Dwumasa i tarcza.

Data: 2014-11-10 09:35:16
Autor: Jacek
Dwumasa i tarcza.
Pacjent Fiat Doblo 1,9 multijet.
Pierwsze koło dwumasowe wytrzymało 70 kkm i teraz wygląda na to, że kończy się drugie przy przebiegi 140kkm. W związku z tym mam do Was parę pytań:

1. czy to prawda, że jak jest "dwumas" to tarcza sprzęgła nie ma sprężyn tłumiących drgania?
2. czy da się zamiast dwumasy założyć zwykłe koło zamachowe i tarczę ze sprężynami?
3. inne patenty?
Jacek

Data: 2014-11-10 11:00:31
Autor: yabba
Dwumasa i tarcza.
Użytkownik "Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> napisał w wiadomości news:m3ptc6$hvb$1node2.news.atman.pl...
Pacjent Fiat Doblo 1,9 multijet.

Mam Stilo, ale chyba w Doblo jest takie samo sprzęgło.

Pierwsze koło dwumasowe wytrzymało 70 kkm i teraz wygląda na to, że kończy się drugie przy przebiegi 140kkm. W związku z tym mam do Was parę pytań:

Jakie masz objawy awarii koła zamachowego. U mnie przy 120 kkm pękła jedna "blaszka" docisku i wymieniłem całe sprzęgło. Mechanik powiedział, że koło dwumasowe jest zupełnie wykończone, ponieważ środek swobodnie obraca o pewien kąt. Ponieważ nie zauważam żadnych anomalii w działaniu sprzęgła i okolic względem stanu fabrycznego, to zdecydowałem się nie ruszać dwumasy. Może źle zrobiłem?

1. czy to prawda, że jak jest "dwumas" to tarcza sprzęgła nie ma sprężyn tłumiących drgania?

Z tego co pamietam z rzucenia okiem na starą tarczę, to ona miała sprężyny ułożone po okręgu.

2. czy da się zamiast dwumasy założyć zwykłe koło zamachowe i tarczę ze sprężynami?

Podobno ktoś to robi, ale ja nie znalazłem odpowiednika koła zamachowego do swojego sprzęgła.

3. inne patenty?

Zamontować zestaw koło i sprzęgło od najmocniejszej wersji.
Tylko uważaj przy doborze części. U mnie nie zgadzały się dane w katalogach i EPER ze stanem fabrycznym

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-11-10 16:00:31
Autor: Jacek
Dwumasa i tarcza.
W dniu 2014-11-10 o 11:00, yabba pisze:
Jakie masz objawy awarii koła zamachowego.
Podczas pracy na wolnych obrotach coś tam "cyka", jakby luźny element. Mechanik badał i stwierdził luz 2x większy od normatywnego. Żadnego szarpania przy ruszaniu ani innych dolegliwości nie stweirdzam.

3. inne patenty?

Zamontować zestaw koło i sprzęgło od najmocniejszej wersji.
Tu jest kłopot, bo mam najmocniejszą wersję.
Jacek

Data: 2014-11-11 01:07:28
Autor: yabba
Dwumasa i tarcza.
Użytkownik "Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> napisał w wiadomości news:m3qjuf$9p1$1node1.news.atman.pl...
[...]

Na szczęście u mnie nic nie cyka.

3. inne patenty?

Zamontować zestaw koło i sprzęgło od najmocniejszej wersji.
Tu jest kłopot, bo mam najmocniejszą wersję.

150 KM?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-11-10 11:47:31
Autor: MarcinJM
Dwumasa i tarcza.
W dniu 2014-11-10 09:35, Jacek pisze:
[...]

Niby można dać zwykłe..
Wątpliwości budzi natomiast wał. Jest konstruowany pod brak tak duzych sił udarowych na czopie jakie magazynuje sztywne kolo zamachowe.
Teoretycznie, w niekorzystnych warunkach wał może po prostu pęc ;)

MarcinJM      gg: 978510    http://www.supervw.com.pl
kompleksowe remonty old i youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "tego sie nie da zrobic"

Data: 2014-11-10 12:04:01
Autor: Lewis
Dwumasa i tarcza.
W dniu 2014-11-10 11:47, MarcinJM pisze:
[...]

A widziałeś taki "pęcnięty" wał? :)

Lewis
https://www.facebook.com/turbolaabpl

Data: 2014-11-10 07:40:07
Autor: kogutek444
Dwumasa i tarcza.
W dniu poniedzia³ek, 10 listopada 2014 12:04:06 UTC+1 u¿ytkownik Lewis napisa³:

> Niby mo¿na daæ zwyk³e..
> W±tpliwo¶ci budzi natomiast wa³. Jest konstruowany pod brak tak duzych
> si³ udarowych na czopie jakie magazynuje sztywne kolo zamachowe.
> Teoretycznie, w niekorzystnych warunkach wa³ mo¿e po prostu pêc ;)

A widzia³e¶ taki "pêcniêty" wa³? :)

-- Pozdrawiam
Lewis
https://www.facebook.com/turbolaabpl

Szwagra s±siada ojciec mówi³ ¿e widzia³. Prostowali wal od ¿uka i pêk³.

Data: 2014-11-10 12:52:49
Autor: MarcinJM
Dwumasa i tarcza.
W dniu 2014-11-10 12:04, Lewis pisze:
A widziałeś taki "pęcnięty" wał? :)

Nie, dlatego napisałem: teoretycznie.

Data: 2014-11-10 16:53:41
Autor: Irokez
Dwumasa i tarcza.
W dniu 2014-11-10 o 09:35, Jacek pisze:
[...]

To fiat takie kiepskie dwumasy wsadza teraz?
W Alfa Romeo 156 2.4JTD dwumasa i turbo dożyło do 200kkm a dalej już nie wiem bo sprzedałem.

--
Irokez

Data: 2014-11-10 18:12:18
Autor: Jacek
Dwumasa i tarcza.
W dniu 2014-11-10 o 16:53, Irokez pisze:
To fiat takie kiepskie dwumasy wsadza teraz?
W Alfa Romeo 156 2.4JTD dwumasa i turbo dożyło do 200kkm a dalej już nie
wiem bo sprzedałem.
Na to by wychodziło. Nie mam zwyczaju "strzelać ze sprzęgła" ani nie morduję auta na obrotach poniżej 2000, więc chyba taką tandetę montują. Poza tym nie kapuję wyższości koła dwumasowego z tarczą sprzęgła bez sprężyn nad zwykłym i tarczą ze sprężynami.
Jacek

Data: 2014-11-10 23:13:08
Autor: Lewis
Dwumasa i tarcza.
W dniu 2014-11-10 18:12, Jacek pisze:

Poza tym nie kapuję wyższości koła dwumasowego z tarczą sprzęgła bez
sprężyn nad zwykłym i tarczą ze sprężynami.

Biznes panie, biznes ;)

Data: 2014-11-10 22:33:00
Autor: X-Man
Dwumasa i tarcza.
"Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> wrote in message news:m3ptc6$hvb$1node2.news.atman.pl...
[...]

zadzwoń do firmy bremzer w Poznaniu oni się specjalizują w sprzęgłach pewnie ci coś doradzą (do środy chyba mają wolne teraz) dwumasy regenerują...

Pzdr
Piotrek

Dwumasa i tarcza.