Dwie różne karty grafiki w jednym kompie

Data: 2012-07-25 15:16:31
Autor: buszmen5
Dwie różne karty grafiki w jednym kompie
Hej.

Czy ktoś przerabiał podobny temat ?

Chodzi o zamontowanie dodatkowej karty graficznej. Stety niestety musi być tylko PCIe x1. W tym momencie w kompie chodzi ATI DualHead, czy da rade podłączyć NVIDIE ?

Cel, wysłanie sygnału na trzeci monitor.

PZDr

Data: 2012-07-26 19:00:29
Autor: DooMiniK
On 25/07/2012 23:16, buszmen5@gmail.com wrote:
[...]

W przypadku zintegrowanej grafiki bywa tak, że nowa karta 'przejmuje'
całkowicie wyświetlanie obrazu (i wyłącza kartę zintegrowaną...).
Musisz przetestować - ja mam w pracy w komputerze:
- z dwoma wyjściami
- kartę z jednym wyjściem VGA

Podłączone do x3 monitorów, Windows7 obsługuje świetnie.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-07-26 13:14:15
Autor: buszmen5
W dniu czwartek, 26 lipca 2012 20:00:29 UTC+2 użytkownik DooMiniK napisał:
On 25/07/2012 23:16, buszmen5@gmail.com wrote:
> Hej.
>
> Czy ktoďż˝ przerabiaďż˝ podobny temat ?
>
> Chodzi o zamontowanie dodatkowej karty graficznej. Stety niestety musi by� tylko PCIe x1. W tym momencie w kompie chodzi ATI DualHead, czy da rade pod��czy� NVIDIE ?
>
> Cel, wys�anie sygna�u na trzeci monitor.
>
> PZDr

W przypadku zintegrowanej grafiki bywa tak, �e nowa karta 'przejmuje'
ca�kowicie wy�wietlanie obrazu (i wy��cza kart� zintegrowan�...).
Musisz przetestowaďż˝ - ja mam w pracy w komputerze:
- z dwoma wyj�ciami
- kart� z jednym wyj�ciem VGA

Pod��czone do x3 monitor�w, Windows7 obs�uguje �wietnie.

-- Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

   U mnie jest w tej chwili karta na plycie nie aktywna, zamontowana jest PCIe x16 DualHead, no i mam gniazdo PCIe x1 do ktorej moge za rozsadne pieniadze dokupic karte ale nie ATI a NV. Jest kwestia czy to ruszy ?

PZDr

Data: 2012-07-28 17:48:25
Autor: maX

Użytkownik <buszmen5@gmail.com> napisał w wiadomości news:1797dc8d-0b55-44f1-b0be-fe56935eef73googlegroups.com...

   U mnie jest w tej chwili karta na plycie nie aktywna

To dlaczego jej nie aktywujesz?

 zamontowana jest PCIe x16 DualHead, no i mam gniazdo PCIe x1 do ktorej moge za rozsadne pieniadze dokupic karte ale nie ATI a NV. Jest kwestia czy to > ruszy ?

Jak juz napisano, jesli masz wolne gniazdo PCI, to zamiast PCI-E x1 kup kartę PCI. Niekonieczne Matroxa, może być Ati np. Radeon 7000 lub 9200.
Innym rozwiązaniem jest wymiana głównej karty na taką z trzema niezależnymi wyjściami. Nawet w kartach low-end można takie znaleźć np. Radeon 6450:
http://pclab.pl/art46390-9.html

Data: 2012-07-28 19:32:58
Autor: Michal
W dniu 2012-07-28 17:48, maX pisze:
   U mnie jest w tej chwili karta na plycie nie aktywna
To dlaczego jej nie aktywujesz?

Dobre pytanie. Nawet nie zauważyłem że u rozpoczynającego wątek jest grafika wbudowana.

[...]

Pisałem o Matroxie głównie dlatego, że nadal sporo jest G450 i G400 PCI (od biedy nawet Millenium II). Radeony 7000 i 9000 w większosci
to jest AGP, a z tym trudno na obecnych płytach. Starsze ATI PCI (Rage)
mają problemy ze sterownikami (jak zwykle u ATI/AMD) a ich wydajność jest jednak jak na dzisiejsze czasy problematyczna.

Innym rozwiązaniem jest wymiana głównej karty na taką z trzema
niezależnymi wyjściami. Nawet w kartach low-end można takie znaleźć np.
Radeon 6450:
http://pclab.pl/art46390-9.html

Około 300 zł trochę drogo za taką słabiznę. Generalnie też powoli rozglądam się za kartą trójmonitorową (2x DVI, w tym co najmniej jedno DVI-I + HDMI) przy zmianie na którą jednak odczułbym zysk wydajności z 2x R4850 i wychodzi mi, że albo muszę szukać używanej 6950, albo poczekać aż GF660Ti jak po premierze trochę potanieją, bo to co robi ATI po przejęciu przez AMD nie podoba mi się za cholerę, co widać i po ich wynikach finansowych. Pomysł by wyciąć drugie DVI w serii HD7xxx, albo płacić sporo extra za autorskie konstrukcje jak sapphire flex uważam za chory - nVidii jakoś w serii GF6xx 2x DVI nie przeszkadza.

--
/MB

Data: 2012-07-30 21:24:47
Autor: maX

Użytkownik "Michal" <usenet@invalid.pl> napisał w wiadomości news:jv17v5$e5c$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2012-07-28 17:48, maX pisze:
   U mnie jest w tej chwili karta na plycie nie aktywna
To dlaczego jej nie aktywujesz?

Dobre pytanie. Nawet nie zauważyłem że u rozpoczynającego wątek jest grafika wbudowana.

Niewykluczone, że ma grafikę w procesorze (s1155), ale płytę na chipsecie "P" więc integry nie może użyć.

[...]

Jak wygląda np. odtwarzanie filmów youtube na G4x0? Nie ma problemów?

Radeony 7000 i 9000 w większosci
to jest AGP, a z tym trudno na obecnych płytach.

Tym niemniej zdarzały się na PCI.

Starsze ATI PCI (Rage)
mają problemy ze sterownikami (jak zwykle u ATI/AMD) a ich wydajność jest jednak jak na dzisiejsze czasy problematyczna.

Rage II to poziom wydajności Millenium II, a Rage 128 będzie szybszy niż Matrox G200.

[...]

W sumie to nie wiemy jakich właściwie wyjść potrzebuje wątkotwórca. 3xDVI, 3xDSUB, czy jakiś mix z nich.

[...]

Nvidia też stroi fochy. GF640 ma wydajność niewiele wyższą niz R6670, a cenę niewiele niższą niz R7750.

Pomysł by wyciąć drugie DVI w serii HD7xxx, albo płacić sporo extra za autorskie konstrukcje jak sapphire flex uważam za chory - nVidii jakoś w serii GF6xx 2x DVI nie przeszkadza.

Przejściówka HDMI->DVI?

Data: 2012-07-28 14:46:30
Autor: Michal
W dniu 2012-07-26 00:16, buszmen5@gmail.com pisze:
Czy ktoś przerabiał podobny temat ?

Nie powinno być problemów. Swego czasu w jednym, komputerze miałem Radeona na PCI-E x16, GeForce na AGP x8 i Matroxa Millenium na PCI 2.1 - działało bez konfliktów.
Pamiętaj by w biosie ustawić kolejność, która grafika na być pierwsza (główna).

Chodzi o zamontowanie dodatkowej karty graficznej. Stety niestety musi być tylko PCIe x1.

Jeśli tylko do 2D to po co koniecznie szukać dość rzadko spotykanej mechanicznej grafiki PCI-E x1? Nie prościej i taniej kupić za przysłowiowe 5 zl używaną zwykłą PCI - choćby Matroxa Millenium II czy lepiej wspieranego w sterownikach G450 PCI? Trzeba sprawdzić tylko jak ma się sprawa ze sterownikami pod używany OS - powyższej konfiguracji używałem jeszcze na WinXP, z Win7 64bit itp producent zazwyczaj nie wypuszcza już sterowników, ale podstawowe z OSa dla tak popularnego sprzętu zazwyczaj są. Z kolei pod otwartymi OSami jest dokładnie odwrotnie - zazwyczaj im starszy sprzęt, bym lepiej wspierany w sterownikach.

W tym momencie w kompie chodzi ATI DualHead, czy da rade podłączyć NVIDIE ?

Sprzętowo nie, ale coś mi świta że nVidia blokuje to w sterownikach by ludzie nie wpadki na pomysł wykorzystania nowszych kart nV do PhysiX/CUDA w połączeniu z główną kartą ATI. Napisz jakie konkretnie karty i jaki OS to ktoś odpisze.
Ostatnio testowałem w takiej konfiguracji R4850 i leciwą GF2Ti - problemów nie było.

Cel, wysłanie sygnału na trzeci monitor.

Jw - zastanów się nad powyższym np: Matroxem na PCI (tu nie powinno być wojny sterowników ATI - nV), bo Radeona PCI-E x1 R6xxx ze świecą szukać, a jeśli ma być tylko do 2D to i stosunkowo drogo wychodzi.

--
/MB

Data: 2012-07-28 17:26:15
Autor: Jaskiniowiec
W dniu 28.07.2012 o 14:46 Michal <usenet@invalid.pl> pisze:

Jw - zastanów się nad powyższym np: Matroxem na PCI (tu nie powinno być  wojny sterowników ATI - nV), bo Radeona PCI-E x1 R6xxx ze świecą szukać,  a jeśli ma być tylko do 2D to i stosunkowo drogo wychodzi.

Sorry, ze sie wtracam, ale cos mi swita, ze gdzies przeczytalem, iz mozna  zmodowac karte robiac w niej "rowek" tak by weszla w slot. Praca wowczas  leci na PCI-E x1, ale nie potrzeba dedykowanej z takim zlaczem.

Jesli sie myle, to mnie poprawcie.

--
Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,  to mówi.

Data: 2012-07-28 23:34:24
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 25 Jul 2012, buszmen5@gmail.com wrote:

Hej.

Czy ktoś przerabiał podobny temat ?

  Miks kart, różnych - tak, z tym że nie PCIEx1 (sloty mam x16 i x8),
dość dawno temu pytałem i nikt się nie przyznawał ;),
sprawdziłem, używałem czasem w różnych kombinacjach 3 karty:
- ATI 2400
- NVidia 6600 (chłodzenie pasywne)
- NVidia GTX 460 SE

  XP i Win7, nie przypominam sobie problemów.

  Jakiś zgrzyt był (nim kupiłem GTX 460) przy zestawie z kartą GF PCI,
modelu nie pamiętam, chodziło o to że w nowszych driverach nie było
już supportu dla chipsetu, załadowanie dwu różnych driverów NVidii
działało, ale był jakiś efekt specjalny (niestety nie pamiętam co).

Cel, wysłanie sygnału na trzeci monitor.

....i czwarty? ;)

pzdr, Gotfryd

Dwie różne karty grafiki w jednym kompie