Data: 2010-01-20 23:56:34 | |
Autor: to | |
Dylemat w wyborze auta | |
go! wrote:
Wiem ze porownanie moze okazac sie nieco karkolomne ale po Nie no, Stilo z 1.2? BÄdzie siÄ toczyĹ jak wĂłzek menela. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-01-21 09:36:02 | |
Autor: szymo | |
Dylemat w wyborze auta | |
to pisze:
go! wrote:A jechaĹeĹ czy tylko zachowawczo wnioskujesz ? |
|
Data: 2010-01-21 16:00:27 | |
Autor: to | |
Dylemat w wyborze auta | |
szymo wrote:
Nie no, Stilo z 1.2? BÄdzie siÄ toczyĹ jak wĂłzek menela.A jechaĹeĹ czy tylko zachowawczo wnioskujesz ? JechaĹem Punto 1,2 i to przykre doĹwiadczenie mi wystarczy. ZresztÄ czy trzeba jechaÄ, Ĺźeby wykoncypowaÄ jak bÄdzie toczyĹo siÄ doĹÄ ciÄĹźkie auto z 80 KM i odrobinÄ ponad 100 Nm? -- cokolwiek |
|
Data: 2010-01-21 08:24:51 | |
Autor: Alex81 | |
Dylemat w wyborze auta | |
On 21 Sty, 17:00, to <t...@abc.xyz> wrote:
szymo wrote: Po pierwsze - wcale nie takie ciezkie. Po drugie - akurat w Stilo ten silnik (podobnie jak stosowane pozniej 1.4) jest zestawiony z dosc krotko zestopniowana 6-biegowa skrzynia. W efekcie jezdzi sie zdecydowanie bardziej zwinnie niz mogloby sie wydawac. -- pzdr Alex |
|
Data: 2010-01-21 16:55:15 | |
Autor: to | |
Dylemat w wyborze auta | |
Alex81 wrote:
Po pierwsze - wcale nie takie ciezkie. Po drugie - akurat w Stilo ten 14 sekund do setki to wynik bardzo zĹy, a jest to silnik 16v, wiÄc pod wzglÄdem elastycznoĹci bÄdzie juĹź w ogĂłle tragedia. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-01-21 17:50:41 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Dylemat w wyborze auta | |
On 21 Jan 2010 17:55:15 +0100, to <to@abc.xyz> wrote:
14 sekund do setki to wynik bardzo zły, a jest to silnik 16v, więc pod względem elastyczności będzie już w ogóle tragedia. Dlatego jest zestawiony z sześciobiegiem. Jest szansa na ładnie wyrzeźbioną prawą część obręczy barkowej ;) r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-01-21 17:48:38 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Dylemat w wyborze auta | |
On Thu, 21 Jan 2010 09:36:02 +0100, szymo <szymon.luczak@wp.pl>
wrote: A jechałeś czy tylko zachowawczo wnioskujesz ? Miałem (właściwie to jeszcze mam) auto o podobnej mocy, tylko jakieś 200kg lżejsze. O ile przy prędkościach miejskich dało się toto całkiem znośnie bujać pod warunkiem regularnego ciśnięcia dna do odcinki, to powyżej 100km/h wózek dostawał regularnej zadyszki. Za to częste latanie dnem do odcinki po jakiś kilkudziesięciu kkm takowego dało o sobie znać ogólnym, za to ponadnormatywnym zużyciem pojazdu. W porównaniu z tym, czym jeżdżę teraz, Stilo 1.2 nie jest zabitym mułem. Nie jest też prawdopodobnie truchłem zabitego muła z trzymiesięcznym stażem w rozkładaniu się. Jest szczątkami muła z czasów przed Chrystusem. A ja mam raptem dupowóz, który ma osiągi najwyżej przyzwoite (~130KM/tonę). r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-01-22 08:52:46 | |
Autor: szymo | |
Dylemat w wyborze auta | |
Robert Rędziak pisze:
On Thu, 21 Jan 2010 09:36:02 +0100, szymo <szymon.luczak@wp.pl>Panie Robercie Pan wsiądzie do tego stilo i się nim przejedzie potem proszę się wypowiedzieć. BTW jeśli szuka Pan bolidu w aucie miejskim to chyba powinien Pan zmienić segment.... |
|
Data: 2010-01-22 19:56:38 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Dylemat w wyborze auta | |
On Fri, 22 Jan 2010 08:52:46 +0100, szymo <szymon.luczak@wp.pl>
wrote: Panie Robercie Pan wsiądzie do tego stilo i się nim przejedzie potem proszę się wypowiedzieć. Czym mnie zaskoczy? BTW jeśli szuka Pan bolidu w aucie miejskim to chyba powinien Pan zmienić segment.... Mnie się po prostu znudziły pojazdy, które do sprawnego przemieszczania się wymagają ciśnięcia dnem do odcinki. Dlatego tym razem wybrałem 170KM. BTW. Auto miejskie, w moim mniemaniu jest bliższe Punto I/II czy 500, jeśli mamy przy Fiatach pozostać. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-01-25 08:38:50 | |
Autor: szymo | |
Dylemat w wyborze auta | |
Robert Rędziak pisze:
On Fri, 22 Jan 2010 08:52:46 +0100, szymo <szymon.luczak@wp.pl> Właśnie niczym ani in plus ani in minus i to się nazywa poprawne auto. BTW jeśli szuka Pan bolidu w aucie miejskim to chyba powinien Pan zmienić segment.... No to dlaczego wypowiada się Pan w wątku o autach miejskich przeciwstawiając im potwora 170konnego żłopiącego 15 litrów LPG ? Porównanie kompletnie nie trafione.
