Data: 2011-06-15 08:47:52 | |
Autor: piotrpo | |
Dyna-Sys - moje wrażenia - długie | |
Obiecałem jakiś czas temu opowiedzieć jakie mam wrażenia z napędem Dyna-Sys.
Konfigurację napędu i roweru można sobie obejrzeć tutaj: http://www.cube.eu/hardtail/ltd-series/ltd-comp-black-anodized/ Skrócona wersja: pp: SLX pt: XT manetki SLX Korba ~deore (poza grupą) 42/32/24 Kaseta HG81 11-34 Najpierw trochę teorii, czy jak kto woli marketingu: Dyna-sys to nowa generacja napędów rowerowych, które sprawiają, że rowerzysta, rower i droga stają się jednością (cytat z pamięci, ale się nieźle ubawiłem). Niby "rewolucyjne" w tym napędzie było wprowadzenie koncepcji Main Driving Gear, czyli, że wg. Shimano należy jeździć głównie na środkowym blacie bo cośtam cośtam full-suspension, optymalizacja cośtam. Jeżeli chcecie poczytać więcej marketingowego bełkotu to zapraszam na strony Shimano. To co pisze producent to dodatkowo: Zmieniony uciąg dla tylnej przerzutki. Łańcuch to nie istniejący od lat HG, tylko HG-X. Oprócz dodatkowej literki w symbolu łańcuch jest asymetryczny - czyli jego prawa strona ma "lepiej" pracować z korbą, a lewa strona z kasetą podczas wrzucania biegów. W skrócie - wg. producenta kompatybilność z innymi niż DS komponentami po prostu nie istnieje. Ze starych napędów można sobie wziąć lewą manetkę, pancerze i linki. Praktyka: Zaczęło się tak sobie - po odebraniu roweru z "dużego i renomowanego" sklepu rowerowego w Gdańsku (jedyny sklep w Trójmieście gdzie mieli interesujący mnie rower w odpowiednim rozmiarze) Wsiadam na rower i pierwsze spostrzeżenie to bardzo ciężka praca prawej manetki, połączona z dużym skokiem. Redukcja tylnego przełożenia to właściwie pełny ruch kciuka. Możliwe jest zredukowanie o 2 ale nie jest to wygodne. Sama manetka ma zakres ruchu pozwalający na zredukowanie o 3 tryby, ale jeśli ktoś nie jest szympansem, lub urodzonym ginekologiem, nie zrobi tego bez wykorzystania nadgarstka. Na początku ten opór był bardzo dyskomfortowy, póżniej się przyzwyczaiłem. Samo wykończenie dużej dźwigni w manetce jest dość chropowate i przez chwilę nawet zastanawiałem się nad kupnem długich rękawic. Wrzucanie wyższych biegów to już standardowy RF+ czyli można to zrobić albo palcem wskazującym, albo kciukiem - pomysł zadziwiająco praktyczny. Kolejny problem pojawił się na nieco sztywniejszym podjeździe - zgodnie z radą wujka SH ustawiłem 2/10, rozpędziłem się i w miarę rosnącego zmę..., tzn. chciałem powiedzieć, przemieniania się podjazdu w pionową ścianę klikałem sobie toporną dźwigienką zmierzając w kierunku przełożenia 2/1. Przy 2/8 zorientowałem się, że dalej się nie da... w domu okazało się, że śrubka ograniczająca wychylenie pozostaje w położeniu w jakim ją zostawił producent. Po kolejnych jazdach okazało się, że konieczna była kompletna regulacja przerzutek, zaczynając od prawidłowego ustawienia linek z przodu i tyłu. Generalnie pozdrawiam serdecznie sklep Wysepka w Gdańsku. Oprócz regulacji napędu, usunąłem jeszcze kilka wad finalnego montażu i mój kochany Kubuś aka Mroczny Jeździec zaczął zasługiwać na swoje chlubne tytuły. Regulacja napędu: Jako, że producent zostawił trochę za mało luzu na obu linkach, wziąłem "interes we własne ręce" i zabrałem się za regulacje. Jest to dość ciężkie z 2 powodów - tryby kasety są poustawiane gęściej, oraz co chyba ważniejsze górne kółeczko przerzutki wg. producenta straciło możliwość