Dwie trzecie aut w Polsce do z³omy

Data: 2009-08-26 09:34:02
Autor: Cavallino
Dwie trzecie aut w Polsce do z³omy
"Po przyst±pieniu do UE jako jedyne pañstwo we Wspólnocie Europejskiej znie¶li¶my wszelkie ograniczenia w imporcie u¿ywanych samochodów i od piêciu lat Polacy sprowadzaj± rocznie ¶rednio 1 mln starych pojazdów z zagranicy, z których mniej wiêcej po³owa, przekraczaj±c nasz± granicê, mia³a ponad dziesiêæ lat.

Na efekty nie trzeba by³o d³ugo czekaæ. Na koniec zesz³ego roku ju¿ 68 proc. aut zarejestrowanych w Polsce mia³o ponad dziesiêæ lat, podczas gdy na cztery miesi±ce przed nasz± akcesj± do UE by³o ich 56 proc. A jednocze¶nie stosunkowo nowych aut, które maj± mniej ni¿ piêæ lat, jest u nas zaledwie 12 proc., o jedn± trzeci± mniej ni¿ przed akcesj± do UE."

http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,6964673,Dwie_trzecie_aut_w_Polsce_ma_ponad_dziesiec_lat.html

Za³amuj±ce i niestety widoczne na drogach.
Zw³aszcza w w po³±czeniu z polskim systemem kontroli technicznych.
Nie ma dnia ¿eby nie znale¼æ siê za jakim¶ syfiarzem wydalaj±cym spalony olej.

Data: 2009-08-26 00:53:31
Autor: Adam Adamaszek
On 26 Sie, 09:34, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:

Za³amuj±ce i niestety widoczne na drogach.
Zw³aszcza w w po³±czeniu z polskim systemem kontroli technicznych.
Nie ma dnia ¿eby nie znale¼æ siê za jakim¶ syfiarzem wydalaj±cym spalony
olej.

Prawda. Nie slyszalem jeszcze, zeby ktos dostal mandat za niebieski
dymek za pojazdem.

Spotkal sie ktos z takim przypadkiem?

pozdr
AA

Data: 2009-08-26 09:38:25
Autor: krzysiek82
Cavallino pisze:
Za³amuj±ce i niestety widoczne na drogach.
Zw³aszcza w w po³±czeniu z polskim systemem kontroli technicznych.
Nie ma dnia ¿eby nie znale¼æ siê za jakim¶ syfiarzem wydalaj±cym spalony olej.

Zgadzam siê z Tob±, zw³aszcza je¿eli chodzi o ten olej, jednak kij ma dwa koñce. Ludzie maj± takie auta nie dlatego, ¿e chc± lecz dlatego, ¿e na nic innego ich po prostu nie staæ. Kolejn± spraw± jest brak kultury technicznej, bo przecie¿ to, ¿e auto jest stare nie oznacza, ¿e automatycznie spala olej i jest zdewastowane.

--
krzysiek82

Data: 2009-08-26 12:50:43
Autor: AL
krzysiek82 pisze:
Cavallino pisze:
[...]

nie do konca - ludzie chca kupowac auta wyzszych klas, na ktorych eksploatacje ich niestety nie stac.
Przykladowo - stac ich na 5-cio letnie auto segmentu B, a kupuja > 10letnie auto segmentu D.  Przy czym nie zawsze stac ich na auto z segmentu D w dobrym stanie technicznym, wiec kupuja wraka i w PL odbudowywuja, coby zewnetrznie sie trzymal i przypominal pierwowzor - co jest od strony technicznej - silnik/zawieszenie - to juz wiekszosc lekcewazy, a sasiad nie dojrzy ;)

Taki szpan przed sasiadem.

Kolejn± spraw± jest brak kultury technicznej, bo przecie¿ to, ¿e auto jest stare nie oznacza, ¿e automatycznie spala olej i jest zdewastowane.

ja mam prosta metode, ktora nalezaloby wprowadzic po pierwszej fali sprowadzania aut pare lat temu - rygorystyczna kontrole techniczna, przy czym klient nie ma gwarancji, ze jak zlozy auto z dwoch/trzech innych - to mu je zarejestruja - bo nie przejdze badan.
Stacje kontroli w tym wypadku szczegolnie powinny byc uczulone na pierwsza rejestracje auta sprowadzonego do PL.
Auto w dobrym stanie technicznym taka kontrole przejdzie bez problemu, zas auta, ktorych stan techniczny odbiega od zakladanych norm - na zlom, bez prawa rejestracji. Koniec, kropka.

Nie mam nic do aut > 10lat jak sa dobrze utrzymane - wiec ograniczenie zaporowe na sprowadzanie auta po.np. 10lat bym nie wprowadzal - za to surowe badania techniczne wytrzebily wszystkie skladaki i pluwaczy olejem czy bujajace sie w nieskonczonosc na wybojach.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-08-26 12:54:37
Autor: Cavallino
Dwie trzecie aut w Polsce do z³omy
U¿ytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisa³ w wiadomo¶ci news:

[...]

No i dok³adnie o to chodzi.
Taki szpachlowóz dopóki stoi, to jeszcze ma³y k³opot, oprócz za¶miecania miejsca parkingowych.
Ale ju¿ jak odpal± pad³o, to co sprawniejsze TIR-y siê chowaj±, je¶li chodzi o ilo¶æ dymówy.

A jak kogo¶ na auto nie staæ, to niech wspomaga PKP/PKS.

Data: 2009-08-26 14:58:43
Autor: Arek (G)
Cavallino pisze:
[...]

I co do ko¶cio³a 200m bêdzie z buta uderza³. Oszala³e¶?

A.

Data: 2009-08-26 19:31:34
Autor: Adampio
Cavallino pisze:
A jak kogo¶ na auto nie staæ, to niech wspomaga PKP/PKS.

Ale Kolega - mimo ze mi wyglada na MWzWM - ma ¶wiadmo¶æ ze coraz wiecej linii PKP/PKS jest w interiorze likwidowanych i posiadanie co najmniej wlasnych "taczek z motorkiem" staje sie  zyciowa koniecznoscia?

Data: 2009-08-26 20:08:52
Autor: Cavallino
Dwie trzecie aut w Polsce do z³omy
U¿ytkownik "Adampio" <adampio@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h73rhn$l85$1inews.gazeta.pl...
Cavallino pisze:
A jak kogo¶ na auto nie staæ, to niech wspomaga PKP/PKS.

Ale Kolega - mimo ze mi wyglada na MWzWM - ma ¶wiadmo¶æ ze coraz wiecej linii PKP/PKS jest w interiorze likwidowanych

Jak ¿e¶ta se z³omowozy pokupowali i je¼dziæ pubkomem nie chcete, to siê dziwita?

Data: 2009-08-26 20:12:55
Autor: J.F.
On Wed, 26 Aug 2009 20:08:52 +0200,  Cavallino wrote:
[...]

No ale wiesz:
-pubkom jezdzil zle, wiec co sie dziwic ze sie przesiedli na
samochody, chocby zlomy, a pubkom w efekcie jezdzi jeszcze gorzej,

-przyznaj sie - donosiles na stare kopcace zlomobusy, koszta wzrosly
... no to teraz masz efekty :-P

-porownanie cen z pubkomem bywa ciekawe .. np mam 3 km i nie oplaca mi
sie jechac tramwajem :-)

J.

Data: 2009-08-26 20:43:16
Autor: Cavallino
Dwie trzecie aut w Polsce do z³omy
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:

-przyznaj sie - donosiles na stare kopcace zlomobusy,

Nie.
Sami wiedzieli ¿eby wywaliæ z Poznania wszystkie Ikarusy.

Data: 2009-08-26 20:43:23
Autor: Adampio
Cavallino pisze:
  > Jak ¿e¶ta se z³omowozy pokupowali i je¼dziæ pubkomem nie chcete, to siê
dziwita?

No tak, mialem racje, bardzo ³adny okaz MWzWM :p

Data: 2009-08-26 09:39:26
Autor: WW
Cavallino pisze:
[...]

Biedny nie mo¿e wybrzydzaæ. :-(
Jak bêdziemy zarabiali porównywalnie jak Niemcy to i samochody bêdziemy nowsze mieli.

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

Data: 2009-08-26 09:43:57
Autor: Cavallino
Dwie trzecie aut w Polsce to z³omy
U¿ytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h72ova$gd7$1atlantis.news.neostrada.pl...
Cavallino pisze:
[...]

Nie my jedni wchodzili¶my do Unii, a ci co wchodzili z nami lub po nas raczej bogatsi nie s±.
Ale tamy zostawili.

Data: 2009-08-26 09:47:49
Autor: Micha³G
Cavallino pisze:
[...]

To dobrze czy ¼le?

Micha³

Data: 2009-08-26 09:52:38
Autor: Grejon
Dwie trzecie aut w Polsce to z³omy
Micha³G pisze:

To dobrze czy ¼le?

No jak to nie wiesz? On by najchêtniej zabroni³ poruszania siê wszystkimi autami wyprodukowanymi przed 2007 (+- wtedy kupi³ Kiê) bo mu bêd± robi³y konkurencjê przy sprzeda¿y.

Micha³

--
Grzegorz Joñca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

Data: 2009-08-26 09:56:53
Autor: Cavallino
Dwie trzecie aut w Polsce to z³omy
U¿ytkownik "Grejon" <grejon83@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h72pk6$8db$1inews.gazeta.pl...
Micha³G pisze:

To dobrze czy ¼le?

No jak to nie wiesz? On by najchêtniej zabroni³ poruszania siê wszystkimi autami wyprodukowanymi przed 2007 (+- wtedy kupi³ Kiê) bo mu bêd± robi³y konkurencjê przy sprzeda¿y.

Kula w p³ot.
Mam jeszcze jedno auto, znacznie starsze.
Ale wszelkie tamy dla nowo sprowadzonych aut jak najbardziej mi³o bym widzia³.
Z tymi 10 laty uznanymi w artykule za granicê miêdzy samochodem a starzyzn± mniej wiêcej bym siê zgodzi³.

Data: 2009-08-26 10:04:10
Autor: Tadeusz
Dwie trzecie aut w Polsce to z³omy

U¿ytkownik "Cavallino" <> napisa³ w wiadomo¶ci pl...

Z tymi 10 laty uznanymi w artykule za granicê miêdzy samochodem a starzyzn± mniej wiêcej bym siê zgodzi³.

mia³em kiedys 13-letnie E32 740
byli tacy co po oglêdzianach oceniali je na 4-5 lat...

tak wiêc to mniej wiêcej jest bardzo du¿e
i nie ma nic gorszego ni¿ sztuczne granice,
które siê wymy¶la bez sensu zamiast
pogoniæ stacje kontroli ¿eby robi³y to co
do nich nale¿y, czyli nie stemplowa³y dowodów
tym z³omom...

Tadeusz

Data: 2009-08-26 10:04:58
Autor: krzysiek82
Tadeusz pisze:
> [...]
które siê wymy¶la bez sensu zamiast
pogoniæ stacje kontroli ¿eby robi³y to co
do nich nale¿y, czyli nie stemplowa³y dowodów

ogl±da³em wczoraj auto "¶wie¿o po przegl±dzie" kierunek przedni zbity, rêczny nie dzia³a i jak to mog³o przej¶æ przegl±d?

--
krzysiek82

Data: 2009-08-26 10:07:45
Autor: marjan
krzysiek82 pisze:

ogl±da³em wczoraj auto "¶wie¿o po przegl±dzie" kierunek przedni zbity, rêczny nie dzia³a i jak to mog³o przej¶æ przegl±d?

Za flaszkê. Niestety, ci±gle do¶æ popularne w Polsce.

Ciekawe, czy w innym kraju diagnosta podbija przegl±d nie widz±c samochodu..?

--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz

Data: 2009-08-26 13:31:07
Autor: Vlad The Ripper
Dwie trzecie aut w Polsce to z³omy

U¿ytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:h72qgd$grk$4inews.gazeta.pl...
krzysiek82 pisze:

[...]

Trzeba po prostu system przegl±dów uszczelniæ, ¿eby z³omy niezale¿nie ilu letnie go nie przechodzi³y. Nie chodzi o to by przez urwan± klamkê od schowka, czy z³aman± antenkê odrzucaæ, ale korozja kluczowych elementów, niesprawne hamulce, czy ¶ci±gaj±ce zawieszenie powinny byæ dyskwalifikuj±ce. Poza tym wartoby na przegl±dach spisywaæ przebiegi i inne wyniki przegl±du i aby by³a mozliwo¶æ sprawdzenia ich potem w jakiej¶ bazie. Op³aca³oby siê kupowaæ auta nowe lub krajowe z pewn± histori±, zamiast niewiadomego pochodzenia z zagranicy.

Data: 2009-08-26 10:07:05
Autor: Cavallino
Dwie trzecie aut w Polsce to z³omy
U¿ytkownik "Tadeusz" <t@spam-nie.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:

pogoniæ stacje kontroli ¿eby robi³y to co
do nich nale¿y, czyli nie stemplowa³y dowodów
tym z³omom...

Naprawdê wierzysz ¿e to mo¿liwe?
Ja tak naiwny nie jestem.
A w ka¿dym razie do tego czasu jestem za KA¯D¡ MO¯LIW¡ tam±.

Data: 2009-08-26 11:09:17
Autor: Agent 0700
Dwie trzecie aut w Polsce to z³omy
A w ka¿dym razie do tego czasu jestem za KA¯D¡ MO¯LIW¡ tam±.

Zablokowaæ wszystko, ¿eby nie by³o niczego :-)

Pozdrawiam

Jacek

Data: 2009-08-26 10:19:09
Autor: Rafaello
> [...]
| które siê wymy¶la bez sensu zamiast
| pogoniæ stacje kontroli ¿eby robi³y to co
| do nich nale¿y, czyli nie stemplowa³y dowodów

Dok³adnie.
Nie s± potrzebne tamy ale dobre przegl±dy i to wystarczy.
Sam mam 13-letniego hydropneumatyka nie zostawiaj±cego plam i przechodzi przegl±dy bez problemu.

