Dwudziestka - ktokolwiek widział

Data: 2011-09-21 21:04:50
Autor: PeJot
Dwudziestka - ktokolwiek widział
Czołem.

Przed planowaną wymianą napędu na przyszły sezon szukam bezskutecznie najmniejszej koronki przedniej 20 zębów, 5 dziur, 58 mm. Zaprzyjaźniony SR znalazł mi takową, ale *aluminiową* i nie wierzę by ona przeżyła choćby sezon eksploatacji w MTB. Obecnie używam najmniejszej koronki 20 zębów ale *stalowej*. Po paru latach kontaktu z łańcuchem koronka wygląda niespecjalnie - zęby są widocznie powygniatane, w każdym razie niespecjalnie chcę chcę ją traktować nowymi łańcuchami. Stare łańcuchy są wyciągnięte ok. 0.7% i po tym sezonie idą na szmelc, może jednak zaryzykować i założyć tę koronkę do nowego napędu. Widział ktoś gdzieś tytułowe 20 zębów, stal ? Jakieś 18 lat temu były takie w shimanowskich grupach CX400/700. Kiedyś koronka 20 zębów występowało w starych rometowskich wolnobiegach, może komuś coś takiego zalega ?

A może inaczej - regenerować to co mam. Podstawy tzw. szlifowania są mi znane, ale nigdy nie byłem zwolennikiem metody, z uwagi na dokładność, tym bardziej że oryginalne zęby nie miały zarysu okrągłego. Jak przy *ręcznej* obróbce utrzymać dokładność obróbki i wymiarów *wszystkich* zębów ?

Sprawa nie jest beznadziejna, zamiast 20 mam jeszcze nowiutką, oryginalną 22 zęby i mógłbym pojeździć przyszły sezon, poczekać aż nowe łańcuchy cokolwiek się wyciągną.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-09-22 00:30:32
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Dwudziestka - ktokolwiek widział
PeJot, Wed, 21 Sep 2011 21:04:50 +0200, pl.rec.rowery:
Widzia³ kto¶ gdzie¶ tytu³owe 20 zêbów, stal ?

A Middleburn nie ma? Oni maj± chyba wszystko co istnieje w kwestii koronek.

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.

Data: 2011-09-22 06:49:54
Autor: PeJot
Dwudziestka - ktokolwiek widzia³
PeJot, Wed, 21 Sep 2011 21:04:50 +0200, pl.rec.rowery:

Widzia³ kto¶ gdzie¶
tytu³owe 20 zêbów, stal ?

A Middleburn nie ma?

Ma, ale wygl±da to na aluminium ( 5 kolorków do wyboru ). Na wszelki wypadek zapyta³em, czekam na odpowied¼. Dilera w PL nie ma, zechc± handlowaæ bezpo¶rednio ?

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest

Data: 2011-09-22 08:55:25
Autor: MadMan
Dwudziestka - ktokolwiek widzia³
Dnia Thu, 22 Sep 2011 06:49:54 +0200, PeJot napisa³(a):

Dilera w PL nie ma, zechc± handlowaæ bezpo¶rednio ?

Nie s±dzê, ale jest chainreactioncycles :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-09-22 09:10:33
Autor: PeJot
W dniu 2011-09-22 08:55, MadMan pisze:

Nie s±dzê, ale jest chainreactioncycles :)

OIDW min. 22 zêby.

Data: 2011-09-22 06:53:53
Autor: ...::QRT::...
Dnia Thu, 22 Sep 2011 00:30:32 +0200, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

PeJot, Wed, 21 Sep 2011 21:04:50 +0200, pl.rec.rowery:
Widział ktoś gdzieś tytułowe 20 zębów, stal ?

A Middleburn nie ma? Oni majÄ… chyba wszystko co istnieje w kwestii koronek.

taaa - aluminiowych… Stali to u nich nie doświadczysz.

Data: 2011-09-22 10:43:28
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-09-21, PeJot wrote:
Czołem.

Przed planowaną wymianą napędu na przyszły sezon szukam bezskutecznie najmniejszej koronki przedniej 20 zębów, 5 dziur, 58 mm.

Blackspire robi.

http://www.blackspire.com/qs/product/83/5948/263234/0/0

Drogawo i wymaga podszlifowania (przynajmniej przy łańcuchu 9rz) albo
chwili używania, żeby łańcuch chodził gładko. Niemniej jest. ;)

Data: 2011-09-22 13:01:28
Autor: PeJot
W dniu 2011-09-22 12:43, Jan Srzednicki pisze:

Drogawo i wymaga podszlifowania (przynajmniej przy łańcuchu 9rz) albo
chwili używania, żeby łańcuch chodził gładko. Niemniej jest. ;)

37$ to jest zaporowa cena, nawet mimo to, że za wielką wodą miałbym komu zlecić zakup.

