Dwie gleby na wejsciu.

Data: 2009-12-18 09:29:59
Autor: ±ćęłń󶼿
Dwie gleby na wejsciu.
Założyłem kolce i.. dwie gleby na wej¶ciu ;-))

Pierwsza ¶mieszna, choć bolesna - chciało mi się jedn± łap± siodełko pod d... ze ¶niegu czy¶cić w czasie jazdy jedn± ręk±, psia
mać.....

Ale rower cały czas mi "uciekał" - winię za to ci¶nienie w oponach.

Zeszły rok pompowałem na 5 ata (czyli maks. dla tych opon).

Rewelka.

Wczoraj na krótk± przejażdżkę napompowałem tylko do 2 ata (czyli minimalne dla tych opon), żeby się ułożyły na obręczach.

I koło jakby cały czas myszkowało (chodniki i ¶cieżki niezbyt od¶nieżone).

Dzi¶ dobijam do 5 ata, teoria, że na ¶niegu lepiej mieć niskie ci¶nienie legła na glebie.
JaC

Data: 2009-12-18 11:29:19
Autor: Coaster
Dwie gleby na wejsciu.
±ćęłń󶼿 wrote:
[...]
napompowałem tylko do 2 ata (czyli minimalne dla tych opon), żeby się ułożyły na obręczach.  [...]

ROFTL - dokladnie odwrotnie niz powinienes :-P

--
PoZdR
"Speed comes from fitness, not hard & skinny tires."

Data: 2009-12-18 13:31:55
Autor: ±ćęłń󶼿
Dwie gleby na wejsciu.
Akurat ułożenie się opon na obręczach podczas paru kółek zrobionych na minimalnym dopuszczalnym ci¶nieniu wydaje mi się dobrym
pomysłem - zanim dopompujesz do maksa, żeby nie pi....ło.

A że przy okazji sprawdziłem, jak ch....a jest jazda na "flakach" po ¶niegu, to inna inszo¶ć ;-)
JaC

-- -- -

Data: 2009-12-18 07:16:49
Autor: Saurus
Dwie gleby na wejsciu.
On 18 Gru, 13:31, ±ćęłń󶼿 <j....@gazeta.pl> wrote:
Akurat ułożenie się opon na obręczach podczas paru kółek zrobionych na minimalnym dopuszczalnym ci¶nieniu wydaje mi się dobrym
pomysłem - zanim dopompujesz do maksa, żeby nie pi....ło.

Tak to się rękoma układa po leciutkim napompowaniu, zobacz co póĽniej
robi z opon± wysokie ci¶nienie :-)

A że przy okazji sprawdziłem, jak ch....a jest jazda na "flakach" po ¶niegu, to inna inszo¶ć ;-)

Może przesadziłe¶ albo nie umiesz się zachować przy takim ci¶nieniu
(jak jeszcze te opony s± szerokie a obręcze nie bardzo to możesz mieć
wrażenie że opona "pływa" i rower jest niestabilny). Ja schodz±c z 5
do 3,5 bar (minimum dopuszczalne) na oponach 35mm odczułem różnicę na
plus. Zwłaszcza pomaga mi to na nierówno¶ciach na których "twarde"
koło by tańczyło a przy niższym ci¶nieniu gładko przejeżdżam.

Data: 2009-12-18 13:53:58
Autor: ...::QRT::...
Dwie gleby na wejsciu.
Dnia Fri, 18 Dec 2009 13:31:55 +0100, ±ćęłń󶼿 napisał(a):

A że przy okazji sprawdziłem, jak ch....a jest jazda na "flakach" po ¶niegu, to inna inszo¶ć ;-)
JaC

2 atm to flak? Kurz± twarz ja to nawet mniej mam czasem w lecie :)

Ale niestety przy tak niskim cisnieniu detka sie przemieszcza w oponie i
wentyle mi urywa wiec jednak dochodze do 2,5  --
www.warszawski.info

Data: 2009-12-18 17:15:01
Autor: Solar
Dwie gleby na wejsciu.
±ćęłń󶼿 pisze:
[...]

Dziwne rzeczy piszesz.
Ja opony układam, mocno pompuj±c - takie Verticale do 6 atm, żeby się ułożyły.
A na ¶nieg, w górach lub w lesie, często spuszczam w oponach szeroko¶ci 2,3-2,4 do 1,5-2.0 atm i wtedy jeĽdzi się ¶wietnie.

"Kobieta powinna zasłaniać oblicze, bowiem nie zostało ono stworzone na podobieństwo Boga."
                                                    ¶w. Bernard

Data: 2009-12-19 12:17:38
Autor: ±ćęłń󶼿
Dwie gleby na wejsciu.
I jak wewn±trz jest cokolwiek nie tak z dętk± lub rantem to ma szansę pi...±ć niestety.