pływania (luz). Wyjaśnia to po części konieczność zastosowania tak mocnej sprężyny w przerzutce i w konsekwencji twarde i długie ruchy dżwigienek w manetkach. Tył poszedł jednak dość gładko, trochę więcej zabawy było z przodem, jednak udało mi się ustawić przerzutkę tak, że nie trze o łańcuch na przełożeniach 2/n i oczywiście 3/10 1/1. Jednak wymagana jest naprawdę duża dokładność w ustawieniu przodu, aby osiągnąć taki efekt. Podsumowanie: Możliwość wykorzystania 10 trybów w połaczeniu ze środkowym blatem korby, to całkiem fajna rzecz. Prawdą jest również reklamowana redukcja kliknięć - kliknięcie 2 cyngli spowoduje, że zrobi się trochę lżej. Niestety - jak łatwo zauważyć, producent zmniejszył zakres korby i zwiększył zakres kasety - skutkuje to tym, kadencję można łatwo utrzymać jedynie w środku kasety, na jej obu krańcach skoki pomiędzy przełożeniami są już całkiem spore. Dodatkowo w przypadku akurat tej wersji kasety został zwiększony zakres w kierunku miękkich przełożeń, który i tak moim skromnym zdaniem był już nieco absurdalny. Przy ustawieniu 1/1 utrzymanie równowagi staje się wyzwaniem. Generalnie - jest to jakis postęp i hasło "więcej niż dodatkowy bieg" ma swoje delikatne uzasadnienie, jakiś wielki postęp w porównaniu z 3x9 to jednak nie jest i chyba XX jest koncepcją ciekawszą. -- |
|
Data: 2011-06-15 09:10:01 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Dyna-Sys - moje wraĹźenia - dĹugie | |
On 2011-06-15, piotrpo wrote:
[..] Regulacja napÄdu: Szczerze mĂłwiÄ c ja zupeĹnie nie rozumiem idei tego luzu. Wydaje mi siÄ, Ĺźe SRAM go w ogĂłle nie ma i dziaĹa. Natomiast jak wymieniĹem kĂłĹeczka w przerzutce tylnej (Saint RD-M810) na caĹkowicie sztywne (ĹoĹźyskowane innego producenta) to nagle okazaĹo siÄ, Ĺźe przerzucanie biegĂłw dziaĹa... lepiej! No to po jakiego grzyba ten luz, ja siÄ pytam? NapÄd 9rz, manetki jakieĹ bliĹźej nieokreĹlone bar-end shiftery Shimano (pewnie w okolicach Ultegry). -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2011-06-15 10:42:27 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Dyna-Sys - moje wrażenia - długie | |
Dnia Wed, 15 Jun 2011 09:10:01 +0000, Jan Srzednicki napisał(a):
Natomiast jak wymieniłem kółeczka w przerzutce tylnej (Saint RD-M810) naA coś więcej możesz napisać? Co to za produkt? -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2011-06-15 10:52:57 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Dyna-Sys - moje wraĹźenia - dĹugie | |
On 2011-06-15, piecia aka dracorp wrote:
Dnia Wed, 15 Jun 2011 09:10:01 +0000, Jan Srzednicki napisaĹ(a): A co to za pytanie? Masa producentĂłw robi ĹoĹźyskowane kĂłĹeczka do przerzutek i zapewne niczym siÄ w praktyce nie róşniÄ . Te konkretnie ktĂłre mam to KCNC. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2011-06-15 10:18:31 | |
Autor: Wilk | |
Dyna-Sys - moje wrażenia - długie | |
Ja z kolei (po awarii manetek 9s) zrobiłem próbę przesiadki na napęd
3x10 w rowerze trekingowym, manetki szosowe 10s, korba szosowa, kaseta Dyna-Sys, przerzutka 9s, łańcuch 10s szosowy. W skrócie - straciłem tylko kupę kasy, w takim zestawie są ogromne problemy z przednią przerzutką, - poprawnie działa jedynie z oryginalnym zestawem Shimano 10s (a ten występuje tylko w stopniowaniu 30-39-52, który mi nie pasuje) i przednią przerzutką z wózkiem profilowanym pod środkowe 39T (moja starsza przerzutka z wózkiem pod 42T działał już mizernie). Zębatki korby 9s nie pasują, łańcuch przy zrzucaniu na środkowy blat skacze sporo po górnej powierzchni tarczy zanim się poprawnie zazębi, nie pasują nawet zębatki 10s innych producentów lub Shimano 10s z korb dwurzędowych. Po prostu wąski łańcuch 10s wymaga bardzo precyzyjnego ustawienia zębatek korby względem siebie. Natomiast kłamliwym wbrew zapewnieniom Shimano - kasety Dyna-Sys są kompatybilne z napędem szosowym (manetkami i łańcuchem) - tu nie było problemów Jednym słowem - mocne rozczarowanie, jak dla mnie Shimano działa z pełną premedytacją produkując nowe systemy tak by kompatybilność była jak najmniejsza (tylko i wyłącznie temu służy wprowadzenie do MTB manetek i przerzutek ze zmienionym uciągiem); 9s to już pewnie ostatnia prawdziwa oaza kompatybilności, niestety starsze modele manetek szosowych 9s są wyraźnie gorsze od nowych - to był dla mnie jedyny powód do zmiany, dodatkowy bieg nic nie zmienia, wręcz przeszkadza, w kasecie MTB z 3 tarczami można to sobie spokojnie darować. Powrót do 9s to duża ulga (z manetkami Tiagry nowszego typu, ostatnimi sensownymi pod 9s)- wszystko chodzi jak potrzeba, do tego napęd pracuje dużo ciszej. Niestety wszystko wskazuje na to że powoli 9s zacznie wylatywać z obiegu w wyższych grupach MTB, niedługo trzeba będzie zacząć sie brać za robienie zapasów ;) -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2011-06-16 07:00:52 | |
Autor: piotrpo | |
Dyna-Sys - moje wrażenia - długie | |
ustawienia z=EAbatek korby wzgl=EAdem siebie. Natomiast k=B3amliwym wbrewJa po dość długich poszukiwaniach odnalazłem wreszcie tą asymetryczność łańcucha HG-X. łańcuch wygląda patrząc s góry tak: || | > || Od strony korby zewnętrzne ogniwa są wypukłe i nieco grubsze. Shimano zrobiło łańcuch "z jednej strony szerszy" czyli na kasecie nie obciera o sąsiadujący większy tryb, w przypadku korby wypukłość ułatwia załapanie. Przy okazji sprawdzę jeszcze jak wygląda ustawienie względem siebie zębatek kasety, bo coś mi się wydaje, że musieli jakoś rozwiązać kwestię kolizji łańcucha z mniejszym trybem. -- |
|
Data: 2011-06-16 11:17:13 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Dyna-Sys - moje wraĹźenia - dĹugi e | |
On Wed, 15 Jun 2011 10:18:31 -0700 (PDT)
Wilk <m-wolff@wp.pl> wrote: Natomiast kĹamliwym wbrew Ole! I czaczacza! WĹaĹnie tanio, w promocji, nabyĹem dziesiÄ tkowe ĹaĹcuchy szosowe z zamiarem ich uĹźywania z kasetÄ dyna-sys i tylko w tym jednym miejscu nie byĹem pewien, czy to na 100% bÄdzie dobrze dziaĹaĹo, bo reszta zaplanowanego napÄdu raczej na pewno. Dobrze jest mieÄ precla. :) DziÄki! -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2011-06-15 11:04:38 | |
Autor: Fabian | |
Dyna-Sys - moje wrażenia - długie | |
On 15.06.2011 10:47, piotrpo wrote:
Możliwość wykorzystania 10 trybów w połaczeniu ze środkowym blatem korby, to Ale co, w przypadku 1,2,3x9 nie możliwe było jeżdżenie z wykorzystaniem środkowej lub jednej tarczy z przodu i wszystkimi zębatkami tyłu? Fabian. |
|
Data: 2011-06-15 11:07:28 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Dyna-Sys - moje wraĹźenia - dĹugi e | |
On Wed, 15 Jun 2011 11:04:38 +0200
Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> wrote: On 15.06.2011 10:47, piotrpo wrote: Szymano zalecaĹo nieuĹźywanie po jednej skrajnej koronce przy jeĹşdzie ze Ĺrodkowego blatu i dwĂłch przeciwlegĹych skrajnych koronek przy jeĹşdzie ze skrajnych. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2011-06-16 00:46:31 | |
