Dwumasa i tarcza.

Data: 2014-11-10 11:47:31
Autor: MarcinJM
Dwumasa i tarcza.
W dniu 2014-11-10 09:35, Jacek pisze:
Pacjent Fiat Doblo 1,9 multijet.
Pierwsze koło dwumasowe wytrzymało 70 kkm i teraz wygląda na to, że
kończy się drugie przy przebiegi 140kkm. W związku z tym mam do Was parę
pytań:

1. czy to prawda, że jak jest "dwumas" to tarcza sprzęgła nie ma sprężyn
tłumiących drgania?
2. czy da się zamiast dwumasy założyć zwykłe koło zamachowe i tarczę ze
sprężynami?
3. inne patenty?

Niby można dać zwykłe..
Wątpliwości budzi natomiast wał. Jest konstruowany pod brak tak duzych sił udarowych na czopie jakie magazynuje sztywne kolo zamachowe.
Teoretycznie, w niekorzystnych warunkach wał może po prostu pęc ;)

MarcinJM      gg: 978510    http://www.supervw.com.pl
kompleksowe remonty old i youngtimer'Ăłw, nadwozi rajdĂłwek
przerĂłbki typu "tego sie nie da zrobic"

Data: 2014-11-10 12:04:01
Autor: Lewis
Dwumasa i tarcza.
W dniu 2014-11-10 11:47, MarcinJM pisze:
[...]

A widziałeś taki "pęcnięty" wał? :)

Lewis
https://www.facebook.com/turbolaabpl

Data: 2014-11-10 07:40:07
Autor: kogutek444
Dwumasa i tarcza.
W dniu poniedziałek, 10 listopada 2014 12:04:06 UTC+1 użytkownik Lewis napisał:

> [...]
> sił udarowych na czopie jakie magazynuje sztywne kolo zamachowe.
> Teoretycznie, w niekorzystnych warunkach wał może po prostu pęc ;)

A widziałe¶ taki "pęcnięty" wał? :)

-- Pozdrawiam
Lewis
https://www.facebook.com/turbolaabpl

Szwagra s±siada ojciec mówił że widział. Prostowali wal od żuka i pękł.

Data: 2014-11-10 12:52:49
Autor: MarcinJM
Dwumasa i tarcza.
W dniu 2014-11-10 12:04, Lewis pisze: