Dyna-Sys - moje wrażenia - długie

Data: 2011-06-15 08:47:52
Autor: piotrpo
Dyna-Sys - moje wrażenia - długie
Obiecałem jakiś czas temu opowiedzieć jakie mam wrażenia z napędem Dyna-Sys.
Konfigurację napędu i roweru można sobie obejrzeć tutaj:
http://www.cube.eu/hardtail/ltd-series/ltd-comp-black-anodized/

Skrócona wersja:
pp: SLX
pt: XT
manetki SLX
Korba ~deore (poza grupą) 42/32/24
Kaseta HG81 11-34

Najpierw trochę teorii, czy jak kto woli marketingu:
Dyna-sys to nowa generacja napędów rowerowych, które sprawiają, że rowerzysta, rower i droga stają się jednością (cytat z pamięci, ale się nieźle ubawiłem).
Niby "rewolucyjne" w tym napędzie było wprowadzenie koncepcji Main Driving Gear, czyli, że wg. Shimano należy jeździć głównie na środkowym blacie bo cośtam cośtam full-suspension, optymalizacja cośtam. Jeżeli chcecie poczytać więcej marketingowego bełkotu to zapraszam na strony Shimano.
To co pisze producent to dodatkowo:
Zmieniony uciąg dla tylnej przerzutki.
Łańcuch to nie istniejący od lat HG, tylko HG-X. Oprócz dodatkowej literki w symbolu łańcuch jest asymetryczny - czyli jego prawa strona ma "lepiej" pracować z korbą, a lewa strona z kasetą podczas wrzucania biegów.
W skrócie - wg. producenta kompatybilność z innymi niż DS komponentami po prostu nie istnieje. Ze starych napędów można sobie wziąć lewą manetkę, pancerze i linki.

Praktyka:
Zaczęło się tak sobie - po odebraniu roweru z "dużego i renomowanego" sklepu rowerowego w Gdańsku (jedyny sklep w Trójmieście gdzie mieli interesujący mnie rower w odpowiednim rozmiarze) Wsiadam na rower i pierwsze spostrzeżenie to bardzo ciężka praca prawej manetki, połączona z dużym skokiem. Redukcja tylnego przełożenia to właściwie pełny ruch kciuka. Możliwe jest zredukowanie o 2 ale nie jest to wygodne. Sama manetka ma zakres ruchu pozwalający na zredukowanie o 3 tryby, ale jeśli ktoś nie jest szympansem, lub urodzonym ginekologiem, nie zrobi tego bez wykorzystania nadgarstka. Na początku ten opór był bardzo dyskomfortowy, póżniej się przyzwyczaiłem. Samo wykończenie dużej dźwigni w manetce jest dość chropowate i przez chwilę nawet zastanawiałem się nad kupnem długich rękawic. Wrzucanie wyższych biegów to już standardowy RF+ czyli można to zrobić albo palcem wskazującym, albo kciukiem - pomysł zadziwiająco praktyczny.
Kolejny problem pojawił się na nieco sztywniejszym podjeździe - zgodnie z radą wujka SH ustawiłem 2/10, rozpędziłem się i w miarę rosnącego zmę..., tzn. chciałem powiedzieć, przemieniania się podjazdu w pionową ścianę klikałem sobie toporną dźwigienką zmierzając w kierunku przełożenia 2/1. Przy 2/8 zorientowałem się, że dalej się nie da... w domu okazało się, że śrubka ograniczająca wychylenie pozostaje w położeniu w jakim ją zostawił producent. Po kolejnych jazdach okazało się, że konieczna była kompletna regulacja przerzutek, zaczynając od prawidłowego ustawienia linek z przodu i tyłu. Generalnie pozdrawiam serdecznie sklep Wysepka w Gdańsku.
Oprócz regulacji napędu, usunąłem jeszcze kilka wad finalnego montażu i mój kochany Kubuś aka Mroczny Jeździec zaczął zasługiwać na swoje chlubne tytuły.

Regulacja napędu:
Jako, że producent zostawił trochę za mało luzu na obu linkach, wziąłem "interes we własne ręce" i zabrałem się za regulacje. Jest to dość ciężkie z 2 powodów - tryby kasety są poustawiane gęściej, oraz co chyba ważniejsze górne kółeczko przerzutki wg. producenta straciło możliwość pływania (luz). Wyjaśnia to po części konieczność zastosowania tak mocnej sprężyny w przerzutce i w konsekwencji twarde i długie ruchy dżwigienek w manetkach. Tył poszedł jednak dość gładko, trochę więcej zabawy było z przodem, jednak udało mi się ustawić przerzutkę tak, że nie trze o łańcuch na przełożeniach 2/n i oczywiście 3/10 1/1. Jednak wymagana jest naprawdę duża dokładność w ustawieniu przodu, aby osiągnąć taki efekt.

Podsumowanie:
Możliwość wykorzystania 10 trybów w połaczeniu ze środkowym blatem korby, to całkiem fajna rzecz. Prawdą jest również reklamowana redukcja kliknięć - kliknięcie 2 cyngli spowoduje, że zrobi się trochę lżej. Niestety - jak łatwo zauważyć, producent zmniejszył zakres korby i zwiększył zakres kasety - skutkuje to tym, kadencję można łatwo utrzymać jedynie w środku kasety, na jej obu krańcach skoki pomiędzy przełożeniami są już całkiem spore. Dodatkowo w przypadku akurat tej wersji kasety został zwiększony zakres w kierunku miękkich przełożeń, który i tak moim skromnym zdaniem był już nieco absurdalny. Przy ustawieniu 1/1 utrzymanie równowagi staje się wyzwaniem.
Generalnie - jest to jakis postęp i hasło "więcej niż dodatkowy bieg" ma swoje delikatne uzasadnienie, jakiś wielki postęp w porównaniu z 3x9 to jednak nie jest i chyba XX jest koncepcją ciekawszą. --

Data: 2011-06-15 09:10:01
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-06-15, piotrpo wrote:
[..]
[...]

Szczerze mówiąc ja zupełnie nie rozumiem idei tego luzu. Wydaje mi się,
że SRAM go w ogóle nie ma i działa.

Natomiast jak wymieniłem kółeczka w przerzutce tylnej (Saint RD-M810) na
całkowicie sztywne (łożyskowane innego producenta) to nagle okazało się,
że przerzucanie biegów działa... lepiej!

No to po jakiego grzyba ten luz, ja się pytam?

Napęd 9rz, manetki jakieś bliżej nieokreślone bar-end shiftery Shimano
(pewnie w okolicach Ultegry).

Data: 2011-06-15 10:42:27
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Wed, 15 Jun 2011 09:10:01 +0000, Jan Srzednicki napisał(a):

Natomiast jak wymieniłem kółeczka w przerzutce tylnej (Saint RD-M810) na
całkowicie sztywne (łożyskowane innego producenta) to nagle okazało się,
że przerzucanie biegów działa... lepiej!
A coś więcej możesz napisać? Co to za produkt?

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-06-15 10:52:57
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-06-15, piecia aka dracorp wrote:
[...]

A co to za pytanie? Masa producentów robi łożyskowane kółeczka do
przerzutek i zapewne niczym się w praktyce nie różnią. Te konkretnie
ktĂłre mam to KCNC.

Data: 2011-06-15 10:18:31
Autor: Wilk
Dyna-Sys - moje wrażenia - długie
Ja z kolei (po awarii manetek 9s) zrobiłem próbę przesiadki na napęd
3x10 w rowerze trekingowym, manetki szosowe 10s, korba szosowa, kaseta
Dyna-Sys, przerzutka 9s, łańcuch 10s szosowy. W skrócie - straciłem
tylko kupę kasy, w takim zestawie są ogromne problemy z przednią
przerzutką, - poprawnie działa jedynie z oryginalnym zestawem Shimano
10s (a ten występuje tylko w stopniowaniu 30-39-52, który mi nie
pasuje) i przednią przerzutką z wózkiem profilowanym pod środkowe 39T
(moja starsza przerzutka z wózkiem pod 42T działał już mizernie).
Zębatki korby 9s nie pasują, łańcuch przy zrzucaniu na środkowy blat
skacze sporo po górnej powierzchni tarczy zanim się poprawnie zazębi,
nie pasują nawet zębatki 10s innych producentów lub Shimano 10s z korb
dwurzędowych. Po prostu wąski łańcuch 10s wymaga bardzo precyzyjnego
ustawienia zębatek korby względem siebie. Natomiast kłamliwym wbrew
zapewnieniom Shimano - kasety Dyna-Sys są kompatybilne z napędem
szosowym (manetkami i łańcuchem) - tu nie było problemów

Jednym słowem - mocne rozczarowanie, jak dla mnie Shimano działa z
pełną premedytacją produkując nowe systemy tak by kompatybilność była
jak najmniejsza (tylko i wyłącznie temu służy wprowadzenie do MTB
manetek i przerzutek ze zmienionym uciągiem); 9s to już pewnie
ostatnia prawdziwa oaza kompatybilności, niestety starsze modele
manetek szosowych 9s są wyraźnie gorsze od nowych - to był dla mnie
jedyny powód do zmiany, dodatkowy bieg nic nie zmienia, wręcz
przeszkadza, w kasecie MTB z 3 tarczami można to sobie spokojnie
darować.

Powrót do 9s to duża ulga (z manetkami Tiagry nowszego typu, ostatnimi
sensownymi pod 9s)- wszystko chodzi jak potrzeba, do tego napęd
pracuje dużo ciszej. Niestety wszystko wskazuje na to że powoli 9s
zacznie wylatywać z obiegu w wyższych grupach MTB, niedługo trzeba
będzie zacząć sie brać za robienie zapasów ;)
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-06-16 07:00:52
Autor: piotrpo
Dyna-Sys - moje wrażenia - długie
ustawienia z=EAbatek korby wzgl=EAdem siebie. Natomiast k=B3amliwym wbrew
zapewnieniom Shimano - kasety Dyna-Sys s=B1 kompatybilne z nap=EAdem
szosowym (manetkami i =B3a=F1cuchem) - tu nie by=B3o problem=F3w
Ja po dość długich poszukiwaniach odnalazłem wreszcie tą asymetryczność łańcucha HG-X. łańcuch wygląda patrząc s góry tak:
|  >
Od strony korby zewnętrzne ogniwa są wypukłe i nieco grubsze. Shimano zrobiło łańcuch "z jednej strony szerszy" czyli na kasecie nie obciera o sąsiadujący większy tryb, w przypadku korby wypukłość ułatwia załapanie.
Przy okazji sprawdzę jeszcze jak wygląda ustawienie względem siebie zębatek kasety, bo coś mi się wydaje, że musieli jakoś rozwiązać kwestię kolizji łańcucha z mniejszym trybem.

Data: 2011-06-16 11:17:13
Autor: Tomasz Minkiewicz
Dyna-Sys - moje wrażenia - długi e
On Wed, 15 Jun 2011 10:18:31 -0700 (PDT)
Wilk <m-wolff@wp.pl> wrote:

Natomiast kłamliwym wbrew
zapewnieniom Shimano - kasety Dyna-Sys są kompatybilne z napędem
szosowym (manetkami i łańcuchem) - tu nie było problemów

Ole! I czaczacza!
Właśnie tanio, w promocji, nabyłem dziesiątkowe łańcuchy szosowe
z zamiarem ich używania z kasetą dyna-sys i tylko w tym jednym
miejscu nie byłem pewien, czy to na 100% będzie dobrze działało,
bo reszta zaplanowanego napędu raczej na pewno.

Dobrze jest mieć precla. :)
Dzięki!

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-06-15 11:04:38
Autor: Fabian
On 15.06.2011 10:47, piotrpo wrote:
Możliwość wykorzystania 10 trybów w połaczeniu ze środkowym blatem korby, to
całkiem fajna rzecz. Prawdą jest również reklamowana redukcja kliknięć -

Ale co, w przypadku 1,2,3x9 nie możliwe było jeżdżenie z wykorzystaniem środkowej lub jednej tarczy z przodu i wszystkimi zębatkami tyłu?

Fabian.

Data: 2011-06-15 11:07:28
Autor: Tomasz Minkiewicz
Dyna-Sys - moje wrażenia - długi e
On Wed, 15 Jun 2011 11:04:38 +0200
Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> wrote:

> [...]

Ale co, w przypadku 1,2,3x9 nie możliwe było jeżdżenie z wykorzystaniem środkowej lub jednej tarczy z przodu i wszystkimi zębatkami tyłu?

Szymano zalecało nieużywanie po jednej skrajnej koronce przy jeździe ze
środkowego blatu i dwóch przeciwległych skrajnych koronek przy jeździe
ze skrajnych.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-06-16 00:46:31
Autor: Rowerex
On 15 Cze, 09:47, "piotrpo " <piotrpo-groups.SKA...@gazeta.pl> wrote:

[...]

No tak, najlepiej jeździć na środkowym, bo szybciej zużyje się napęd
czyli  więcej kasy dla producenta. Typowe nabijanie klienta w bute...,
znaczy w Dynie.  Proponuję ochrzcić nowy system bardziej swojską nazwą
Dynia-Sys ;-)

Zmieniony uciąg dla tylnej przerzutki.
(....)
[...]

Wygląda na to, że cięto koszty ile się da i w zmiany manetkach
ograniczono do minimum. Dodano jedno kliknięcie, a że uciąg linki w
Dyni jest sporo zwiększony, to problem rozwiązano najprościej jak się
da, czyli przez zwiększenie skoku dźwigni.

Założę się, że kolejne wersje manetek będą zawierały hiper-kosmiczną
technologie zmniejszania zakresu skoku dźwigni o nazwie np SSS od
"Short Stroke Shifting", za którą klienci z chęcią zapłac(z)ą

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-06-16 08:05:09
Autor: piotrpo
Rowerex <rowerex@op.pl> napisał(a):
On 15 Cze, 09:47, "piotrpo " <piotrpo-groups.SKA...@gazeta.pl> wrote:

> Niby "rewolucyjne" w tym nap=EAdzie by=B3o wprowadzenie koncepcji Main Dr=
iving
> Gear, czyli, =BFe wg. Shimano nale=BFy je=BCdzi=E6 g=B3=F3wnie na =B6rodk=
owym blacie bo
> co=B6tam co=B6tam full-suspension, optymalizacja co=B6tam. Je=BFeli chcec=
ie poczyta=E6
> wi=EAcej marketingowego be=B3kotu to zapraszam na strony Shimano.

No tak, najlepiej je=BCdzi=E6 na =B6rodkowym, bo szybciej zu=BFyje si=EA na=
p=EAd
czyli  wi=EAcej kasy dla producenta. Typowe nabijanie klienta w bute...,
znaczy w Dynie.  Proponuj=EA ochrzci=E6 nowy system bardziej swojsk=B1 nazw=
=B1
Dynia-Sys ;-)
Chyba ich nie posądzam o aż takie wyrachowanie :)

Wygl=B1da na to, =BFe ci=EAto koszty ile si=EA da i w zmiany manetkach
ograniczono do minimum. Dodano jedno klikni=EAcie, a =BFe uci=B1g linki w
Dyni jest sporo zwi=EAkszony, to problem rozwi=B1zano najpro=B6ciej jak si=
=EA
da, czyli przez zwi=EAkszenie skoku d=BCwigni.
Raczej nie - sądząc po wielkości manetek to zwiększono również przełożenie.

Za=B3o=BF=EA si=EA, =BFe kolejne wersje manetek b=EAd=B1 zawiera=B3y hiper-=
kosmiczn=B1
technologie zmniejszania zakresu skoku d=BCwigni o nazwie np SSS od
"Short Stroke Shifting", za kt=F3r=B1 klienci z ch=EAci=B1 zap=B3ac(z)=B1
Możliwe :)
W każdym razie nie będzie to łatwe bo ten duży skok jest połączony z dużą siłą konieczną do zmiany biegu - więc bez zmiany przerzutki zrobienie lepszych manetek będzie problemem.

Data: 2011-06-16 09:54:46
Autor: ...::QRT::...
Dnia Thu, 16 Jun 2011 00:46:31 -0700 (PDT), Rowerex napisał(a):

[...]

ja mam rower na kołach 28 lub jak kto woli 29er i pratycznie nonstop jeżdzę
na zębatce 32 z. - 22 tylko przy sztywnych podjazdach a 42/44 w zasadzie
tylko na asfalowych zjazdach po których tym rowerem nie jeżdżę :)
Napęd sie nie zużywa szybciej z tego powodu - może sie zużywać szybciej
sama koronka ale:
- jesli jezdze z napędem w trupa to i tak wytrzymuje tyle co kaseta
(koronka stalowa)
- jesli pilnuje wyciągnięcia łańcucha i wymieniam go na czas problemu tym
bardziej nie ma.

