Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Dwa zestawy kół do jednego roweru

Dwa zestawy kół do jednego roweru

Data: 2009-06-20 08:37:28
Autor: artek
Dwa zestawy kół do jednego roweru
Artur pisze:
Jak się sprawdza posiadanie dwóch zestawów kół do jednego roweru?

bardzo dobrze. zwłaszcza przy zakładaniu szosowych kół 700x25 do mtb ;)

> Podstawowy
problem jaki widzę to różnica w zużyciu kasety. Podejrzewam, że różnica w
przebiegu rzędu 1-2 tys. km może już prowadzić do skakania łańcucha.

przecież do obu kół i obu kaset możesz mieć osobne łańcuchy. do tego w teren kaseta 11-32/34, a na szosę 11-24/28.

--
artek

Data: 2009-06-20 18:18:54
Autor: Artur
Dwa zestawy kół do jednego roweru
sobota, 20 cze, artek:
Jak się sprawdza posiadanie dwóch zestawów kół do jednego roweru?
bardzo dobrze.

No to super, już się szykuję do budowy drugiego zestawu kół.

zwłaszcza przy zakładaniu szosowych kół 700x25 do mtb ;)

Masz zdjęcie jak to wygląda? :)

Data: 2009-06-21 07:38:22
Autor: artek
Dwa zestawy kół do jednego roweru
Artur pisze:
Jak się sprawdza posiadanie dwóch zestawów kół do jednego roweru?
bardzo dobrze.

No to super, już się szykuję do budowy drugiego zestawu kół.

drugi zestaw tylko na szosę ma jeszcze tą zaletę, że może być lżejszy - węższa obręcz, cieńsze szprychy ..

zwłaszcza przy zakładaniu szosowych kół 700x25 do mtb ;)

Masz zdjęcie jak to wygląda? :)

jako mtb w plenerze:

http://www.artek.wro.vectranet.pl/rower/DSCF8284.JPG

a tu zrobiony na badboya, na parkingu w pracy:

http://www.artek.wro.vectranet.pl/rower/DSC00190_2.jpg

przód maxxis detonator 700x25 (bo takie max wchodzą w rebę, a na węższe obręcz po krossówce była za szeroka), tył to schwalbe kojak 700x35.


--
artek

Data: 2009-06-21 10:51:26
Autor: Artur
Dwa zestawy kół do jednego roweru
niedziela, 21 cze, artek:
No to super, już się szykuję do budowy drugiego zestawu kół.
drugi zestaw tylko na szosę ma jeszcze tą zaletę, że może być lżejszy - węższa obręcz, cieńsze szprychy ..

Właśnie o tym myślę...

a tu zrobiony na badboya, na parkingu w pracy:
http://www.artek.wro.vectranet.pl/rower/DSC00190_2.jpg

Łe, fajnie :). Jak rasowa krosówka :). Sądziłem że będzie to coś pokracznego.
A widać że geometria wyszła poprawna. Dziwne że pomysł kół szosowych do MTB
jest praktycznie niestosowany.

Data: 2009-06-21 12:14:02
Autor: Tomasz Konik
Dwa zestawy kół do jednego roweru
>>> Jak się sprawdza posiadanie dwóch zestawów kół do jednego roweru? >> bardzo dobrze.
> No to super, już się szykuję do budowy drugiego zestawu kół.
drugi zestaw tylko na szosę ma jeszcze tą zaletę, że może być lżejszy - węższa obręcz, cieńsze szprychy ..

Że się sprawdza bardzo dobrze, to się zgadzam. Z tym, że zestaw szosowy może
być lżejszy, to też się zgadzam, ale pod warunkiem, że zestaw MTB jest ciężki.
Obręcze mtb tej samej klasy co szosowe są zwykle lżejsze: np. Mavic XC717 waży
ca. 400 g, szosowa Open Pro - ca. 30-40 g więcej, szprychy stosuje się
podobne, z tym, że do koła 28'' będą dłuższe, ergo: cięższe. Piasty - takie
same. Jedyne, na czym można zaoszczędzić, to ogumienie: szosowe gumy tej samej
klasy co mtb będą o 200-250 g lżejsze, dętki o ok. 40 g (na sztukę).
Tyle, że można założyć szosowe gumy na obręcze mtb 559 i będzie tak samo lekko.
 
>> zwłaszcza przy zakładaniu szosowych kół 700x25 do mtb ;)
> Masz zdjęcie jak to wygląda? :)
jako mtb w plenerze:
http://www.artek.wro.vectranet.pl/rower/DSCF8284.JPG
a tu zrobiony na badboya, na parkingu w pracy:
http://www.artek.wro.vectranet.pl/rower/DSC00190_2.jpg
przód maxxis detonator 700x25 (bo takie max wchodzą w rebę, a na węższe obręcz po krossówce była za szeroka), tył to schwalbe kojak 700x35.

