Grupy dyskusyjne   »   pl.biznes.banki   »   Dymiacy walter czekist體

Dymiacy walter czekist體

Data: 2010-05-08 09:35:49
Autor: Charlie delta
Dymiacy walter czekist體
od prawdy nie mozna ucieka膰 !

http://wtemaciemaci.salon24.pl/178536,dymiacy-nagan

"Smoking gun", czyli dymi膮ca bro艅, to popularny skr贸t my艣lowy poj臋cia
poszlaki, czyli dowodu po艣redniego, informacji kt贸ra pozwala
interpretowa膰 wydarzenie i sformu艂owa膰 o nim wst臋pn膮 opini臋. Poszlaka
nie ma wagi dowodu bezpo艣redniego, a co za tym idzie interpretacje na
niej oparte mog膮, ale nie musz膮 by膰 zgodne z rzeczywistym przebiegiem
zdarzenia.


Je艣li policja wezwana przez s膮siad贸w, s艂ysz膮cych krzyki i strza艂y z
broni palnej, przybywa na miejsce zdarzenia i zastaje tam trupa z
ranami postrza艂owymi i stoj膮cego nad nim go艣cia trzymaj膮cego pistolet,
kt贸ry jeszcze dymi z lufy, to jakkolwiek nie jest to wystarczaj膮cy
dow贸d, by go oskar偶y膰 przed s膮dem, 偶e to on zastrzeli艂 faceta le偶膮cego
na ziemi, to jest to istotna poszlaka, wystarczaj膮ca by go zamkn膮膰 do
wyja艣nienia.

St膮d "smoking gun".

Naturalnie, poszlak臋 mo偶e potem potwierdzi膰 sekcja zw艂ok, ekspertyza
balistyczna broni i wydobytego z cia艂a ofiary pocisku, analiza
odcisk贸w palc贸w na broni, testy chemiczne na obecno艣膰 niedopalonego
prochu na r臋kach podejrzanego etc. etc. - wtedy to ju偶 b臋d膮
bezpo艣rednie dowody czynu.

Podejrzany na podstawie poszlaki mo偶e te偶 oszcz臋dzi膰 wszystkim czasu i
zachodu i po prostu przyzna膰 si臋 do zab贸jstwa lub morderstwa, cho膰
nawet wtedy wymagana b臋dzie opinia bieg艂ego, 偶e jest zdr贸w na umy艣le i
wiedzia艂 co robi, gdy naciska艂 spust broni.

W sprawie katastrofy smole艅skiej nie mamy na razie dowod贸w, natomiast
mamy dymi膮cy nagan du偶ego kalibru.

Dymi膮cy nagan stanowi膮 relacje z prowadzenia 艣ledztwa przez stron臋
rosyjsk膮. 艢ledztwo wydaje si臋 forsowa膰 tylko jedn膮 hipotez臋,
mianowicie tak膮, 偶e ani Federacja Rosyjska, ani 偶aden jej obywatel,
nie mia艂y ze smole艅sk膮  katastrof膮 nic wsp贸lnego, za艣 polski prezydent
zgin膮艂 z woli Boga, Historii i nieszcz臋艣liwego zbiegu okoliczno艣ci.
Anglosasi zwi臋藕le okre艣laja takie spontaniczne, losowo wyst臋puj膮ce
nieszcz臋艣cia s艂owami 'shit happens', nie wiem natomiast, jak to b臋dzie
po rosyjsku.

Ja mam naturalnie g艂臋bok膮 wiar臋, 偶e Rosja to jest ca艂kiem normalne
pa艅stwo. W zwi膮zku z tym nie mam naturalnie 偶adnych w膮tpliwo艣ci, 偶e
kiedy we w艂a艣ciwym czasie opublikowany zostanie raport mi臋dzynarodowej
komisji badaj膮cej przyczyny katastrofy samolotu Tu-154M nr 101, dn. 10
kwietnia 2010r. w okolicach lotniska Smole艅sk-Siewiernyj, to ten
dokument b臋dzie wygl膮da艂 tak samo, albo bardzo podobnie, jak raport
francuskiego Bureau d'Enqu锚tes et d'Analyses pour la S茅curit茅 de
l'Aviation Civile (BEA) w sprawie przyczyn katastrofy samolotu
Concorde,  rejestracja F-BTSC, dn. 25 lipca 2000 r. w Gonesse pod
Pary偶em.

http://www.bea.aero/docspa/2000/f-sc000725a/htm/f-sc000725a.html

To znaczy, rosyjski raport niechybnie b臋dzie jasny i wyczerpuj膮cy, a
miejscami wr臋cz drobiazgowy. B臋dzie mia艂 co najmniej 12.5 megabajta
jako plik .pdf, i dwana艣cie za艂膮cznik贸w; w sumie kilkaset stron,
wszystkie zostan膮 opublikowane w internecie natychmiast po podpisaniu
raportu przez komisj臋.

By膰 mo偶e ten rosyjski raport b臋dzie nawet jeszcze wi臋kszy i
dok艂adniejszy od francuskiego, bo w ko艅cu w katastrofie Concorde nie
zgin膮艂 prezydent Republiki Francuskiej z ma艂偶onk膮, elita 偶ycia
politycznego Francji oraz dow贸dztwo francuskich si艂 zbrojnych, tylko
wycieczka niemieckich biznesmen贸w.

Z raportu komisji smole艅skiej b臋dzie naturalnie wynika艂o, 偶e po
usuni臋ciu z miejsca katastrofy Tu-154M wi臋kszych szcz膮tk贸w samolotu,
zosta艂o ono nast臋pnie kilkakrotnie przeszukane przez id膮c膮 rami臋 przy
ramieniu tyralier臋 policjant贸w zaopatrzonych w pincety i torebki
plastikowe, kt贸ra starannie wyzbiera艂a wszystkie szcz膮tki wi臋ksze ni偶
p贸艂 paznokcia. To 艣wiatowy standard takich dochodze艅, zastosowany po
katastrofie Concorde, wi臋c ja po prostu nie wyobra偶am sobie, by
Rosjanie mogli post膮pi膰 inaczej.

Pog艂oski, 偶e na miejscu katastrofy pozostawiono jakie艣 szcz膮tki, to z
pewno艣ci膮 potwarz.

W katastrofie Concorde jako jej pierwotn膮 przyczyn臋 zidentyfikowano
pasek blachy tytanowej o wymiarach 43x4 cm, le偶膮cy w charakterze
艣miecia na pasie startowym, kt贸ry podczas startu Concorde przeci膮艂
jedn膮 z opon samolotu. Ten kawa艂ek blachy, rozmiar贸w szkolnej linijki,
znaleziono na pasie startowym, zabezpieczono, skatalogowano, a
nast臋pnie dopasowano po kilku miesi膮cach 艣ledztwa do kszta艂tu
przeci臋cia w oponie Concorde zabezpieczonej na miejscu upadku
samolotu.

W dochodzeniu w sprawie przyczyn katastrofy lotu PanAm 103, kt贸ry
rozbi艂 si臋 w szkockim miasteczku Lockerbie 21 grudnia 1988 r. w wyniku
eksplozji bomby w 艂adowni baga偶owej, koronnym dowodem rzeczowym sta艂
si臋 strz臋p p艂ytki obwodu drukowanego o wymiarach 0,8 x 1,25 cm, kt贸ry
by艂 cz臋艣ci膮 elektronicznego zapalnika czasowego bomby i zosta艂 wyj臋ty
przez policyjnych technik贸w pincet膮 ze znalezionego w lesie pod
Lockerbie nadpalonego kawa艂ka koszuli. 艢ledztwo trwa艂o prawie trzy
lata.

Faza zbierania szcz膮tk贸w w Lockerbie trwa艂a pi臋膰 miesi臋cy. Znaleziono
oko艂o 1200 fragment贸w wraku. Ponad 1000 policjantow i 偶o艂nierzy
r臋cznie wyzbiera艂o z powierzchni kilkunastu kilometr贸w kwadratowych
ponad 10 tysi臋cy innych przedmiot贸w. Ka偶dy znaleziony przedmiot
opatrzono etykietk膮 z miejscem i dat膮 znalezienia, umieszczono w
plastikowej torebce, a nast臋pnie po przewiezieniu do centralnego
magazynu prze艣wietlono przy pomocy przemys艂owej aparatury
rentgenowskiej, oraz sprawdzono chromatografem gazowym na obecno艣膰
艣ladow materia艂贸w wybuchowych.

http://dnausers.d-n-a.net/dnetGOjg/Lockerbie.htm

Naturalnie tak samo b臋dzie w Smole艅sku, bo inaczej by膰 nie mo偶e. A
mo偶e nawet dokladniej, bo nie by艂 to zwyk艂y lot pasa偶erski.

Pog艂oski, jakoby miejsce katastrofy pod Smole艅skiem zosta艂o przeorane
spychaczami w nieca艂y miesi膮c po wypadku, to z pewno艣ci膮 potwarz.

Za艂膮cznik medyczny do raportu o przyczynach katastrofy Tu-154M nr 101
omawiaj膮cy wyniki sekcji zw艂ok ofiar b臋dzie niezawodnie odpowiada艂 co
najmniej takim standardom medycyny wojskowej jak te opisane w
ameryka艅skich przepisach Medical Aspects of Army Aircraft Accident
Investigation (Army Regulation 40-21, Headquarters Department of the
Army Washington, DC 23 November 1976, Unclassified)

http://www.army.mil/usapa/epubs/pdf/r40_21.pdf.

A zapewne nawet jeszcze 艣ci艣lejszym, bo ameryka艅skie przepisy wojskowe
sformu艂owano dla potrzeb rutynowych dochodze艅 dotycz膮cych 艣mierci
cz艂onk贸w za艂ogi w wypadkach treningowych w lotnictwie wojskowym, a nie
na potrzeby 艣ledztwa nad przyczynami katastrofy o wadze
og贸lnopa艅stwowej, w kt贸rej ginie g艂owa pa艅stwa i generalicja.

Zgodnie z art. 3 ust.7 tej instrukcji, w ci膮gu 96 godzin po
zako艅czeniu ostatniej sekcji zw艂ok, wszystkie protoko艂y sekcji,
preparaty mikroskopowe, pr贸bki tkanek zakonserwowane w bloczkach
parafinowych i innymi sposobami, zbi贸r fotografii ofiar przed i po
przewiezieniu z miejsca wypadku oraz zdj臋cia rentgenowskie maj膮 zosta膰
przekazane do dyspozycji wojskowego instytutu medycyny s膮dowej.
Zgodnie z za艂膮cznikiem A, punkt 4, cz臋艣膰 E do instrukcji nr 40-21,
ka偶dy protok贸艂 sekcji ka偶dej z osobna ofiary wypadku musi opr贸cz
standardowego opisu medycznego zawiera膰 nast臋puj膮c膮 informacj臋:

1.  Szacunkowy czas prze偶ycia od momentu uderzenia o ziemi臋.
2.  Dat臋 i godzin臋 艣mierci.
3.  艢lady ognia na zw艂okach powsta艂e przed i po uderzeniu samolotu o
ziemi臋, oraz obecno艣膰 na zw艂okach b艂ota, ziemi lub 艣lad贸w paliwa.
4.  Szacunkowy czas wystawienia zw艂ok na dzia艂anie ognia.
5.  Po艂o偶enie zw艂ok lub fragment贸w zw艂ok na miejscu wypadku wzgl臋dem
szcz膮tk贸w samolotu.
6.  Obra偶enia (osobno i szczeg贸艂owo opisane maj膮 by膰 obra偶enia g艂owy,
twarzy, szyi, krtani, bark贸w, piersi, korpusu, miednicy, ramion, n贸g,
d艂oni i st贸p).
7.  Przyczyny doznanych poparze艅 (po偶ar, kontakt z paliwem, p艂ynem
hydraulicznym, innymi substancjami).
8.  Przyczyny obra偶e艅 mechanicznych (uderzenie o cz臋艣ci samolotu -
szczeg贸艂owy opis, lub o inne przedmioty - szczeg贸艂owy opis).
9.  Kolejno艣膰 doznanych obra偶e艅 (opisa膰 kolejno obra偶enia odniesione
przed wypadkiem, obra偶enia spowodowane podczas pierwszego zderzenia z
ziemi膮, podczas ew. kolejnych  zderze艅 z ziemi膮 lub innymi obiektami,
podczas ew. dalszego toku wypadku).

