Dylemat z wyborem procesora

Data: 2009-06-30 11:10:53
Autor: Mark
Dylemat z wyborem procesora
Założenie - komputer dla 15latka.. wiec głównie gry.
Wada - ograniczony budzet (niestety :) ) do 1500 zl.
Stan obecny - stary rupiec z ktorego nic sie nie da przeniesc.. nawet
obudowy bo zasilacz do zmiany
Pokombinowalem, i prawie sie da:)
Zmieszcze sie w  budzecie przy dwoch zalozeniach:
lepszy procesor - C2D 7400 i slabsza grafika - GF 9500
Slabszy procesor - Pentium Dual Core E6300lub E5400 i silniejsza grafika -
GF9600

Sklanialbym sie ku rozwiazaniu E6300 plus GF 9600 bo moim zdaniem, roznicy w
procesorze nie odczuje az tak jak roznicy w grafce - a miedzy 9600 a 9500 to
niemal dwukrotna roznica. Jaka jest rozbnica miedzy E6300 a E5400, skoro w
wielu sklepach E5400 jest drozszy?
Zastanawialem sie tez nad AMD.. ale wcale nie wychodzi taniej, pomijajac
Athlony II, bo co zyskam na procesorze strace na plycie niestety - sa
drogie.
Aha - i pytanie rownie istotne - czy plyta oparta o chipset P31 lub P43 jest
cos warta? bo roznica w cenie miedzy P31 a P35 jest duza.. wiem ze  P31 i
P43 to "ubodzy krewni" - ale moze jednak sie nadadza?

--
Mark

Data: 2009-06-30 10:22:28
Autor: januszek
Mark napisał(a):

Założenie - komputer dla 15latka.. wiec głównie gry.
Wada - ograniczony budzet (niestety :) ) do 1500 zl.

Niech sobie sam wymyśli konfiguracje za te pieniądze. Bo to oznacza
poświęcenia ;)

j.

Data: 2009-06-30 11:23:44
Autor: Grzegorz Prędki
Mark pisze:
[...]

Wez gigabyta na P31, do tego e5200 i krec go mocno. Karta graficzna jakis radek 4850 albo 4870. W jakiej rozdzielczosci bedzie gral?

Data: 2009-06-30 11:51:33
Autor: reles
Grzegorz Prędki pisze:

Wez gigabyta na P31, do tego e5200 i krec go mocno. Karta graficzna jakis radek 4850 albo 4870.

I zostanie 500 PLN, w sam raz na dobrej jakości zasilacz, obudowę, dysk, napęd optyczny, pamięć i system operacyjny.

Data: 2009-06-30 12:33:59
Autor: Grzegorz Prędki
reles pisze:
Grzegorz Prędki pisze:

Wez gigabyta na P31, do tego e5200 i krec go mocno. Karta graficzna jakis radek 4850 albo 4870.

I zostanie 500 PLN, w sam raz na dobrej jakości zasilacz, obudowę, dysk, napęd optyczny, pamięć i system operacyjny.

Dysk 250GB 170zl, DVDRW 90zl, pamiec 2GB 100zl, zasilacz fotron 350W 100zl, system Win7 RC 0zl. Razem 460. Jak dobrze poszuka to oszczedzi ze 100zl i bedzie na drugie 2GB pamieci. Obudowe autor pisal, ze posiada.

Data: 2009-06-30 13:21:48
Autor: Kot Prezydenta

Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał w wiadomości news:h2cq92$6p6$1nemesis.news.neostrada.pl...
reles pisze:
Grzegorz Prędki pisze:

[...]

radzisz pirata czy wersję, która za kilka miesięcy zacznie mieć ograniczenia a następnie przestanie działać

Data: 2009-06-30 13:33:52
Autor: Grzegorz Prędki
reles pisze:
Grzegorz Prędki pisze:

[...]

Przez ten czas doskalda sobie na system. Sklada komputer na ktorym chce ktos pograc. Podaj rozsadniejsza propozycje od mojej.

Data: 2009-06-30 13:43:20
Autor: Vituniu
Dylemat z wyborem procesora
radzisz pirata czy wersję, która za kilka miesięcy zacznie
mieć ograniczenia a następnie przestanie działać

RC, nie "pirata", jak sadze.

To wcale nie jest takie glupie, poniewaz:
1) da te kilka miesiecy na uzbieranie kilku setek na "7"
2) po tych kilku miesiacach (jesli nie wczesniej)
    u 15latka zapewne i tak przyda sie postawienie
    calosci na nowo
3) 15stolatkowi format dysku najpewniej usunie
    glownie "sejwy" a numer GG zalozy sobie nowy

(Ja przepraszam za punkty 2 i 3, nic osobistego.
Moze ten konkretny nastolatek jest wyjatkiem.
Sam takiego nigdy nie spotkalem, ale z praw
statystyki wynika, ze musza tacy istniec)

W kazdym razie to nie komputer sluzacy do pracy, gdzie
konieczna jest ciagla praca, a stawianie systemu na nowo
wiaze sie z wygryzaniem z systemu tabunow plikow
uzytkownika pochowanych w roznych dziwnych miejscach
oraz zadawaniem podchwytliwych pytan z serii "Czy pamieta
Pan/Pani swoje haslo na..." ;)

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2009-06-30 14:36:51
Autor: Mark
Dnia Tue, 30 Jun 2009 13:43:20 +0200, Vituniu napisał(a):

[...]

Doskonale to ujales - za rok ten Windows i tak by sie nadawal do
przeinstalowania. A przez rok czasu kasy mozna sobie naskladac. To nie
komputer biurowy tylko domowy mlodego chlopaka gdzie, ide o zaklad, zaraz
beda wgrywane dziesiatki roznych rzeczy i jeszcze szybciej usuwane.

--
Mark

Data: 2009-06-30 14:31:20
Autor: Mark
Dnia Tue, 30 Jun 2009 13:21:48 +0200, Kot Prezydenta napisał(a):

system Win7 RC 0zl

radzisz pirata czy wersję, która za kilka miesięcy zacznie mieć ograniczenia a następnie przestanie działać

A wlasnie ze dobrze radzi.
Co wiecej - to najlepsza rada w takiej sytuacji. I nie zarzucaj komus z
laski skwojej piracenia, skoro moze to pobrac *legalnie* z MS i miec niemal
rok spokoju dzialjac na naprawde bardzo dobrym systemie

--
Mark

Data: 2009-06-30 18:59:58
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-06-30 14:31, Użytkownik Mark napisał:

[...]

Sprawdziłeś osobiście ten "bardzo dobry system ?
Bo ja mam wątpliwości.
Mam kilku znajomych którzy nawo kupionych sprzętach
instalowali XP bo na Viście nie chodziła jakaś gra.
Myślisz że te gry będą działać bez problemu na W7 ?

Pozdrawiam

Data: 2009-07-01 07:02:45
Autor: januszek
RadoslawF napisał(a):

Mam kilku znajomych którzy nawo kupionych sprzętach
instalowali XP bo na Viście nie chodziła jakaś gra.
Myślisz że te gry będą działać bez problemu na W7 ?

Znam przypadki, ze na XP jezeli jest zainstalowana gra X to nie mozna uruchomic gry Y ani gry Z etc. To wskazuje, ze do gier kupuje sie konsole a nie PC... j.

Data: 2009-07-01 11:25:51
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia 1 Jul 2009 09:02:45 +0200, januszek napisał(a):

RadoslawF napisał(a):

[...]

Znane są przypadki, że na konsoli nie działa gra W albo X. Bo jej nie ma. O cenach gier na konsole już litościwie nie wspomnę.

--
|Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
AMD Athlon 64X2 4400+,  Gigabyte Radeon HD4850,  Arctic Freezer 64 Pro
4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F,  Asus Xonar DX

Data: 2009-07-01 11:36:07
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-07-01 09:02, Użytkownik januszek napisał:

[...]

Bzdura.
Konsole są dla bogatych czyli takich których stać komputer
i konsolę. Na konsoli wybór gier jest mocno ograniczony,
permanentnie brak strategii.
Ceny gier na konsole w porównaniu do gier na PC są
bardzo mocno zniechęcające.

Pozdrawiam

Data: 2009-07-01 18:28:06
Autor: tg
"januszek" <januszek@polska.irc.pl> wrote in message news:slrnh4m2gk.u4f.januszekgimli.mierzwiak.com...
Znam przypadki, ze na XP jezeli jest zainstalowana gra X to nie
mozna uruchomic gry Y ani gry Z etc.

zapewne nic czego nie mozna by rozwiazac w ten czy inny sposob,

To wskazuje, ze do gier kupuje sie konsole a nie PC...

a gry na konsole sobie nie wyczarujesz jak jej nie ma - jak by nie
patrzec to ilosc tytulow na konsole jest wielokrotnie mniejsza niz
na pc

Data: 2009-07-01 08:56:55
Autor: Mark
Dnia Tue, 30 Jun 2009 18:59:58 +0200, RadoslawF napisał(a):

Sprawdziłeś osobiście ten "bardzo dobry system ?

Tak. Na kilku komputerach, w domu i w pracy. W domu najpierw x86 beta, od
stycznia, a  teraz x64 RC. I z calym przekonaniem bede twierdzil ze to
bardzo dobry system.

Bo ja mam wątpliwości.

Ja nie mam zadnych

Myślisz że te gry będą działać bez problemu na W7 ?

Nie mysle, ja to wiem - nie mialem zadnych problemow z zainstalowaniem
czegos w W7. A jak jakis instalator na dzien dobry sie burzyl ze system nie
jest obslugiwany (choc tyczylo to glownie niektorych programow) to jest tryb
zgodnosci ktory iMO dziala o niebo lepiej niz w Viscie. Jedno klikniecie i
instalator rusza.
Ja jestem bardzo zadowolony - nowoczesny szybki system ktory nie ma
problemow ze sprzetemi na dodatek jest po polsku.

--
Mark

Data: 2009-07-01 11:40:45
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-07-01 08:56, Użytkownik Mark napisał:

[...]

Od jak dawna bawisz się W7 mogę się domyśleć i mam nadzieje
że to ten czas maksymalny a nie ostatni tydzień.
Pytanie ile gier na nim zainstalowałeś ?

W celu wyjaśnienia, dzieciaki które pierwsze dorwały Vistę
też twierdziły że rewelacja, najlepszy system i generalnie
"cool". A potem okazało sie że fantazjowały albo nie miały
pojęcia o czym piszą. Stąd moje niedowierzanie i pytanie
o liczbę zainstalowanych gier.

Pozdrawiam

Data: 2009-07-01 12:54:58
Autor: Mark
Dnia Wed, 01 Jul 2009 11:40:45 +0200, RadoslawF napisał(a):

Od jak dawna bawisz się W7 mogę się domyśleć i mam nadzieje
że to ten czas maksymalny a nie ostatni tydzień

Napisalem chyba wyraznie w ktorejs odpowiedzi - beta x86 od stycznia,
obecnie RC x64.
Pytanie o ilosc  sobie daruje bo zwyczajnie nie mam bladego pojecia - jakby
nie bylo to jest pol roku, a ja nie trzymam w pamieci kazdej gierki, kazdego
dema itp ktore uzywalem. A juz zwlaszcza jesli mi se gra nie spodobala.

--
Mark

Data: 2009-07-01 15:42:39
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-07-01 12:54, Użytkownik Mark napisał:
[...]

OK. Dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam

Data: 2009-07-01 20:04:58
Autor: Smok Eustachy
Dylemat z wyborem procesora
Dnia Tue, 30 Jun 2009 14:31:20 +0200, Mark napisał(a):
/.../
[...]

A da się teraz łatwo dokupić Win OEM?

Data: 2009-07-02 08:53:53
Autor: Mark
Dnia Wed, 1 Jul 2009 20:04:58 +0000 (UTC), Smok Eustachy napisał(a):

A da się teraz łatwo dokupić Win OEM?

