Dwie trzecie aut w Polsce do z³omy

Data: 2009-08-26 09:38:25
Autor: krzysiek82
Dwie trzecie aut w Polsce do z³omy
Cavallino pisze:
Za³amuj±ce i niestety widoczne na drogach.
Zw³aszcza w w po³±czeniu z polskim systemem kontroli technicznych.
Nie ma dnia ¿eby nie znale¼æ siê za jakim¶ syfiarzem wydalaj±cym spalony olej.

Zgadzam siê z Tob±, zw³aszcza je¿eli chodzi o ten olej, jednak kij ma dwa koñce. Ludzie maj± takie auta nie dlatego, ¿e chc± lecz dlatego, ¿e na nic innego ich po prostu nie staæ. Kolejn± spraw± jest brak kultury technicznej, bo przecie¿ to, ¿e auto jest stare nie oznacza, ¿e automatycznie spala olej i jest zdewastowane.

--
krzysiek82

Data: 2009-08-26 12:50:43
Autor: AL
krzysiek82 pisze:
Cavallino pisze:
[...]

nie do konca - ludzie chca kupowac auta wyzszych klas, na ktorych eksploatacje ich niestety nie stac.
Przykladowo - stac ich na 5-cio letnie auto segmentu B, a kupuja > 10letnie auto segmentu D.  Przy czym nie zawsze stac ich na auto z segmentu D w dobrym stanie technicznym, wiec kupuja wraka i w PL odbudowywuja, coby zewnetrznie sie trzymal i przypominal pierwowzor - co jest od strony technicznej - silnik/zawieszenie - to juz wiekszosc lekcewazy, a sasiad nie dojrzy ;)

Taki szpan przed sasiadem.

Kolejn± spraw± jest brak kultury technicznej, bo przecie¿ to, ¿e auto jest stare nie oznacza, ¿e automatycznie spala olej i jest zdewastowane.

ja mam prosta metode, ktora nalezaloby wprowadzic po pierwszej fali sprowadzania aut pare lat temu - rygorystyczna kontrole techniczna, przy czym klient nie ma gwarancji, ze jak zlozy auto z dwoch/trzech innych - to mu je zarejestruja - bo nie przejdze badan.
Stacje kontroli w tym wypadku szczegolnie powinny byc uczulone na pierwsza rejestracje auta sprowadzonego do PL.
Auto w dobrym stanie technicznym taka kontrole przejdzie bez problemu, zas auta, ktorych stan techniczny odbiega od zakladanych norm - na zlom, bez prawa rejestracji. Koniec, kropka.

Nie mam nic do aut > 10lat jak sa dobrze utrzymane - wiec ograniczenie zaporowe na sprowadzanie auta po.np. 10lat bym nie wprowadzal - za to surowe badania techniczne wytrzebily wszystkie skladaki i pluwaczy olejem czy bujajace sie w nieskonczonosc na wybojach.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-08-26 12:54:37
Autor: Cavallino
Dwie trzecie aut w Polsce do z³omy
U¿ytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisa³ w wiadomo¶ci news:

[...]

No i dok³adnie o to chodzi.
Taki szpachlowóz dopóki stoi, to jeszcze ma³y k³opot, oprócz za¶miecania miejsca parkingowych.
Ale ju¿ jak odpal± pad³o, to co sprawniejsze TIR-y siê chowaj±, je¶li chodzi o ilo¶æ dymówy.

A jak kogo¶ na auto nie staæ, to niech wspomaga PKP/PKS.

Data: 2009-08-26 14:58:43
Autor: Arek (G)
Cavallino pisze:
[...]

I co do ko¶cio³a 200m bêdzie z buta uderza³. Oszala³e¶?

A.

Data: 2009-08-26 19:31:34
Autor: Adampio
Cavallino pisze:
A jak kogo¶ na auto nie staæ, to niech wspomaga PKP/PKS.

Ale Kolega - mimo ze mi wyglada na MWzWM - ma ¶wiadmo¶æ ze coraz wiecej linii PKP/PKS jest w interiorze likwidowanych i posiadanie co najmniej wlasnych "taczek z motorkiem" staje sie  zyciowa koniecznoscia?

Data: 2009-08-26 20:08:52
Autor: Cavallino
Dwie trzecie aut w Polsce do z³omy
U¿ytkownik "Adampio" <adampio@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h73rhn$l85$1inews.gazeta.pl...
Cavallino pisze:
A jak kogo¶ na auto nie staæ, to niech wspomaga PKP/PKS.

Ale Kolega - mimo ze mi wyglada na MWzWM - ma ¶wiadmo¶æ ze coraz wiecej linii PKP/PKS jest w interiorze likwidowanych

Jak ¿e¶ta se z³omowozy pokupowali i je¼dziæ pubkomem nie chcete, to siê dziwita?

Data: 2009-08-26 20:12:55
Autor: J.F.
On Wed, 26 Aug 2009 20:08:52 +0200,  Cavallino wrote:
[...]

No ale wiesz:
-pubkom jezdzil zle, wiec co sie dziwic ze sie przesiedli na
samochody, chocby zlomy, a pubkom w efekcie jezdzi jeszcze gorzej,

-przyznaj sie - donosiles na stare kopcace zlomobusy, koszta wzrosly
... no to teraz masz efekty :-P

-porownanie cen z pubkomem bywa ciekawe .. np mam 3 km i nie oplaca mi
sie jechac tramwajem :-)

J.

Data: 2009-08-26 20:43:16
Autor: Cavallino
Dwie trzecie aut w Polsce do z³omy
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:

-przyznaj sie - donosiles na stare kopcace zlomobusy,

Nie.
Sami wiedzieli ¿eby wywaliæ z Poznania wszystkie Ikarusy.

Data: 2009-08-26 20:43:23
Autor: Adampio
Cavallino pisze:
  > Jak ¿e¶ta se z³omowozy pokupowali i je¼dziæ pubkomem nie chcete, to siê
dziwita?

No tak, mialem racje, bardzo ³adny okaz MWzWM :p

Dwie trzecie aut w Polsce do z³omy