Dwumasy w benzyniakach

Data: 2017-05-12 09:36:48
Autor: miumiu
Dwumasy w benzyniakach
Czy rypią sie tak samo chetnie jak w dieslach? Ma ktos doswiadczenie?

Pzdr

Data: 2017-05-12 06:13:13
Autor: sczygiel
Dwumasy w benzyniakach
W dniu piątek, 12 maja 2017 09:37:02 UTC+2 użytkownik miumiu napisał:
Czy rypią sie tak samo chetnie jak w dieslach? Ma ktos doswiadczenie?

Chętnie?
Dwumas na 250kkm to jest dużo?
Wymiana razem ze sprzeglem wysprzeglikiem i jakimis jeszcze pierdami to 2500-3200pln (focus 1.8 tdci). Wymienialem jak auto mialo 8 lat. Sądzę ze to pierwsza wymiana byla.
Wymienialem bo mi gasł przy ruszaniu. Nie szarpal nie bylo innych objawów.
Darmo to nie jest ale kiedyś po 200kkm to trzeba bylo cale auto od nowa kupować (maluch).

Ta "chętność" to chyba syndrom kręcenia przebiegów gdzie ludek kupował auto mające na liczniku 120kkm dojechal do 160kkm i wymienial dwumas. A tak naprawde auto mialo juz nabite 250kkm.

Data: 2017-05-12 18:00:56
Autor: Budzik
Dwumasy w benzyniakach
Użytkownik  sczygiel@gmail.com ...

[...]

A potem przyszły auta co mozna było bez wielkich napraw 500 przejechać...
Kolega ostatnio wymieniał oryginalne sprzegło w dizelku - po prawie 900 tysiacach km. Ale ma auto z 206 roku - jeszcze bez tych wynalazków...

Ta "chętność" to chyba syndrom kręcenia przebiegów gdzie ludek kupował
auto mające na liczniku 120kkm dojechal do 160kkm i wymienial dwumas.
A tak naprawde auto mialo juz nabite 250kkm.
To i tak mało... --
Pozdrawia... Budzik
"Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

Data: 2017-05-12 22:03:36
Autor: Irokez
Dwumasy w benzyniakach
W dniu 2017-05-12 o 20:00, Budzik pisze:

Ale ma auto z 206 roku - jeszcze bez tych wynalazków...

W sumie to koło już wynaleźli wtedy, ale diesla?

--
Irokez

Data: 2017-05-13 04:00:55
Autor: Budzik
Dwumasy w benzyniakach
Użytkownik Irokez no.email@wp.pl ...

Ale ma auto z 206 roku - jeszcze bez tych wynalazków...

W sumie to koło już wynaleźli wtedy, ale diesla?

Hameryka Panie... ;)

--
Pozdrawia... Budzik
"Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,

Data: 2017-05-12 10:15:23
Autor: sandman
Dwumasy w benzyniakach
W dniu 2017-05-12 o 09:36, miumiu pisze:
Czy rypią sie tak samo chetnie jak w dieslach? Ma ktos doswiadczenie?

Pzdr

VelSatis, 2.0T 2002 rok - przebieg 266kkm - dwumasa nie ruszana od nowości.

--
sandman

Data: 2017-05-12 18:04:01
Autor: Jacek Maciejewski
Dwumasy w benzyniakach
Dnia Fri, 12 May 2017 10:15:23 +0200, sandman napisał(a):

przebieg 266kkm

Panowie, litości! Nie kkm tylko Mm! Spaliście na lekcjach?
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-05-12 22:01:27
Autor: Irokez
Dwumasy w benzyniakach
Dnia Fri, 12 May 2017 10:15:23 +0200, sandman napisał(a):

przebieg 266kkm

Panowie, litości! Nie kkm tylko Mm! Spaliście na lekcjach?

Mm? Milion czego?

--
Irokez

Data: 2017-05-13 05:40:38
Autor: Marcin N
Dwumasy w benzyniakach
W dniu 2017-05-12 o 22:01, Irokez pisze:
Dnia Fri, 12 May 2017 10:15:23 +0200, sandman napisał(a):

przebieg 266kkm

Panowie, litości! Nie kkm tylko Mm! Spaliście na lekcjach?

Mm? Milion czego?

A "km" to jest tysiąc czego?

--
MN

Data: 2017-05-13 11:15:53
Autor: RadoslawF
Dwumasy w benzyniakach
W dniu 2017-05-13 o 05:40, Marcin N pisze:

przebieg 266kkm

Panowie, litości! Nie kkm tylko Mm! Spaliście na lekcjach?

Mm? Milion czego?

A "km" to jest tysiąc czego?

A gdzie znalazłeś "km" ? Bo w cytacie widzę "kkm".

Pozdrawiam

Data: 2017-05-13 12:19:11
Autor: Wiesiaczek
Dwumasy w benzyniakach
W dniu 13.05.2017 o 11:15, RadoslawF pisze:
[...]

No i kurwa takiej jednostki nie ma! Howk!

--
Wiesiaczek (dziś z Sharm El-Sheikh - Egipt)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

Data: 2017-05-13 21:33:30
Autor: RadoslawF
Dwumasy w benzyniakach
W dniu 2017-05-13 o 12:19, Wiesiaczek pisze:

[...]

Bo to nie jednostka tylko tysiąc kilometrów.

Pozdrawiam

Data: 2017-05-14 16:31:49
Autor: Jacek Maciejewski
Dwumasy w benzyniakach
Dnia Sat, 13 May 2017 21:33:30 +0200, RadoslawF napisał(a):

Bo to nie jednostka tylko tysiąc kilometrów.

To się pisze inaczej. O, tak: tys. km.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-05-14 20:00:50
Autor: Budzik
Dwumasy w benzyniakach
Użytkownik Jacek Maciejewski jacmac@go2.pl ...

Bo to nie jednostka tylko tysiąc kilometrów.

To się pisze inaczej. O, tak: tys. km.

Po co skoro kazdy wie o co chodzi?

--
Pozdrawia... Budzik
"Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

Data: 2017-05-14 22:54:05
Autor: Marcin N
Dwumasy w benzyniakach
W dniu 2017-05-14 o 22:00, Budzik pisze:
Użytkownik Jacek Maciejewski jacmac@go2.pl ...

Bo to nie jednostka tylko tysiąc kilometrów.

To się pisze inaczej. O, tak: tys. km.

Po co skoro kazdy wie o co chodzi?

Gdy napiszę "włanczam" też każdy wie o co chodzi: chodzi o to, że jestem bucem.

--
MN

Data: 2017-05-14 23:57:18
Autor: RadoslawF
Dwumasy w benzyniakach
W dniu 2017-05-14 o 22:54, Marcin N pisze:

[...]

Jeśli o to ci chodzi to proszę bardzo. Nie będziemy protestować.

Pozdrawiam

Data: 2017-05-15 06:54:48
Autor: Wiesiaczek
Dwumasy w benzyniakach
W dniu 14.05.2017 o 23:57, RadoslawF pisze:
[...]

Chyba nie chodziło o to:)
I mów za siebie, bo inni niekoniecznie łączą się z Tobą w twojej, wątpliwej erudycji:)

Data: 2017-05-15 11:08:48
Autor: RadoslawF
Dwumasy w benzyniakach
W dniu 2017-05-15 o 06:54, Wiesiaczek pisze:

[...]

Wątpliwą erudycją to wykazał się mój przedpisca.

Pozdrawiam

Data: 2017-05-15 06:30:52
Autor: Jacek Maciejewski
Dwumasy w benzyniakach
Dnia Sun, 14 May 2017 22:54:05 +0200, Marcin N napisał(a):

Gdy napiszę "włanczam" też każdy wie o co chodzi: chodzi o to, że jestem bucem.

:)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-05-13 20:14:51
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Dwumasy w benzyniakach
[...]

Tylko na grupie o samochodach, to jednak kkm wydaje się być czytelniejsze niż Mm. Choćby dlatego, że liczniki samochodów przebieg pokazują w km.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2017-05-14 16:42:23
Autor: Mateusz Bogusz
Dwumasy w benzyniakach
A "km" to jest tysiąc czego?

Tysiąc metrów :-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-05-13 14:26:17
Autor: sirapacz
Dwumasy w benzyniakach
Dnia Fri, 12 May 2017 10:15:23 +0200, sandman napisał(a):

przebieg 266kkm

Panowie, litości! Nie kkm tylko Mm! Spaliście na lekcjach?

nie ma takiej jednostki ale kto broni używać jeśli jest bardziej użyteczna od milionów metrów - która to wartość nic nie mówi na pierwszy rzut oka.
Kto broni robić mnożenie k*k zamiast M?

Data: 2017-05-12 10:16:20
Autor: Chris
Dwumasy w benzyniakach
W dniu 2017-05-12 o 09:36, miumiu pisze:
Czy rypią sie tak samo chetnie jak w dieslach? Ma ktos doswiadczenie?

U brata, ok 80 tyś mil, padła dwumasa. Auto Mazda 6 MPS niekatowane.

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2017-05-12 11:18:08
Autor: miumiu
Dwumasy w benzyniakach

U brata, ok 80 tyś mil, padła dwumasa. Auto Mazda 6 MPS niekatowane.

Kurka, mi po glowie chodzi Insignia 1.8 w benzynie. Tez ma to nieszczesne kolo dwumasowe.

Pzdr

Data: 2017-05-12 14:02:15
Autor: Chris
Dwumasy w benzyniakach
W dniu 2017-05-12 o 11:18, miumiu pisze:
U brata, ok 80 tyś mil, padła dwumasa. Auto Mazda 6 MPS niekatowane.

Kurka, mi po glowie chodzi Insignia 1.8 w benzynie. Tez ma to nieszczesne
kolo dwumasowe.

Może przypadek, może wina tego że auto ma dużo mocy, ogólnie nie jest to droga zabawa o ile zrobisz regenerację a nie kupisz nowe.
Wiem jedno, był wqrwiony na maxa do tego stanął przed przejazdem kolejowym i nikt nie pomógł mu zepchnąć auta na uliczkę obok (10m)
Potem już tylko linka i zaciągnąłem go do warsztatu :)

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2017-05-12 18:00:56
Autor: Budzik
Dwumasy w benzyniakach
Użytkownik miumiu aac@bbd.pl ...

U brata, ok 80 tyś mil, padła dwumasa. Auto Mazda 6 MPS niekatowane.

Kurka, mi po glowie chodzi Insignia 1.8 w benzynie. Tez ma to
nieszczesne kolo dwumasowe.

Trzeba głosować nogami i autom z takimi niepotrzebnymi wynalazkami mowic głosne "wypierdalaj" w salonie...

--
Pozdrawia... Budzik
"Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

Data: 2017-05-12 21:10:32
Autor: m4rkiz
Dwumasy w benzyniakach

http://www.spidersweb.pl/2017/05/rightsizing-downsizing.html

Data: 2017-05-12 21:00:57
Autor: Budzik
Dwumasy w benzyniakach
Użytkownik m4rkiz m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com ...

Trzeba głosować nogami i autom z takimi niepotrzebnymi wynalazkami mowic
głosne "wypierdalaj" w salonie...

http://www.spidersweb.pl/2017/05/rightsizing-downsizing.html

Ale z dwumasami na razie jestesmy na etapie popularyzacji skoro juz nawet do benzyn zaczynaja wkładać.
Kiedy ta głupia tendencja się odwróci?

--
Pozdrawia... Budzik
Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

Data: 2017-05-13 08:56:10
Autor: sczygiel
Dwumasy w benzyniakach
W dniu piątek, 12 maja 2017 23:00:58 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
Użytkownik m4rkiz m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com ...

Ale z dwumasami na razie jestesmy na etapie popularyzacji skoro juz nawet do benzyn zaczynaja wkładać.
Kiedy ta głupia tendencja się odwróci?

Nie odwróci sie.
Auta staja sie trwalsze i relatywnie nie drożeją.
Wlasnie dzięki dwumasom, turbawkom, elektronice.

Mozna tu węszyc spiseg ale IMHO spiseg łatwiejszy przy odpowiedniemu podfrezowaniu jakichs detali czy zaprojektowaniu ukladów jak we fiacie (alternator) a nie przy dokladaniu drogich częsci aby za 8 lat klient wrócił i chciał wymienić ją na nową. W praktyce klient jak ma taka sytuacje to zacznie dumac jak _nie_ wymienic w trupie dwumasy. Albo po prostu nie bedzie wiedział ze dwumasa/turbo sie kwalifikuje do wymiany w pieknym paskuwtedeikuz2004r.

Data: 2017-05-13 21:00:43
Autor: Budzik
Dwumasy w benzyniakach
Użytkownik  sczygiel@gmail.com ...

Auta staja sie trwalsze i relatywnie nie drożeją.

Ze co?
Trwalsze?
W jakim sensie?
Bo moje doświadczenia sa raczej odwrotne ale moze o czyms nie wiem.

--
Pozdrawia... Budzik
H. Jackson Brown, Jr.

Data: 2017-05-14 06:32:08
Autor: sczygiel
Dwumasy w benzyniakach
W dniu sobota, 13 maja 2017 23:00:44 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]

Trwalsze?
W jakim sensie?
Bo moje doświadczenia sa raczej odwrotne ale moze o czyms nie wiem.

W sensie że auta sie mniej psują a jak sie psują to relatywnie rzadko robia to na środku drogi.

Dziś juz nie sa te czasy że zbierasz kase na nówke sztuke malucha czy poldolota czy golfa z importu i od razu planujesz co trzeba w aucie zmienic/wymienic aby nim dalej jezdzić.

I nie, nie jest tak ze auta sprzed 20 lat to takie trwałe były. Nie były, masa tych aut umarła zanim była w stanie być zapamietana jako trwała.

Opowieści o golfach, mercedesach czy audi robiących po 500kkm bez remontu to takie se sentymantalne anegdotki.

Dziś można za dwie-trzy biedronkowe wyplaty kupic auto które co prawda nowe nie bedzie ale zrobi kolejne 100kkm z minimalnym wkladem finansowym. Stwierdzam wręcz że jest szansa ze więcej pójdzie w paliwo (7*10*100*4,5=31kpln) niz w jakiekolwiek naprawy.

Znajomi ujeżdzają różne różniste auta i ani jeden nie wtyka w nie więcej niż 2-3kpln rocznie w częsciach. Zazwyczaj jest to 1000 na jakiś wahacz czy hamulce.
Plus te 300-500pln na przeglad i wymiane plynow.

Nawet stare escorty byly droższe w utrzymaniu od dzisiejszych fok - opinia od dwu osobnych przypadków - sentymantalna anegdotka od znajomych - nie z gazetowej historii i taksówkarzu co dostał za to nowego merola od firmy :).

Takie jest moje zdanie. Jesli masz inne - spoko. Trudno mi znaleźc dane na poparcie tej tezy. Jak masz propozycje jak to ugryźć poza anegdotami personalnymi - zaproponuj. Poszukamy danych i ugryziemy...

Data: 2017-05-14 20:00:49
Autor: Budzik
Dwumasy w benzyniakach
> [...]

trwała. Opowieści o golfach, mercedesach czy audi robiących po 500kkm bez
remontu to takie se sentymantalne anegdotki.
Cóz, ja sie po prostu nie znam...
Ale miałem w rodzinie mercedesa 207 ktory był kupiony jako prawie szrot - silnik był tak wypompowany ze pod byle górke nie mogł podjechać.
Zrobilismy remont silnika i przejechał 1,5mln km bez żadnych wiekszych awarii.
Był tez Ford courier 1,9D, który kupiony z przebiegiem 100kkm był sprzedawany z przebiegiem 950kkm - oczywiście silnik nie ruszany.
Zadne wtryski, sryski - nic nie padło.
A dzis - nie ma szansy.

[...]
To ty mówisz o starych autach a nie o nowych.
A ja mowie o nowych, czyli tych popierdółkach z dwumasami, srami, bajerami - powiedzmy od roku 2012.
Masz racje - poprzednie auta sa całkiem ok.

[...]
Na razie to trudno powiedziec ze mamy inne zdanie, bo ja mowie o względnie nowych autach a ty mowisz o takich co je za 6-7kpln mozna kupic.

Data: 2017-05-15 00:14:54
Autor: sczygiel
Dwumasy w benzyniakach
W dniu niedziela, 14 maja 2017 22:00:50 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
Użytkownik  sczygiel@gmail.com ...

Na razie to trudno powiedziec ze mamy inne zdanie, bo ja mowie o względnie nowych autach a ty mowisz o takich co je za 6-7kpln mozna kupic.

Czyli masz na mysli auta mlodsze niz 5 lat?

No to trudno o nich cos powiedzieć. Bo jedne sie psują (te starsze tez sie psuły) a te które potem widać z przebiegami na poziomie 500kkm to te wyjątki które widzimy sentymantalnie.

Trza by chyba archiwa dekry spiąć z iloscią samochodów u niemca i zobaczyc jak sie to kształtuje.
Bo oni maja zestawienia ile aut o własnych siłach do warsztatu nie dojechało.

No i jakieś statystyki roczników na złomie. Lub przynajmniej sredni wiek samochodu (po 2004 pewnie sie drastycznie zmienia bo przyjechaly do nas...

Data: 2017-05-15 10:01:06
Autor: Budzik
Dwumasy w benzyniakach
[...]

I tak i nie.
Jak ktos duzo jezdzi to juz po 5 latach moze ocenic auto.
Znam pare osób ktore maja takie auta i po 300kkm maja juz naprawde sporo napraw z wymianami wtrysków, dwumas własnie, o EGR-ach, DPF-ach nie wspominajac..
A nowe wtryski to np. 6-7 tysiecy...

Trza by chyba archiwa dekry spiąć z iloscią samochodów u niemca i
zobaczyc jak sie to kształtuje. Bo oni maja zestawienia ile aut o
własnych siłach do warsztatu nie dojechało.
A jakie to ma znaczenie czy dojedzie o własnych siłach?
Awaria to awaria, wymiana sprzegła za 4 klocki to wymiana sprzegła bez znaczenia czy wymieniłes jak juz padło zupełnie czy jak juz wołało o wymiane ale jeszcze jezdziło.

[...]

"Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji
Tylko że politycy go osiągają tuż po wyborach"

Data: 2017-05-15 18:14:12
Autor: Cavallino
Dwumasy w benzyniakach
W dniu 14-05-2017 o 15:32, sczygiel@gmail.com pisze:

Znajomi ujeżdzają różne różniste auta i ani jeden nie wtyka w nie więcej niż 2-3kpln rocznie

Mój kumpel zza biurka obok włożył w 5 letnią Astrę chyba z 10 tys w ostatnim roku....

Data: 2017-05-19 18:03:42
Autor: Mateusz Bogusz
Dwumasy w benzyniakach
Mój kumpel zza biurka obok włożył w 5 letnią Astrę chyba z 10 tys w ostatnim roku....

To tak runęła po gwarancji, czy to szacunki z faktur których część płacił gwarant?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-05-19 18:48:25
Autor: Cavallino
Dwumasy w benzyniakach
W dniu 19-05-2017 o 18:03, Mateusz Bogusz pisze:
Mój kumpel zza biurka obok włożył w 5 letnią Astrę chyba z 10 tys w
ostatnim roku....

To tak runęła po gwarancji, czy to szacunki z faktur których część
płacił gwarant?

Niestety sam płacił.
Chyba za wszystko typowego co się dało: sprzęgło, dwumasa, turbina, wtryski, egr....
Ceny ASO, silnik benzynowy TB.

Data: 2017-05-13 10:51:18
Autor: Chris
Dwumasy w benzyniakach
W dniu 12.05.2017 o 23:00, Budzik pisze:
[...]

Od lat wstawiali tylko że nie do każdego auta.

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2017-05-13 13:00:43
Autor: Budzik
Dwumasy w benzyniakach
Użytkownik Chris xxx@xxx.xxx ...

[...]

Jak jest wybór to nie widze problemu.
Tyle w dieslach juz wyboru własciwie nie ma.
I za chwile w benzynach bedzie tak samo.
Pytanie, po co to ludziom...?
Bo po co to koncernom to ja wiem...

--
Pozdrawia... Budzik
"Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo milczysz."   Nina Liedtke

Data: 2017-05-13 15:22:23
Autor: Chris
Dwumasy w benzyniakach
W dniu 13.05.2017 o 15:00, Budzik pisze:
[...]

Silniki benzynowe również wyposaża się w koła dwumasowe, ale na razie dotyczy to jednostek o dużej mocy i silników turbodoładowanych. Dlaczego? Główne powody to ochrona układu przeniesienia napędu (silniki o dużej mocy), możliwość płynnego ruszania z miejsca oraz tłumienie wibracji na niskich obrotach (małe silniki turbo). Tak więc i w silnikach benzynowych znacząco wpływają na kulturę pracy układu napędowego i komfort jazdy.

http://autokult.pl/2272,kolo-dwumasowe-czy-naprawde-jest-potrzebne-czesc-1

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2017-05-13 21:00:43
Autor: Budzik
Dwumasy w benzyniakach
[...]

No moment...
Powiedzmy silnik 2.0 i 110km to duza moc?
Rzeczywiście czujesz jakas róznice jak jedziesz autem z dwumasa i bez dwumasy?

--
Pozdrawia... Budzik
"Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

Data: 2017-05-14 13:27:11
Autor: Chris
Dwumasy w benzyniakach
W dniu 13.05.2017 o 23:00, Budzik pisze:
[...]

Pisałem o Mazdzie MPS, to już jest 2.3L i 270KM więc dwumasa ma sens.

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2017-05-14 20:00:49
Autor: Budzik
Dwumasy w benzyniakach
[...]

Ale wspomniany 2.0 i 110km tez ma dwumase...
Pokazuje ci tylko, ze tłumaczenie producentów jest bzdurne. A raczej po prostu kłamliwe.

--
Pozdrawia... Budzik
którzy nie mają już nic do stracenia. "  Janis Joplin

Data: 2017-05-15 08:07:31
Autor: Chris
Dwumasy w benzyniakach
[...]

To pisz w innym wątku bo ten dotyczył mojego przypadku z silnikiem 2.3: 270KM.

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2017-05-15 10:01:06
Autor: Budzik
Dwumasy w benzyniakach
Użytkownik Chris actchris@gazeta.pl ...

[...]

Dyskusja rozwineła się w takim kierunku - dwumasy sa potrzebne bo i tutaj pojawił się watpliwej jakosci tłumaczenia producentów.
Tłumaczenia i ten fragment watku nie tyczył sie tylko twojego samochodu ale ogolnej sytuacji, w szczególnosci tej ze w dieslach nie ma juz wyboru i ze dwumasy sa zarówno w silnikach z duza moca jak i w takich gdzie ta moc wcale taka duza nie jest.

--
Pozdrawia... Budzik
"No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

Data: 2017-05-15 08:42:18
Autor: miumiu
Dwumasy w benzyniakach

Ale wspomniany 2.0 i 110km tez ma dwumase...
Pokazuje ci tylko, ze tłumaczenie producentów jest bzdurne. A raczej po
prostu kłamliwe.

Ta insignia o ktora mi chodzi ma silnik 1.8 bez turbo 140KM. Wiec dwumasa to juz lekka przesada. 20 lat temu nie takie silniki budowano bez zadnych kol dwumasowych.

--
Pzdr

Data: 2017-05-14 23:48:57
Autor: przemek.jedrzejczak
Dwumasy w benzyniakach
Dlaczego ? Jesli znajdziesz barana ktory to kupi mozesz zamontowac tam nawet dywanik z funkcja masazu bosych stop lub inne niezbedne gadzety :-)

Data: 2017-05-15 10:01:06
Autor: Budzik
Dwumasy w benzyniakach
Użytkownik  przemek.jedrzejczak@gmail.com ...

Dlaczego ? Jesli znajdziesz barana ktory to kupi mozesz zamontowac tam
nawet dywanik z funkcja masazu bosych stop lub inne niezbedne gadzety
:-)
Co nie przeszkadza mowic otwarcie ze koncerny robią klientów w ciula.
a nie udawac ze robią klientom dobrze.

Data: 2017-05-18 21:10:24
Autor: Janusz
Dwumasy w benzyniakach
W dniu 2017-05-15 o 12:01, Budzik pisze:
[...]

Trza kupować u takich co nie robią klientów w ciula.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2017-05-15 14:57:01
Autor: miumiu
Dwumasy w benzyniakach

Użytkownik <przemek.jedrzejczak@gmail.com> napisał w wiadomości news:460ec628-16f1-499d-b97e-a066e493a18cgooglegroups.com...
Dlaczego ? Jesli znajdziesz barana ktory to kupi mozesz zamontowac tam nawet dywanik z funkcja masazu bosych stop lub inne niezbedne gadzety :-)

Z tego co wiem to są fotele które robią masaż dupy w czasie jazdy ;)

Data: 2017-05-14 16:56:07
Autor: Janusz
Dwumasy w benzyniakach
W dniu 2017-05-13 o 23:00, Budzik pisze:

[...]

Ale to o nie Twoje odczucia chodzi tylko o skrzynię biegów i całe przeniesienie napędu, robią je coraz słabsze, rzekłbym delikatniejsze, jednostopniowe sprzęgło niszczy je szybciej bo naraża na większe momenty.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2017-05-14 20:00:50
Autor: Budzik
Dwumasy w benzyniakach
Użytkownik Janusz janusz_kk@o2.pl ...

[...]

Sam widzisz, producent oszczedza na jednych czesciach za to wkłada inne 5x drozsze.
A za wymiane musimy płacic my.
O tym własnie mowie ze to o polityke producentów chodzi a nie o realne potrzeby.

--
Pozdrawia... Budzik
"Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."

Data: 2017-05-18 09:00:42
Autor: Budzik
Dwumasy w benzyniakach
Użytkownik Budzik budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...

[...]

I zeby jeszcze odrobine pociągnąć temat - problemem nie sa w sumie psujące się czesci.
Problemem sa absurdalne ceny.
Jak to jest mozliwe ze auto kosztuje 70.000 CAŁE a dwumasa kosztuje 4 tysiące, wtryski 10.000 a DPF kolejne 2-3 tysiaki.
To ile kosztuje reszta? Pincet?

--
Pozdrawia... Budzik
Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

Data: 2017-05-18 02:36:43
Autor: sczygiel
Dwumasy w benzyniakach
W dniu czwartek, 18 maja 2017 11:00:43 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]

Jak to jest mozliwe ze auto kosztuje 70.000 CAŁE a dwumasa kosztuje 4 tysiące, wtryski 10.000 a DPF kolejne 2-3 tysiaki.

Czesci zawsze byly droższe.
Taki model biznesowy. Ty sie ciesz ze nie ma tak jak w maszynach rolniczych ze czesci maja czipa (tak jak tusze w drukarkach) i wymienic se mozesz ale potem musi przyjechac fachman z dżondira co ci whiteliste numerow seryjnych do kompa wgra.

Amerykance popychaja wlasnie ustawe o prawie do naprawy bo ichnie rolniki maja z tym problem. Czasem ruch sie zaczyna od niespodziewanej strony.

Taki urok patentów, i monopolu na czesci.  Z drugiej strony przemysl samochodowy to nie jest jakoś szczególnie dochodowy.
Chyba ze dobrze ukrywaja te przeplywy w papierach i gdzieś gruba kasa wsiąka...

Data: 2017-05-18 15:00:42
Autor: Budzik
Dwumasy w benzyniakach
> [...]

wymienic se mozesz ale potem musi przyjechac fachman z dżondira co ci
whiteliste numerow seryjnych do kompa wgra.
No normalnie posikałem się ze szczescia ze nie rzną nas jeszcze bardziej...

O naiwności...

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2017-05-18 08:26:55
Autor: sczygiel
Dwumasy w benzyniakach
W dniu czwartek, 18 maja 2017 17:00:44 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]

> whiteliste numerow seryjnych do kompa wgra. > No normalnie posikałem się ze szczescia ze nie rzną nas jeszcze bardziej...

A widzisz powody dla których to by sie nie udało gdyby zechcieli?
Albo inaczej: Trzeba by sie zapytać ile z elektronicznych komponentów w autach mozna wymieniac bez ingerencji w soft ECU?

W drukarkach sie sporej częsci rynku udało. Albo produkuja drukarki mało trwałe albo koszą kase na kolorowej wodzie w pojemnikach z czipem.

Taki dajmy na to czujnik abs-u to wymienic sie daje bez grzebania w ECU?
W każdym aucie?

Mi sie to też nie podoba ale taki urok monopoli. A na częsci zamienne zazwyczaj monopol ma ich twórca.

Zreszta to ciekawa sprawa jak wyglądaja ustalenia pomiedzy koncernami a dostawcami częsci. Ciekawe czy daleko nam do wykupienia takiego boscha czy delphi przez VW czy GM?

Bo FoMoCo jest fordowskie więc tamci juz mają ustawione :)

Data: 2017-05-18 17:00:42
Autor: Budzik
Dwumasy w benzyniakach
> [...]

Albo inaczej: Trzeba by sie zapytać ile z elektronicznych komponentów
w autach mozna wymieniac bez ingerencji w soft ECU?
Z ich punktu widzenia?
Chyba tylko taki, ze wiedza, ze mechanicy i tak to obejda a wdrozenie zabezpieczen tez kosztuje.

W drukarkach sie sporej częsci rynku udało. Albo produkuja drukarki
mało trwałe albo koszą kase na kolorowej wodzie w pojemnikach z
czipem.
Udało sie?
Przez ostatnie 5 lat miałem drukarke brothera do ktorej tusze kosztowały po 3zł za sztuke a teraz mam epsona gdzie tusz kupuje w butelkach i dolewam.
Miałem szczescie ze kiedys uzywałem firmowej drukarki HP i dzieki temu wiedziałem zeby nigdy tego gówna nie kupować.

Udało się?

Taki dajmy na to czujnik abs-u to wymienic sie daje bez grzebania w
ECU? W każdym aucie?

Mi sie to też nie podoba ale taki urok monopoli. A na częsci zamienne
zazwyczaj monopol ma ich twórca.
No to trzeba coś z tym zrobić. Wydaje się, że własnie tutaj jest rola rządów czy instytucji typu komisja europejska.
Producent ma zrobić trwały samochdód.
A czesci zamienne? Powinien miec prawo je produkowac tylko producent auta? Hmm...

[...]

"Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,
że w ten sposób staje się potworem."  Fryderyk Nietzsche

Data: 2017-05-18 10:31:41
Autor: sczygiel
Dwumasy w benzyniakach
W dniu czwartek, 18 maja 2017 19:00:43 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]

Producent ma zrobić trwały samochdód.
A czesci zamienne? Powinien miec prawo je produkowac tylko producent auta? Hmm...

No wiesz, popularne czesci jak sróba, łozysko, wentylator sa ustandaryzowane i wymienialne.
Części fikuśne jak np. łozysko zespolone z czujnikiem abs juz standardowe nie jest i nie ma precyzyjnej wiedzy w przemysle jak je zrobic poprawnie bo plany ma producent.
Czemu producent miałby sie dzielić planami i procesem technologicznym?
A jesli nawet by miał to gdzie jest granica? Blacharke tez powinien publikować w formie solidworksowej siatki 3d?

Taki urok niestety. Rozwiązaniem jest nie utrudnianie wejscia na rynek innym graczom.
Tesla dosyc długo sie bęckowała z tym aby nie musieć tworzyć sieci dealerskiej.
Koncernom pasuje to ze powstaja kolejne obostrzenia i przez to wiesiek nie zbuduje im konkurencyjnej konstrukcji.

To że producenci nie chca sie dzielic zyskami jest ok. Felerem jest to ze tak trudno wejsc na rynek konkurencji.

Dlatego sie przyglądam ursusowi. Bo knowhow jakies sobie wypracowali, zasoby jakieś maja. Ciekawe jak sobie beda dawac rade.

Alternatywa do powyższego?
Niech jednostki standardyzacyjne opiszą jak zrobić standardowa plyte nosna samochodu, niech zaproponują jak rozmiescic punkty mocowań, opublikuja specyfikacje baterii.

Z takim czyms mozna zapolowac na czesci różnych dostawców i sobie coś sklecić.
To troche cofniecie sie w rozwoju ale uwolni rynek.

Tylko czy komus sie bedzie chcialo takie kitcary skladac?

Data: 2017-05-18 20:50:03
Autor: re
Dwumasy w benzyniakach

Użytkownik  xxx

> [...]

To że producenci nie chca sie dzielic zyskami jest ok.
Felerem jest to ze tak trudno wejsc na rynek konkurencji.
-- -
No toć właśnie o tym mowa, że trudno bo producent się postarał. Nigdy z własnej woli nie ujawni specyfikacji potrzebnej konkurentom do podjęcia konkurowania bo nie jest to w jego interesie. Natomiast słusznym wydaje się, by rządy jednak wypracowywały jakieś otwarte rozwiązania technologiczne. Jeśli nie umieją to nie są społeczeństwu do niczego potrzebne.

Data: 2017-05-19 06:36:39
Autor: Klimek8
Dwumasy . jeden silny rząd.
Użytkownik "re" <re@re.invalid> napisał w wiadomości news:ofkqct$bbc$1mx1.internetia.pl...

Natomiast słusznym wydaje się, by rządy jednak wypracowywały jakieś otwarte rozwiązania technologiczne. Jeśli nie umieją to nie są społeczeństwu do niczego potrzebne.

Rządy nic nie zrobią, bo są za słabe. Duża firma ponadnarodowa
zawsze rozegra jeden rząd przeciw drugiemu.
Tylko jeden silny rząd Unii Europejskie jest w stanie przeciwstawić się
koncernom i załatwić coś w interesie konsumenta.

Data: 2017-05-18 20:59:40
Autor: Janusz
Dwumasy w benzyniakach
[...]

No nie do końca, auta tanieją bo są coraz oszczędniej budowane poza tym normy emisji spalin powodują że muszą być lżejsze, stąd bloki aluminiowe a nie żeliwne podobnie skrzynie biegów, nawet miska olejowa to cienka blacha a nie odlew jak kiedyś bywało, a że momenty podobne to musieli kombinować ze sprzęgłem stąd pomysł na sprzęgło dwumasowe, rozdzielenie mas zmniejsza obciążenia skrętne.

A za wymiane musimy płacic my.
O tym własnie mowie ze to o polityke producentów chodzi a nie o realne
potrzeby.

Są realne bo silniki coraz mocniejsze, jak nie chcesz dwumasy możesz kupić słabszy silnik.
Ja mam zwykły 4 cyl silnik 1600cm3, bez dwumasy, benzyna, chodzi na gazie i mam spokój.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2017-05-18 20:00:41
Autor: Budzik
Dwumasy w benzyniakach
[...]

Ale czytasz cały wątek?
Toc od tego się zaczeło, ze w dieslach juz nie masz wyboru a w benzynach nie bedziesz miał za chwile.

Data: 2017-05-19 22:34:21
Autor: Janusz
Dwumasy w benzyniakach
W dniu 2017-05-18 o 22:00, Budzik pisze:
[...]

Może coś mi umnkneło ale generalnie tak :)

Toc od tego się zaczeło, ze w dieslach juz nie masz wyboru a w benzynach
nie bedziesz miał za chwile.

I tak i nie, są jeszcze bardziej egzotyczni producenci choćby koreańscy którzy odstają trochę od najnowszych trendów, w końcu nikt nie powiedział że musimy kupować tylko niemieckie francuskie czy amerykańskie auta. Będzie trudniej ale da się, ja na ten przykład jeżdżę ładą kaliną, wielu ludzi podchodzi do mnie na parkinku i ze zdziwieniem pyta co to za auto, bo go zupełnie nie kojarzą :)

--
Pozdr
Janusz

Data: 2017-05-20 07:44:11
Autor: Cavallino
Dwumasy w benzyniakach
W dniu 19-05-2017 o 22:34, Janusz pisze:
[...]

Możesz rozwinąć o co Ci chodzi?

Data: 2017-05-20 11:00:37
Autor: Budzik
Dwumasy w benzyniakach
[...]

No rzeczywiście niezla opcja - koreanska łada... ;-P

A tak poważnie to co - koreanczycy nie wkładaja dwumasy do diesli?

--
Pozdrawia... Budzik
"Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

Data: 2017-05-23 08:37:22
Autor: Janusz
Dwumasy w benzyniakach
W dniu 2017-05-20 o 13:00, Budzik pisze:
[...]

Ostatnio czytałem artykuł na temat najnowszych diesli i ad blue i podobno tamci producenci nie idą tak za modą jak europa, czyli mozna spotkać w miarę proste silniki, jakie nie wiem bo mnie to nie interesowało. Podobnie Rosja, podobno nadal można kupić dość proste silniki ich.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2017-05-23 09:00:55
Autor: Budzik
Dwumasy w benzyniakach
[...]

To prawda, nie poszli w ciemno jak cała reszta w downsizing.
Ale dwumasy stosują.
Patrze jednak na ceny tych sprzegieł - potaniały troche?

Data: 2017-05-23 17:46:39
Autor: Janusz
Dwumasy w benzyniakach
W dniu 2017-05-23 o 11:00, Budzik pisze:
[...]

No widzisz, jeszcze trochę i ceny spadną do poziomu zwykłych sprzęgieł,
gorsze są inne rozwiązania np: łączenie czegoś co się łatwo psuje z inną częścią gdzie trzeba wymienić całość i sporo zapłacić, ale jak czytałem już to powoli jest omijane :)

--
Pozdr
Janusz

Data: 2017-05-19 11:35:40
Autor: Michał Jankowski
Dwumasy w benzyniakach
W dniu 18.05.2017 20:59, Janusz pisze:

No nie do końca, auta tanieją bo są coraz oszczędniej budowane poza tym
normy emisji spalin powodują że muszą być lżejsze, stąd bloki aluminiowe
a nie żeliwne podobnie skrzynie biegów,

A równocześnie modne są alufelgi, które od stalowych są cięższe. :)

   MJ

Data: 2017-05-19 10:29:38
Autor: Budzik
Dwumasy w benzyniakach
Użytkownik Michał Jankowski michalj@fuw.edu.pl ...

[...]

Bo to sa jakies bzdury z ta waga.
Gdyby to było wazne to by nie dokładano miliona niepotrzebnych funkcji i czesci.
Przykładowo master do 2010 roku jest lzejszy niz master po 2010 w nowej wersji.

Silnik 2.0 w ducato pali zima litr wiecej niz latem.
Rozwiazaniem jest osłona zimowa na chłodnice która sprawia ze tej róznicy prawie nie ma.
Pytanie - przy milionie bezsensownych czesci, dlaczego takiej osłony zimowej nie zrobić automatycznej na przodzie? Jakis samozamykających się kratek? Koszt zaden a róznica w spalaniu dochodzaca do 15% to byłoby rzeczywiście coś zwiazanego z ekologia.

Data: 2017-05-24 20:50:26
Autor: re
Dwumasy w benzyniakach

Użytkownik "Budzik"

[...]
Ja to tego za bardzo nie rozumiem. Czemu osłona miałaby coś zmieniać w temacie spalania ? Przecież rolę takiej osłony pełni termostat włączający obieg chłodnicy...

Data: 2017-05-24 21:00:41
Autor: Budzik
Dwumasy w benzyniakach
Użytkownik re re@re.invalid ...

[...]

Widocznie silnik się nie dogrzewa i moze jest dogrzewany zwiekszoną dawka paliwa?
Nie wiem ale w starym expercie ktory miał w tym roku wymieniona chłodnice jakos tak zmienił się układ chłodzenia i wymiana ciepła ze bez założenia osłony z przodu auto za chiny nie chciało osiągnąc temperatury roboczej przez co paliło duzo wiecej niz normalnie.
Dopiero zatkanie czesci otworów na przodzie pomogło. --
Pozdrawia... Budzik
"Obdarowany mówi dziękuję,
a w duchu myśli - jeleń!"  Richard Fish

Data: 2017-05-14 16:56:38
Autor: Mateusz Bogusz
Dwumasy w benzyniakach
Trzeba głosować nogami i autom z takimi niepotrzebnymi wynalazkami mowic
głosne "wypierdalaj" w salonie...

No ale to że wyboru w salonie nie ma? Chyba każdy producent ma nadal jakąś benzynę bez turbo do wyboru?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-05-14 20:00:49
Autor: Budzik
Dwumasy w benzyniakach
Użytkownik Mateusz Bogusz mabakay@o2.pl ...

Trzeba głosować nogami i autom z takimi niepotrzebnymi wynalazkami mowic
głosne "wypierdalaj" w salonie...

No ale to że wyboru w salonie nie ma? Chyba każdy producent ma nadal jakąś benzynę bez turbo do wyboru?

Jeszcze...
A diesli juz nie...

--
Pozdrawia... Budzik
"Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

Data: 2017-05-18 21:07:12
Autor: Janusz
Dwumasy w benzyniakach
[...]

Diesli nie ale benzyny będą, diesle już dawno przestały się opłacać, a teraz to już katastrofa, ropa droga, silniki o trwałości jak w benzynie,
do tego dodatkowe fitry z którymi jest problem i do najnowszych trza lać jeszcze ad blue :) jak się skończy a zgasimy silnik to już go nie odpalimy :( jeden typ tak podobna ma, ale nie wiem jaki.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2017-05-18 21:00:41
Autor: Budzik
Dwumasy w benzyniakach
[...]

Ale w dieslach tez nie potrzebne a jednak wkładają.
Skąd przekonanie, że w benzynach nie beda chcieli równiez wykorzystać tego mechanizmu zeby dodatkowo zarobic?

--
Pozdrawia... Budzik
by Jenka

Data: 2017-05-23 08:41:43
Autor: Janusz
Dwumasy w benzyniakach
W dniu 2017-05-18 o 23:00, Budzik pisze:
[...]

Jakieś uzasadnienie dla niektórych silników jest, ale faktem
jest że nie dla wszystkich i tutaj nadgorliwość producenta jest dla nas
bolesna finansowo.

Skąd przekonanie, że w benzynach nie beda chcieli równiez wykorzystać tego
mechanizmu zeby dodatkowo zarobic?
Nie mam takiego przekonania, jedynie klienci głosujący nogami są ich w stanie zmusić
do zmiany planów.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2017-05-23 00:14:23
Autor: sczygiel
Dwumasy w benzyniakach
W dniu wtorek, 23 maja 2017 08:41:47 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:
> [...]
Jakieś uzasadnienie dla niektórych silników jest, ale faktem
jest że nie dla wszystkich i tutaj nadgorliwość producenta jest dla nas

Ale moment.
Skoro taka dwumasa niepotrzebna to znaczy ze nie powinna sie zuzywac bo przecież nic nie robi albo robi tyle ze skrzyni biegów/sprzęgłu/silnikowi nie powinno szkodzić.

A jednak sie dwumasy zużywaja. Czyli robia je z papieru?

Jak je robia z papieru to byle producent moze je zacząć robic ze stali i w ten sposób dostarczy produkt wieczny i raczej niedrogi.

Taki luźny tok rozumowania...
Gdzie tu jest spiseg? :)

Data: 2017-05-23 09:00:56
Autor: Budzik
Dwumasy w benzyniakach
[...]

Tu ze wczesniej dwumasy nie było a jakos skrzynie nie padały jak muchy...

--
Pozdrawia... Budzik
by Jenka

Data: 2017-05-23 02:17:51
Autor: sczygiel
Dwumasy w benzyniakach
W dniu wtorek, 23 maja 2017 11:00:57 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]

> Gdzie tu jest spiseg? :)

Tu ze wczesniej dwumasy nie było a jakos skrzynie nie padały jak muchy...

Ale wiesz ze moc silników jednak statystycznie rośnie?
Trend jest raczej wznoszący.

No i zakładamy milcząco ze skrzynie są takie same a pewnie nie są. Im tam pewnie wyszło że taniej jest zrobic mniejsze skrzynie ale dodac dwumase.

Data: 2017-05-23 20:00:45
Autor: Budzik
Dwumasy w benzyniakach
> [...]

muchy...

Ale wiesz ze moc silników jednak statystycznie rośnie?

Statystycznie? raczej?
W 2006 roku do ducato o mocy 100km nie wkładali dwumasy.
Ostatnio kumpel zmieniał sprzegło po ok 900kkm.
Teraz wszystkie juz maja dwumasy a moc praktycznie taka sama (wzrosła moze o 10%)

No i zakładamy milcząco ze skrzynie są takie same a pewnie nie są. Im
tam pewnie wyszło że taniej jest zrobic mniejsze skrzynie ale dodac
dwumase.
Taniej dla kogo?

Data: 2017-05-23 23:10:28
Autor: sczygiel
Dwumasy w benzyniakach
W dniu wtorek, 23 maja 2017 22:00:46 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]

Ostatnio kumpel zmieniał sprzegło po ok 900kkm.
Teraz wszystkie juz maja dwumasy a moc praktycznie taka sama (wzrosła moze o 10%)

Płynnie przeszedłeś z statystyki na anegdotyzm :)
Może sprobuj zrobic masowego dumpa z allegro - rocznik - moc.
I pofilozofujemy...

> No i zakładamy milcząco ze skrzynie są takie same a pewnie nie są. Im
> tam pewnie wyszło że taniej jest zrobic mniejsze skrzynie ale dodac
> dwumase. > Taniej dla kogo?

A jak sądzisz?

To doblo podrożało bardziej niz inflacja w ostatnich 10 latach?
No i ile miało KM w wersjach przed 10 latami, dziś i od niedawna?

Jak wlazłem na wikipedie tu:
https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Dobl%C3%B2#Engines

to widze:
2000-2006 benzyna: 1.2 petrol 65 PS (48 kW; 64 hp)
2006-2009 benzyna: 1.4 petrol 77 PS (57 kW; 76 hp)
aktualnie na stronie fiata:
Silnik Benzynowy 1.4 95 KM

sam wybrales pacjenta :)
Umar w butah...

Data: 2017-05-24 11:00:44
Autor: Budzik
Dwumasy w benzyniakach
UĹźytkownik  sczygiel@gmail.com ...

> [...]
moze o 10%)

Płynnie przeszedłeś z statystyki na anegdotyzm :)
MoĹźe sprobuj zrobic masowego dumpa z allegro - rocznik - moc.
I pofilozofujemy...

Po prostu pisze z wiedzy ktĂłra mam.
Może próbka rzeczywiście niewielka, niemniej fakt pozostaje faktem.
Jest samochód, jest sprzegło które ładnie pracowało i wystarczało na mase km. Zepsuli włożyli dwumase i od tego czasu wymiany sprzegieł pojawiaja sie po 70kkm - tu zakładam ze nieumiejetne jezdzenie, 150, 200 czy góra 300kkm.

> No i zakładamy milcząco ze skrzynie są takie same a pewnie nie są.
> Im tam pewnie wyszło że taniej jest zrobic mniejsze skrzynie ale
> dodac dwumase. > Taniej dla kogo?

A jak sądzisz?

Ja wiem :)

To doblo podrożało bardziej niz inflacja w ostatnich 10 latach?
No i ile miało KM w wersjach przed 10 latami, dziś i od niedawna?

Jakie doblo?
Ja pisałem o ducato.

[...]

Nie wiem, moze ja cos dzis nie teges ale ja pisałem o ducato i to oczywiscie o dieslu.
bo o dieslu pisze, ze zaczeli wkładac dwumasy do wszystkiego chociaz to nie do konca potrzebne.

W benzynach, jak juz zauwazalismy, tego efektu *jeszcze* nie ma na taka skale. Podkreslam - *jeszcze*...

--
Pozdrawia... Budzik
Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy potrafią zepsuć stalową kulę...

Data: 2017-05-24 06:51:27
Autor: sczygiel
Dwumasy w benzyniakach
W dniu środa, 24 maja 2017 13:00:45 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]

Jest samochód, jest sprzegło które ładnie pracowało i wystarczało na mase km. Zepsuli włożyli dwumase i od tego czasu wymiany sprzegieł pojawiaja sie po 70kkm - tu zakładam ze nieumiejetne jezdzenie, 150, 200 czy góra 300kkm.

Feler z dowodami anegdotycznymi jest jaki jest, pewnie wiesz więc nie ma co tu strzępić klawiatury.

Sprzegło zuzywa sie inaczej na miescie i inaczej w trasie. Trza by miec porównanie jednakowe.

Zastanawiam sie skąd wziąć jakies statystyki co padało w samochodach w przeszłości. I nie bardzo mam pomysł...

> Ja wiem :)

> To doblo podrożało bardziej niz inflacja w ostatnich 10 latach?
> No i ile miało KM w wersjach przed 10 latami, dziś i od niedawna?
> Jakie doblo?
Ja pisałem o ducato.

