Dyferencjał w Seiczento

Data: 2010-01-11 21:18:12
Autor: nalesnik
Dyferencjał w Seiczento
Witam,
czy to normalne, że auto kręci tylko jednym kołem i nie jest w stanie ruszyć z 3centymetrowej
warstewki śniegu? (Taki urok seiczentowych dyferencjałów?)

--
pozdr
nalesnik

Data: 2010-01-11 21:51:53
Autor: Raf :-)
Dyferencjał w Seiczento
Dnia Mon, 11 Jan 2010 21:18:12 +0100, nalesnik napisał(a):

Witam,
czy to normalne, że auto kręci tylko jednym kołem i nie jest w stanie ruszyć z 3centymetrowej
warstewki ¶niegu? (Taki urok seiczentowych dyferencjałów?)

Tak, normalne. Do tego służy mechanizm różnicowy (dyferencjał) -  żeby auto
kręciło jednym kołem bardziej, w skrajnym przypadku - wył±cznie.

Gdyby nie kręciło, ¶wiadczyłoby to albo o awarii, albo o tym, że z powodu
nadmiernych opadów ¶niegu nie zauważyłe¶, że stoisz przed Ład± Niv± z
uruchomion± blokad± mechanizmu różnicowego zamast przed swoim seicento.

Raf :-)

Data: 2010-01-11 22:09:31
Autor: Tomasz Pyra
Dyferencjał w Seiczento
nalesnik pisze:
Witam,
czy to normalne, że auto kręci tylko jednym kołem i nie jest w stanie ruszyć z 3centymetrowej
warstewki śniegu? (Taki urok seiczentowych dyferencjałów?)

Jest to urok po prostu dyferencjałów, niezależnie od marki samochodu.
Ewentualnie problem może być spowodowany przez przyblokowany hamulec w jednym z kół.

Jak nie chcesz żeby się tak robiło, to trzeba zamontować szperę. I tu zaleta Seicento, bo szpera będzie w porównaniu z innymi autami prawie za darmo.

Jest jeszcze tzw. "chomik szpera", polegająca na nasypaniu do dyferencjału zakupionych w sklepie zoologicznym trocin dla chomika.
Działa słabo, żyje krótko, ale ponoć zdarzało się, że po uszkodzeniu prawdziwej szpery zawodnicy ratowali się organizując szybko seryjny dyferencjał i sypiąc trociny.

Data: 2010-01-11 22:11:01
Autor: J.F.
Dyferencjał w Seiczento
On Mon, 11 Jan 2010 21:18:12 +0100,  nalesnik wrote:
czy to normalne, że auto kręci tylko jednym kołem i nie jest w stanie ruszyć z 3centymetrowej
warstewki ¶niegu? (Taki urok seiczentowych dyferencjałów?)

to jest urok dyferencjalu w ogole.
Dopiero specjalne konstrukcje lepiej dzialaja.

Dobre opony tansze niz dobry dyfer :-)

J.

Data: 2010-01-12 18:25:34
Autor: nalesnik
Dyferencjał w Seiczento
W dniu 11.01.2010 22:11, J.F. pisze:
to jest urok dyferencjalu w ogole.
Dopiero specjalne konstrukcje lepiej dzialaja.

Dobre opony tansze niz dobry dyfer :-)

No to w civic'u (5gen) mam zjebany dyfer,
bo w ¶niegu do połowy drzwi (no doobra koloryzuje trochę, do 1/4 wysoko¶ci) civic radzi sobie bez
problemu. A nie podejrzewał bym go o posiadanie torsena.

--
pozdr
nalesnik

Data: 2010-01-12 13:29:36
Autor: hamberg
Dyferencjał w Seiczento
> Dobre opony tansze niz dobry dyfer :-)

szczegolnie na lodzie.... ;P

Data: 2010-01-12 23:54:29
Autor: J.F.
Dyferencjał w Seiczento
On Tue, 12 Jan 2010 18:25:34 +0100,  nalesnik wrote:
[...]

A moze masz TCS/ASR/ESP J.

Dyferencjał w Seiczento