Dwie kasety, jeden lancuch?

Data: 2017-09-22 10:46:41
Autor: Jacek Maciejewski
Dwie kasety, jeden lancuch?
Dnia Fri, 22 Sep 2017 07:04:55 +0200, ń napisał(a):

Po jakimś czasie przecież "zimowa" znacznie mniej używana będzie miała inny profil zębów od "letniej".

Jak juz musisz jeździć na zmienianych kołach to z racji tego że na
zimowym jeździsz znacznie mniej to kaseta tam będzie wiecznie niezużyta.
Więc sobie daruj troszczenie się o stan jej zużycia i jeźdź na dwa
łańcuchy na letnim kole. Po zużyciu dwóch łańcuchów i letniej kasety
wymień je na nowe i tyle. --
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-09-22 12:31:04
Autor: ń
Dwie kasety, jeden lancuch?
Tak swoją drogą której kasety 12-34 9-sp szukać na "zimową" ("letnie" mam HG-61 12-36 oraz HG-41 11-34, ale 36 to rzadko potrzebne przełożenie podobnie jak i 11)?

-- -- -

Data: 2017-09-22 06:42:42
Autor: Ignac
Dwie kasety, jeden lancuch?
W dniu piątek, 22 września 2017 12:30:25 UTC+2 użytkownik ń napisał:

... ale 36 to rzadko potrzebne przełożenie podobnie jak i 11)?

A wystarczy zacząć jeździć na Kasprowy i z powrotem i masz jak znalazł.

Data: 2017-09-22 13:56:00
Autor: Jacek Maciejewski
Dwie kasety, jeden lancuch?
Dnia Fri, 22 Sep 2017 12:31:04 +0200, ń napisał(a):

Tak swoją drogą której kasety 12-34 9-sp szukać na "zimową" ("letnie" mam HG-61 12-36 oraz HG-41 11-34, ale 36 to rzadko potrzebne przełożenie podobnie jak i 11)?

A to już twoja sprawa jakie przełożenia. Co do marki nie znam się.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-09-23 08:21:08
Autor: ń
Dwie kasety, jeden lancuch?
Szukam i naprawdę trudno o kasety 12-34.
Przy 11 miałbym za długi łańcuch.
12-36 ciężka i nie wiem, czy w zimie potrzebna (i tak nastąpiłoby zerwanie przyczepności? a może nie, z uwagi na kolce właśnie?).
Szukam 12-34.

-- -- -
A to już twoja sprawa jakie przełożenia.

Data: 2017-09-23 08:53:23
Autor: PeJot
Dwie kasety, jeden lancuch?
W dniu 2017-09-23 o 08:21, ń pisze:
Szukam i naprawdę trudno o kasety 12-34.

A wiesz że w gotowej kasecie to i owo można zmienić ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-09-23 10:01:13
Autor: ń
Dwie kasety, jeden lancuch?
Sama zmiana jednego trybu 36 na 34 to byłoby słabo, wolałbym nieco "ciaśniejszy" dół niż w posiadanej już HG-61 12-36.
Dużo zmian to duże koszty (zębatki luzem są bezsensownie drogie).
Z 12-34 9-rz trafiam na jakieś XTR za chore pieniądze.

-- -- -
A wiesz że w gotowej kasecie to i owo można zmienić ?

Data: 2017-09-23 16:00:06
Autor: PeJot
Dwie kasety, jeden lancuch?
W dniu 2017-09-23 o 10:01, ń pisze:
Sama zmiana jednego trybu 36 na 34 to byłoby słabo, wolałbym nieco "ciaśniejszy" dół niż w posiadanej już HG-61 12-36.
Dużo zmian to duże koszty (zębatki luzem są bezsensownie drogie).

Jakie koronki masz teraz, a jakie chciałbyś mieć ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-09-23 16:31:54
Autor: ń
Dwie kasety, jeden lancuch?
W sumie można kupić kasetę 11-34 i tryb 12 (da się zamówić w serwisie?), i założyć 12 w miejsce 11.
Znowu rzeźbienie, zamiast w sklepie z półki...

-- -- -
Jakie koronki masz teraz, a jakie chciałbyś mieć ?

Data: 2017-09-24 20:56:59
Autor: PeJot
Dwie kasety, jeden lancuch?
W dniu 2017-09-23 o 16:31, ń pisze:
W sumie można kupić kasetę 11-34 i tryb 12 (da się zamówić w serwisie?), i założyć 12 w miejsce 11.
Znowu rzeźbienie, zamiast w sklepie z półki...

Skoro szanowny Pan/Pani chce gotowca, proszę bardzo::

http://harriscyclery.net/product/harris-custom-century-12-12-30-9-speed-cassette-2369.htm

:)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-09-24 21:27:30
Autor: ń
Dwie kasety, jeden lancuch?
To jest 12-30 i można takie Shimano (Tiagra?) dość łatwo dostać.
Szukam 12-34 9-rz poniżej (z uwagi na cenę) grup XT/XTR.

-- -- -
http://harriscyclery.net/product/harris-custom-century-12-12-30-9-speed-cassette-2369.htm

Data: 2017-09-24 14:08:33
Autor: Ignac
Dwie kasety, jeden lancuch?
W dniu niedziela, 24 września 2017 21:27:24 UTC+2 użytkownik ń napisał:

To jest 12-30 i można takie Shimano (Tiagra?) dość łatwo dostać.
> http://harriscyclery.net/product/harris-custom-century-12-12-30-9-speed-cassette-2369.htm

Ale,..."oparta jest na kasecie cs6500 i... ma to zapewnić ładne niskie biegi
i nadal zachować rozsądnie rozstaw w zakresie lotu"
Ponadto,"ta kaseta będzie indeksować z dowolnym...9 biegowym przesuwnikiem i
dowolnym tylnym przerzutnikiem"
I to, że "ta kaseta pasuje do dowolnego koncentratora Shimano" - nawet nie
wspomnę.
Brałbym w ciemno!

Data: 2017-09-25 10:18:35
Autor: ń
Dwie kasety, jeden lancuch?
Rąk, czy nóg??
;-)

-- -- -
rozstaw w zakresie lotu

Data: 2017-09-24 00:21:31
Autor: Rowerex
Dwie kasety, jeden lancuch?
W dniu piątek, 22 września 2017 12:30:25 UTC+2 użytkownik ń napisał:

Tak swoją drogą której kasety 12-34 9-sp szukać na "zimową"

Zależy od opon - tej zimy zrobiłem kolcowane opony w wersji ekstremalnej - opory toczenia mają koszmarne, ale pozwalają jeździć po niebywale zalodzonych leśnych ścieżkach, na których bez aplinistycznych butów z kolcami nie da się nawet stać w miejscu...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2017-09-25 15:38:57
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Dwie kasety, jeden lancuch?
W dniu 2017-09-24 o 09:21, Rowerex pisze:
[...]

Poka fotkie!

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl