Dylemat kupującego auto...

Data: 2011-06-30 12:51:57
Autor: Agent
Dylemat kupującego auto...

Użytkownik ".Peeter" <peeter993@nospam.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iuhk28$nge$1inews.gazeta.pl...
Witam.

Temat "co kupić" już nieaktualny, teraz jest kwestia wyboru... :D Opcje są dwie:
1. Toyota Avensis II, PR 04/2004, sedan, 2.0 benzyna, 160kkm...
2. Ford Focus II, PR 12/2005, hatchback 3D, 2.0 benzyna, 130kkm...

Cena obu aut identyczna. Oba auta mają dobre wyposażenie, jest dwustrefowa
klimatyzacja, elektryka, komputer pokładowy, radio z cd, Ford ma półskóry
i opcjonalne radio Sony, więc chyba ma też AUX? Reszta różnic w wyposażeniu
jest imho mało istotna...

Do Avki musiałbym kupić na przyszły sezon kółka 17" na lato, do Foki są
dwa komplety kół, oba auta mają podobne osiągi, Focus pewnie ciut mniej
spali... Avensis nie nadaje się do latania po zakrętach, Focus jest do tego
stworzony... Avensis kusi eleganckim wyglądem, ale trochę boli pozycja
za kierownicą jak na krześle i wybitnie antysportowy charakter auta...
Ford za to bardzo podoba mi się stylistycznie, 3 drzwiówka wygląda świetnie...

A co do zastosowania auta - jeżdżę głównie sam, czasami we dwie osoby,
dzieci na horyzoncie nie ma, żony też, więc pakowne rodzinne auto jest
niepotrzebne. Pomysł zakupu dużego sedana wynika tylko i wyłącznie
z chęci dokarmienia własnej próżności, powstaje tylko pytanie, czy jest
sens, bo przecież Focus wcale małym autem nie jest i wiem, że by mi
wystarczył... No i przypominają mi się czasy, kiedy jeździłem za niskim
i za twardym Golfem MK3 GTI, ileż to frajdy dawało...

Mam Avensisa, Focusem nie jechałem. Co do ocen własności jezdych to jednak podejrzewam że masz rację wskazując przewagę Focusa jednak Avensis w zakrętach też dobrze jeździ, nie jest specjalnie miękki i nie wychyla się za mocno więc nie powiedziałbym że jest wybitnie antysportowy. Za to na koleinach mocno ciągnie.  W Twoim zastosowaniu wybrałbym jednak Focusa bo powinien ciut mniej palić a i pewnie mniej waży więc będzie więcej frajdy z jazdy.

Dylemat kupującego auto...