Dwie różne karty grafiki w jednym kompie

Data: 2012-07-28 14:46:30
Autor: Michal
Dwie różne karty grafiki w jednym kompie
W dniu 2012-07-26 00:16, buszmen5@gmail.com pisze:
Czy ktoś przerabiał podobny temat ?

Nie powinno być problemów. Swego czasu w jednym, komputerze miałem Radeona na PCI-E x16, GeForce na AGP x8 i Matroxa Millenium na PCI 2.1 - działało bez konfliktów.
Pamiętaj by w biosie ustawić kolejność, która grafika na być pierwsza (główna).

Chodzi o zamontowanie dodatkowej karty graficznej. Stety niestety musi być tylko PCIe x1.

Jeśli tylko do 2D to po co koniecznie szukać dość rzadko spotykanej mechanicznej grafiki PCI-E x1? Nie prościej i taniej kupić za przysłowiowe 5 zl używaną zwykłą PCI - choćby Matroxa Millenium II czy lepiej wspieranego w sterownikach G450 PCI? Trzeba sprawdzić tylko jak ma się sprawa ze sterownikami pod używany OS - powyższej konfiguracji używałem jeszcze na WinXP, z Win7 64bit itp producent zazwyczaj nie wypuszcza już sterowników, ale podstawowe z OSa dla tak popularnego sprzętu zazwyczaj są. Z kolei pod otwartymi OSami jest dokładnie odwrotnie - zazwyczaj im starszy sprzęt, bym lepiej wspierany w sterownikach.

W tym momencie w kompie chodzi ATI DualHead, czy da rade podłączyć NVIDIE ?

Sprzętowo nie, ale coś mi świta że nVidia blokuje to w sterownikach by ludzie nie wpadki na pomysł wykorzystania nowszych kart nV do PhysiX/CUDA w połączeniu z główną kartą ATI. Napisz jakie konkretnie karty i jaki OS to ktoś odpisze.
Ostatnio testowałem w takiej konfiguracji R4850 i leciwą GF2Ti - problemów nie było.

Cel, wysłanie sygnału na trzeci monitor.

Jw - zastanów się nad powyższym np: Matroxem na PCI (tu nie powinno być wojny sterowników ATI - nV), bo Radeona PCI-E x1 R6xxx ze świecą szukać, a jeśli ma być tylko do 2D to i stosunkowo drogo wychodzi.

--
/MB

Data: 2012-07-28 17:26:15
Autor: Jaskiniowiec
W dniu 28.07.2012 o 14:46 Michal <usenet@invalid.pl> pisze:

Jw - zastanów się nad powyższym np: Matroxem na PCI (tu nie powinno być  wojny sterowników ATI - nV), bo Radeona PCI-E x1 R6xxx ze świecą szukać,  a jeśli ma być tylko do 2D to i stosunkowo drogo wychodzi.

Sorry, ze sie wtracam, ale cos mi swita, ze gdzies przeczytalem, iz mozna  zmodowac karte robiac w niej "rowek" tak by weszla w slot. Praca wowczas  leci na PCI-E x1, ale nie potrzeba dedykowanej z takim zlaczem.

Jesli sie myle, to mnie poprawcie.

--
Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,  to mówi.

Dwie różne karty grafiki w jednym kompie