Dwukierunkowa DDPiR

Data: 2009-12-10 11:19:16
Autor: johnkelly
Dwukierunkowa DDPiR
Chodzi o parametry dwukierunkowej drogi dla pieszych i rowerzystów bez separacji pieszych od rowerzystów. Po raz kolejny ktoś mi napisał (tym razem na forum Zielonego Mazowsza), że taki ciąg jest dopuszczalny i powinien mieć szerokość 3m. Nie podał podstaw prawnych - ale nie miał jeszcze za bardzo szansy bo go poprosiłem o to dopiero przed chwilą ;). Niemniej byłby pierwszym, który by tego dokonał. Może ktoś z precla byłby w stanie mi to podać?

Jednocześnie mam opinie z Ministerstwa Infrastruktury stwierdzające, że takiego rodzaju ciągi nie są zdefiniowane, co prowadzi do wniosku, że są nielegalne (w warunkach technicznych dróg wymieniona jest DDR jedno i dwukierunkowa, jednokierunkowa DDPiR, w warunkach technicznych znaków wymienione jest oznakowanie z separacją pieszych od rowerzystów - skoro zapisy prawa wymieniają coś, a czegoś nie, to znaczy, że to co nie zostało wymienione jest niedopuszczalne). Jednocześnie policjant drogówki, w rozmowie, wyjaśnił mi, że przyczyną tego może być ogólna zasada ruchu prawostronnego. Oznakowanie C-16/C-13 dopuszczające ruch po całej szerokości ciągu wyłączałoby tę zasadę co nie byłoby ani wygodne, ani bezpieczne ponieważ na takiej drodze rowerzysta powinien ustępować miejsca pieszym, co w praktyce mogłoby prowadzić do sytuacji mijania się z rowerzystą jadącym z przeciwnego kierunku w sposób niezgodny z ogólną zasadą (czyli po prawej stronie). Stąd przepisy definiują ciągi ruchu dwukierunkowego z separacją pieszych co dla mnie ma swoje logiczne uzasadnienie.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu
................... blog: www.maciejrozalski.eu ...................

Dwukierunkowa DDPiR