--
rafal

Data: 2009-08-26 10:50:14
Autor: Grzegorz
Dwie trzecie aut w Polsce to z³omy
Hello Rafaello !:
> [...]

Sam mam 13-letniego hydropneumatyka nie zostawiaj±cego plam i przechodzi przegl±dy bez problemu.

Popieram. Nierzadko niektóre 1-2 latki s± bardziej niebezpieczne od dobrych 13-15 latków, ale dobrych marek.

A co do przegl±dów - trza by³o zobaczyæ g³upkowat± minê diagnosty, jak mu powiedzia³em : panie, sprawd¼ pan zawieszenie po prawej, bo mi siê nie podoba - tylko DOK£ADNIE !!! No i wysz³o - spec od geometrii (najlepszy w Katowicach, ale siê popsu³ ..) nic nie wykry³, a na trzepakach wychodzi wszystko (dolna ga³ka). Jak siê chce.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-08-26 11:05:02
Autor: Bartek
Dwie trzecie aut w Polsce to z³omy
U¿ytkownik "Grzegorz" <bzdura@brakmaila.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:h72t01$h4h$1news.onet.pl...
Hello Rafaello !:
> [...]

Popieram. Nierzadko niektóre 1-2 latki s± bardziej niebezpieczne od dobrych 13-15 latków, ale dobrych marek.

Panowie,
oczym my rozmawiamy?

do czerwca tego roku jezdzilem golfem II 1.6D, prostackie, zwykle, tanie auto.
przebieg - licznikowy ~270 kkm - czy byl krecony - niewiem.

auto bylo w stanie technicznym idealnym. - poprostu bylo zadbane.

wiec wiek, to nie jest bezposredni wyznacznik.

od dawien dawna mowie- przeglady, szczegolnie zerowe, powinny byæ poprostu solidne.

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2009-08-26 12:35:05
Autor: Grzegorz
Dwie trzecie aut w Polsce to z³omy
Hello Bartek !:

Popieram. Nierzadko niektóre 1-2 latki s± bardziej niebezpieczne od dobrych 13-15 latków, ale dobrych marek.

Panowie,
oczym my rozmawiamy?

O tej paranoi w Polsce ....

do czerwca tego roku jezdzilem golfem II 1.6D, prostackie, zwykle, tanie auto.
przebieg - licznikowy ~270 kkm - czy byl krecony - niewiem.

Ale to jeden z najlepszych Szmelcwagenów - pardon, VW - wtedy by³y to solidne auta.

auto bylo w stanie technicznym idealnym. - poprostu bylo zadbane.

wiec wiek, to nie jest bezposredni wyznacznik.

Nie - jako¶æ jest wa¿niejsza. Choæ niestety przyznajê, ¿e jek sprzedawa³em 18-letnie Scorpio z przebiegiem 458 tys, to z uwagi na rdzê przesta³o byæ bezpieczne. I sprzeda³em, praktycznie za bezcen ...

od dawien dawna mowie- przeglady, szczegolnie zerowe, powinny byæ poprostu solidne.

Hmm, chcesz taki przegl±d zafundowaæ nowym maleñstwom z salonów ?????

Tylko regularne przegl±dy wszystkich aut co¶ mog± daæ, z pomiarem geometrii w³±cznie. Bo np. taki cienku¶ po jednej du¿ej dziurze czasem do prostowania siê niestety nadaje :-(.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-08-26 14:51:03
Autor: Bartek
Dwie trzecie aut w Polsce to z³omy
U¿ytkownik "Grzegorz" <bzdura@brakmaila.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:h7334j$5b1$1news.onet.pl...
Hello Bartek !:

Popieram. Nierzadko niektóre 1-2 latki s± bardziej niebezpieczne od dobrych 13-15 latków, ale dobrych marek.

Panowie,
oczym my rozmawiamy?

O tej paranoi w Polsce ....

tak, tylko ona jest przegl±dowa raczej:)

[...]

to prawda. ten dresvagen byl niemal nieznisczalny.

grzesiek, ja tylko nie chce by po wieku oceniaæ auta. ja mam pod blokiem kilka 4-5-6 letnich aut, które naprawde, nie s± autami w dobrym stanie.
maj± elektryczne szyby, klimatyzacje, ale ....

[...]

oto chodzi. ale nie ka¿de scorpio jest takie pordzewia³e?:)

od dawien dawna mowie- przeglady, szczegolnie zerowe, powinny byæ poprostu solidne.

Hmm, chcesz taki przegl±d zafundowaæ nowym maleñstwom z salonów ?????

:-)

Tylko regularne przegl±dy wszystkich aut co¶ mog± daæ, z pomiarem geometrii w³±cznie. Bo np. taki cienku¶ po jednej du¿ej dziurze czasem do prostowania siê niestety nadaje :-(.

to prawda. zgoda.

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2009-08-26 15:43:44
Autor: J.F.
Dwie trzecie aut w Polsce to z³omy
U¿ytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h72ps7$83l$1news.onet.pl...
[...]

Zeby dobrze sprzedac to starsze ? :-P

Wprowadzmy podatek od zakupu auta, 100% dla nowego, 200% dla rocznego itd, a potem rozbij swoje :-)

Z tymi 10 laty uznanymi w artykule za granicê miêdzy samochodem a starzyzn± mniej wiêcej bym siê zgodzi³.

Mowisz ze jak auto konczy 9 lat zycia, to mu na drugi dzien automatycznie wysiadaja uszczelniacze i zaczyna dymic ? :-)

J.

Data: 2009-08-26 16:10:58
Autor: Cavallino
[...]

Nie, ¿eby nie przeszkadza³y na drogach i ulicach.
Straszego raczej nie bêdê sprzedawa³, chyba ¿e siê samo rozleci, a je¶li nie to syn pouczy siê na nim je¼dziæ za kilka lat.

[...]

Czasem dymi ju¿ wcze¶niej - granica jest p³ynna.

Data: 2009-08-26 16:14:13
Autor: J.F.
Dwie trzecie aut w Polsce to z³omy
U¿ytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h73fpj$eeu$1news.onet.pl...
[...]

A co sie k* bedzie uczyl na naszych ulicach i smierdzac olejem ?
Na nowym prosto z salonu ma sie uczyc ! :-P

Nie, przepraszam - w Berlinie niech sie uczy, u nas za duzy tlok :-P

[...]

Czyli raczej mniej niz wiecej :-P

J.

Data: 2009-08-26 16:18:21
Autor: CeSaR
Dwie trzecie aut w Polsce to z³omy
Czasem dymi ju¿ wcze¶niej - granica jest p³ynna.

Czyli raczej mniej niz wiecej :-P

Koniu nie zak³ada, ¿e autko mo¿e zacz±æ dymiæ pó¼niej ni¿ maj±c 10 lat
Nawet jego Kia zacznie dymiæ zaraz po zakoñczeniu wspania³ej siedmioletniej gwarancji :-)

Data: 2009-08-26 16:21:34
Autor: Cavallino
[...]

Nie bêdzie.
Samochodu pal±cego olej albo bym siê pozby³, albo naprawi³.

Na nowym prosto z salonu ma sie uczyc ! :-P

I tak bêdzie, on jest nowy z salonu.
Tyle ¿e nie dzisiaj wyjecha³. ;-)

Mowisz ze jak auto konczy 9 lat zycia, to mu na drugi dzien automatycznie wysiadaja uszczelniacze i zaczyna dymic ? :-)

Czasem dymi ju¿ wcze¶niej - granica jest p³ynna.

Czyli raczej mniej niz wiecej :-P

Zale¿y, jak sprowadzany to zdecydowanie tak.
Takich w dobrym stanie technicznym sprowadzaæ siê nie op³aca.

Data: 2009-08-26 09:55:01
Autor: Cavallino
Dwie trzecie aut w Polsce to z³omy
U¿ytkownik "Micha³G" <grodmich@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:

Nie my jedni wchodzili¶my do Unii, a ci co wchodzili z nami lub po nas raczej bogatsi nie s±.
Ale tamy zostawili.

To dobrze czy ¼le?

Dla nich rzecz jasna dobrze.
Dla nas ¼le ¿e my tak nie zrobili¶my.

Data: 2009-08-26 10:33:01
Autor: venioo
Cavallino pisze:
[...]

W Danii nie wiem jakie sa tamy - i srednia wieku zarejestrowanych samochodow jest wieksza niz u nas.
Co do innych panst wchodzacych po nas - postawienie u nich tamy skutkuje tym, ze zamiast dziesiecioletnich samochodow z zachodu dalej jezdza u nich dwodziestoletnie Lady, Zastavy, itp.

--
venioo

Data: 2009-08-26 10:38:26
Autor: Cavallino
Dwie trzecie aut w Polsce to z³omy
U¿ytkownik "venioo" <venioo.usunto@poczta.fm> napisa³ w wiadomo¶ci news:

Co do innych panst wchodzacych po nas - postawienie u nich tamy skutkuje tym, ze zamiast dziesiecioletnich samochodow z zachodu dalej jezdza u nich dwodziestoletnie Lady, Zastavy, itp.

A gdzie tak widzia³e¶?
W Rumunii przewa¿aj± nowe Logany, w Bu³garii podobnie.

Data: 2009-08-27 01:01:45
Autor: Adam Franik
Dwie trzecie aut w Polsce to z³omy
Dnia Wed, 26 Aug 2009 10:38:26 +0200, Cavallino napisa³(a):

A gdzie tak widzia³e¶?
W Rumunii przewa¿aj± nowe Logany, w Bu³garii podobnie.

To Ty chya w jakiejs innej Rumunii by³e¶...
--
pozdrawiam,
Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]

Data: 2009-08-26 11:27:43
Autor: MarcinJM
Cavallino pisze:
[...]

On nie rozumie prostej rzeczy:
Jesli leczenie poloneza ma kosztowac 1000zl, a jakies zachodnie auto 3000, to sie kupuje zachodnie i zlomuje poldka.
Jak bedzie tama i zachodnie bedzie kosztowalo 7000 to sie wyremontuje poldka.
Zreszta: juz to wszystko przerabialismy. Lepsza srednia wieku 3 lata oparta na 126p, czy 10lat oparte na nieco lepszych pojazdach?

No i drobne pytanie: czy uzytkowanie starego golfa wyemituje tyle zanieczyszczen, co wyprodukowanie nowego, ktory w przeciwnym przypadku nie musialby w ogole powstac?

Cavalino to taki sympatyczny ekooszolom, ktoremu cos sie wydaje.

MarcinJM

Data: 2009-08-26 11:55:21
Autor: Cavallino
Dwie trzecie aut w Polsce to z³omy
U¿ytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:

On nie rozumie prostej rzeczy:

Ty nie rozumiesz prostej rzeczy - lepsze 300 tys kompletnych z³omów ni¿ 3 mln trochê m³odszych z³omów.
Te 300 tys mniej za¶mieci drogi.

Zreszta: juz to wszystko przerabialismy. Lepsza srednia wieku 3 lata oparta na 126p, czy 10lat oparte na nieco lepszych pojazdach?

Lepsza 1/10 ilo¶ci 126p.

Cavalino to taki sympatyczny ekooszolom, ktoremu cos sie wydaje.

ROTFL !!!!
Ja i eko. ;-)

Data: 2009-08-26 11:30:32
Autor: Pawe³ Ubysz
Dwie trzecie aut w Polsce to z³omy

U¿ytkownik "venioo" <venioo.usunto@poczta.fm> napisa³ w wiadomo¶ci news:h72s48$no5>
W Danii nie wiem jakie sa tamy - i srednia wieku zarejestrowanych samochodow jest wieksza niz u nas.

W Danii op³ata za zarejestrowanie samochodu wynosi 63% jego warto¶ci rynkowej.

I nie narzekac mi na nasze podatki :-)))

Data: 2009-08-26 16:09:06
Autor: V-Tec
Pawe³ Ubysz pisze:

[...]

o ile wiem to 225% warto¶ci zakupu, albo 180%, je¶li auto jest ekologiczne (¶rednie zu¿ycie  poni¿ej ilu¶ tam litrów). By³a nawet dyskusja w Danii, ¿e wiele osób nie jest w stanie podj±æ pracy, bo nie staæ ich na drugie auto. Moim zdaniem ostro przesadzili z tymi op³atami. I te¿ kombinuj± z omijaniem tych op³at. Np. auta kupowane na taksówkê maj± mniejsze op³aty (jak i ciê¿arówki), st±d taksiarz kupuje auto pod klienta, je¼dzi ile¶ lat + km i mu sprzedaje.

--
Pozdr,
W.

Data: 2009-08-26 16:20:26
Autor: J.F.
Dwie trzecie aut w Polsce to z³omy
U¿ytkownik "V-Tec" <v_tec@zatega.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h73fm4$m4u$1inews.gazeta.pl...
Pawe³ Ubysz pisze:
W Danii op³ata za zarejestrowanie samochodu wynosi 63% jego warto¶ci rynkowej.

o ile wiem to 225% warto¶ci zakupu, albo 180%, je¶li auto jest ekologiczne (¶rednie zu¿ycie  poni¿ej ilu¶ tam litrów).

Co w druga strone daje wlasnie okolo 63% wartosci rynkowej.

Czytaj - w Niemczech auto warte 2000euro, w UK 500 funtow, a w Danii 6000 euro i 4k trzeba doplacic przy rejestracji importowanej uzywki :-)

Co do samych oplat - nie wiem jak teraz, ale dawniej przy nowych do pewnej kwoty bylo 80%, nadwyzka 180%.
Poniewaz liczone to od ceny z VAT 25%, to laczna ilosc podatkow zbliza sie do 225% ceny netto.

Przy imporcie uzywanego licza jakosc tam proporcjonalnie ten podatek .. na tyle dobrze ze im KE zarzutow nie stawia.
Choc nie bardzo byloby o co, bo zadnych rodzimych producentow nie faworyzuja :-)

By³a nawet dyskusja w Danii, ¿e wiele osób nie jest w stanie podj±æ pracy, bo nie staæ ich na drugie auto. Moim zdaniem ostro przesadzili z tymi op³atami.

Ale to juz trwa dziesiatki lat :-)

J.

Data: 2009-08-26 09:57:49
Autor: J.F.
Dwie trzecie aut w Polsce do z³omy
U¿ytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h72ohb$3q3$1news.onet.pl...
[...]

A co sie dziwic skoro lanos 2000 sie lapal w 2004 na "5 letnie", a dzis juz nie.

Za³amuj±ce i niestety widoczne na drogach.
Zw³aszcza w w po³±czeniu z polskim systemem kontroli technicznych.
Nie ma dnia ¿eby nie znale¼æ siê za jakim¶ syfiarzem wydalaj±cym spalony olej.

Jak na przyklad pewna calkiem nowa alfa z 10 lat temu ? :-)

Co sie rzucasz, przeciez ty wszystkich wyprzedzasz, gdzie ci smierdzi ?

A moze by tak gazeta podala ilosc aut z odpowiednia kategoria Euro, teraz i 2003 ?
Ale nie, lobby salonowcow nie za to placi :-)

Nie ma jak to dobrze zrobiona statystyka :-)

J.

Data: 2009-08-26 10:05:50
Autor: Cavallino
[...]

Ona olej spali³a zdecydowanie szybko, raz a dobrze. ;-)
I w tym czasie faktycznie by³a z³omem a¿ do usuniêcia usterki.

Co sie rzucasz, przeciez ty wszystkich wyprzedzasz, gdzie ci smierdzi ?

Nie wszystkich i nie zawsze idzie od razu.
Co siê smrodu naw±cham w tym czasie to moje.

Data: 2009-08-26 10:22:17
Autor: lleeoo
Cavallino pisze:

Za³amuj±ce i niestety widoczne na drogach.
Zw³aszcza w w po³±czeniu z polskim systemem kontroli technicznych.
Nie ma dnia ¿eby nie znale¼æ siê za jakim¶ syfiarzem wydalaj±cym spalony olej.

¯al mi ciê, ¿e ¶lepo wierzysz w bzdurne artyku³ pisane pod lobby samochodowe. Kolejny raz jaki¶ debil bêdzie przekonywaæ ¿e przyk³adowo BMW 740 z 1992r to z³o ale kilkuletni albo najlepiej nowy hyundai czy inny koreañski badziew jest cacy.

Data: 2009-08-26 22:37:47
Autor: Grzesiacz
Dwie trzecie aut w Polsce do z³omy

U¿ytkownik "lleeoo" <lleeoo@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h72rce$g4c$1inews.gazeta.pl...
Cavallino pisze:

[...]

Oho, mój ulubiony typ. Fan BMW. A dlaczego to miszczu uwazasz, ¿e koreanski to badziew ? Jakis przykladzik ?
pzdr
Grzesiacz

Data: 2009-08-31 08:41:56
Autor: lleeoo
Grzesiacz pisze:

Oho, mój ulubiony typ. Fan BMW. A dlaczego to miszczu uwazasz, ¿e koreanski to badziew ? Jakis przykladzik ?
pzdr
Grzesiacz

Widzisz ze mnie taki fan BMW jak z ciebie fan mongolskiej kinematografii, je¿d¿ê nastoletnim francuzem. A przyk³adzik? mia³em przez pewien okres czasu KIA i HYUNDAIA. Nigdy wiêcej.

Data: 2009-08-31 09:56:46
Autor: Cavallino
Dwie trzecie aut w Polsce do z³omy
U¿ytkownik "lleeoo" <lleeoo@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:

je¿d¿ê nastoletnim francuzem. A przyk³adzik? mia³em przez pewien okres czasu KIA i HYUNDAIA. Nigdy wiêcej.

No widzisz, a inni maj± dok³adnie odwrotnie.
Co francuz to badziew nie z tej ziemi i nigdy wiêcej, a na Kiê na razie z³ego s³owa nie mo¿na powiedzieæ, nawet jakby siê chcia³o mocno.

Data: 2009-08-31 10:32:39
Autor: lleeoo
Cavallino pisze:

No widzisz, a inni maj± dok³adnie odwrotnie.
Co francuz to badziew nie z tej ziemi i nigdy wiêcej, a na Kiê na razie z³ego s³owa nie mo¿na powiedzieæ, nawet jakby siê chcia³o mocno.

Ale ja wcale nie twierdze ze francuzy s± stosunkowo lepsze to ze akurat teraz je¿d¿ê w³a¶nie takim autem nie ma nic do rzeczy. Mnie tylko ¶mieszy pieprzenie farmazonów ¿e nowa KIA czy inny podobny jako¶ciowo i cenowo produkt motoryzacji jest cacy a PRZYK£ADOWO 15 letnie BMW serii 7 jest je¿d¿±c± trumna.

Data: 2009-08-31 10:38:20
Autor: Cavallino
Dwie trzecie aut w Polsce do z³omy
U¿ytkownik "lleeoo" <lleeoo@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:

Mnie tylko ¶mieszy pieprzenie farmazonów ¿e [..] PRZYK£ADOWO 15 letnie BMW serii 7  jest je¿d¿±c± trumna.

¦mieszyæ Ciê mo¿e, ale tego oczywistego faktu ro nie zmieni.
Bo nie do¶æ ¿e to trumna, to jeszcze tak od 5 lat.
A farmazony p³yn± spod Twoich palców.

Data: 2009-08-31 10:52:11
Autor: lleeoo
Cavallino pisze:
[...]

Nie piszesz o faktach tylko twojej opinii a to DU¯A ró¿nica, a ja  nie pisze o samochodach klasy wy¿szej zakupionych przez u¿ytkowników którym wydaje sie ¿e ich na to staæ tylko ludziach którzy ¦WIADOMIE wybieraj± auto starsze w zamian za komfort podró¿owania nawet kosztem serwisowania porównywalny z nowymi samochodami.

Data: 2009-08-31 10:55:19
Autor: Cavallino
Dwie trzecie aut w Polsce do z³omy
U¿ytkownik "lleeoo" <lleeoo@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:

Nie piszesz o faktach tylko twojej opinii a to DU¯A ró¿nica,

A Ty piszesz o faktach, czy swojej opinii?
O faktach nie jeste¶ w stanie pisaæ, bo ani nie mia³e¶ w rêku odpowiedniej próbki 15 letnich BMW7, a tym bardziej nie poddawa³e¶ ich drobiazgowym przegl±dom.
Wiêc przyk³adaj t± samê miarkê na s³ów swoich i innych i nie bred¼, ¿e masz patent na wszechwiedzê.

Data: 2009-08-31 11:15:06
Autor: lleeoo
Cavallino pisze:

[...]

Czytasz swoje posty przed wys³aniem ? czytasz posty na które odpowiadasz?
Pisa³em o ¦WIADOMYCH u¿ytkownikach a nie kolesiach którzy 10 lat ciu³ali na swoj± przyk³adowo BMW i kupili 15 letnie auto klasy wy¿szej nie maj±c kasy na wymianê podstawowych czê¶ci.

To ty bredzisz uogólniaj±c wiec napisze du¿ymi literami mo¿e zdo³asz zrozumieæ NIE KA¯DE AUTO POWY¯EJ 10 LAT TO Z£OM, NIE KA¯DE NOWE AUTO Z SALONU JEST ZAJEBISTE.

Data: 2009-08-31 11:32:21
Autor: Cavallino
Dwie trzecie aut w Polsce do z³omy
U¿ytkownik "lleeoo" <lleeoo@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h7g4br$mio$1inews.gazeta.pl...
Cavallino pisze:

[...]

Tak.
I co gorsza dla Ciebie równie¿ je rozumiem, z czy Ty masz powa¿ny k³opot.

Pisa³em o ¦WIADOMYCH u¿ytkownikach

Niewa¿ne o czym piszesz, zawsze bêd± to TYLKO Twoje opinie.

a nie kolesiach którzy 10 lat ciu³ali na swoj± przyk³adowo BMW i kupili 15 letnie auto klasy wy¿szej nie maj±c kasy na wymianê podstawowych czê¶ci.

I ilu takich znasz, je¶li upierasz siê, ¿e to co piszesz to fakt, a nie TYLKO Twoja opinia?
Znasz 100% populacji?
Robi³e¶ przegl±dy ich aut?

To ty bredzisz uogólniaj±c wiec napisze du¿ymi literami mo¿e zdo³asz zrozumieæ NIE KA¯DE AUTO POWY¯EJ 10 LAT TO Z£OM

To ju¿ zale¿y tylko od kwalifikacji z³omu.
Je¶li co¶ ma termin zu¿ycia 100% 10 lat, to po 10 latach bêdzie z³omem, niezale¿nie od tego co Ty o tym s±dzisz, oraz ile warstw ³adnego lakieru po³o¿ysz.

Data: 2009-08-31 11:38:14
Autor: Marx
Cavallino pisze:
Je¶li co¶ ma termin zu¿ycia 100% 10 lat, to po 10 latach bêdzie z³omem, niezale¿nie od tego co Ty o tym s±dzisz, oraz ile warstw ³adnego lakieru po³o¿ysz.
wczoraj jadlem jogurt 2 dni po terminie waznosci
Zyje, czuje sie dobrze
Marx

Data: 2009-08-31 11:51:56
Autor: lleeoo
Dwie trzecie aut w Polsce do z³omy

Zgodnie z twoim rozumowaniem powiniene¶ wyrzuciæ z domu wszytko co przekroczy³o gwarancjê ³±cznie z samochodem. Producent zawsze zaleca zakup nowego produktu po zakoñczenia okresu gwarancji. A takie durne je³opy jak ty ¶lepo w to wierz±c kupuj± i kupuj± i kupuj±. ¯al mi ciê ale oczywi¶cie szanuj±c twoje pogl±dy.

Data: 2009-08-31 11:56:43
Autor: Cavallino
Dwie trzecie aut w Polsce do z³omy
U¿ytkownik "lleeoo" <lleeoo@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h7g6gt$5iq$1inews.gazeta.pl...

Cavallino pisze:

Zgodnie z twoim rozumowaniem powiniene¶ wyrzuciæ z domu wszytko co przekroczy³o gwarancjê

Dalej nie rozumiesz co siê do Ciebie pisze.
D³ugo¶æ gwarancji nie by³a tym o czym siê pisa³o.

³±cznie z samochodem. Producent zawsze zaleca zakup nowego produktu po zakoñczenia okresu gwarancji.

Jaki¶ link?
Skoro "zawsze" to nie powinno Ci to nastrêczyæ problemów.

Je¶li nie podasz, to ³adnie przepro¶ za wypisywanie bzdur.

Data: 2009-08-31 12:54:18
Autor: J.F.
Cavallino pisze:
[...]

Ale akurat jesli chodzi o domowe sprzety to tak jest lub wkrotce bedzie - sa zbyt tanie zeby sie je oplacilo naprawiac. Kupujesz, gwarancja mija, pierwsza awaria i wyrzucasz.

Albo niemieckim zwyczajem - kupujesz porzadne markowe, mija pare lat, kupujesz nowe, a stare dobre wyrzucasz.

J.

Data: 2009-08-31 13:09:12
Autor: Cavallino
[...]

Dok³adnie tak.
Ludzie, którzy wierz±, ¿e z samochodami ju¿ jest nie inaczej, s± po prostu ¶mieszni.
Jedyna ró¿nica, to taka, ¿e na wypierdziane samochody jest wiêcej chêtnych, to mo¿na im z³oma wcisn±æ, starego dvd ma³o kto by chcia³ nawet za friko.
A ju¿ walka w obronie czci takich z³omów - to po prostu ROTFL !!!!

Data: 2009-08-31 13:35:54
Autor: J.F.
Dwie trzecie aut w Polsce do z³omy
U¿ytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h7gb0n$bn7$1news.onet.pl...
[...]

Samochod jest stosunkowo drogi, i nawet jak masz wydac 5000 na naprawe .. to co, wyciagniesz z kapelusza 70k na zakup nowego ?
No dobra - mozna wziasc kredyt z banku, ale co ze starym autem ? Wiec sie jeszcze naprawia.

Co prawda jak widac juz niektorzy dochodza do wniosku ze po po pierwszej naprawie trzeba zloma czym predzej sprzedac :-)

A ju¿ walka w obronie czci takich z³omów - to po prostu ROTFL !!!!

O przepraszam - prosze nie obrazac mojej sierry, bo mimo swoich 20 lat rzadziej widziala warsztat niz twoja nowa meganka :-P

J.

Data: 2009-08-31 13:46:18
Autor: Cavallino
[...]

Ale tu nie chodzi o nienaprawianie, jasne ¿e je¶li naprawa ma sens, to siê j± robi, tylko o eksploatowanie aut, których warto¶æ jest ni¿sza ni¿ koszty ew. naprawy.
To tak jakby¶ do usranej ¶mierci ogl±da³ tv na sprzêtach z demobilu.

A ju¿ walka w obronie czci takich z³omów - to po prostu ROTFL !!!!

O przepraszam - prosze nie obrazac mojej sierry, bo mimo swoich 20 lat rzadziej widziala warsztat niz twoja nowa meganka :-P

Wiesz, w megance nie mia³em awarii, po której ko³a siê nie krêci³y.
Inny punkt decyzji o naprawach po prostu.
W nowych naprawiasz wszystko, co siê zepsuje, a w starym o ile w ogóle, to tylko to co jechaæ nie pozwala.

Data: 2009-08-31 13:49:31
Autor: lleeoo
Cavallino pisze:

Wiesz, w megance nie mia³em awarii, po której ko³a siê nie krêci³y.
Inny punkt decyzji o naprawach po prostu.
W nowych naprawiasz wszystko, co siê zepsuje, a w starym o ile w ogóle, to tylko to co jechaæ nie pozwala.

Ju¿ rozumiem twój punkt widzenie, je¶li ty mia³ by¶ stare auto to by³ by na pewno z³om z twoim podej¶ciem wiêc automatycznie innych oceniasz tak samo.

Data: 2009-08-31 13:53:14
Autor: Cavallino
[...]

Dobra, dobra.
Ju¿ widzê jak kto¶ posiadajacy z³om za 5 000, robi w nim remont za 10 000.
Od razu zaznaczam, ¿e marginesy dotycz±ce zabytków i pasjonatów pomijam.

Data: 2009-08-31 14:00:24
Autor: J.F.
Dwie trzecie aut w Polsce do z³omy
U¿ytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h7gd6a$i9l$1news.onet.pl...
[...]

No tak, ale one sie nie psuja :-)
I masz to samo - do pierwszej awarii.
No moze do drugiej czy trzeciej, bo pierwsza moze byc za tania :-)

To tak jakby¶ do usranej ¶mierci ogl±da³ tv na sprzêtach z demobilu.

Akurat czasy takie ze wlasnie mozna to spokojnie robic. Stare telewizory sa za grosze, a ludzie wyrzucaja calkiem dobre.
To cos zlego ogladac tv na starym modelu ? Przypominam ze sam to robiles przez pare ostatnich lat, a to na czym ogladasz teraz wkrotce bedzie przestarzale :-)

Ale cyfryzacja plus ROHS plus WEEE moze cos tu zmienia - ty to nazwiesz "na  dobre" :-)

[...]

Ja w scierce tez nie :-)

Inny punkt decyzji o naprawach po prostu.
W nowych naprawiasz wszystko, co siê zepsuje, a w starym o ile w ogóle, to tylko to co jechaæ nie pozwala.

Sporo prawdy .. ale holowanie do warsztatu mogloby przekroczyc wartosc pojazdu :-)

Tak czy inaczej - jesli auto wieku 20 lat bylo jeszcze na chodzie i nie psulo sie czesto .. to w jakimz swietnym stanie musialo byc w wieku 10 lat ?

J.

Data: 2009-08-31 14:09:33
Autor: Cavallino
[...]

Jasne.

Akurat czasy takie ze wlasnie mozna to spokojnie robic. Stare telewizory sa za grosze, a ludzie wyrzucaja calkiem dobre.

Podaj adres gdzie s± te wyrzucone.

Wiesz, w megance nie mia³em awarii, po której ko³a siê nie krêci³y.

Ja w scierce tez nie :-)

A co, od razu odpad³y?
Widzia³em kiedy¶ tak manewr z ¯ukiem na DK92, gdzie ko³o siê od³ama³o i pojecha³o w swoj± stronê.

W nowych naprawiasz wszystko, co siê zepsuje, a w starym o ile w ogóle, to tylko to co jechaæ nie pozwala.

Sporo prawdy .. ale holowanie do warsztatu mogloby przekroczyc wartosc pojazdu :-)

Ano w³a¶nie.
Albo za¶mieca siê miasta zostawiaj±c takiego z³oma tam gdzie siê zepsu³.

Tak czy inaczej - jesli auto wieku 20 lat bylo jeszcze na chodzie i nie psulo sie czesto .. to w jakimz swietnym stanie musialo byc w wieku 10 lat ?

W takim samym, w którym z³om=100%.

Data: 2009-08-31 13:08:12
Autor: J.F.
Dwie trzecie aut w Polsce do z³omy
U¿ytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h7fvnu$9c0$1news.onet.pl...
No widzisz, a inni maj± dok³adnie odwrotnie.
Co francuz to badziew nie z tej ziemi i nigdy wiêcej, a na Kiê na razie z³ego s³owa nie mo¿na powiedzieæ, nawet jakby siê chcia³o mocno.

Ale kijanka ma ile  - poltora roku ?

Meganka musiala troche podrosnac zanim zaczales na nia narzekac.
Z kijanka tez tak bedzie, nie martw sie :-)

J.

Data: 2009-08-31 13:22:10
Autor: Cavallino
Dwie trzecie aut w Polsce do z³omy
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h7gaun$bip$1news.onet.pl...
[...]

Ponad dwa ju¿.
I to pierwsze moje auto, w którym serwis totalnie nic nie naprawia³ w takim okresie.
Przegl±dy, paliwo i je¿d¿enie.

Meganka musiala troche podrosnac zanim zaczales na nia narzekac.

Nieprawda, narzeka³em na drugi dzieñ po kupnie, na niewygodne fotele.
A po dwóch latach to ju¿ siê jej gwarancja skoñczy³a, na której wykonano albo powinno siê wykonaæ (bo z czê¶ci± usterek walczy³em z Renault jeszcze pó³ roku d³u¿ej) naprawy za jakie¶ 10 000 z³ skromnie licz±c.

Data: 2009-08-26 10:22:50
Autor: Yans van Horn
Cavallino wrote:
[...]

Nie ma prostego zwi±zku miêdzy wiekiem a stanem samochodu. Je¶li samochód przechodzi badania (przeprowadzone poprawnie) to jego wiek nie powinien miec najmniejszego znaczenia.

Za³amuj±ce i niestety widoczne na drogach.
Zw³aszcza w w po³±czeniu z polskim systemem kontroli technicznych.
Nie ma dnia ¿eby nie znale¼æ siê za jakim¶ syfiarzem wydalaj±cym spalony olej.

To jest wy³±cznie wina kiepskiego sita jakim jest system kontroli technicznych. Niczego innego.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2009-08-26 11:35:33
Autor: Adampio
Dwie trzecie aut w Polsce do z³omy
A z czego Kulega Cavalio wnosi ze to zlomy?
Ja mam auta: 9, 11 i  34 letnie i o zadnym bym tak nie powiedzial a dwa nowsze to przechodza przeglad z marszu ;-P

Data: 2009-08-26 11:56:21
Autor: Cavallino
Dwie trzecie aut w Polsce do z³omy
U¿ytkownik "Adampio" <adampio@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h72vl4$4ie$1inews.gazeta.pl...
A z czego Kulega Cavalio wnosi ze to zlomy?

Z wieku?

Ja mam auta: 9, 11 i  34 letnie i o zadnym bym tak nie powiedzial

A ja o ka¿dym.
Mo¿e przy 34 letnim bym siê zastanowi³, dla zabytków mam inn± miarkê.

Data: 2009-08-26 11:59:57
Autor: Yans van Horn
Cavallino wrote:
Ja mam auta: 9, 11 i  34 letnie i o zadnym bym tak nie powiedzial

A ja o ka¿dym.
Mo¿e przy 34 letnim bym siê zastanowi³, dla zabytków mam inn± miarkê.

A w jaki sposób samochód ma siê staæ zabytkiem je¶li najpierw jest z³omem ?

--
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2009-08-26 12:04:35
Autor: Cavallino
Dwie trzecie aut w Polsce do z³omy
U¿ytkownik "Yans van Horn" <yans@no.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:h73173$5nq$1atlantis.news.neostrada.pl...
Cavallino wrote:
[...]

Np. dziêki gruntownemu remontowi?

Tylko nie wmawiaj mi, ¿e nastoletnie z³omy takowe przechodz± regularnie, bo ze ¶miechu padnê.
Nie po to siê je tanio kupuje, ¿eby pó¼niej je drogo remontowaæ.

Oczywi¶cie s± wyj±tki, sam znam jednego takiego zapaleñca, który do tego stopnia kocha swoje 20 letnie auto, ¿e w³o¿y³ w nie du¿o wiêcej ni¿ by³o warte.

Data: 2009-08-26 12:52:33
Autor: Yans van Horn
Cavallino wrote:
[...]

Sam sobie przeczysz. Najpierw piszesz radykalnie, ¿e to _wiek_ okre¶la czy co¶ jest z³omem
a nastêpnie, ¿e jednak nie.

-- -- --
U¿ytkownik "Adampio" <adampio@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h72vl4$4ie$1inews.gazeta.pl...
> A z czego Kulega Cavalio wnosi ze to zlomy?

Z wieku?
-- -- --

Mo¿e za chwilê dojrzysz, ¿e tych wyj±tków jest jednak o wiele wiêcej :-)
Miejmy nadziejê :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2009-08-26 12:57:26
Autor: Cavallino
[...]

¦wiadomie uogólniam i ¶wiadomie marginalizujê ten promil ludzi, którzy dbaj± o stare auto.
Generalnie jest jednak inaczej - prawie nikt nie zafunduje nabytkowi za kilka tys remontu za kilkana¶cie tys.

Prawo ma dotyczyæ ogó³u a nie marginesu przypadków.

A zabytek to z zasady mniejszy problem, ¿e to margines marginesu, a do tego jeszcze zazwyczaj eskploatowany jest te¿ jak zabytek - czyli ma³o.

Data: 2009-08-26 16:36:31
Autor: Yans van Horn
Cavallino wrote:
[...]

Skad informacje o tym kto i jak dba o auto ?

Generalnie jest jednak inaczej - prawie nikt nie zafunduje nabytkowi za kilka tys remontu za kilkana¶cie tys.

Tylko wytlumacz mi po co wprowadzaæ nowe restrykcyjne prawo które uderzy we wszystkich - miêdzy innymi tych
posiadaj±cych sprawne samochody zamiast zatroszczyæ siê o to aby to przegl±d techniczny determinowa³ przydatno¶æ do poruszania po drogach ?

Sorry ale ja i wielu innych ni mam ochoty p³aciæ extra za posiadania nowego sprawnego samochodu je¶li wystarczy im sprawny samochód.

Sprawny czyli spe³niaj±cy niezbêdne wymogi.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2009-08-26 17:56:58
Autor: Cavallino
[...]

Obserwacje efektów tego dbania na drogach.
Plus logika.

[...]

Bo nie urodzi³em siê dzisiaj i wiem jaka jest alternatywa?

Sorry ale ja i wielu innych ni mam ochoty p³aciæ extra za posiadania nowego sprawnego samochodu je¶li wystarczy im sprawny samochód.

Ale tu nie chodzi o pisadanie, tylko o sprowadzanie.
Te co ju¿ s± to z³o konieczne.

Data: 2009-08-26 14:40:26
Autor: J.F.
Dwie trzecie aut w Polsce do z³omy
U¿ytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h730s7$umm$1news.onet.pl...
[...]

Olej z zabytku inaczej smierdzi ?
Zabytki do muzeum, a nie smrodzic na drogach :-P

J.

Data: 2009-08-26 15:00:43
Autor: Cavallino
[...]

I taki jest g³ówny sposób ich eksploatacji raczej.

Data: 2009-08-26 12:18:22
Autor: Bartek
[...]

chyba nie czytasz grupy.
z koniem sie lubisz kopaæ?:-)

--
Pozdrawiam, Bartek
[SG] DresVAGEN golf III oklejony, zagazowany;)

Data: 2009-08-26 21:43:51
Autor: ±æê³ñ󶼿
Dwie trzecie aut w Polsce do z³omy
To rzeczywi¶cie straszne.
Przed przyst±pieniem do unii trzeba by³o je¼dziæ taksówkami nowymi polonezami o zapachu butli z gazem, a teraz za kare kilkuletnimi omegami z katalizatorem, pod³okietnikiem i bagaznikiem "trochê" wiêkszym, ni¿ na komplet niezbêdnych kluczy i czê¶ci do taksiarskiego poldolota..
JaC

-- -- -

Data: 2009-08-26 22:45:05
Autor: Elwis
[...]

Chêtnie kupiê nowego Golfa MK6 z 160KM dieslem w kwocie 10 ¶rednichkrajowych pensji NETTO w kredycie 2,4% w skali roku - w³a¶nie na takichwarunkach kumpel mieszkaj±cy w Rzeszy kupi³ ¿onie takiego Golfa w wersjiHighline...Je¿eli u nas bêd± na takich warunkach sprzedawaæ nowe samochody tej klasy tonikt nie bedzie je¼dzi³ z³omem z UE zachodniej bo przeciêtnego Kowalskiegobêdzie staæ na normalne auto.Skoro ten sam Golf jest u nas dostêpny w zakurwistej promocji: 46 rocznychpensji netto i 9% kredycie w skali roku to chyba oczywistym jest dlaczegosprowadzamy 10 letnie "z³omy" - dlatego w " " bo zapraszam chêtnychposiadajacych  3-5 letnie samochody segmentu B do konfrontacji na stacjêdiagnostyczn± z moja star± E34 :-))

--
~~Oby nasze dzieci mia³y bogatych rodziców~~
Pozdrawia ElwisBMW E34 525tds touring executive '96 cosmosschwarz

Data: 2009-08-27 00:00:51
Autor: Blyskacz
Cavallino wrote:

Zw³aszcza w w po³±czeniu z polskim systemem kontroli technicznych.
....i to jest problemem , a nie w "otworzenie" granic...
Po co zakazy importu ?
Wystarczy jedna sensowna baza danych pojazdow/stacji kontroli i stosownej wielkosci kary dla diagnostow - nawet nie trzeba nic wymyslac, wystarczy skopiowac to co jest np. UK... panstwo wymaga, ale nie zakazuje - mozesz sprowadzic i zarejestrowac dowolny pojazd, nawet LHD, o ile spelnia stosowne normy ( adekwatne do wieku pojazdu ) - i to jest _normalnosc_ do ktorej Polska powinna dazyc, a nie jakies tam bariery i zakazy jak w komunie...

Blyskacz

--
Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-)
Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;)

Dwie trzecie aut w Polsce do z³omy