Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Dwumasa kontra jednomasa.

Dwumasa kontra jednomasa.

Data: 2013-05-23 17:32:49
Autor: LEPEK
Dwumasa kontra jednomasa.
W dniu 2013-05-22 22:50, Konfabulator pisze:
Mam Toykę Avensis z silnikiem 2.0D 126KM. Silnik ten jest montowany w
Ave z dwumasą, a w Corolli Verso z jednomasą, zwykłym kołem
zamachowym, za to tarcza sprzęgła jest trochę inna i ma jakieś inne
sprężyny z tłumikami drgań. Tak zwani spece twierdzą, że zamontowanie
do samochodu z dwumasą jednomasy spowoduje katastrofę na miarę końca
świata, czyli rozwalenie skrzyni albo wału korbowego.

Skoro identyczna skrzynia i silnik pracuje z jednomasą z innym
sprzęgłem to dlaczego wymiana dwumasy i sprzęgła na analogiczne z tym
co producent sam wkłada do innego modelu ma zniszczyć skrzynię czy
wał? Wał i skrzynia i silnik ma dokładnie te same oznaczenia.

Jest tu ktoś kto praktykuje u siebie dwumasę zmienioną jednomasę i ma
spory przebieg po zmianie w dowolnym pojeździe i może podrzucić od
siebie opinię?

Też mnie to czeka :/
Na avensis.info jest opis co kupić - jakie sprzęgło, sztywne koło zamachowe i jakieś śruby - aby to pasowało.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08
Majesty YP125R SE068  sqter'08

Data: 2013-05-23 15:50:59
Autor: Konfabulator
Dwumasa kontra jednomasa.
On 23 Maj, 17:32, LEPEK <nob...@nowhe.re> wrote:

Te mnie to czeka :/
Na avensis.info jest opis co kupi - jakie sprz g o, sztywne ko o
zamachowe i jakie ruby - aby to pasowa o.

Można dorwać oryginalne sprzęgło z tłumikami, dociskiem i jednomasą
AISIN/LUK za ok. 1200 zł. Niektórzy kupują samo sprzęgło z tłumikami i
dociskiem, a jednomasę kupują z rozbitków jako element niezniszczalny,
wtedy wychodzi ok. 800 zł. Komplet z dwumasą to najmarniej 2200.
Przynajmniej do T25. Ciągle się waham co zrobić. Mało jeżdżę, a
samochód za maks. 3 lata i tak chcę sprzedać, więc skłaniam się do
jednomasy.

Nie zgadzam się też z tym, że drgania na wolnych obrotach będą dużo
większe, bo drgania mają rozłożyć się na tarczy sprzęgła, tak jak
oryginalnie w tym silniku przy jednomasie, po to tam są te tłumiki i
tak to działa w corollach verso i nikt nie wspomina by się bujały, za
to moja Toya na luzie buja się jak łajba na wietrze przez
rozpierniczoną dwumasę.

Data: 2013-05-23 16:01:09
Autor: Konfabulator
Dwumasa kontra jednomasa.
On 24 Maj, 00:50, Konfabulator <konfabula...@10g.pl> wrote:

Można dorwać oryginalne sprzęgło z tłumikami, dociskiem i jednomasą
AISIN/LUK za ok. 1200 zł.

Konkretnie myślę by wstawić to:
http://allegro.pl/show_item.php?item=3256958145

Czy ktoś widzi jeszcze jakieś przeciwwskazania?

Data: 2013-05-24 18:55:30
Autor: LEPEK
Dwumasa kontra jednomasa.
W dniu 2013-05-24 01:01, Konfabulator pisze:

Konkretnie myślę by wstawić to:
http://allegro.pl/show_item.php?item=3256958145

Wygląda to na skompletowany zestaw, o którym pisałem sprzedawany jako komplet.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08
Majesty YP125R SE068  sqter'08

Dwumasa kontra jednomasa.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona