Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   [tech]Dwuleworękiego problemy z poziomką #1

[tech]Dwuleworękiego problemy z poziomką #1

Data: 2010-06-23 20:31:17
Autor: Ryszard Mikke
[tech]Dwuleworękiego problemy z poziomką #1
Będę marudzić i pytać o proste zapewne rzeczy, ale nie bijcie, proszę :D

Mam Ci ja poziomkę od jakiegoś czasu i nawet udało mi się na niej dwa razy po
mieście pojeździć.

Poziomka wymaga paru dopieszczeń i chciałbym własnymi dwiema lewymi rękami to
załatwić.

Na początek problem najważniejszy - kierownica.

Poziomka to SWB USS, przy czym to USS jest kierownicą osadzoną bezpośrednio na
sterach (znaczy, taka króciutka fajka tam jest i tyle, mechanizm działa
dokładnie jak w klasycznym rowerze. Cała ta fajka jest tuż przed siedziskiem.
Rowerem da się ruszyć wyłącznie przy określonym osadzeniu kierownicy w fajce,
inaczej kierownica zahacza o siedzisko, co bardzo ogranicza możliwości skrętu
koła, a jak koła nie mogę skręcić, to baaardzo trudno złapać równowagę przy
ruszaniu.

No i ta kierownica w fajce nie chce solidnie siedzieć, szczególnie że przy
ruszaniu dość mocno ciągnę kierownicę do góry. Zatem trzeba ją tam dokręcić
mocniej, nie?

Widzę trzy możliwości:
1. podpiłować szczelinę w fajce, żeby można było bardziej ścisnąć śrubą
2. próbować podłożyć kawałek gumy między fajkę i kierownicę
3. Użyć loctite, ale nie wiem, którego.

Co wybrać?

A na dłuższą metę - myślę o zmianie kierownicy. Tyle, że po przejrzeniu ofert
w iluś sklepach wychodzi, że z seryjnie produkowanych najlepsza jest ta, która
jest zamontowana. Musiałbym zamówić. Da się? Jedyna fraza do gugla, jaka mi
przyszła do głowy ("custom handlebars") nie była zbyt pomocna...

rmikke

--


Data: 2010-06-23 22:45:30
Autor: Saurus
[tech]Dwuleworękiego problemy z poziomką #1
Pewnie fajka ma nieodpowiednią średnicę pod kierę. Istniało kilka rozwiązań niezgodnych z obecnym standardem.
W tamtym miejscu, w zwykłym rowerze próbowałem wszystkiego z wyjątkiem opcji 1. Guma jest zbyt miękka, Loctite nie pomoże bo słaby kontakt (ale Poxipol już może), najlepiej owinąć kierownicę cienką blachą, szczytem luksusu byłaby toczona redukcja o odpowiednich średnicach.
Może łatwiej będzie zmienić fajkę niż kierownicę?


P. S. Oducz się wieszania na/ciągnięcia kierownicy, ręce luźno to będzie Ci łatwiej ruszyć. Chyba że poziomka cierpi na sprapraną geometrię i jest z natury trudna do opanowania. To jakaś garażowa produkcja? Dawaj fotkę ;)

Data: 2010-06-23 21:10:19
Autor: Ryszard Mikke
[tech]Dwuleworękiego problemy z poziomką #1
Saurus <saurus8USUN_TO@gmail.com> napisał(a):
Pewnie fajka ma nieodpowiedni=B1 =B6rednic=EA pod kier=EA. Istnia=B3o kil=
ka=20
rozwi=B1za=F1 niezgodnych z obecnym standardem.
W tamtym miejscu, w zwyk=B3ym rowerze pr=F3bowa=B3em wszystkiego z wyj=B1=
tkiem=20
opcji 1.

Akurat tą metodą rozwiązali mi w warsztacie na Nowowiejskiej
podobny problem w Wagancie :D

Guma jest zbyt mi=EAkka,

Prawdę mówiąc, trochę się tego obawiałem.

Loctite nie pomo=BFe bo s=B3aby kontakt=

Ale tam nie jest BARDZO luźno. Poluzowało się porządnie dopiero
po kilkunastu kilometrach i z pięćdziesięciu startach. To może?

