Dylemat początkującego...

Data: 2009-05-08 13:59:38
Autor: mmateusz
Dylemat początkującego...
(1) Jestem wielkim facetem. 192cm//130kg. Produkuje ktoś rowery dla niedźwiedzi?
(2) Jak powinienem dobrać rower? Chcę jeżdzić najwyżej po umiarkowanym terenie, ze Skrzycznego zjeżdzać nie zamierzam :)

proponuje rower crossowy, tzn. na kołach 28', bo takie są najbardziej
uniwersalne, np:
http://www.allegro.pl/item620753701.html
http://www.allegro.pl/item622418536.html
nie wiem dlaczego ludzie uparli się górale kupować, szczególnie jak mieszkają na
Mazowszu, czy innych płaskich terenach.
patrz w markach Kross, Author, Kelly's, nie napisałes jaki przedział cenowy cie interesuje i gdzie zamierzasz jezdzic.

a zjazd ze Skrzycznego to po prostu poezja :)

Niestety tego Bergamota miał tylko w pudełku i nie mogłem się przymierzyć.

musisz się przymierzyć do roweru przed zakupem, rozmiar ramy dla ciebie to ok.
22-23 cale (co tym bardziej przemawia na korzyść roweru crossowego, bo rower
górski z tak dużą ramą wygląda po prostu śmiesznie :) ).

Data: 2009-05-08 14:27:24
Autor: Czabu
Dylemat początkującego...

Użytkownik "mmateusz" <mmateuszWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:653d.00000556.4a041eaanewsgate.onet.pl...

[...]

A jak z wytrzymałością kół i amortyzatorów w takich crossach?
Mam podobną wagę jak autor wątku (tylko że ja jestem spasiony ;-) i jak oglądałem w sklepie cross'y, to ich koła i opony wydają się strasznie wiotkie i delikatne w porównaniu z podobnymi cenowo MTB.

patrz w markach Kross, Author, Kelly's,
nie napisałes jaki przedział cenowy cie interesuje i gdzie zamierzasz jezdzic.

No to ja bezczelnie się podpinając do wątku ;-), zapytam o coś dla grubasa w okolicach 1,5tys. Jazdy miejskie, leśne utwardzone, itp. Żadne piachy czy błota, zjazdy, itp.

W sklepie wciskali mi Kross'a Level A4 albo Unbike'a Evolution'a (paaaanie... grube, wytrzymałe koła, pancerne rowery, w sam raz dla pana... ;-), ale wydaje mi się, że te rowery są mocno sportowe i do rekraacyjnej jazdy (szczególnie dla kogoś, kto dawno nie jeździł) nadają się średnio...

Może ktoś jeszcze napisać jak wygląda działanie amortyzatorów w cross'ach, gdzie ich skok to 60-80mm, w porównaniu do MTB gdzie ugięcie amortyzatora dochodzi do 100mm w kontekscie dużej wagi rowerzysty? Czy nie będzie tak, że duża waga spowoduje, że amor będzie cały czas wciśnięty?

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2009-05-08 15:11:01
Autor: Piotr Lewandowski
Dylemat początkującego...

[...]

Przejechalem 2 maratony na sztywnym cross'ie i nic sie nie dzieje ze sprzętem (od kiedy tylne koło zmieniłem z wolnobiegu na kasetę i dałem mocniejszą obręcz), no ale ramę mam hi-ten ;-).

Podczas maratonów ważyłem ponad 110kg, a wcześniej jezdzilem mając ponad 120 kg. Więc rowerek crossowy tez daje radę.

19 maja w Piasecznie kolejny.

Piotr

Dylemat początkującego...