Pog艂oski, jakoby w rosyjskich protoko艂ach sekcji pisano po prostu
"przyczyna 艣mierci: mnogie obra偶enia", to z pewno艣ci膮 potwarz.


Kodycyl technologiczny:

By膰 mo偶e nie wszystko jest stracone na zawsze w smole艅skiej mgle, bo
obecno艣膰 w r臋kach prywatnych przedmiot贸w odnalezionych na miejscu
katastrofy stwarza realn膮 mo偶liwo艣膰 spo艂ecznego poszukiwania
pe艂noprawnych dowod贸w, by zast膮pi膰 nimi dymi膮cy nagan.

Sceptycy, k贸rych nie obezw艂adni艂a dotychczasowa eksplozja braterstwa
polsko-rosyjskiego, zastanawiaj膮 sie m.in. nad przyczynami ca艂kowitej
dezintegracji 艣rodkowej cz臋艣ci samolotu, czyli kabiny pasa偶erskiej.

Od艂amana cz臋艣膰 ogonowa i usterzenie zachowa艂y si臋 w stanie podobnym,
jak widoczny na zdj臋ciach z miejsc podobnych katastrof lotniczych.
Kabina pasa偶erska natomiast jest w kawa艂kach, rozmiar贸w, tak na oko,
p贸艂 metra na p贸艂 metra.

Cia艂a s膮 podobno zmasakrowane, pozrozrywane, poparzone, cho膰 ani
wybuchu, ani du偶ego po偶aru paliwa na miejscu wypadku nie by艂o -
prawdopodobnie ze wzgl臋du na brak kontaktu gor膮cych silnik贸w,
od艂amanych razem z cze艣ci膮 ogonow膮, ze zbiornikami paliwa w
skrzyd艂ach, od艂amanych kilkadziesi膮t metr贸w dalej, jak i ze wzgl臋du na
brak iskier przy uderzeniu metalowego kad艂uba o podmok艂y grunt.

Nic nie wiadomo o stanie kabiny za艂ogi. Kokpit, z natury rzeczy
zawieraj膮cy kluczowy materia艂 dowodowy, znik艂 z powierzchni planety.
Ani jednego zdj臋cia. Nie wiadomo, czy kabina pilot贸w od艂ama艂a si臋 od
reszty kad艂uba tak samo jak cz臋艣膰 ogonowa, czyli mniej wi臋cej w
ca艂o艣ci, posz艂a w drzazgi, czy magicznie wysublimowa艂a w atmosfer臋.

Jako niepoprawny sceptyk, nihilista i oszo艂om uwa偶am, 偶e zar贸wno
(niedost臋pne nam jeszcze na razie) szcz膮tki samolotu jak i przedmioty
znalezione na miejscu wypadku oraz zw艂oki ofiar mog艂yby potwierdzi膰
lub wykluczy膰 hipotez臋 eksplozji wolumetrycznej w kabinie
pasa偶erskiej, kt贸ra jest zgodna z widocznym na zdj臋ciach stanem wraku
oraz pog艂oskami na temat stanu zw艂ok.

Osobom zainteresowanym fizyk膮 takich eksplozji i sposobem ich
przeprowadzania polecam kwerend臋 literatury tematu, z u偶yciem fraz
kluczowych: UCVE (unconfined cloud vapour explosion), CCVE (confined
cloud vapor explosion) oraz BLEVE (boling liquid expanding vapor
explosion).

O ile analiza spektrometryczna znalaz艂aby na miejscu katastrofy, w
szcz膮tkach samolotu lub na zw艂okach ofiar tlenek  etylenu, tlenek
propylenu, azotan izopropylu, aluminium, magnez lub cyrkon o wysokiej
czysto艣ci, w postaci py艂贸w o innym sk艂adzie ni偶 stopy u偶yte w
konstrukcji samolotu, kompleksowe zwi膮zki metaloorganiczne zawieraj膮ce
fluor i metale lekkie, niewyt艂umaczalnie wysokie st臋偶enie fluoru, albo
nanocz膮steczki metali, to taka sygnatura wskazywa艂aby na eksplozj臋
wolumetryczn膮, zwan膮 przez Rosjan termobaryczn膮.

Ca艂kowicie przypadkowo tak si臋 sk艂ada, 偶e Rosjanie s膮 pionierami
u偶ycia eksplozji termobarycznych w technice wojskowej. Oko艂o litr
p艂ynu w g艂owicy pocisku do r臋cznej wyrzutni "袪袩袨-袗 楔屑械谢褜",
eksploduj膮cego jako aerozol wype艂niaj膮cy pomieszczenie w ostrzelanym
"trzmielem" budynku, daje ten sam efekt, co pocisk haubicy 152mm -
zawsze zabija wszystkich w pomieszczeniu i prawie wszystkich w
budynku, a cz臋sto burzy budynek, co Rosjanie praktycznie sprawdzili w
Czeczenii.

Niczego to naturalnie nie dowodzi, do czasu zbadania spektroskopem
masowym (MS) przedmiot贸w z katastrofy, znajduj膮cych si臋 obecnie w
r臋kach prywatnych.

Kodycyl medyczny:

Czy te zw艂oki, kt贸re przetrwa艂y mniej wi臋cej w ca艂o艣ci, prze艣wietlono?
Eksplozja termobaryczna zabija bardzo charakterystycznym mechanizmem
'blast injury' obejmuj膮cym m.in obra偶enia p艂uc wywo艂ane skokowym
wzrostem ci艣nienia w pomieszczeniu do ponad 3MPa. Te obra偶enia p艂uc
maj膮 bardzo charakterystyczny obraz radiologiczny na zdj臋ciach
rentgenowskich klatki piersiowej, zwany 'butterfly', czyli motylem.
Najbardziej kompetentna w ocenie diagnostycznej takich zdj臋膰 jest
medycyna izraelska, z powodu du偶ego do艣wiadczenia z ofiarami
terrorystycznych zamach贸w bombowych w miejscach publicznych. Wystarczy
wys艂a膰 zdj臋cia rentgenowskie z pro艣b膮 o opini臋.  Czy oszacowano
temperatur臋, jaka dzia艂a艂a na spalone zw艂oki? Medycyna s膮dowa ma na to
rozmaite sposoby. Po偶ar paliwa lotniczego osi膮ga 900-1100 stopni
Celsjusza, eksplozja termobaryczna ma 2500-3000 stopni i bardzo wysoki
gradient wzrostu temperatury.

Kodycyl ekonomiczny:

Czy i kiedy dostaniemy z powrotem od Rosjan wrak samolotu, a raczej
jego cz臋艣ci z艂o偶one luzem na kup臋, kt贸rej RP jest nadal pe艂noprawnym
w艂a艣cicicielem, bo samolot by艂 kupiony od Rosjan i ca艂kowicie
zap艂acony? Czy te偶 zgodzimy si臋 z Rosjanami 偶e to bez sensu, i wrak
pojedzie prosto do rosyjskiej huty, a my wielkodusznie nie b臋dziemy
si臋 domaga膰 nawet zap艂aty za z艂om?

Kodycyl archeologiczny:

Ewentualne zaoranie, przekopanie, zabetonowanie, (niepotrzebne
skre艣li膰) miejsca katastrofy nie pomo偶e jako antidotum na ewentualn膮
komisj臋 艣ledcz膮 za 50 lat. 艢lady podejrzanych substancji, je艣li si臋
tam znajduj膮, bed膮 wykrywalne spektrometrycznie w praktyce do ko艅ca
艣wiata. To samo dotyczy ewentualnych ekshumacji ofiar przez pokolenie
naszych wnuk贸w.

Mo偶e natomiast pom贸c w udaremnieniu przysz艂ego 艣ledztwa zdj臋cie z
obszaru katastrofy ca艂ej wierzchniej warstwy gruntu, przynajmniej 1 m
w g艂膮b, i jej wywiezienie w jakie艣 nieujawnione miejsce. Nie zdziwi
mnie zatem, je艣li miasto Smole艅sk nagle zacznie budowa膰 na tym terenie
np. najwi臋kszy na 艣wiecie podziemny parking, centrum handlowe na trzy
pi臋tra w g艂膮b, albo super-basen k膮pielowy o powierzchni kilku
hektar贸w.

Data: 2010-05-08 18:43:33
Autor: zenek
Dymiacy walter czekist贸w
Data: 2010-05-09 01:58:10
Autor: T.F.
Dymiacy walter czekist贸w
Charlie delta wrote:

za艣 polski prezydent
zgin膮艂 z woli Boga, Historii i nieszcz臋艣liwego zbiegu okoliczno艣ci.

ke ???
przeciez to ksiazkowy CFIT byl

PS:
i przepraszam za karmienie trola

--
T.F.

Data: 2010-05-09 03:06:05
Autor: george
Dymiacy walter czekist贸w

"Charlie delta" <charlie.delta.trader@gmail.com> wrote in message news:ef66732a-8370-461a-98dc-82cd9cc68ac1e1g2000yqe.googlegroups.com...
od prawdy nie mozna ucieka膰 !

http://wtemaciemaci.salon24.pl/178536,dymiacy-nagan


im bardziej zwi臋kszasz czestotliwo艣膰 tym bardziej szkodzisz sprawie o kt贸rej m贸wsz.
no chyba  ze taki tw贸j cel.

george

Data: 2010-05-09 03:32:49
Autor: Krzysztof Halasa
Dymiacy walter czekist贸w
Charlie delta <charlie.delta.trader@gmail.com> writes:

Ja mam naturalnie g艂臋bok膮 wiar臋, 偶e Rosja to jest ca艂kiem normalne
pa艅stwo. W zwi膮zku z tym nie mam naturalnie 偶adnych w膮tpliwo艣ci, 偶e
kiedy we w艂a艣ciwym czasie opublikowany zostanie raport mi臋dzynarodowej
komisji badaj膮cej przyczyny katastrofy samolotu Tu-154M nr 101, dn. 10
kwietnia 2010r. w okolicach lotniska Smole艅sk-Siewiernyj, to ten
dokument b臋dzie wygl膮da艂 tak samo, albo bardzo podobnie, jak raport
francuskiego Bureau d'Enqu锚tes et d'Analyses pour la S茅curit茅 de
l'Aviation Civile (BEA) w sprawie przyczyn katastrofy samolotu
Concorde,  rejestracja F-BTSC, dn. 25 lipca 2000 r. w Gonesse pod
Pary偶em.

Mam nadzieje ze nie, akurat tamte np. wnioski BEA sa przynajmniej
kontrowersyjne.

By膰 mo偶e ten rosyjski raport b臋dzie nawet jeszcze wi臋kszy i
dok艂adniejszy od francuskiego, bo w ko艅cu w katastrofie Concorde nie
zgin膮艂 prezydent Republiki Francuskiej z ma艂偶onk膮, elita 偶ycia
politycznego Francji oraz dow贸dztwo francuskich si艂 zbrojnych, tylko
wycieczka niemieckich biznesmen贸w.

To nie powinno miec wplywu na komisje badajaca katastrofe.

W katastrofie Concorde jako jej pierwotn膮 przyczyn臋 zidentyfikowano
pasek blachy tytanowej o wymiarach 43x4 cm, le偶膮cy w charakterze
艣miecia na pasie startowym, kt贸ry podczas startu Concorde przeci膮艂
jedn膮 z opon samolotu.

Interpretacja.
Przyczyn bylo wiecej, natomiast w odroznieniu od tej jednej wiele
z nich nie powinno miec szansy zaistniec (o sterylnych pasach nie
slyszalem, zawsze jest takie ryzyko).
BTW glownym zarzutem zwiazanym z tym elementem bylo wykonanie go ze
stopu tytanu (a nie ze stopu aluminium). Tak jakby opony nie pekaly bez
zadnych obcych elementow.

W dochodzeniu w sprawie przyczyn katastrofy lotu PanAm 103, kt贸ry
rozbi艂 si臋 w szkockim miasteczku Lockerbie 21 grudnia 1988 r. w wyniku
eksplozji bomby w 艂adowni baga偶owej, koronnym dowodem rzeczowym sta艂
si臋 strz臋p p艂ytki obwodu drukowanego o wymiarach 0,8 x 1,25 cm, kt贸ry
by艂 cz臋艣ci膮 elektronicznego zapalnika czasowego bomby i zosta艂 wyj臋ty
przez policyjnych technik贸w pincet膮 ze znalezionego w lesie pod
Lockerbie nadpalonego kawa艂ka koszuli. 艢ledztwo trwa艂o prawie trzy
lata.

A nie pomyslales ze nikt nie wiedzial co sie stalo? Zupelnie inna
sytuacja. W tej chwili praktycznie wiadomo, ze przyczyna katastrofy
w Smolensku bylo zejscie pilotow ponizej bezpiecznej wysokosci. Nie
wiadomo (byc moze) tylko dlaczego to zrobili.

Sceptycy, k贸rych nie obezw艂adni艂a dotychczasowa eksplozja braterstwa
polsko-rosyjskiego, zastanawiaj膮 sie m.in. nad przyczynami ca艂kowitej
dezintegracji 艣rodkowej cz臋艣ci samolotu, czyli kabiny pasa偶erskiej.

Zapis parametrow lotu (FDR) z pewnoscia bardzo latwo pokaze przyczyne.
BTW na pokladzie bylo cos w rodzaju QAR (?) i GPS, ktore maja byc
odczytywane przez Amerykanow (i Polakow jako producentow jednego
z urzadzen?).

Nic nie wiadomo o stanie kabiny za艂ogi. Kokpit, z natury rzeczy
zawieraj膮cy kluczowy materia艂 dowodowy,

Nope, kluczowym materialem sa rejestratory, a te znajduja sie z tylu,
i akurat nie znikly. Teoretycznie mozna podmienic zawartosc FDR (np.
uzywajac symulatora), ale ryzyko wykrycia czegos takiego byloby bardzo
duze.

Czy te zw艂oki, kt贸re przetrwa艂y mniej wi臋cej w ca艂o艣ci, prze艣wietlono?
Eksplozja termobaryczna zabija bardzo charakterystycznym mechanizmem
'blast injury' obejmuj膮cym m.in obra偶enia p艂uc wywo艂ane skokowym
wzrostem ci艣nienia w pomieszczeniu do ponad 3MPa. Te obra偶enia p艂uc
maj膮 bardzo charakterystyczny obraz radiologiczny na zdj臋ciach
rentgenowskich klatki piersiowej, zwany 'butterfly', czyli motylem.

Ciekawe czy taka eksplozja odwraca tez samolot na plecy?
Bo utrata znaczacej czesci powierzchni skrzydla, owszem.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-05-09 09:31:51
Autor: Akarm
Dymiacy walter czekist贸w
Krzysztof Halasa napisa艂
Charlie delta

Co jest? Cz艂owiek z rana przegl膮da wiadomo艣ci i ostatnie cztery sztuki to popis idiot贸w (Pawe艂, T.F., george, Krzysztof Halasa) za艣miecaj膮cych grup臋 dyskusjami NTG. Niewiarygodne jak bardzo si臋 takie niedorozwoje rozpanoszy艂y w miejscu, gdzie wydawa艂oby si臋, 偶e ludzie poni偶ej pewnego poziomu nie wchodz膮... :(

--
          Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2010-05-09 09:49:54
Autor: Andrzej Kubiak
Dymiacy walter czekist贸w
Dnia Sun, 09 May 2010 03:32:49 +0200, Krzysztof Halasa napisa(a):

[wyci阾o bzdety]

Id na *.wgpw, tam i tak jest 秏ietnik.

AK

Dymiacy walter czekist體

Nowy film z video.banzaj.pl wi阠ej »
Redmi 9A - recenzja bud縠towego smartfona