Dylemat. Nowe auto do 50k.

Data: 2015-03-14 20:17:06
Autor: Endriu
Dylemat. Nowe auto do 50k.
Chciałbym kupić fabrycznie nowe auto w cenie do 50k.

My¶lałem nowej Daci Sandero Stepway, niepowiem nawet ładne autko:

https://www.youtube.com/watch?v=rYGwOHcvh94

i nawet cena do 50k nienajgorsza ale wyczytałem, że podobno diesle w 1,5 dci nie maj± zamków na panewkach:

http://autobeztajemnic.pl/strefa-kierowcy/uzywane/315.html
"[...] Niestety - użytkownicy samochodów z tym silnikiem żal± się na nisk± trwało¶ć układu wtryskowego oraz na problemy z panewkami wału korbowego.[...]".

Myslałem również o nowej skodzie Fabi w gazie (jeĽdzi tyle tego teraz po ulicahc), ale jasna cholera montuj± tam teraz w ... BENZYNIAKACH jakies silniki TSI z ..... DWOMA SPRĘŻARKAMI (!!!@$%$)

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/1-4-tsi-grozi-powaznymi-awariami/grxb9
"[...] Benzyniak 1.4 TSI - nowoczesny silnik, który potrafi być bardziej kłopotliwy w eksploatacji niż... niejeden zajeżdżony diesel[...]".

.....a w dieslu w skodzie nie ma już klasycznego 1,9 TDI .... Masakra. Już widzę jak zaczn± się te sprężarki za parę lat w tych benzyniakach pierdzielić i całe wypłaty będ± szły na regenaracje sprężarek .....

Jest co¶ teraz na rynku niedrogiego (do 50k) a wartego polecenia ?.

Endriu

Data: 2015-03-15 00:29:29
Autor: PiteR
Dylemat. Nowe auto do 50k.
na  ** p.m.s **  Endriu pisze tak:

My¶lałem nowej Daci Sandero Stepway, niepowiem nawet ładne autko:

No bo Dacia to marketingowy majstersztyk. Musi ładnie wygl±dać ;)

--
Piter

golf mk2
a jak twój samochód będzie jeĽdził po 28 latach?

Data: 2015-03-15 10:00:26
Autor: Cavallino
Dylemat. Nowe auto do 50k.

Użytkownik "PiteR" <email@fauszywy.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:XnsA45E5003C764elektronik@localhost.net...
na  ** p.m.s **  Endriu pisze tak:

My¶lałem nowej Daci Sandero Stepway, niepowiem nawet ładne autko:

No bo Dacia to marketingowy majstersztyk. Musi ładnie wygl±dać ;)

I skutek jest - w Polsce sprzedaje się więcej Dacii niż Renault.
Bez szkody na jako¶ci, bo ona w Renault nie istnieje już z zasady.

Data: 2015-03-16 09:51:22
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Dylemat. Nowe auto do 50k.
Dnia 2015-03-15, o godz. 10:00:26
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a):

I skutek jest - w Polsce sprzedaje się więcej Dacii niż Renault.
Bez szkody na jako¶ci, bo ona w Renault nie istnieje już z zasady.

A w Brazylii prym wiedzie Rensult. bo poza Europ± Dacia Logan czy
Sandero to Reanult Logan czy Sandero. ;-)

Zdrówko

Data: 2015-03-15 09:59:35
Autor: Cavallino
Dylemat. Nowe auto do 50k.
Użytkownik "Endriu" <ppp@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:me21fm$ees$1@usenet.news.interia.pl...
[...]

Ale to raczej nie dotyczy użytkowników nowych samochodów, którzy sprzedadz± je ZANIM te problemy zd±ż± wyst±pić, więc również to nie byłby Twój problem.
Zwłaszcza że za grosze (nawet za 1 zł) możesz dostać przedłużenie gwarancji.
Na polskim forum Dacii nie ma nikogo, kto miałby podobny problem z 1.5 dCi, a samochody maj± już grubvo ponad 5 lat.

Skarż± się głównie użytkownicy po¶ci±ganych z zachodu złomów z niewiadomym przebiegiem, stanem i jako¶ci± serwisowania gdy jeszcze jeĽdziły za granic±.

Oprócz tego, je¶li nie raż± Cię do¶ć tanie, twarde (ale typowe w tej klasie aut) plastiki, oraz przeżyjesz ewentualne niedoróbki w samochodzie, które będzie trzeba usun±ć na gwarancji - to zdecydowanie niezła oferta.
Auto ma chyba największe wnętrze w klasie, bezkonkurencyjny wygl±d crossovera, oraz największy prze¶wit, przy zachowaniu ceny zwykłego, małego auta z klasy B.
Kiedy¶ jedyn± konkurencj± była Kia Soul, ale wraz z now± wersj± tak podwyższyli jej ceny, że straciła sens ekonomiczny, bo tańsze zrobili się numer większe auta np. Duster.

Data: 2015-03-20 20:39:09
Autor: Endriu
Dylemat. Nowe auto do 50k.
Ale to raczej nie dotyczy użytkowników nowych samochodów,

Kolego. Mój stary VW ma na razie 270k kilometrów ....

Dzisiaj byłem w salonie Renaulta i zapytałem konsultanta o w/w brak zamków na panewkach. Ten skierował mnie do szefa serwisu. A szef sewisu stwierdził, że rzeczywi¶cie w Daciach sandero stepway w dieslach montuj± tylko silniki 1,5 dci w których nie ma zamków na panewkach. Stwierdził też, że to że nie ma zamków na panewkach to nic dziwnego bo od jakiego¶ czasu więcej producentów (nie tylko Renault- nie wymienił jakich) robi panewki bez zamków.

Powiedział również, że Dacia podobno ma juz problemy z obracaj±cymi się panewkami za sob±, i że panewki w jaki¶ sposób zostały "poprawione". Problem podobno został całkwicie rozwi±zany i juz nie istnieje. Powiedział również, że panewki to "cze¶ć ekploatacyjna" i po 200k kilometrów mozna po prostu je wymienić.

Wszystko było by pieknie gdyby nie to, że w/w szef działu technicznego był jako¶ dziwnie rozdrażniony rozmow± ze mn±, mam wrażenie, że nawet lekko poczerwieniał w pewnych momentach. Ewidentnie z ruchów ciała można było wywnioskować, że nie chciałby ze mn± na te tematy rozmawiać.

I tak jako¶ mam przeczucie, że w/w szef działu technicznego nie dałby jednak gwarancji na to, że na tych "poprawionych" daciowskich panewkach nie dałbym rady jednak zrobić - podobnie jak w moim starym golfie - 270k kilometrów bez żednej ingerencji w silnik ......

Endriu

Data: 2015-03-20 17:01:39
Autor: krtk
Dylemat. Nowe auto do 50k.
http://truckfocus.pl/technika/3236/panewki-bez-8222zamk%C3%B3w8221
Zamki panewkowe, nie mają na celu (jak się szeroko sądzi) zabezpieczenie półpanewki przed obrotem w otworze osadczym. Ich głównym celem jest wskazanie właściwego osadzenia półpanewek przy niesymetrycznym ich wykonaniu (np. gdy w jednej z nich jest wykonany otwór lub kanał olejowy).

http://download.ms-motor-service.com/ximages/ks_pi_0014_en_web.pdf
It is often believed, incorrectly, that the lugs are there to protect the bearing shells from being rotated.
[...] the small locating lugs will not be able to counteract the torque of the camshaft. They will be bent back or cut off.

http://www.stealth316.com/misc/clevite-eng-bearing-fund-p4.pdf
The lug is not intended to prevent bearing rotation.

http://www.sylinderservice.no/last_ned/Teknisk_manual_lager.pdf
Ensuring the correct positioning of the bearing in the housing
is the only func-tion of the locating lug. Specifically, it does not safeguard the bearing shell against torsion/twisting inside the case.

Data: 2015-03-21 08:11:59
Autor: Pszemol
Dylemat. Nowe auto do 50k.
<krtk@o2.pl> wrote in message news:b4c617ec-6916-4cc4-84a4-4dfa14531d2agooglegroups.com...
http://truckfocus.pl/technika/3236/panewki-bez-8222zamk%C3%B3w8221
Zamki panewkowe, nie majÄ… na celu (jak siÄ™ szeroko sÄ…dzi)

Brawo.

Data: 2015-03-22 22:53:26
Autor: Endriu
Dylemat. Nowe auto do 50k.
Brawo.

No brawo, brawo... W roli głównej stajnia Renault i jej panewki bez zamków....

http://forum.gazeta.pl/forum/w,20,150288513,150329256,Re_1_2_TSI_trwalosc_lancucha.html

"[...] Przykładowo posiadam też renault scenic 1.9 DCi (120KM). Silnik ma fabryczną wadę powodującą okręcenie się panewek na korbowodzie - silnik po takiej akcji jest do wyrzucenia. Mnie trafiło to przy przebiegu 160 000km. Różnica jest taka, że problem jest znany - a renault akcji serwisowej na w/w wadę jednak nie ogłosiło, przez co musiałem wymieniać silnik w kilkuletnim samochodzie...[...].

Endriu

Data: 2015-03-23 14:50:27
Autor: laisar
Dylemat. Nowe auto do 50k.
W dniu niedziela, 22 marca 2015 22:53:30 UTC+1 użytkownik Endriu napisał:
> Brawo. No brawo, brawo... W roli głównej stajnia Renault
i jej panewki bez zamków....

Napiszę powoli, bo najwyraĽniej powoli czytasz <;

P r o b l e m e m   t a m t y c h   p a n e w e k
N I E   B Y Ł   b r a k   z a m k ó w.

Faktyczn± przyczyn± obracania panewek było niewła¶ciwe smarowanie - z powodu Ľle zaprojektowanych kanałów olejowych w bloku silnika.

Gdyby nawet tamte panewki miały zamki, to dalej by się okręcały, bo zamki nie maj± tyle wytrzymało¶ci, by powstrzymać obracanie panewek, je¶li wyst±pi± ku niemu warunki.

(Z (nie)wiar± w naprawienie problemu nie zamierzam dyskutować - mamy w końcu wolno¶ć wyznania - ale czytam daćkowe fora polskie, rumuńskie, niemieckie, francuskie, holenderskie, węgierskie, hiszpańskie i angielskie i nigdy nie spotkałem się z doniesieniem o przekręconych panewkach).

Data: 2015-03-23 15:14:02
Autor: laisar
Dylemat. Nowe auto do 50k.
PS - Zastrzeżenie: nie bronię dCi, bo w ogóle jestem przeciwnikiem diesli w osobówkach - ale przy wszystkich ich rzeczywistych wadach tym bardziej bez sensu jest dokładanie im wymy¶lonych problemów.

Data: 2015-03-23 22:53:25
Autor: Cavallino
Dylemat. Nowe auto do 50k.

Użytkownik "laisar" <krtk@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4b3c454c-1013-42da-988f-83db4f0932d4@googlegroups.com...
> [...]

Faktyczn± przyczyn± obracania panewek było niewła¶ciwe smarowanie - z powodu Ľle zaprojektowanych kanałów olejowych w bloku silnika.

Sugerujesz, że     t e r a z    już jest to poprawione?
Kiedy taka zmiana w tym silniku miała miejsce? -- -
Ta wiadomo¶ć została sprawdzona na obecno¶ć wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.

Data: 2015-03-23 16:16:11
Autor: laisar
Dylemat. Nowe auto do 50k.
W dniu poniedziałek, 23 marca 2015 22:53:24 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:
Użytkownik "laisar" napisał w wiadomo¶ci grup >
> [...]

Sugerujesz, że     t e r a z    już jest to poprawione?
Kiedy taka zmiana w tym silniku miała miejsce?

