
Dwa uklady CPU + GPU
Dnia 2012-02-07 23:18, Użytkownik WiesłaW napisał:

Obok mnie leży netbook na AMD C-60 i chodzi jak rakieta (W7, 4GB RAM).
Nie wiem o co chodzi, ale jeżeli masz netbooka to coś z nim jest chyba
nie tak.

Problem interpretacji. To co dla jednego jest "chodzi jak rakieta"
dla drugiego to "ślimaczy się jak komputery sprzed dziesięciu lat".
A najciekawsza jest potem dyskusja między nimi jak zaczną sobie
udowadniać kto ma rację, wychodzi jak subiektywne są ich oceny.

Pozdrawiam

Data: 2012-02-08 12:03:17
Autor: WiesłaW
Dwa uklady CPU + GPU
Dnia 08-02-2012 o 09:33 RadoslawF napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Raczej - nie udowadniać, a uzgadniać stanowiska. Wydaje mi się, że do
tego właśnie służy ta grupa. Moje zdanie jest takie - należy nabywać
sprzęt zgodnie z przeznaczeniem. Na pewno nie kupię netbooka do grania w
Crysisa. Tylko ja nawet nie wiem czy rozmawiamy o netbookach.

Sprawdzam. Strona otwiera się 1-3s. Przewijanie chodzi płynnie. Przycina
trochę na Facebooku. Ale na tym to przycina na wszystkich moich
komputerach. Procesor trochę gorszy od E350. To chyba mogę mieć
wątpliwości?

WiesłaW
Opera Mail

Data: 2012-02-08 13:52:28
Autor: RadoslawF
Dwa uklady CPU + GPU
Dnia 2012-02-08 12:03, Użytkownik WiesłaW napisał:

[...]

Możesz mieć, i jakbyś tak napisał nie było by rozmowy.
Dla większości sformułowanie "chodzi jak rakieta" oznacza
że chodzi szybko a jak jeszcze brak wyjaśnienia w jakich
operacjach tak szybko chodzi to właśnie zorganizowałeś piękny
wstęp do kolejnej kłótni o wyższości starego C2D nad Atomem
lub jego konkurencją.

Pozdrawiam

Data: 2012-02-09 14:04:57
Autor: WiesłaW
Dwa uklady CPU + GPU
Dnia 08-02-2012 o 13:52 RadoslawF napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Przesadzasz. Jestem przekonany, że ani G Nowak ani ja, nie jesteśmy
na tej grupie po to, aby się kłócić. Jeżeli ktoś inny potrzebuje
wyjaśnienia, co oznacza (wg mnie) dany zwrot - służę.
Jeżeli ktoś natomiast, chce sobie popyskować to powód zawsze znajdzie.

PS. "chodzi jak rakieta" to antonim wyrażenia: "przgladanie stron czy
przewijanie dokumentow wola o pomste do nieba" i w dalszym ciągu uważam,
że G Nowak ma coś skopane.

WiesłaW
Opera Mail

Data: 2012-02-08 13:58:46
Autor: G Nowak
Dwa uklady CPU + GPU

Ok, z moich obserwacji (Google Chrome) - strony nie da sie przewijac, dopoki cala sie nie zaladuje. Strona http://my.virginmedia.com/home/index , duzo innych ale ta pierwsza wpadla pod reke, przewija sie jak pokaz slajdow. Problem czekania na zaladowanie strony rozwiazalem czesciowo uzywajac Opery, to pozwala "zjechac" nizej zanim zaladuja sie wszystkie obrazki (o zgrozo bannery, ktorych adblock nie wycial). Z Ms VirtualPC sobie nie poradzilem, odpalam na komputerze z C2D/i5 jak zajdzie potrzeba. Jestem pozytywnie nastawiony do produktow Amd, ale ten produkt mnie szczegolnie nie zachwycil.

--
pozdr

Data: 2012-02-06 21:23:22
Autor: Irokez
Dwa uklady CPU + GPU
Użytkownik "G Nowak" <gnowak84.wynij@gmail.com> napisał w wiadomości news:jgn66f$b3h$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nawet nie sprawdzałem czy odtwarza. Miałem w rękach HP Mini 1099ew Vivienne i dla dziecka nawet gierek się nie dało żadnej odpalić bo nie wspiera DX do końca (Simsy stareńkie nie poszły i inne proste gry). Także HD tutaj chyba nie ma. Ledwo to działa, szybkość jak Celeron 300A. Zajrzeć do poczty i notowań na giełdzie się nadaje. Ewentualnie coś popisać w textpadzie czy na GG.

--
Irokez

Data: 2012-02-07 23:41:08
Autor: Radosław Sokół
Dwa uklady CPU + GPU
W dniu 06.02.2012 01:17, G Nowak pisze:
[...]

Trudno mi w to uwierzyć, skoro bardzo stare karty graficzne
wystarczają absolutnie do przeglądania stron czy dokumentów.
Wątpię, by nowe układy miały mniejszą wydajność niż Radeon
9200SE, którego używam obecnie i który jest znacznie szyb-
szy, niż wymagają wymienione zastosowania.

PS. 1 GiB RAMu absolutnie wystarcza dla wielu systemów opera-
     cyjnych.

PS.2. A Flasha można wyłączać selektywnie, na większości stron
       jest zbędny, a wręcz szkodliwy.

Data: 2012-02-08 16:17:35
Autor: Gil
Dwa uklady CPU + GPU
Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> napisał(a):
PS. 1 GiB RAMu absolutnie wystarcza dla wielu systemów opera-
     cyjnych.

To prawda. Nawet do XP.
Ponad rok upłynął jak kupiłem sobie nettopa na D510 dual core 1.66 Mhz plus
grafika Ion2.  Po roku widzę, że takie zestawy sa teraz 2 x droższe. Nie wiem
o co chodzi. Może Intel ogroniczył produkcję tych atomów bo ich wydajnośc z
ION2 była na tyle świetna, że groziło by to procesorom desktopowym.
Rynek nettopów w Polsce w ciagu roku sie powaznie ograniczył i ceny
podskoczyły 2 razy.
Płyta ITX atom 2core plus Nvidia ION2 koszyuje teraz około 700-800 zł. A rok
temu za to można było kupic cały komputer Zotac a tą płytą z 8 USB, DVI, DVMI,
ESATA. (bez dysku i ram)

Data: 2012-02-08 01:24:19
Autor: miab
Dwa uklady CPU + GPU
W dniu 2012-02-06 01:17, G Nowak pisze:
[...]

Coś masz skopane E-350/450 ma wydajność średnich notków poprzedniej generacji i dla netbooka ona jest zdecydowanie wystarczająca(zresztą dla biurowego notebooka też).

miab

Data: 2012-02-12 23:01:31
Autor: G Nowak
Dwa uklady CPU + GPU
[...]

Zapewne tak, wszystkie c60, e350, e450 (roznych producentow) maja cos skopane.  Smiem podejrzewac, iz c50 tez ma cos kopane, aczkowiek nie mialem przyjemnosci na takowym pracowac.

--
Pozdr

Dwa uklady CPU + GPU