Dwie lub wiecej spolek o tej samej nazwie innym numerze KRS ?

Data: 2009-12-01 17:40:31
Autor: ąćęłńóśżź
Dwie lub wiecej spolek o tej samej nazwie innym numerze KRS ?
Data: 2009-12-01 09:31:51
Autor: BK
Dwie lub wiecej spolek o tej samej nazwie innym numerze KRS ?
On 1 Gru, 17:40, ąćęłńóśżź <usun...@wp.eu> wrote:
Przykład:www.krs-online.com.pl/?p=6&look=UPC+Polska
JaC

"POZYCJA KRS WYKREŚLONA Z REJESTRU PRZEDSIĘBIORCÓW"

Jedna po prostu juz nie istnieje. Pod tym samem adresem istnieje
spolka, ktora ma taka sama nazwe :)

Data: 2009-12-02 14:27:18
Autor: ąćęłńóśżź
Dwie lub wiecej spolek o tej samej nazwie innym numerze KRS ?
Czyli przykładowo ta pierwsza mogła nakraść i niespłacić swoich długów (poza odprawami dla członków zarządu i rady nadzorczej), i
ten sam udziałowiec mógł powołać kolejną o tej samej nazwie i tymi samymi osobami we władzach?

BTW znam taki przypadek, tylko pierwsza to było P.Z., a drugie sp. z o.o.
JaC

-- -- -

Data: 2009-12-02 06:08:12
Autor: BK
On Dec 2, 2:27 pm, ąćęłńóśżź <usun...@wp.eu> wrote:
[...]

Zazwyczaj jesli ktos narobi syfu [np. doprowadzi do upadlosci spolki i
wydyma wierzycieli] to nowa dzialanosc zwykle zaczyna pod nowym
szyldem i udaje, ze nie ma nic wspolnego ze stara dzialanoscia :)

Nie pojmuje w czym problem.

Data: 2009-12-02 14:32:08
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 02 Dec 2009 06:08:12 -0800, BK napisał(a):

[...]

Biorąc pod uwagę treść art. 43(3) kc chyba sąd nie powinien dopuścić do takiej sytuacji. Co ciekawe jedna ze spółek jest córką drugiej. Zamotane to jest strasznie.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-12-02 07:02:06
Autor: BK
On Dec 2, 3:32 pm, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:
> [...]

> Nie pojmuje w czym problem.

Biorąc pod uwagę treść art. 43(3) kc chyba sąd nie powinien dopuścić do

Ale do jakiej? Do tej, ze ktos po zrobieniu syfu jako spolka ABC
zaklada nowa Xyyyx? Czy do tej, ze istniala sobie spolka XYZ zajmujaca
sie produkcja kosiarek do trawy i zostala zlikwidowana, a ja teraz
otwieram browar XYZ? :) Bo w tych wypadkach chyba sad nie mialby
podstawy do interwencji.

Czy konkrtenie do takiej sytuacji gdzie istniala spobie spolka UPC i
miala spolke corke. UPC upadla, a spolka corka nazwala sie UPC... bo
zakladam, ze w tej samej jednostce czasu nie mogly sie nazywac UPC sp
z o.o.

Swoja droga w grupach kapiatlowych norma jest, ze spolki nazywaja sie
bardzo podobnie jest XYZ cars, XYZ Bank, XYZ Finanse, XYZ S.A. - ale
zawsze czyms sie te nazwy roznia :)

Data: 2009-12-03 08:10:24
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 02 Dec 2009 07:02:06 -0800, BK napisał(a):

[...]

No to nie sprawdziłeś ;-)
*Istnieją* dwie spółki o identycznej firmie, siedzibie, adresie, bardzo podobnym zarządzie. Różnią się numerem KRS oraz wysokością kapitału. Jedna jest mamusią drugiej.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-12-03 01:35:38
Autor: BK
On 3 Gru, 09:10, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:
> [...]

*Istnieją* dwie spółki o identycznej firmie, siedzibie, adresie, bardzo
podobnym zarządzie. Różnią się numerem KRS oraz wysokością kapitału.

Lege Artis ==>http://olgierd.bblog.pl<=
A to faktycznie sad nie powinien tego rejestrowac  :)

Dwie lub wiecej spolek o tej samej nazwie innym numerze KRS ?