Data: 2010-01-11 21:18:12 | |
Autor: nalesnik | |
Dyferencjał w Seiczento | |
Witam,
czy to normalne, że auto kręci tylko jednym kołem i nie jest w stanie ruszyć z 3centymetrowej warstewki śniegu? (Taki urok seiczentowych dyferencjałów?) -- pozdr nalesnik |
|
Data: 2010-01-11 21:51:53 | |
Autor: Raf :-) | |
Dyferencjał w Seiczento | |
Dnia Mon, 11 Jan 2010 21:18:12 +0100, nalesnik napisał(a):
Witam, Tak, normalne. Do tego służy mechanizm różnicowy (dyferencjał) - żeby auto kręciło jednym kołem bardziej, w skrajnym przypadku - wył±cznie. Gdyby nie kręciło, ¶wiadczyłoby to albo o awarii, albo o tym, że z powodu nadmiernych opadów ¶niegu nie zauważyłe¶, że stoisz przed Ład± Niv± z uruchomion± blokad± mechanizmu różnicowego zamast przed swoim seicento. Raf :-) |
|
Data: 2010-01-11 22:09:31 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Dyferencjał w Seiczento | |
nalesnik pisze:
Witam, Jest to urok po prostu dyferencjałów, niezależnie od marki samochodu. Ewentualnie problem może być spowodowany przez przyblokowany hamulec w jednym z kół. Jak nie chcesz żeby się tak robiło, to trzeba zamontować szperę. I tu zaleta Seicento, bo szpera będzie w porównaniu z innymi autami prawie za darmo. Jest jeszcze tzw. "chomik szpera", polegająca na nasypaniu do dyferencjału zakupionych w sklepie zoologicznym trocin dla chomika. Działa słabo, żyje krótko, ale ponoć zdarzało się, że po uszkodzeniu prawdziwej szpery zawodnicy ratowali się organizując szybko seryjny dyferencjał i sypiąc trociny. |
|
Data: 2010-01-11 22:11:01 | |
Autor: J.F. | |
Dyferencjał w Seiczento | |
On Mon, 11 Jan 2010 21:18:12 +0100, nalesnik wrote:
czy to normalne, że auto kręci tylko jednym kołem i nie jest w stanie ruszyć z 3centymetrowej to jest urok dyferencjalu w ogole. Dopiero specjalne konstrukcje lepiej dzialaja. Dobre opony tansze niz dobry dyfer :-) J. |
|
Data: 2010-01-12 18:25:34 | |
Autor: nalesnik | |
Dyferencjał w Seiczento | |
W dniu 11.01.2010 22:11, J.F. pisze:
to jest urok dyferencjalu w ogole. No to w civic'u (5gen) mam zjebany dyfer, bo w ¶niegu do połowy drzwi (no doobra koloryzuje trochę, do 1/4 wysoko¶ci) civic radzi sobie bez problemu. A nie podejrzewał bym go o posiadanie torsena. -- pozdr nalesnik |
|
Data: 2010-01-12 13:29:36 | |
Autor: hamberg | |
Dyferencjał w Seiczento | |
> Dobre opony tansze niz dobry dyfer :-) szczegolnie na lodzie.... ;P |
|
Data: 2010-01-12 23:54:29 | |
Autor: J.F. | |
Dyferencjał w Seiczento | |
On Tue, 12 Jan 2010 18:25:34 +0100, nalesnik wrote:
W dniu 11.01.2010 22:11, J.F. pisze: No to w civic'u (5gen) mam zjebany dyfer, A moze masz TCS/ASR/ESP J. |