Ah no to poszukam ducato :)

> [...]
> Umar w butah...
> Nie wiem, moze ja cos dzis nie teges ale ja pisałem o ducato i to oczywiscie o dieslu.

No spoko. Moja wtopa. Ale widzisz trend? Jak takie doblo zgrubnie o kolejne kilkadziesiat/pareset kg i silnik bedzie mocniejszy to moze i dwumase dostanie?

bo o dieslu pisze, ze zaczeli wkładac dwumasy do wszystkiego chociaz to nie do konca potrzebne.

W benzynach, jak juz zauwazalismy, tego efektu *jeszcze* nie ma na taka skale. Podkreslam - *jeszcze*...

Ale tu dyskutujemy ze trend widzimy i w bezynach tez. Jakas omega oplowska juz dwumase ma..

I wracajac do ducato:

ducato 1:
diesle: 69, 82, 72, 75, 92, 95 KM
ducato 2
diesle: 68, 69, 82, 90,80, 84, 116, 109, 87, 122, 127 KM
ducato 2 fl
diesle: 84, 110, 127, 147 KM
ducato 3 do 2011
diesle: 100, 120, 130, 157, 136 KM
ducato 3 po 2011
diesle: 115, 130, 148, 157, 177 KM
ducato 3 po 2014
diesle: 115, 130, 150, 180 KM.

Teraz musial bys powiedziec ktory z tych silnikow najpierw nie mial dwumasy a teraz ma i trza by zobaczyc czy rozmiar/moc sie zmienil itp.

Ale trend widać i moce sie podnosza. Wlasciwie to nie o moc chodzi a o moment ale z grubsza trend jest podobny.

Data: 2017-05-24 17:01:01
Autor: Budzik
Dwumasy w benzyniakach
Użytkownik  sczygiel@gmail.com ...

Jak takie doblo zgrubnie o kolejne kilkadziesiat/pareset kg i silnik
bedzie mocniejszy to moze i dwumase dostanie?
Może, jak ze 100KM zrobi sie 250 to ja rozumiem...
Ja pokazywałem przypadek gdzie moc praktycznie nie wzrosła a dwumasa sie pojawiła.

[...]

Ducato 3 100km czyli silnik 2.2
Od któregoś momentu ZTCW ma juz dwumase chociaz moc wzrosła bodaj tylko o 10km.

--
Pozdrawia... Budzik
"Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

Data: 2017-05-24 13:08:35
Autor: sczygiel
Dwumasy w benzyniakach
W dniu środa, 24 maja 2017 19:02:08 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]

Ja pokazywałem przypadek gdzie moc praktycznie nie wzrosła a dwumasa sie pojawiła.

U mnie we foce jest 115KM, dwumasa jest.
Ponoć ludzie wymieniaja na jednomasowe i jezdza. W sumie jesli by mi skrzynia wytrzymała jeszcze 100-150kkm to bym tez tak zrobil bo auto gnije i juz ma 400kkm więc w praktyce skonczylo by sie jednoczesnie całe.

Gdybym nie miał dwumasy może skrzynia skonczyla by sie wczesniej? nie wiem. Gdybam...

IMHO nie trzeba aż do 250KM iśc aby dwumasa mogła sie przydać...

Ducato 3 100km czyli silnik 2.2
Od któregoś momentu ZTCW ma juz dwumase chociaz moc wzrosła bodaj tylko o 10km.

Czyli podobnie jak we foce a auto sporo cięższe. Może ta dwumasa tam ma sens?
Trza by mechaników fiata albo mołosników ducato podpytać czy jednak skrzynia wytrzymywała 500kkm...

Trudno dociec prawdy bez danych statystycznych.

ale zgodze sie że sa modele które są strasznie niedorobione.

Kiedys tu czytałem o fiatowskim triku z alternatorem. Kiedys montowali tak że woda spod kół go chlapała i gnił i sie psuł.
To mu zmienili lokalizacje i chyba nawet osłone dali. Ale jednoczesnie splywala na niego woda z klimatyzacji :)

Moze ta dwumasa w ducato to taki uklon dla narzekajacych? Zobaczcie naprawilismy sprzeglo. nie psuje sie juz. Teraz psuje sie dwumasa ;)

Data: 2017-05-25 09:00:41
Autor: Budzik
Dwumasy w benzyniakach
[...]

Skrzynie wytrzymuja bez problemu.

[...]

To rczej zart byłby a nie tłumaczenia, kpina taka...

--
Pozdrawia... Budzik
Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.

Data: 2017-05-15 11:09:11
Autor: Lewis
Dwumasy w benzyniakach
W dniu 2017-05-12 o 10:16, Chris pisze:
W dniu 2017-05-12 o 09:36, miumiu pisze:
Czy rypią sie tak samo chetnie jak w dieslach? Ma ktos doswiadczenie?

U brata, ok 80 tyś mil, padła dwumasa. Auto Mazda 6 MPS niekatowane.

Tak wiem dopierdalam się ale pisze się tyśęcy czy tysięcy? ;)

Lewis

Data: 2017-05-15 11:32:52
Autor: Chris
Dwumasy w benzyniakach
W dniu 2017-05-15 o 11:09, Lewis pisze:
[...]

Dopierdalasz się, ale masz rację :)

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2017-05-15 11:39:12
Autor: Liwiusz
Dwumasy w benzyniakach
W dniu 2017-05-15 o 11:32, Chris pisze:
[...]

Tyś to skrót od tyśków :)

--
Liwiusz

Data: 2017-05-15 11:47:44
Autor: Chris
Dwumasy w benzyniakach
W dniu 2017-05-15 o 11:39, Liwiusz pisze:
[...]

To wersja Turecka, panie 190 tyś-ków ma tylko nalatane, Niemiec płakał jak sprzedawał.

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2017-05-12 18:04:34
Autor: Lewis
Dwumasy w benzyniakach
W dniu 2017-05-12 o 09:36, miumiu pisze:
Czy rypią sie tak samo chetnie jak w dieslach? Ma ktos doswiadczenie?

Pzdr

Nieco mniej chętnie ale że zdychają.
Dlaczego mniej? Bo zazwyczaj turbo benzyna momentu nabiera w okolicach 2300-2500RPM, zimą odpala normalnie a nie kręci się jak diesla kilka razy i mniej się telepie na jałowym.

Lewis

Data: 2017-05-13 17:11:25
Autor: Endriu
Dwumasy w benzyniakach

Czy rypią sie tak samo chetnie jak w dieslach? Ma ktos doswiadczenie?

U mnie w Passacie przejechane 2,0l 130 km - 226 kkm i na razie się trzyma i nie ślizga.

Endriu

Data: 2017-05-14 18:24:04
Autor: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU
[OT] Dwumasy w benzyniakach
co to kurwa jest dwumasa?

Data: 2017-05-14 20:00:49
Autor: Budzik
[OT] Dwumasy w benzyniakach
Użytkownik niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU NOSPAMtestowanije@go2.pl ...

co to kurwa jest dwumasa?

Taka jedna masa tylko ze razy dwa.

--
Pozdrawia... Budzik
"Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

Dwumasy w benzyniakach