Z jakiego gatunku dostępnej stali toto wyrzeźbić ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-09-22 18:12:46
Autor: emil
W dniu 2011-09-22 13:01, PeJot pisze:
[...]

Pogadaj o tym z ludkami co wycinają tarcze hamulcowe CNC, powinni coś wykombinować.

p.s. najlepiej to stali D2 , hartowane na 45 HRC + powłoka diamentowa :)

Data: 2011-09-22 14:16:24
Autor: Wojtek Sobociñski
Dwudziestka - ktokolwiek widzia³
PeJot wrote:

Sprawa nie jest beznadziejna, zamiast 20 mam jeszcze nowiutk±, oryginaln± 22 zêby i móg³bym poje¼dziæ przysz³y sezon, poczekaæ a¿ nowe ³añcuchy cokolwiek siê wyci±gn±.

W³a¶ciwie po co Ci ta 20tka? Jak± masz kasetê, ¿e potrzebujesz takiej
ma³ej na przodzie, szosow±? Nie chcê Ciê martwiæ, ale z ka¿dym kolejnym
tego typu postem coraz bardziej mi to wygl±da na fanaberie. --
Wojtek Sobociñski
Raz na rowerze, raz na motorze :D

Data: 2011-09-22 13:24:24
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-09-22, Wojtek Sobociński wrote:
PeJot wrote:

Sprawa nie jest beznadziejna, zamiast 20 mam jeszcze nowiutką, oryginalną 22 zęby i mógłbym pojeździć przyszły sezon, poczekać aż nowe łańcuchy cokolwiek się wyciągną.

Właściwie po co Ci ta 20tka? Jaką masz kasetę, że potrzebujesz takiej
małej na przodzie, szosową? Nie chcę Cię martwić, ale z każdym kolejnym
tego typu postem coraz bardziej mi to wyglÄ…da na fanaberie.

Ja tam mam 22x34T i przyznam, że myśli mi się 22x36T bądź właśnie (ale
to mało realne z uwagi na korbę) 20x34T. ;)

Data: 2011-09-22 14:20:54
Autor: PeJot
W dniu 2011-09-22 14:16, Wojtek Sobociñski  pisze:

W³a¶ciwie po co Ci ta 20tka? Jak± masz kasetê, ¿e potrzebujesz takiej
ma³ej na przodzie, szosow±?

Te¿, w 2gim komplecie kó³ na szosê. Ale i w MTB siê przydaje - im jestem starszy, niestety tym bardziej :(

Data: 2011-09-22 15:09:14
Autor: Coaster
On 9/22/11 2:20 PM, PeJot wrote:
[...]

20-tka _z_przodu_ *szose*? Alez z czyms takim _z_przodu_ w kolarce mozna sie zameczyc na smierc... IMHO 52 z pzrodu to jest to, co szosy lubia najbardziej. Zestaw 46/22 od dziesiatek lat sprawdzal sie w rowerach wiejsko/miejskich nawet dla 80-latkow.

--
PoZdR
"Brown's Law Of Tire Sizing:

Data: 2011-09-22 15:38:38
Autor: Fabian
On 22.09.2011 15:09, Coaster wrote:
sie zameczyc na smierc... IMHO 52 z pzrodu to jest to, co szosy lubia

Tak, szczególnie na podjazdach.

najbardziej. Zestaw 46/22 od dziesiatek lat sprawdzal sie w rowerach
wiejsko/miejskich nawet dla 80-latkow.

Rozumiem 2 zêbatki z przodu 46 i 22? Ró¿nica zêbów = 24, to siê tak da?
Jaka przerzutka to obs³u¿y?

Fabian.

Data: 2011-09-22 15:56:58
Autor: PeJot
W dniu 2011-09-22 15:09, Coaster pisze:

[...]

Nie kolarka, tylko uszosowiony MTB, u¿ywany tak¿e do w³óczenia siê z sakwami.

Data: 2011-09-22 15:43:31
Autor: Wojtek Sobociñski
PeJot wrote:

> [...]

> ma³ej na przodzie, szosow±?

Te¿, w 2gim komplecie kó³ na szosê. Ale i w MTB siê przydaje - im jestem starszy, niestety tym bardziej :(

Starszy?? Przecie¿ Ty masz ok. 30tki! --

Data: 2011-09-22 16:00:40
Autor: PeJot
W dniu 2011-09-22 15:43, Wojtek Sobociñski  pisze:
PeJot wrote:

[...]

Tyle to ja skoñczy³em w zesz³ym wieku :)

Data: 2011-09-26 23:46:43
Autor: Wojtek Sobociñski
PeJot wrote:

> Starszy?? Przecie¿ Ty masz ok. 30tki!

Tyle to ja skoñczy³em w zesz³ym wieku :)

Tak czy inaczej, jeszcze z Ciebie nie starzec :D