Dwa "wyroki" za to samo

Data: 2009-10-22 09:13:49
Autor: Baczek
Dwa "wyroki" za to samo
Witam
Oddałem dłużnika do sadu (pozew w trybie uproszczonym), wpłaciłem opłate.
Wezwano mnie do uzupełnienia braków, tzn na pozwie było moje imie i nazwisko, a miała byc nazwa firmy.
Poprawiłem pozew i oddałem do sadu.
Wezwano do uiszczenia opłaty. Zapłaciłem ponownie.
I po jakims czasie dostałem dwa postanowienia sadu o wygranych sprawach.
Teraz jak? Moge goscia scignac dwa razy o to samo skoro wyrok sie uprawomocnil?
Tobra, wiem, wisi mi za jeden wyrok, ale czy od drugiego wyroku moge go scignac za koszta sadowe?

Pozdrawiam

Data: 2009-10-22 10:27:32
Autor: Liwiusz
Dwa "wyroki" za to samo
Baczek pisze:
Witam
Oddałem dłużnika do sadu (pozew w trybie uproszczonym), wpłaciłem opłate.
Wezwano mnie do uzupełnienia braków, tzn na pozwie było moje imie i nazwisko, a miała byc nazwa firmy.

Jeśli jesteś osobą fizyczną prowadzącą DG, to nazwa firmy "nie miała być"

[...]

   A sygnatury są różne?

Tobra, wiem, wisi mi za jeden wyrok, ale czy od drugiego wyroku moge go scignac za koszta sadowe?

   To nie pytanie prawne, bo wynika z bałaganu w sądzie. Idź i wyjaśnij.

--
Liwiusz

Data: 2009-10-22 10:57:11
Autor: Baczek
Dwa "wyroki" za to samo

[...]

Co jeżeli kazali :(

[...]

Tak

Tobra, wiem, wisi mi za jeden wyrok, ale czy od drugiego wyroku moge go scignac za koszta sadowe?

  To nie pytanie prawne, bo wynika z bałaganu w sądzie. Idź i wyjaśnij.

Tylko, czy na tym powinno mi zalezec, czy "drugiej" stronie?

Data: 2009-10-22 11:01:43
Autor: Liwiusz
Dwa "wyroki" za to samo
Baczek pisze:
[...]

   Są odpowiednie środki zaskarżania błędnych decyzji sądu.

[...]

   To teoretycznie masz możliwość dochodzenia dwóch kwot. Ale sprawdź, czy do tamtej strony też zostały wysłane dwa pozwy. Jeśli się od żadnego nie odwołała, to obydwa są prawidłowo prawomocne, choć moralnie dochodzenie podwójnej kwoty jest naganne :)

[...]

  Powinno, pytanie tylko czy do niej korespondencja została prawidłowo skierowana? Ja ostatnio - jako powód - dostałem nakaz zapłaty wraz ze swoim pozwem. Ciekawe co dostał pozwany - pewnie sam nakaz. Ciekawe jak się dalej sprawa rozwinie.

--
Liwiusz

Dwa "wyroki" za to samo