Dwumasa i tarcza.

Data: 2014-11-10 11:00:31
Autor: yabba
Dwumasa i tarcza.
Użytkownik "Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> napisał w wiadomości news:m3ptc6$hvb$1node2.news.atman.pl...
Pacjent Fiat Doblo 1,9 multijet.

Mam Stilo, ale chyba w Doblo jest takie samo sprzęgło.

Pierwsze koło dwumasowe wytrzymało 70 kkm i teraz wygląda na to, że kończy się drugie przy przebiegi 140kkm. W związku z tym mam do Was parę pytań:

Jakie masz objawy awarii koła zamachowego. U mnie przy 120 kkm pękła jedna "blaszka" docisku i wymieniłem całe sprzęgło. Mechanik powiedział, że koło dwumasowe jest zupełnie wykończone, ponieważ środek swobodnie obraca o pewien kąt. Ponieważ nie zauważam żadnych anomalii w działaniu sprzęgła i okolic względem stanu fabrycznego, to zdecydowałem się nie ruszać dwumasy. Może źle zrobiłem?

1. czy to prawda, że jak jest "dwumas" to tarcza sprzęgła nie ma sprężyn tłumiących drgania?

Z tego co pamietam z rzucenia okiem na starą tarczę, to ona miała sprężyny ułożone po okręgu.

2. czy da się zamiast dwumasy założyć zwykłe koło zamachowe i tarczę ze sprężynami?

Podobno ktoś to robi, ale ja nie znalazłem odpowiednika koła zamachowego do swojego sprzęgła.

3. inne patenty?

Zamontować zestaw koło i sprzęgło od najmocniejszej wersji.
Tylko uważaj przy doborze części. U mnie nie zgadzały się dane w katalogach i EPER ze stanem fabrycznym

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-11-10 16:00:31
Autor: Jacek
Dwumasa i tarcza.
W dniu 2014-11-10 o 11:00, yabba pisze:
Jakie masz objawy awarii koła zamachowego.
Podczas pracy na wolnych obrotach coś tam "cyka", jakby luźny element. Mechanik badał i stwierdził luz 2x większy od normatywnego. Żadnego szarpania przy ruszaniu ani innych dolegliwości nie stweirdzam.

3. inne patenty?

Zamontować zestaw koło i sprzęgło od najmocniejszej wersji.
Tu jest kłopot, bo mam najmocniejszą wersję.
Jacek

Data: 2014-11-11 01:07:28
Autor: yabba
Dwumasa i tarcza.
Użytkownik "Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> napisał w wiadomości news:m3qjuf$9p1$1node1.news.atman.pl...
[...]

Na szczęście u mnie nic nie cyka.

3. inne patenty?

Zamontować zestaw koło i sprzęgło od najmocniejszej wersji.
Tu jest kłopot, bo mam najmocniejszą wersję.

150 KM?

--
Pozdrawiam,

yabba