Ok. roku 2004 - od 1.5 dCi II generacji ("K9K blok A", Euro 4).

Data: 2015-03-20 19:43:58
Autor: masti
Dylemat. Nowe auto do 50k.
Endriu wrote:

Ale to raczej nie dotyczy użytkowników nowych samochodów,

Kolego. Mój stary VW ma na razie 270k kilometrów ....

stary? ledwo dotarty :)

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2015-03-20 23:24:09
Autor: Endriu
Dylemat. Nowe auto do 50k.

stary? ledwo dotarty :)

Zagazowany AKL. Nie wytrzyma 600k jak stare mercedesy, nie ma bata. Wydaje mi się, że będzie się po woli kończył po 350k.

Pasowało by kupić jakie¶ nowe wozidło, ale cholera wyżyłowanej w benzynie Skody 1,2 z jakimi¶ chorymi dwoma sprężarkami za cholere nie kupie, ani diesla z renault bez zamków na panewkach. Nie mam naczole napisane frajer.

Chyba wezmę zagazowanego Hundaya I30, ale to dopiero za jaki¶ czas pod warunkiem, że sko¶noocy będ± jeszcze za dwa lata (zanim dozbieram cało¶ć kasy) gazować 1,4 MPI.

Bardzo podoba mi się ta buda od Stepwaya, ale ni chu..., bo mnie znajomy doswiadczony mechanik przestrzegł, żeby z daleka trzymać sie od francuskich samochodów bez zamków na panewkach. Robili parę razy remont silnika takiego gówna, a wła¶cicielowi który przyszedł z takim tematem znajomy mechanik powiedział krótko: "weż Pan to sprzedaj w pizdu ten francuski szajs i kup pan se samochód z normalnym niemieckim sinikiem .....".

Endriu

Data: 2015-03-23 09:31:14
Autor: Marek
Dylemat. Nowe auto do 50k.
Chyba wezmÄ™ zagazowanego Hundaya I30, ale to dopiero za jakiĹ› czas pod
warunkiem, że skośnoocy będą jeszcze za dwa lata (zanim dozbieram całość
kasy) gazować 1,4 MPI.

Tez sie powoli nosze ze zmiana na Hyundaia. Im wiecej zglebiam temat to coraz bardziej nabieram dystansu do tego wynalazku.
Wielu uzytkownikow KIA/hyundai ma problemy z zaworami, ktore nie maja hydraulicznej regulacji. Regulacja jest wymagana co okolo 30kkm i nie jest tania, czyt. nie kazdy mechanik da sobie z nia rade. Kosztuje okolo 1000 PLN.

Nie jestem pewny czy w nowym silniku jest ta sama historia.

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2015-03-23 15:48:56
Autor: Endriu
Dylemat. Nowe auto do 50k.

[...]

Kolega ma Hundaia i30 zagazowanego na silniku 1,6 (kupił od znajomego po lisingu w idealnm stanie). Chodzi mu to wszytsko dobrze. Ale chyba po 120k łancuch rozrządu (w tym hundaju nie ma paska) się lekko rozklekotał i serwisie musieli mu go wymenić.

Trochę to dziwne biorąc pod uwagę, że u drugiego mojego kupla z mercededesem e-klasy w dieslu z bodajze 1997 roku z nabitym 250k kilometrów nigdy taka sprawa by nie wynikła.

Nie wiem nic o tym silniku 1,4 MPI którego gazują (na chwilę obecną) fabrycznie. 100 koni to ma, ale ja mam tyle w 1,6 w golfie. Tak na pierwszy rzut oka czy nie będzie to jakieś wyżyłowane ?.

Endriu

Data: 2015-03-20 20:41:40
Autor: Endriu
Dylemat. Nowe auto do 50k.
I tak jako¶ mam przeczucie, że w/w szef działu technicznego nie dałby jednak
gwarancji na to, że na tych "poprawionych" daciowskich panewkach dam redę
zrobić - podobnie jak w moim starym golfie - 270k kilometrów bez
żednej ingerencji w silnik ......

(miało być -sorki)

Endriu

Data: 2015-03-20 22:07:14
Autor: Cavallino
Dylemat. Nowe auto do 50k.

Użytkownik "Endriu" <ppp@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:meht0u$ten$1@usenet.news.interia.pl...
Ale to raczej nie dotyczy użytkowników nowych samochodów,

Kolego. Mój stary VW ma na razie 270k kilometrów ....

I dalej to nie jest temat, który obchodzi użytkowników nowych samochodów.

 -- -
Ta wiadomo¶ć została sprawdzona na obecno¶ć wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.

Data: 2015-03-20 23:27:51
Autor: Endriu
Dylemat. Nowe auto do 50k.

I dalej to nie jest temat, który obchodzi użytkowników nowych samochodów.

Sorry, ja się boje takich cudów. Panewka to ma być panewka, a nie jakies gówno....

Endriu

Data: 2015-03-21 00:54:19
Autor: Marek
Dylemat. Nowe auto do 50k.
On Fri, 20 Mar 2015 23:27:51 +0100, "Endriu" <ppp@interia.pl> wrote:
Sorry, ja się boje takich cudów. Panewka to ma być panewka, a nie
jakies
gĂłwno....

To ile zamietzasz jeździć nowym samochodem?? Do 100-150kkm powinien wytrzymać każdy, później wynieniasz na nowszy.

--
Marek

Data: 2015-03-22 22:36:11
Autor: Endriu
Dylemat. Nowe auto do 50k.
To ile zamietzasz jeździć nowym samochodem?? Do 100-150kkm powinien wytrzymać każdy, później wynieniasz na nowszy.

Wiesz swojego w/w golfiacza kupiłem w 2010 roku za 10k i zagazowanym zrobiłem 75k kilometrów w ciagu 5 lat. Wydaje mi sie, że mógłbym go teraz opchać jeszcze spokojnie za 4-5k, czego chyba jednak na wszelki wypadek nie zrobie.

A nie zrobie tego dlatego, ĹĽe jak czytam opinie o tych np. nowych skodowskich benzyniakach np. TSI 1,2 - 1,4  z dwoma sprężarkami (pewnie w ogĂłle do gazu siÄ™ nie nadajÄ…cych)

http://forum.gazeta.pl/forum/w,20,150288513,155749534,Re_1_2_TSI_trwalosc_lancucha.html

"[...] silnik kaszanka, po 80 tyś, przeskoczył łąńcuch. Czyli problem napinacza. Przy 30 tyś. padła turbina . To wszystko w Leonie 1.2 TSI ,a jak kupowałem to zachwalali... że to świetny silnik. Turbinę po przebojach wymienili na gwarancji. Silnik niestety padł po gwarancji, prubowałem interweniować u producenta siilnika czyli właściciela marki Seat, VW. Napisałem im że produkują buble, to po miesiącu odpisali mi że VW nie jest producentem tego czegoś ;)). Kabaret za 4000 zł, tyle trzba zapłacic za remont. [...]".

..... czy jakiś innych wyżyłowanych 1,6 TDI:

http://autokult.pl/9404,silnik-1-6-tdi-czym-sie-rozni-od-wiekszych-i-starszych-braci
http://www.autocentrum.pl/forum/silniki-diesla/1-6-tdi-opinie-doswiadczenia-1999979712/

"[...]nie mniej jednak - 1.6TDI to jednorazowka bez mozliwosci (w wiekszosci przypadkow) dokonania remontu silnika - wynika to z konstrukcji tego silnika (ksiegowi wsadzili tam lapy [...]".

... to mnie po prostu krew zalewa. Wiesz nie sposób wywalić 60k za auto i po pięciu latach, tuż po upływie gwarancji zacząć się wku...wiac jak zaczną padać te wszystkie "nowoczesnego" typu sprężarki i inne tego typu cuda na kiju.

Nie wiem czy na wszelki wypadek oprĂłcz tego nowego hipotetycznego samochodu dokupie sobie jeszcze silnik do tego mojego starego golfiacza:

http://allegro.pl/silnik-a3-leon-i-bora-golf-iv-1-6-8v-100km-akl-i5167805000.html

....niech mój znajomy mechanior zrobi w na w nim kapę i pierdzielę za 2k PLN zapewnie sobie święty sposób na kolejne 20 lat mojego życia .....

Endriu

Data: 2015-03-22 22:42:25
Autor: Endriu
Dylemat. Nowe auto do 50k.
niech mój znajomy mechanior zrobi w na w nim kapę i pierdzielę za 2k PLN zapewnie sobie święty sposób na kolejne 20 lat mojego życia .....

święty spokój - miało być sorka ...

Endriu

Data: 2015-03-22 22:50:39
Autor: Endriu
Dylemat. Nowe auto do 50k.
A tu fajnie napisali:

http://forum.gazeta.pl/forum/w,20,150288513,150329256,Re_1_2_TSI_trwalosc_lancucha.html

"[...] A jakieś tam inne problemy - to np. 2 x przegryziony przez jakieś zwierzę kabel. Ciężko winić tutaj VW, choć przyznać muszę, że samochód stoi pod blokiem i inni sąsiedzi nie mieli takiego problemu. Widać moje kable są smaczniejsze. [...]".

Endriu

Data: 2015-03-21 07:57:42
Autor: Cavallino
Dylemat. Nowe auto do 50k.

Użytkownik "Endriu" <ppp@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:mei6t8$i9e$1@usenet.news.interia.pl...

I dalej to nie jest temat, który obchodzi użytkowników nowych samochodów.

Sorry, ja się boje takich cudów.

Od wył±czenia obaw jest gwarancja, a nie przepłacanie za niemiecki szajs, który ma duż± szansę zepsuć się jeszcze szybciej. -- -
Ta wiadomo¶ć została sprawdzona na obecno¶ć wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.

Data: 2015-03-21 09:59:48
Autor: AL
Dylemat. Nowe auto do 50k.
On 2015-03-20 20:39, Endriu wrote:
[...]

Renault Megane 1.5dCi (105KM) - 42kkm - wymiana całego silnika - przyczyna panewki.

Data: 2015-03-22 18:59:52
Autor: Endriu
Dylemat. Nowe auto do 50k.

Renault Megane 1.5dCi (105KM) - 42kkm - wymiana całego silnika -
przyczyna panewki.

Pasowało by to jako¶ udowodnić, żeby ni ebyło że kolega rzuca słowo na wiatr..... Jakie¶ zdjęcie rachunku albo cokolwiek ....

Endriu

Data: 2015-03-22 23:25:37
Autor: AL
Dylemat. Nowe auto do 50k.
On 2015-03-22 18:59, Endriu wrote:

[...]

auto firmowe - mamy takie trzy (aaa przepraszam, jedno sie skasowało i więc już tylko dwa)
- co mam Ci udowadniac? - nie chcesz wierzyc - to nie wierz.
Przekonasz sie (albo i nie) na wlasnej skorze.

Albo wpisz sobie 'panewki i dCi' - pewnie wszystkie linki również kłami± bo nie ma rachunków za remont/wymianę silnika?

oOdatkowo dCi chodza jak traktory (jak s± zimne). Ekonomia i dynamika - akceptowalne.

Prywatnie takiego auta (z tym silnikime) bym nie kupil.

Data: 2015-03-23 15:40:11
Autor: Endriu
Dylemat. Nowe auto do 50k.

- co mam Ci udowadniac? - nie chcesz wierzyc - to nie wierz.

Z tymi panewkami bez zamków to jak z pancern± broz± łami±c± skrzydło odrzutowca ..... Wiesz może mi szef serwisu wraz kosulatantami, prezesami Renault i Bóg wie z kim jeszcze mówić, że problem maj± za sob±, a ja im i tak nie uwierze i będę to gówno omijał z daleka.

Endriu

Dylemat. Nowe auto do 50k.