Data: 2011-06-16 10:30:18
Autor: Fabian
On 16.06.2011 09:46, Rowerex wrote:
[...]

Czy trzy niezależne zębatki zużywają się wolniej niż trzy wymieniane i używane po kolei?

Fabian.

Data: 2011-06-16 10:01:44
Autor: Wojtek Sobociński
W dniu 2011-06-15 10:47, piotrpo pisze:
Obiecałem jakiś czas temu opowiedzieć jakie mam wrażenia z napędem Dyna-Sys.

Pamiętam, czekałem :)

[...]

Od razu pomyślałem sobie o moich x-9 i x-7 :)

[...]

Żenada.

> [...]
"interes we własne ręce" i zabrałem się za regulacje. Jest to dość ciężkie [...]
> trochę więcej zabawy było z przodem, jednak udało mi się ustawić
przerzutkę [...]  Jednak wymagana jest naprawdę duża dokładność w ustawieniu przodu, aby
osiągnąć taki efekt.

Tego to się spodziewałem.

Możliwość wykorzystania 10 trybów w połaczeniu ze środkowym blatem korby, to
całkiem fajna rzecz. Prawdą jest również reklamowana redukcja kliknięć -

Może to i fajne ale ja na pewno zostanę przy 9tce do czasu aż części nie znikną z rynku :D

--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara

Data: 2011-06-16 08:29:51
Autor: piotrpo
Wojtek Sobociński <sobos6@gazeta.pl> napisał(a):
Może to i fajne ale ja na pewno zostanę przy 9tce do czasu aż części nie znikną z rynku :D
Wg. mojej skromnej oceny - to jest jakiś krok do przodu, tyle, mały - zarówno dla człowieka jaki i dla ludzkości :)

Gdybym miał do wyboru identyczne rowery, to bym kupił 3x10 zamiast 3x9. Gdybym miał rower 3x9 to za cholerę nie przesiadał bym się na 3x10 - koszt takiej zabawy jest po prostu zbyt duży w stosunku do efektu jaki się uzyskuje.
Z drugiej strony wszystkie rowery ze średniej półki w tym roku mają zamontowane albo dyna-sys, albo 2(3)x10 SRAM'a. Z tego co widzę Shimano wprowadza 10'kę do grupy XTR, więc obawiam się, że za jakiś czas napędy 9'cio rzędowe spotka ten sam los, co 6,7,8.
Zastanawiam się jedynie, kiedy dorzucą do kasety kolejną zębatkę.

Data: 2011-06-16 08:35:16
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-06-16, piotrpo wrote:
[...]

Ale właściwie jaki? Gorsza ergonomia manetki już w zasadzie powinna
dyskwalifikować, tym bardziej, że kaseta ma mniejsze skoki. Odczuwasz
jakikolwiek plus lepszego zestopniowania 10-tki?

Data: 2011-06-16 08:49:34
Autor: piotrpo
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisał(a):
Ale właściwie jaki? Gorsza ergonomia manetki już w zasadzie powinna
dyskwalifikować, tym bardziej, że kaseta ma mniejsze skoki. Odczuwasz
jakikolwiek plus lepszego zestopniowania 10-tki?
Mam najtańsze manetki pracujące w tym systemie - może to mieć wpływ na moje odczucia. Jeśli chodzi o lepsze zestopniowanie - przesiadłem się z 8'ki, z napędami 9 rzędowymi mam małe doświadczenie, ale to co mi się podoba:
na środkowym blacie jest znacznie więcej biegów do wykorzystania - rozpędzając się przed podjazdem ustawiam przełożenie 2x10 i mogę cały podjazd zrobić nie dotykając lewej manetki.
Jeśli już jest konieczność zrzucenia biegu z przodu, to wystarczy pojedyncze zrzucenie z tyłu - zmniejszenie zakresu korby mi się podoba.
Środkowy zakres kasety (powiedzmy 3-8) jest zestopniowany bardzo fajnie z niewielkimi różnicami pomiędzy poszczególnymi trybami. Krańce już gorzej, co szczególnie odczuwalne jest na asfalcie gdzie różnica pomiędzy 3/(8,9,10) jest za duża i jadąc w tym zakresie jest albo za lekko albo za ciężko. Zastanowię się jeszcze, ale bardzo możliwe, że z czasem pójdę w stronę kasety o mniejszym zakresie.

Data: 2011-06-16 10:45:04
Autor: Wojtek Sobociński
W dniu 2011-06-16 10:29, piotrpo pisze:
[...]

Ja na szczęście nie muszę myśleć o nowym rowerze :) W najlepszym mam x-9/x-0 (man, przerz), w kolejnym całą grupę xt (dual-control), w codziennym x7/x4 (man, przerz) w konfiguracji z szosową korbą i kasetą mtb.
A tak na poważnie: dopóki się da (będą części) nic mnie nie zmusi do przejścia ze sramowskiej dziewiątki na shimanowską dziesiątkę. Precyzja srama i niewrażliwość na rozregulowanie stawiają go dla mnie na pierwszym miejscu :D

--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara

Data: 2011-06-16 09:05:16
Autor: piotrpo
[...]
Jak już pisałem - napędy XX SRAM'a wydają mi się dużo ciekawszym rozwiązaniem.

Data: 2011-06-16 09:55:38
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-06-16, piotrpo wrote:
[...]

E tam. 2x9 rulez. :P

Data: 2011-06-16 12:02:29
Autor: Wojtek Sobociński
W dniu 2011-06-16 11:05, piotrpo pisze:
[...]

Nie doczytałem.

--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara

Data: 2011-06-27 23:59:54
Autor: Titus Atomicus
Dyna-Sys - moje wrażenia - długie
In article <itcd9h$i97$1@inews.gazeta.pl>,
 Wojtek Sobociński <sobos6@gazeta.pl> wrote:

Może to i fajne ale ja na pewno zostanę przy 9tce do czasu aż części nie znikną z rynku :D

Ja wlasnie gdzies na stronie wrower.pl wyczytalem, zeby robic zapasy komponentow 8 rzedowych, bo zaraz, po wprowadzeniu grup 9 rzedowych, znikna z rynku.
Aktualizacja jakos z 2005-6 roku...

TA

Data: 2011-06-16 10:24:18
Autor: ...::QRT::...
Dyna-Sys - moje wrażenia - długie

A tak swoją drogą to shimano przeszło zupełnie w wyższych grupach na
dyna-sys czy będzie utrzymywać jak Sram równolegle wersje 10 i 9 biegowe? Coś wiadomo na ten temat?

Data: 2011-06-16 08:26:56
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-06-16, ...::QRT::... wrote:

A tak swoją drogą to shimano przeszło zupełnie w wyższych grupach na
dyna-sys czy będzie utrzymywać jak Sram równolegle wersje 10 i 9 biegowe? Coś wiadomo na ten temat?

Ze strony Shimano Europe zniknęło XTR, XT i SLX 9rz.

Data: 2011-06-16 10:46:25
Autor: Wojtek Sobociński
On 2011-06-16, ...::QRT::... wrote:

[...]

Tutaj można powiedzieć tylko: o, kurwa...
A swoją drogą ciekawe kiedy na moim zadupiu pojawi się jakaś 10rzędówka.

--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara

Data: 2011-06-18 06:21:02
Autor: Wilk
Dyna-Sys - moje wrażenia - długie
On 16 Cze, 10:26, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

Ze strony Shimano Europe zniknęło XTR, XT i SLX 9rz.

Wcale nie zniknęły - tylko są w zakładce "Trekking Bike" o jedno pole
niżej od "Mountain Bike".
Chyba aż tak szybko to z rynku nie zniknie, najpierw muszą mocniej
rozpropagować to 10s (nad czym zresztą bardzo usilnie pracują, bo w
większości nowych rowerów na ten sezon są właśnie dziesiątki)..
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostarda.pl

Dyna-Sys - moje wrażenia - długie