Do wyboru były dwa i nie było w nich Punto. ani nowej CC |
|
Data: 2010-01-25 15:17:55 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Dylemat w wyborze auta | |
On Mon, 25 Jan 2010 08:38:50 +0100, szymo <szymon.luczak@wp.pl>
wrote: Właśnie niczym ani in plus ani in minus i to się nazywa poprawne auto. Znaczy jest tak bezpłciowe jak kostiumy kąpielowe sprzed około 150 lat? No to dlaczego wypowiada się Pan w wątku o autach miejskich przeciwstawiając im potwora 170konnego żłopiącego 15 litrów LPG ? Po-co? Potwory zaczynają się od 300-400KM przy masie w okolicach 1400kg. Porównanie kompletnie nie trafione. No niech pomyślę: Stilo: 4182x1784x1475mm E36/5: 4210x1700x1335mm Jakieś takie wymiarami podobne, nieprawdaż? Co do zużycia, to w normalnym mieście wychodzi ~12.5/100 98RON, w zakorkowanym trzeba dorzucić 1-2litry. Generalnie mniej pali, jak się go krótko, ale intensywnie rozpędza, niż jak się nim snuje jak przeciętny taksiarz. Pierdolot, przy jeździe z podobną dynamiką, wciągał lekko 10-10.5. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-01-25 21:01:44 | |
Autor: szymo | |
Dylemat w wyborze auta | |
Wymiarami napeeeewno tylko że za porządną naprawę Stilo kupię ledwo zderzak do tej twojej E36-ki :) Dlaczego nie porównujesz cen części zamiennych może nawet nie zamiennych powiedzmy "eksploatacyjnych" żeby nie było że się czepiam do jakiś tam głowic, zaworów etc etc. Dajmy na to pompę wody i dla porównania jeszcze klocki hamulcowe i żeby nie być monotematycznym tłumik końcowy :) Daj ceny oryginałów do E36 ja dam do Stilo i zobaczymy.... |
|
Data: 2010-01-25 23:11:21 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Dylemat w wyborze auta | |
On Mon, 25 Jan 2010 21:01:44 +0100, szymo <szymon.luczak@wp.pl>
wrote: Wymiarami napeeeewno tylko że za porządną naprawę Stilo kupię ledwo zderzak do tej twojej E36-ki :) Pewnie tak. Mpasztet zobowiązuje. Ale wyjdziemy na swoje, jak ja będę uważał na zderzaki, a Ty na alternatory, wariatory, sworznie wahaczy i inne gówna, które we Fiatach lecą jak ulęgałki... Nie zapomnij tez wymienić paska rozrządu po połowie przewidzianego dlań przebiegu. Dlaczego nie porównujesz cen części zamiennych może nawet nie zamiennych powiedzmy "eksploatacyjnych" żeby nie było że się czepiam do jakiś tam głowic, zaworów etc etc. Ceny części? Niedawno wymieniłem chłodnicę, bo w trójkach czasem zbiorniczek lubi pociec. Nissens 782 w IC. Do Fiata? 632 -- całe 150PLN różnicy. Przy zniżce warsztatowej (warsztat policzył mi 650 za tę chłodnicę) różnica wyjdzie jeszcze mniejsza. Dajmy na to pompę wody i dla porównania jeszcze klocki hamulcowe i żeby nie być monotematycznym tłumik końcowy :) Pompę wody, powiadasz? Tę, która w moim aucie ma 230kkm i nie wymaga wymiany? Czy ten tłumik, który po 12 latach wciąż jest zdrowy i nawet przesłona drugiego przelotu wciąż w nim działa? W w pięcioletniej AR146 moich rodziców, tłumik po 100kkm radośnie gubił kolejne warstwy blachy... Klocki? ATE -- 208+168 (p+t), Ferodo Premier -- 205+189, Ferodo DS Performance 394+331. Do Fiaciny widzę ATE 261+207 (wariant tańszy, do 2005 roku), Ferodo 233+161, Ferodo DS Performance (tylko tył) 427PLN... Daj ceny oryginałów do E36 ja dam do Stilo i zobaczymy.... Oryginałów? Po co, skoro do bejcy jest sporo _dobrych_ zamienników, jak np. elementy zawieszenia Lemfordera? (ale i nie wszystkie oryginały mordują -- miło się rozczarowałem, jak kupowałem uchwyt katalizatora -- niecałe 50PLN za oba elementy). Chcesz powiedzieć, że koszty są większe? Owszem. Gdybym patrzył na koszty, to bym kupił pewnie coś w rodzaju Pandy. Ale póki co stać mnie na to, by jeździć czymś, co, w przeciwieństwie do Pandy czy innego Stilo napędzanego wyścigowym chomikiem, daje banana na gębie. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-01-26 09:04:47 | |
Autor: szymo | |
Dylemat w wyborze auta | |
Oryginałów? Po co, skoro do bejcy jest sporo _dobrych_ Ale wątkotwórcy nie. Jeśli chcesz się pochwalić to NTG. EOT. |
|
Data: 2010-01-25 10:30:12 | |
Autor: Scyzoryk | |
Dylemat w wyborze auta | |
A jechałeś czy tylko zachowawczo wnioskujesz ? teoretyk :) Jezdzilem tym, wiadomo szału nie ma ale daje w zupełności rade. Do miejskiej jazdy OK. Silnik 1,2 fire, czyli 16v 80KM, przyspieszenie ok 13s. Ekonomiczny IMO całkiem fajny. -- Pozdr Scyzoryk Almera n16 |
|
Data: 2010-01-25 13:35:22 | |
Autor: szymo | |
Dylemat w wyborze auta | |
Scyzoryk pisze:
Zgadzam się w całej rozciągłości owej opinii :)A jechałeś czy tylko zachowawczo wnioskujesz ? |
|