 (ale=20
Poxipol ju=BF mo=BFe),

Ale Poxipol wydaje się taki... nieodwracalny. Biorąc pod uwagę,
że chciałbym kiedyś tę kierownicę zmienić, odstrasza mnie to.

najlepiej owin=B1=E6 kierownic=EA cienk=B1 blach=B1=

O, i o tym nie pomyślałem :D

, szczytem=20
luksusu by=B3aby toczona redukcja o odpowiednich =B6rednicach.
Mo=BFe =B3atwiej b=EAdzie zmieni=E6 fajk=EA ni=BF kierownic=EA?


P. S. Oducz si=EA wieszania na/ci=B1gni=EAcia kierownicy, r=EAce lu=BCno =
to b=EAdzie=20
Ci =B3atwiej ruszy=E6. Chyba =BFe poziomka cierpi na sprapran=B1 geometri=
=EA i=20
jest z natury trudna do opanowania. To jaka=B6 gara=BFowa produkcja? Dawa=
j=20
fotk=EA ;)

Rower wygląda tak:
http://www.bikestats.pl/rowery/Jamnik-Chyzy_1409_4432.html
i w porównaniu z innym, do którego się kiedyś przymierzałem
(LWB OSS) - rusza całkiem znośnie (tamtym się przez pół godziny
nie nauczyłem, nawet z miejsca nie drgnął do przodu).

rmikke

--


Data: 2010-06-23 23:38:25
Autor: Saurus
[tech]Dwuleworękiego problemy z poziomką #1
W dniu 2010-06-23 23:10, Ryszard Mikke pisze:
Rower wygląda tak:
http://www.bikestats.pl/rowery/Jamnik-Chyzy_1409_4432.html
i w porównaniu z innym, do którego się kiedyś przymierzałem
(LWB OSS) - rusza całkiem znośnie (tamtym się przez pół godziny
nie nauczyłem, nawet z miejsca nie drgnął do przodu).

Widzę ten nieludzki kąt widelca i nie mam więcej pytań ;) Przy tym rozstawie osi pożądany jest zdecydowanie bardziej pionowy kąt główki ramy, jak w typowym współczesnym rowerze. Dobrze wpływa to na stabilność, przewidywalność przy niskiej prędkości.
Ujeżdżam od 2 tygodni SWB OSS z "normalnym" kątem właśnie i w zasadzie pierwszego dnia się przestawiłem całkowicie, dodam że od razu czułem się na tyle pewnie że, nie licząc jazdy próbnej po złożeniu go ok. północy, jeździłem od razu po Łodzi (a poziomkę wcześniej miałem tylko trójkołową + tyle co sobie na zlocie na dwukołowych pojeździłem).

Data: 2010-06-25 08:21:14
Autor: Bartosz Zaborowski
[tech]Dwuleworękiego problemy z poziomką #1
On Wed, 23 Jun 2010 21:10:19 +0000, Ryszard Mikke wrote:

(...)
Rower wygląda tak:
http://www.bikestats.pl/rowery/Jamnik-Chyzy_1409_4432.html i w
porównaniu z innym, do którego się kiedyś przymierzałem (LWB OSS) -
rusza całkiem znośnie (tamtym się przez pół godziny nie nauczyłem, nawet
z miejsca nie drgnął do przodu).

aaałaaa, wspolczuje. Mialem bliski kontakt z tym rowerkiem przez pewien czas jak sluzyl poprzedniemu wlascicielowi:P to jest spaprana geometria troche;P


--
pozdr,
bart

Data: 2010-06-25 20:09:02
Autor: Saurus
[tech]Dwuleworękiego problemy z pozio mką #1
W dniu 2010-06-25 10:21, Bartosz Zaborowski pisze:
aaałaaa, wspolczuje. Mialem bliski kontakt z tym rowerkiem przez pewien
czas jak sluzyl poprzedniemu wlascicielowi:P to jest spaprana geometria
troche;P

Odezwał się ten, na którego rowerze się łatwo jeździ ;-)

[tech]Dwuleworękiego problemy z poziomką #1

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona