Dylemat przyszlej studentki

Data: 2010-09-09 16:32:56
Autor: Kinga
Dylemat przyszlej studentki
Witam!

Czy mieszkajac w miasteczku X mozna rozliczac sie w miejscu zamieszkania i korzystac z uslug urzedów z miejscowosci pobytu czasowego?

Pozdrawiam,  Kinia ;*

Data: 2010-09-09 16:49:56
Autor: malgosia
Dylemat przyszlej studentki
korzystac z uslug urzedów z miejscowosci pobytu czasowego?

NIE

Data: 2010-09-09 17:19:22
Autor: paranoix
W dniu 2010-09-09 16:32, Kinga pisze:
Witam!

Czy mieszkajac w miasteczku X mozna rozliczac sie w miejscu zamieszkania i
korzystac z uslug urzedów z miejscowosci pobytu czasowego?

Pozdrawiam,  Kinia ;*

Rozliczać tak, korzystać z usług innych urządów - nie. Chyba, że się zameldujesz.

Data: 2010-09-09 10:29:14
Autor: JaMyszka
On 9 Wrz, 17:19, paranoix  wrote:
> [...]
> korzystac z uslug urzedów z miejscowosci pobytu czasowego?
Rozliczać tak, korzystać z usług innych urządów - nie. Chyba, że się

Hmm... A do mnie dotarła informacja, że rozlicza się w tym US, na
którego terenie się mieszka. Wystarczy  w PIT podać adres zamieszkania
(który wcale nie musi być potwierdzony meldunkiem).

--
Pozdrawiam :)
JM

Data: 2010-09-09 20:42:35
Autor: spp
W dniu 2010-09-09 19:29, JaMyszka pisze:

Hmm... A do mnie dotarła informacja, że rozlicza się w tym US, na
którego terenie się mieszka. Wystarczy  w PIT podać adres zamieszkania
(który wcale nie musi być potwierdzony meldunkiem).

A to obowiązek meldunkowy został zniesiony?

--
spp

Data: 2010-09-09 21:56:15
Autor: nowe-schody.prv.pl
Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:i6b9qs$lmt$1news.onet.pl...
[...]

Nie. Ale co on ma wspólnego z podatkami?

--
prezydent

Renowacja schodów www.staircase-renovation.eu/pl/
Regionalni wykonawcy poszukiwani.

Data: 2010-09-09 22:20:11
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 9 Sep 2010, spp wrote:

[...]

  Co prawda to prawda. Ale jest kolejne pytanie.
  A co z tajemnicą skarbową?
(tak, leń jestem i nie chce mi się sprawdzać jak tam jest ujęty zakres
wyłączeń :D, ale przypomnę że np. dla "przypadku rejestracji samochodu",
czyli pojawiającego się od czasu do czasu sporu z urzędnikami "pan mi
ma przynieść dowód opłacenia PCC", prawidłowe rozwiązanie działa w DRUGĄ
stronę - UM/UG "donosi" do US o fakcie nabycia samochodu, a nie US do UM
fakcie (nie)nabycia pojazdu!)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-09-09 17:26:27
Autor: JaMyszka
On 9 Wrz, 22:20, Gotfryd Smolik news  wrote:
> [...]
ma przynieść dowód opłacenia PCC", prawidłowe rozwiązanie działa w DRUGĄ
stronę - UM/UG "donosi" do US o fakcie nabycia samochodu, a nie US do UM

Nie znam odpowiedzi na te Wasze pytania, ale jeden mój znajomy w swoim
PIT za 2009 rok podał swój wrocławski adres zamieszkania na dzień
31.12.2009 r i wysłał go do US ze względu na miejsce zameldowania. Ów
US odesłał ten PIT do US we Wrocławiu. No i miał chłopak małą nerwówę,
bo wrocławski US potrzebował trochę czasu, by odnaleźć ten PIT.

Data: 2010-09-13 09:05:39
Autor: MZ
W dniu 2010-09-09 20:42, spp pisze:
[...]

Zapewne nie, ale nie ma to nic wspólnego z kwestią możliwości złożenia
NIP-3 z wnioskiem o zmianę US na lokalny.
--
MZ

Data: 2010-09-13 09:23:58
Autor: spp
W dniu 2010-09-13 09:05, MZ pisze:

A to obowiązek meldunkowy został zniesiony?

Zapewne nie, ale nie ma to nic wspólnego z kwestią możliwości złożenia
NIP-3 z wnioskiem o zmianę US na lokalny.

Fakt - jak mieszka to na pewno się zameldowała i wtedy _musi_ złożyć odpowiednie zgłoszenie w US.
A jak mieszka a się nie zameldowała to _może_ złożyć takie same papiery. ;)

--
spp

Data: 2010-09-09 20:23:00
Autor: Piotr [trzykoty]
Dylemat przyszlej studentki
Czy mieszkajac w miasteczku X mozna rozliczac >sie w miejscu zamieszkania

Tam gdzie zgłosisz miejsce zamieszkania do US.

korzystac z uslug urzedów z miejscowosci >pobytu czasowego?

Zależy od sprawy, w większość można załatawiać je tylko tam gdzie meldunek stały. W pewnych wypadach urząd dla meldunku tymczasowego może być pośrednikiem.

Dylemat przyszlej studentki