No, i tu widać ograniczenia kół szosowych 622 - zwykle wchodzą tylko wąskie
gumy w sztuciec XC. I potrzebne są tarczowe hamulce, albo adaptery do V
(raczej kłopotliwe).
Zysk na kołach 622 w rowerze XC jest taki, że można utrzymać, bądź nieco
zwiększyć średnice kół; przy 559 szosowych, może brakować "twardych" przełożeń.
Pzdr;-)
Konik

--


Data: 2009-06-21 20:06:10
Autor: PeJot
Dwa zestawy kół do jednego roweru
Tomasz Konik pisze:

Zysk na kołach 622 w rowerze XC jest taki, że można utrzymać, bądź nieco
zwiększyć średnice kół; przy 559 szosowych, może brakować "twardych" przełożeń.

To można nadrobić przełożeniem, np. z przodu, albo z tyłu dać piastę i kasetę Shimano Capreo i mniejsze zębatki niż 11 zębów. Ale to już biżuteria jest :>

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-06-21 19:22:46
Autor: Tomasz Konik
Dwa zestawy kół do jednego roweru
PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a):
Tomasz Konik pisze:

> Zysk na kołach 622 w rowerze XC jest taki, że można utrzymać, bądź nieco
> zwiększyć średnice kół; przy 559 szosowych, może brakować "twardych"
przełożeń.
 
To można nadrobić przełożeniem, np. z przodu, albo z tyłu dać piastę i kasetę Shimano Capreo i mniejsze zębatki niż 11 zębów. Ale to już biżuteria jest :>

Prawda, ale tu chodzi o standardowe rozwiązanie "tematu". Dzięki temu da się
zmieniać tylko koła (stosują górską kasetę, choć moim typem jest np. ultegra
12-27). Oczywiście, możliwości wyszukanych jest wiele...
Pzdr;-)
Konik

--


Data: 2009-06-22 07:05:32
Autor: PeJot
Dwa zestawy kół do jednego roweru
Tomasz Konik pisze:

Zysk na kołach 622 w rowerze XC jest taki, że można utrzymać, bądź nieco
zwiększyć średnice kół; przy 559 szosowych, może brakować "twardych"
przełożeń.
 
To można nadrobić przełożeniem, np. z przodu, albo z tyłu dać piastę i kasetę Shimano Capreo i mniejsze zębatki niż 11 zębów. Ale to już biżuteria jest :>

Prawda, ale tu chodzi o standardowe rozwiązanie "tematu". Dzięki temu da się
zmieniać tylko koła (stosują górską kasetę, choć moim typem jest np. ultegra
12-27). Oczywiście, możliwości wyszukanych jest wiele...

Góralska kaseta do góralskich kół, do szosowych inna, ciaśniejsza. A w ogóle to i tak taki rower nie ma się co równać osiągami z rasową szosówką, więc z takimi drobiazgami jak mniejsze przełożenie trzeba się pogodzić.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-06-21 21:02:43
Autor: artek
Dwa zestawy kół do jednego roweru
Tomasz Konik pisze:
Jak się sprawdza posiadanie dwóch zestawów kół do jednego roweru?
bardzo dobrze.
No to super, już się szykuję do budowy drugiego zestawu kół.
drugi zestaw tylko na szosę ma jeszcze tą zaletę, że może być lżejszy - węższa obręcz, cieńsze szprychy ..

Że się sprawdza bardzo dobrze, to się zgadzam. Z tym, że zestaw szosowy może
być lżejszy, to też się zgadzam, ale pod warunkiem, że zestaw MTB jest ciężki.

tyle, że ja akurat nawiązywałem tu do krossówki artura. 28" koła przeznaczone na teren są cholernie ciężkie (ja sam używałem stosunkowo lekkiej A719 z dt championami). w wersji szosowej tj węższa obręcz i bardziej wycieniowane szprychy można spokojne spuścić może i nawet z 0.5 kg. ale naturalnie bez przesady - klasyczna obręcz szosowa niezbyt nadaje się do zbyt mocnych fałek, a i w wersji z tarczówkami też trzeba uważać na nieco większe naprężenia.

--
artek

Data: 2009-06-21 19:15:20
Autor: Tomasz Konik
Dwa zestawy kół do jednego roweru
tyle, że ja akurat nawiązywałem tu do krossówki artura. 28" koła przeznaczone na teren są cholernie ciężkie (ja sam używałem stosunkowo lekkiej A719 z dt championami). w wersji szosowej tj węższa obręcz i bardziej wycieniowane szprychy można spokojne spuścić może i nawet z 0.5 kg. ale naturalnie bez przesady - klasyczna obręcz szosowa niezbyt nadaje się do zbyt mocnych fałek, a i w wersji z tarczówkami też trzeba uważać na nieco większe naprężenia.

oki;-) Jeśli przechodzi się z 622 trekkingowych typu wzmiankowanego, to
prawda. Można, przechodząc na obręcze szosowe i lżejsze szprychy, sporo
zaoszczędzić.
BTW: ja (osobiście) nie stwierdziłem/zauważyłem problemów przy obręczy
szosowej i hamulcach V/tarczowych. Ale to tylko moje obserwacje, inni mają swoje.
Pzdr;-)
Konik


--


Dwa zestawy kół do jednego roweru

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona