Dwa uklady CPU + GPU

Data: 2012-02-04 11:14:59
Autor: miab
Dwa uklady CPU + GPU
W dniu 2012-02-03 11:13,  Majka pisze:
Dzien dobry, prosba do sprzętowców o przedstawienie roznicy między
dwoma "zestawami" procesor/grafika/ram/(ew.OS).
Czy mozna podac o ile szybszy/wydajniejszy/lepszy będzie drugi, nowszy z
układów? Da się to opisac w postaci procentów (10? 20? 50% lepszy)?

Pytanie dotyczy dwóch laptopów:

a) starszy:
Intel ATOM N270 1.6 gHz
1 GiB RAM
grafika Intel GMA950

b)nowszy:
AMD E-350
4 GiB RAM
grafika zintegrowana z procesorem (Brazos)

O ile RAM 1 vs 4 GiB jest napewno dużo lepszy 4GiB, to sanych procesorów nie
umiem już porównać.
Nie potrafię porównać calości tych paltform, o ile czy w jakim stopniu bądź
procentowo będzie lepszy/wydajniejszy ten nowy komputer.

I jeszcze dodatkowo: nie wiem jakie to ma znaczenie, ale na starszym Atomie
jest WIN XP, a na naowszym WIN 7 - czy system WIN 7 jest "lżejszy" dla
komputera, czy też bardziej "obciążajacy" i zwalniajacy pracę?

Jesli możecie pomóc to bardzo proszę o podanie różnicy między tywmi dwoma
komputerami, czy duzo zyska się w tym nowszym?

Procesor AMD E-350 będzie trochę szybszy(~30%) podsystem graficzny Brazos znacznie szybszy (wielokrotnie szybszy w grafice 3D).

miab

Data: 2012-02-08 12:20:39
Autor: WiesłaW
Dwa uklady CPU + GPU
Dnia 04-02-2012 o 11:14 miab napisał na pl.comp.pecet:

Procesor AMD E-350 będzie trochę szybszy(~30%)

Ale to jest szacunkowe, czy masz jakieś źródła?
Znalazłem taki test na Youtubie:
http://www.youtube.com/watch?v=bIDEWEFMnHQ

Systemowy indeks wydajności wyświetlił takie dane:
Windows 7 boot up speed test.
Intel Atom N270 - MSI Wind U100 (Roverbook Neo U100) 2GB RAM,
250Gb HDD
Windows 7 Ultimate 32bit
Windows 7 Experience Index:
CPU - 2,2
RAM - 4,4
GPU - 2,1
GPU 3D - 3,0
HDD - 5,2

AMD Fusion E-350 - HP Pavilion dm1z (dm1-3100er) 3GB Ram, 320Gb
HDD with Windows 7 Ultimate 64bit
Windows 7 Experience Index:
CPU - 3,8
RAM - 5,5
GPU - 4,1
GPU 3D - 5,6
HDD - 5,9

Mnie to wygląda, że różnica jest niespełna 100%. Ponadto na Atomie
nie da się zainstalować systemu 64bit.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2012-02-11 10:53:50
Autor: majka
Dwa uklady CPU + GPU
WiesłaW <nawu@usun.poczta.onet.pl> napisał(a):
Systemowy indeks wydajno=B6ci wy=B6wietli=B3 takie dane:
[...]

Mnie to wygl=B1da, =BFe r=F3=BFnica jest niespe=B3na 100%. Ponadto na At=
omie
nie da si=EA zainstalowa=E6 systemu 64bit.

Bardzo dziekuję za cyfry. Choć nazwa testu nic mi nie mówi, to wartości liczbowe już są bardziej przekonywujące. Przyjmując, że więcej=lepiej wychodzi mi, że Lenowo S205 (E-350, 4GiB z WIN7) będzie dużo szybszy niż ASUS EEE901 (Atom 1.6, 1GiB, XP). No komfort z rozdzielczości lepszej w Lenowo.

Majka

Data: 2012-02-11 10:47:34
Autor: Majka
Dwa uklady CPU + GPU
miab <miwa14@wp.pl> napisał(a):
> [...]

Procesor AMD E-350 będzie trochę szybszy(~30%) podsystem graficzny Brazos znacznie szybszy (wielokrotnie szybszy w grafice 3D).

30 procent... to niewiele wydaje mi się.
Mam ASUSa EEE 901 z Atomem, i nawet do zwyklego przeglądania internetu jest to sprzęt koszmarnie wolny (przeglądarka kilka-kilkanaście zakładek, antywirus, komunikator, nic więcej).

Nie wiem, czy zdecydowac się teraz na komputer z E-350 przy takim zysku w pracy procesora.

Majka

Data: 2012-02-11 12:20:30
Autor: Rafal Lukawski
Dwa uklady CPU + GPU

Nie wiem, czy zdecydowac się teraz na komputer z E-350 przy takim zysku w
pracy procesora.

Ja bym poszukał małego laptopa z najwolniejszym procesorem, efekt nie do porównania. Problemem jest to, iż większość to serie biznesowe w cenie >5pln, ale da sie znalezc czasem ciekawe serie, jakies 6 miesiecy teniu SONY wypuscilo kolorowa serie w cenie 1000-2000, z tego co pamietam bylo to cos w granicach 13" i ok 1.5kg.

Majka

Data: 2012-02-12 10:21:36
Autor: miab
Dwa uklady CPU + GPU
W dniu 2012-02-11 11:47, Majka pisze:
miab<miwa14@wp.pl>  napisał(a):

[...]

Antywirus. Tu może być pies pogrzebany.
Jak masz jakiś zasobożerny ustawiony na maxa antywirus do tego jeszcze walczący z nie wyłączonym defenderem i bywa że z jeszcze innym nie do końca odinstalowanym antywirusem to tak to właśnie będzie wyglądać.
Cała para procesora idzie w gwizdek.

miab

Dwa uklady CPU + GPU