Owszem. Wystarczy wejsc do sklepu:)
A tak serio- to MS zmienil swoja polityke licencyjna juz dosc dawno. Nie
masz potrzeby dokupywania niczego do OEMa. Oczywiscie nie zmienilo sie to ze
OEM, w przeciwienstwie do BOXa, _po_zainstalowaniu_ jest juz przypisany do
sprzetu.

--
Mark

Data: 2009-06-30 13:43:48
Autor: reles
Grzegorz Prędki pisze:
reles pisze:
Grzegorz Prędki pisze:

[...]

Obudowa jeśli dobrze rozumiem też do wymiany. Dodaj jeszcze chłodzenie do tego "mocno kręconego" e5200. No i ciułanie po sklepach wysyłkowych/allegro w poszukiwaniu okazji nie wszystkim pasuje - zostaje wtedy mniej niż 500 zł.

Data: 2009-06-30 13:49:07
Autor: Grzegorz Prędki
reles pisze:
Grzegorz Prędki pisze:
reles pisze:
Grzegorz Prędki pisze:

[...]

Po podkreceniu na 3,2-3,5GHz spokojnie starczy BOX. Konfiguracja na granicy cenowej. Zamiast krytykowac podajcie lepsze z zalozeniem, ze ma to byc komputer do grania.

Data: 2009-06-30 13:56:48
Autor: Grzegorz Prędki
reles pisze:
Grzegorz Prędki pisze:
reles pisze:
Grzegorz Prędki pisze:

[...]

Wzialem pierwsyz z brzegu sklep internetowy i mamy:

Samsung 250GB 7200rpm 16MB cache SATA-II F1 170zł

Asus Radeon HD4850 512MB DDR3 /256bit/ 2xDVI TV-out 435zł

Liteon 16x (black) Liteon 16x (black)  65zł

GoodRam 2GB (2x1GB) 800MHz CL5 GoodRam 2GB (2x1GB) 800MHz CL5 100zł

Gigabyte EP31-DS3L /intel P31/ Gigabyte EP31-DS3L /intel P31/ 235zł

Intel Pentium Dual Core E5200 /2.5GHz, 2MB, 800MHz, BOX 265zł

Logic Concept N7 Black/Silver (bez zasilacza) Logic Concept N7 Black/Silver (bez zasilacza) 99zł

Razem: 1369zł

Zasilaczy niedrogich tam nie mieli, ale za te 130zl cos spokonie kupi.

Data: 2009-06-30 14:12:16
Autor: reles
Grzegorz Prędki pisze:

    Asus Radeon HD4850 512MB DDR3 /256bit/ 2xDVI TV-out     435zł

No zaraz, a co się stało z 4780?
    Liteon 16x (black)     Liteon 16x (black)      65zł

To się do niczego nie nadaje.

Logic Concept N7 Black/Silver (bez zasilacza)     Logic Concept N7 Black/Silver (bez zasilacza)                    99zł

A to nie jest obudowa, szczególnie z boxowym chłodzeniem na cpu.

Zasilaczy niedrogich tam nie mieli, ale za te 130zl cos spokonie kupi.

Najtańszy przyzwoity zasilacz do tej konfiguracji to 200 zł. Chyba, że Fortron z allegro.

Czepiam się tego Radeona, bo można wziąć 9600GT/9600GSO co wystarczy do 95% nowych gier na wysokich detalach, a za resztę można kupić pozostałe podzespoły o lepszej jakości.

Data: 2009-06-30 14:16:08
Autor: Grzegorz Prędki
reles pisze:
Grzegorz Prędki pisze:

    Asus Radeon HD4850 512MB DDR3 /256bit/ 2xDVI TV-out     435zł

No zaraz, a co się stało z 4780?

Pisalem w innym poscie, jeszcze pare dni temu mozn abylo kupic 4870 XFX za 550zl

    Liteon 16x (black)     Liteon 16x (black)      65zł

To się do niczego nie nadaje.

To doloz 10zl na cos lepszego.

Logic Concept N7 Black/Silver (bez zasilacza)     Logic Concept N7 Black/Silver (bez zasilacza)                    99zł

A to nie jest obudowa, szczególnie z boxowym chłodzeniem na cpu.

Masz racje, lepiej zainwestowac pare stowek w obudowe niz w porzadne czesci.

Zasilaczy niedrogich tam nie mieli, ale za te 130zl cos spokonie kupi.

Najtańszy przyzwoity zasilacz do tej konfiguracji to 200 zł. Chyba, że Fortron z allegro.

Ten config z 4850 wezmie moze max 250W. Kazdy markowy 350W da rade.

Czepiam się tego Radeona, bo można wziąć 9600GT/9600GSO co wystarczy do 95% nowych gier na wysokich detalach, a za resztę można kupić pozostałe podzespoły o lepszej jakości.

I te nowe ktore wychodza nie maja co chwile wiekszych wymagan.

Data: 2009-06-30 14:34:18
Autor: reles
Grzegorz Prędki pisze:

No zaraz, a co się stało z 4780?

Pisalem w innym poscie, jeszcze pare dni temu mozn abylo kupic 4870 XFX za 550zl

A co mnie teraz obchodzi co widziałeś tydzień temu?

Masz racje, lepiej zainwestowac pare stowek w obudowe niz w porzadne czesci.

Nie pare tylko dwie. Wiesz co się będzie działo (temperatury, hałas) z e5200@3,5 na boxie w tej obudowie?
No ale dzieciak będzie miał 15 fps więcej w gierkach, super!

I dlaczego twierdzisz, że 9600 to nie jest porządna karta?

[...]

Czyli jednak w okolicach 200.

[...]

No i co z tego? Nadal będzie wystarczać.

Data: 2009-06-30 14:44:57
Autor: Grzegorz Prędki
reles pisze:
Grzegorz Prędki pisze:

No zaraz, a co się stało z 4780?

Pisalem w innym poscie, jeszcze pare dni temu mozn abylo kupic 4870 XFX za 550zl

A co mnie teraz obchodzi co widziałeś tydzień temu?

Masz:
http://icomp.pl/produkty.php?sid=karty_graficzne-1122

To samo co 4870, rdzen 50MHz wolniejszy, zjada te Twoje 9600 na sniadanie.

[...]

Podaj obudowe w rozsadnej cenie w ktorej nei bedzie. I bedzie gral ta obudowa? Chlopak ma 15 lat, na sytem, obudowe sobie dosklada, teraz chce grac - w tej chwili.

I dlaczego twierdzisz, że 9600 to nie jest porządna karta?

Bo za rok wiekszosc gier to mzoe na niej na med nie pojsc.

[...]

Jest pelno markowych zasilaczy 350W w cenie okolo 100zl

[...]

Grasz w jakies gry czy tylko tak CI sie wydaje?

Data: 2009-06-30 14:59:22
Autor: reles
Grzegorz Prędki pisze:

Masz:
http://icomp.pl/produkty.php?sid=karty_graficzne-1122

To samo co 4870, rdzen 50MHz wolniejszy, zjada te Twoje 9600 na sniadanie.

Czy Ty jesteś niepoważny? Gdzie pisałem, że to jest porównywalne z 9600?

Podaj obudowe w rozsadnej cenie w ktorej nei bedzie. I bedzie gral ta obudowa? Chlopak ma 15 lat, na sytem, obudowe sobie dosklada, teraz chce grac - w tej chwili.

Tak, pogra sobie do czasu aż mu się tam wszystko zagotuje i obniży taktowania.

Do 200 pln - PC SHARKOON Rebel 9 Economy + 2x120mm.
Do 220 - Aerocool s9, Antec Gamer itd.

I dlaczego twierdzisz, że 9600 to nie jest porządna karta?

Bo za rok wiekszosc gier to mzoe na niej na med nie pojsc.

Bo, ponieważ? Przesadzasz.