Ugniatanie paluchami ugniataniem, a rundka rundk±.

Pi....ły mi już 3 szerokie opony (dwie mnie, trzecia w serwisie) pompowane do 100 psi (7 ata) to wiem co piszę
JaC

-- -- -

Ja opony układam, mocno pompuj±c - takie Verticale do 6 atm, żeby się ułożyły.

Data: 2009-12-19 12:38:47
Autor: mocniak
Dwie gleby na wejsciu.
Użytkownik Solar napisał:
g, w górach lub w lesie, często spuszczam w oponach szeroko¶ci 2,3-2,4
do 1,5-2.0 atm i wtedy jeĽdzi się ¶wietnie.

Kużwa, ile wy ważycie? 40kg? :P

--
Mocniak

Data: 2009-12-19 15:53:18
Autor: Solar
Dwie gleby na wejsciu.
mocniak pisze:

Kużwa, ile wy ważycie? 40kg? :P

Ze 2 razy więcej, ale na kopny ¶nieg 2 atm wystarczy. :)

"Gdyby trójk±ty stworzyły sobie boga, ten miałby na pewno 3 boki."
                                     Monteskiusz

Data: 2009-12-19 15:57:58
Autor: ±ćęłń󶼿
Dwie gleby na wejsciu.
A ile rogów??
JaC

-- -- -

Gdyby trójk±ty stworzyły sobie boga, ten miałby na pewno 3 boki.

Data: 2009-12-19 15:59:20
Autor: ±ćęłń󶼿
Dwie gleby na wejsciu.
G... prawda, tyle że ja piszę o oponach z kolcami.
Na 5 ata jeĽdziło się jak po szynach (trzęsło niemiłosiernie, prawda), na 2 ata ch...o.
Być może przy niskim ci¶nieniu kolce Ľle pracuj±.
JaC

-- -- -

na kopny ¶nieg 2 atm wystarczy.

Data: 2009-12-18 18:08:24
Autor: Adrian S.
Dwie gleby na wejsciu.
Coaster wrote:

±ćęłń󶼿 wrote:
[...]
napompowałem tylko do 2 ata (czyli minimalne dla tych opon), żeby się
ułożyły na obręczach.  [...]

ROFTL - dokladnie odwrotnie niz powinienes :-P

tym bardziej, że po napompowaniu 2atm w mieszkaniu i po paru minutach na
dworze cisnienie się robi dużo mniejsze :)

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-12-18 17:12:49
Autor: Jan Srzednicki
Dwie gleby na wejsciu.
On 2009-12-18, Adrian S. wrote:
Coaster wrote:

ąćęłńóśźż wrote:
[...]
napompowałem tylko do 2 ata (czyli minimalne dla tych opon), żeby się
uĹ‚oĹĽyĹ‚y na obrÄ™czach.  [...]

ROFTL - dokladnie odwrotnie niz powinienes :-P

tym bardziej, ĹĽe po napompowaniu 2atm w mieszkaniu i po paru minutach na
dworze cisnienie siÄ™ robi duĹĽo mniejsze :)

A właściwie, to jak dużo?

Data: 2009-12-18 18:27:03
Autor: Adrian S.
Dwie gleby na wejsciu.

On 2009-12-18, Adrian S. wrote:
Coaster wrote:

±ćęłń󶼿 wrote:
[...]
[...]

A wła¶ciwie, to jak dużo?

A może sprawdzę na dniach (przy uzyciu balkonu). Wg równania Nernsta skok 10
degC to różnica ci¶nienia około 3,5% (w okolicach T = 273K).

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-12-19 15:13:15
Autor: czemu_ja
Dwie gleby na wejsciu.
Adrian S. pisze:

A może sprawdzę na dniach (przy uzyciu balkonu). Wg równania Nernsta skok 10
degC to różnica ci¶nienia około 3,5% (w okolicach T = 273K).

tak +/- mozna przyjac, ze roznica temp 30oC, spowoduje zmianie cisnienia ok 10%, czyli tragedii nie ma.

Data: 2009-12-19 12:14:23
Autor: ±ćęłń󶼿
Dwie gleby na wejsciu.
Czy dużo, to nie wiadomo (dodałem 1 ruch pomki ekstra ;)) gdyż i tak pompujesz sprężone, czyli nieco ogrzane od pompowania.
Natomiast je¶li pompujesz wilgotnym (w mieszkaniu, w piwnicy) to na mrozie może się wewn±trz dętki skroplić para wodna - i np.
załatwić zawór.
Czyli lepiej pompować na balkonie (mroĽne powietrze jest bardzo suche BEZWZGLĘDNIE) lub podwórku, niż wewn±trz pomieszczeń.
JaC

-- -- -