|
Data: 2014-11-10 11:47:31 |
Autor: MarcinJM |
Dwumasa i tarcza. |
W dniu 2014-11-10 09:35, Jacek pisze:
Pacjent Fiat Doblo 1,9 multijet.
Pierwsze koło dwumasowe wytrzymało 70 kkm i teraz wygląda na to, że
kończy się drugie przy przebiegi 140kkm. W związku z tym mam do Was parę
pytań:
1. czy to prawda, że jak jest "dwumas" to tarcza sprzęgła nie ma sprężyn
tłumiących drgania?
2. czy da się zamiast dwumasy założyć zwykłe koło zamachowe i tarczę ze
sprężynami?
3. inne patenty?
Niby można dać zwykłe..
Wątpliwości budzi natomiast wał. Jest konstruowany pod brak tak duzych sił udarowych na czopie jakie magazynuje sztywne kolo zamachowe.
Teoretycznie, w niekorzystnych warunkach wał może po prostu pęc ;)
--
Pozdrawiam
MarcinJM gg: 978510 http://www.supervw.com.pl
kompleksowe remonty old i youngtimer'Ăłw, nadwozi rajdĂłwek
przerĂłbki typu "tego sie nie da zrobic"
|
|
|
Data: 2014-11-10 12:04:01 |
Autor: Lewis |
Dwumasa i tarcza. |
W dniu 2014-11-10 11:47, MarcinJM pisze:
W dniu 2014-11-10 09:35, Jacek pisze:
Pacjent Fiat Doblo 1,9 multijet.
Pierwsze koło dwumasowe wytrzymało 70 kkm i teraz wygląda na to, że
kończy się drugie przy przebiegi 140kkm. W związku z tym mam do Was parę
pytań:
1. czy to prawda, że jak jest "dwumas" to tarcza sprzęgła nie ma sprężyn
tłumiących drgania?
2. czy da się zamiast dwumasy założyć zwykłe koło zamachowe i tarczę ze
sprężynami?
3. inne patenty?
Niby można dać zwykłe..
Wątpliwości budzi natomiast wał. Jest konstruowany pod brak tak duzych
sił udarowych na czopie jakie magazynuje sztywne kolo zamachowe.
Teoretycznie, w niekorzystnych warunkach wał może po prostu pęc ;)
A widziałeś taki "pęcnięty" wał? :)
--
Pozdrawiam
Lewis
https:// www.facebook.com/turbolaabpl
|
|
|
Data: 2014-11-10 07:40:07 |
Autor: kogutek444 |
Dwumasa i tarcza. |
W dniu poniedziałek, 10 listopada 2014 12:04:06 UTC+1 użytkownik Lewis napisał:
W dniu 2014-11-10 11:47, MarcinJM pisze:
> W dniu 2014-11-10 09:35, Jacek pisze:
>> Pacjent Fiat Doblo 1,9 multijet.
>> Pierwsze koło dwumasowe wytrzymało 70 kkm i teraz wygl±da na to, że
>> kończy się drugie przy przebiegi 140kkm. W zwi±zku z tym mam do Was parę
>> pytań:
>>
>> 1. czy to prawda, że jak jest "dwumas" to tarcza sprzęgła nie ma sprężyn
>> tłumi±cych drgania?
>> 2. czy da się zamiast dwumasy założyć zwykłe koło zamachowe i tarczę ze
>> sprężynami?
>> 3. inne patenty?
>
> Niby można dać zwykłe..
> W±tpliwo¶ci budzi natomiast wał. Jest konstruowany pod brak tak duzych
> sił udarowych na czopie jakie magazynuje sztywne kolo zamachowe.
> Teoretycznie, w niekorzystnych warunkach wał może po prostu pęc ;)
>
A widziałe¶ taki "pęcnięty" wał? :)
-- Pozdrawiam
Lewis
https://www.facebook.com/turbolaabpl
Szwagra s±siada ojciec mówił że widział. Prostowali wal od żuka i pękł.
|
|
|
Data: 2014-11-10 12:52:49 |
Autor: MarcinJM |
Dwumasa i tarcza. |
W dniu 2014-11-10 12:04, Lewis pisze:
A widziałeś taki "pęcnięty" wał? :)
Nie, dlatego napisałem: teoretycznie.
--
Pozdrawiam
MarcinJM gg: 978510 http://www.supervw.com.pl
kompleksowe remonty old i youngtimer'Ăłw, nadwozi rajdĂłwek
przerĂłbki typu "tego sie nie da zrobic"
|