Za rok/dwa to właśnie może sobie dozbierać na coś lepszego. Będzie miał wtedy porządną budę, zasilacz, który uciągnie nową kartę, więcej ramu i legalny OS a nie jakieś najtańsze szroty, które proponujesz.

Data: 2009-06-30 15:31:32
Autor: Grzegorz Prędki
reles pisze:
Grzegorz Prędki pisze:

[...]

Juz lepiej dolozyc te 100zl do takiej obudowy i wydac 1600zl, niz rezygnowac z wydajnosci.

[...]

Ktore to sa najtansze szroty? Plyta, cpu, moze hdd, albo GPU? Wez przestan, podaj swoj konfig i wtedy go porownamy wydajnosciowo do mojego. Ciekawe w co gra 15latek, pewnie nie w zadne FPP albo inne GTA4.

Data: 2009-06-30 15:05:56
Autor: Mariusz Kruk
Dylemat z wyborem procesora
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "=?ISO-8859-2?Q?Grzegorz_Pr=EAdki?="
Podaj obudowe w rozsadnej cenie w ktorej nei bedzie. I bedzie gral ta obudowa? Chlopak ma 15 lat, na sytem, obudowe sobie dosklada, teraz chce grac - w tej chwili.

Zanim sobie doskłada na system, nie bardzo będzie miał jak grać.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Nie  podcinaj  gałęzi,  na  której siedzisz,
..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. chyba, że Cie chcą na niej powiesić.

Data: 2009-06-30 15:19:36
Autor: Vituniu
Dylemat z wyborem procesora
Zanim sobie doskłada na system, nie bardzo będzie miał jak grać.

http://www.microsoft.com/windows/windows-7/download.aspx

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2009-06-30 15:25:52
Autor: Mariusz Kruk
Dylemat z wyborem procesora
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Vituniu"
Zanim sobie doskłada na system, nie bardzo będzie miał jak grać.
http://www.microsoft.com/windows/windows-7/download.aspx

Proponujesz jakieś bety, pod którymi nikt właściwie nie wie czy gry będą
chodzić? Świetny pomysł.

--
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] Microsoft  Office 2000: Inteligentne aplika-
[  Kruk@epsilon.eu.org   ] cje

Data: 2009-06-30 15:32:53
Autor: Grzegorz Prędki
Mariusz Kruk pisze:
[...]

Nie odrozniasz bety od RC?
Podaj Twoj config do grania za 1500zl

Data: 2009-06-30 15:33:52
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Biorąc pod uwagę, że u MS wszystko przed SP1 (czy wręcz SP2) to bety...

Podaj Twoj config do grania za 1500zl

con-co?

--
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] Jeśli to był najlepszy film SF, to Emmanuel-
[  Kruk@epsilon.eu.org   ] le była najlepszym filmem  obyczajowym(Jacek

Data: 2009-06-30 16:56:31
Autor: januszek
Mariusz Kruk napisał(a):

Podaj Twoj config do grania za 1500zl

con-co?

Może config.sys ;P

j.

Data: 2009-06-30 15:34:02
Autor: reles
Mariusz Kruk pisze:
[...]

Jak to nikt nie wie? To jest Vista po tuningu, jeśli coś działa na Viście to działa na W7. System jest już testowany trochę czasu i typowych zastosowaniach nie ma żadnych problemów z kompatybilnością oprogramowania. Z hardwarem z kolei jest o wiele lepiej niż pod Vistą.

Data: 2009-06-30 15:38:09
Autor: Vituniu
Dylemat z wyborem procesora
Proponujesz jakieś bety, pod którymi nikt właściwie nie wie
czy gry będą chodzić? Świetny pomysł.

A zestaw do grania za 1050,- (1500,- minus Vista Home Premium OEM)
to niby uwazasz za lepszy? :P

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2009-06-30 16:06:44
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Nie. Oba uważam za głupie. Podobnie jak np. rower za 300zł na zawody
downhillowe.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ I  am  Pentium  of Borg, division is futile!
..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. You will be approximated.

Data: 2009-07-01 08:01:22
Autor: Vituniu
[...]

Niektorzy kupuja rower, zeby sobie pojezdzic...

Osoba kupujaca komputer za 1500,- max nie jest grupa docelowa dla
"profesjonalnych podkladek pod myszke dla graczy po XXX sztuka"

Na prawde uwazam, ze zakup komputera teraz i przemeczenie sie
z RC przez kilka miesiecy odkladajac na pelnoprawny Win jest lepszym
rozwiazaniem, niz czekanie az uzbiera sie cala kwota.

Stosunek liczby gier uruchomionych w pierwszym przypadku do
gier uruchomionych w drugim dziala na moja korzysc... ;)

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2009-07-01 08:50:29
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Oczywiście. Podobnie, jak niektórzy kupują komputer, żeby go poużywać.

Na prawde uwazam, ze zakup komputera teraz i przemeczenie sie

"Na prawdę" możesz nasikać.

z RC przez kilka miesiecy odkladajac na pelnoprawny Win jest lepszym
rozwiazaniem, niz czekanie az uzbiera sie cala kwota.

Skoro nie stać go na system, za co kupi gry?

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Całe  gadanie  o  moralności praw autorskich
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d' zwykle  znika,  kiedy  przychodzi   do   wy-

Data: 2009-07-01 09:22:38
Autor: Vituniu
Dylemat z wyborem procesora
Na prawde uwazam, ze zakup komputera teraz i przemeczenie sie

"Na prawdę"...

Moja wina... za duzo czytania Onetu... :(

...  możesz nasikać.

Dziekuje, nie.

z RC przez kilka miesiecy odkladajac na pelnoprawny Win jest
lepszym rozwiazaniem, niz czekanie az uzbiera sie cala kwota.

Skoro nie stać go na system, za co kupi gry?

Te tanieja zdecydowanie szybciej niz Win... Serio.

Z mojej strony EOT,
Vituniu.

Data: 2009-07-01 09:28:47
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Jakoś mam wrażenie, że dla piętnastolatka nieistotne jest to, że za pół
roku gra będzie kosztować połowę tego, co teraz. Niestety.
Co nie zmienia faktu, że nie należy popierać łamania prawa (bo, nie
oszukujmy się, na tym zestawie wyląduje zaraz jakaś Vista Stadion
Edyszyn, albo coś podobnego).

Z mojej strony EOT,

ditto

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Such booboos are generally harmless, so keep
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d' going.(TeX)

Data: 2009-07-01 12:34:54
Autor: Vituniu
Dylemat z wyborem procesora
Przepraszam, obiecalem EOT, ale cos nie daje mi spokoju:

Co nie zmienia faktu, że nie należy popierać łamania prawa

Gdzie ja, u licha,  wg. Ciebie popieram lamanie prawa??

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2009-07-01 12:42:30
Autor: Mariusz Kruk
Dylemat z wyborem procesora
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Vituniu"
Co nie zmienia faktu, że nie należy popierać łamania prawa
Gdzie ja, u licha,  wg. Ciebie popieram lamanie prawa??

Pisałem ogólnie. To nie było osobiście do Ciebie.

--
  Kruk@ -\                   | ORGAN  TRANSPLANTS ARE BEST LEFT TO THE PRO-
          }-> epsilon.eu.org | FESSIONALS(Bart  Simpson  on  chalkboard  in

Data: 2009-07-03 20:45:11
Autor: Radosław Sokół
W dniu 01.07.2009 09:22, Vituniu pisze:
Skoro nie stać go na system, za co kupi gry?

Te tanieja zdecydowanie szybciej niz Win... Serio.

Windows kupuje się raz. Gry kupuje się pewnie raz na miesiąc
czy dwa, jeśli ktoś mocno ("nałogowo") gra.

Data: 2009-07-03 20:46:15
Autor: Radosław Sokół
W dniu 01.07.2009 08:01, Vituniu pisze:
Na prawde uwazam, ze zakup komputera teraz i przemeczenie sie
z RC przez kilka miesiecy odkladajac na pelnoprawny Win jest lepszym
rozwiazaniem, niz czekanie az uzbiera sie cala kwota.

Na pewno lepiej jest używać RC i odkładać na legalny system,
niż używać pirata.

Nie zmienia to faktu, że wersja RC *nie jest* przeznaczona
do normalnego, codziennego użytku. Przypomina to trochę
codzienne zgłaszanie się do salonu samochodowego, by poje-
chać do pracy jazdą próbną...

Data: 2009-07-06 08:01:11
Autor: Vituniu
[...]

Oczywiscie ze tak.

Przypomina to trochę codzienne zgłaszanie się do
salonu samochodowego, by pojechać do pracy jazdą próbną...

Nie nie nienie.... Ty sugerujesz, ze klient bezczelnie wykorzystuje
salon samochodowy, podczas gdy tutaj to MS wykorzystuje klienta :)

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2009-07-01 08:59:26
Autor: Mark
Dnia Tue, 30 Jun 2009 15:25:52 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

Proponujesz jakieś bety, pod którymi nikt właściwie nie wie czy gry będą
chodzić? Świetny pomysł.

Rozumiem ze "nikt" tyczy sie Ciebie? Bez obaw, inni wiedza. Gry chodza i nie
maja z tym najmniejszych problemow - system jest publicznie testowany ju pol
roku, to wystarczajaco duzo czasu by tkaie rzeczy byly wiadome.. jak sie
chce tej wiedzy poszukac.

--
Mark

Data: 2009-06-30 12:37:03
Autor: Mark
Dnia Tue, 30 Jun 2009 11:23:44 +0200, Grzegorz Prędki napisał(a):

Wez gigabyta na P31, do tego e5200 i krec go mocno. Karta graficzna jakis radek 4850 albo 4870. W jakiej rozdzielczosci bedzie gral?

Ale zdajesz sobie sprawe ze 4870 jest deukrotnie drozszy od GF9600?
Niestety ale musze dostosowac sprzet do budzetu, a nie odwrotnie.

--
Mark

Data: 2009-06-30 13:32:05
Autor: Grzegorz Prędki
Mark pisze:
[...]

Tydzien temu mozna bylo kupic 4870 za 550zl. W tej chwili ich juz nie ma, moze jeszcze bedzie taka okazja. A jak nie do bierz 4850.

Data: 2009-06-30 23:04:52
Autor: newsy_gazeta
Grzegorz Prędki pisze:
Wez gigabyta na P31, do tego e5200 i krec go mocno. Karta graficzna jakis radek 4850 albo 4870.

co prawda na P35, ale E5200 rewelacyjnie mi się kręcił (4GHz stabilnie na BOX'ie), bardzo udany zakup :)

Grafika - w cenach się nie orientuję, ale powyższe modele w zupełności wystarczą i to z zapasem

Data: 2009-06-30 11:46:48
Autor: Marx
Dylemat z wyborem procesora
Po co kolo od nowa wynajdywac, jak juz ktos to powymyslal:
http://forum.purepc.pl/kupic-f59/Zestawy-Komputerowe-Na-Lipiec-2009r-t247005.html
Marx

Data: 2009-07-01 07:15:03
Autor: KILu
Mark wrote:
Założenie - komputer dla 15latka.. wiec głównie gry.

Ja bym mu konsole kupil... o ile nie stoi na drodze ideologia. ;)

k,

Data: 2009-07-02 11:38:40
Autor: kamil

"KILu" <byter@wp.pl> wrote in message news:h2erco$gqn$1inews.gazeta.pl...
Mark wrote:
Założenie - komputer dla 15latka.. wiec głównie gry.

Ja bym mu konsole kupil... o ile nie stoi na drodze ideologia. ;)

I do tego LCD za drugie tyle, bo jak tu grac kiedy tata mecz oglada, a mama Klan chce? Poza tym koniecznosc zmiany komputera "bo to do nauki przeciez sie przyda" latwiej rodzicom wyjasnic, niz zakup konsoli. ;)

Pozdrawiam
Kamil

Dylemat z wyborem procesora