Autor: Rowerex | |
Dyna-Sys - moje wrażenia - długie | |
On 15 Cze, 09:47, "piotrpo " <piotrpo-groups.SKA...@gazeta.pl> wrote:
Niby "rewolucyjne" w tym napędzie było wprowadzenie koncepcji Main Driving No tak, najlepiej jeździć na środkowym, bo szybciej zużyje się napęd czyli więcej kasy dla producenta. Typowe nabijanie klienta w bute..., znaczy w Dynie. Proponuję ochrzcić nowy system bardziej swojską nazwą Dynia-Sys ;-) Zmieniony uciąg dla tylnej przerzutki.(....) Redukcja Wygląda na to, że cięto koszty ile się da i w zmiany manetkach ograniczono do minimum. Dodano jedno kliknięcie, a że uciąg linki w Dyni jest sporo zwiększony, to problem rozwiązano najprościej jak się da, czyli przez zwiększenie skoku dźwigni. Założę się, że kolejne wersje manetek będą zawierały hiper-kosmiczną technologie zmniejszania zakresu skoku dźwigni o nazwie np SSS od "Short Stroke Shifting", za którą klienci z chęcią zapłac(z)ą Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2011-06-16 08:05:09 | |
Autor: piotrpo | |
Dyna-Sys - moje wrażenia - długie | |
Rowerex <rowerex@op.pl> napisał(a):
On 15 Cze, 09:47, "piotrpo " <piotrpo-groups.SKA...@gazeta.pl> wrote:Chyba ich nie posądzam o aż takie wyrachowanie :) Wygl=B1da na to, =BFe ci=EAto koszty ile si=EA da i w zmiany manetkachRaczej nie - sądząc po wielkości manetek to zwiększono również przełożenie. Za=B3o=BF=EA si=EA, =BFe kolejne wersje manetek b=EAd=B1 zawiera=B3y hiper-=Możliwe :) W każdym razie nie będzie to łatwe bo ten duży skok jest połączony z dużą siłą konieczną do zmiany biegu - więc bez zmiany przerzutki zrobienie lepszych manetek będzie problemem. -- |
|
Data: 2011-06-16 09:54:46 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Dyna-Sys - moje wrażenia - długie | |
Dnia Thu, 16 Jun 2011 00:46:31 -0700 (PDT), Rowerex napisał(a):
On 15 Cze, 09:47, "piotrpo " <piotrpo-groups.SKA...@gazeta.pl> wrote: ja mam rower na kołach 28 lub jak kto woli 29er i pratycznie nonstop jeżdzę na zębatce 32 z. - 22 tylko przy sztywnych podjazdach a 42/44 w zasadzie tylko na asfalowych zjazdach po których tym rowerem nie jeżdżę :) Napęd sie nie zużywa szybciej z tego powodu - może sie zużywać szybciej sama koronka ale: - jesli jezdze z napędem w trupa to i tak wytrzymuje tyle co kaseta (koronka stalowa) - jesli pilnuje wyciągnięcia łańcucha i wymieniam go na czas problemu tym bardziej nie ma. |
|
Data: 2011-06-16 10:30:18 | |
Autor: Fabian | |
Dyna-Sys - moje wrażenia - długie | |
On 16.06.2011 09:46, Rowerex wrote:
On 15 Cze, 09:47, "piotrpo "<piotrpo-groups.SKA...@gazeta.pl> wrote: Czy trzy niezależne zębatki zużywają się wolniej niż trzy wymieniane i używane po kolei? Fabian. |
|
Data: 2011-06-16 10:01:44 | |
Autor: Wojtek Sobociński | |
Dyna-Sys - moje wrażenia - długie | |
W dniu 2011-06-15 10:47, piotrpo pisze:
Obiecałem jakiś czas temu opowiedzieć jakie mam wrażenia z napędem Dyna-Sys. Pamiętam, czekałem :) Praktyka: Od razu pomyślałem sobie o moich x-9 i x-7 :) zorientowałem się, że dalej się nie da... w domu okazało się, że śrubka Żenada. Regulacja napędu:> trochę więcej zabawy było z przodem, jednak udało mi się ustawić przerzutkę [...] Jednak wymagana jest naprawdę duża dokładność w ustawieniu przodu, aby Tego to się spodziewałem. Możliwość wykorzystania 10 trybów w połaczeniu ze środkowym blatem korby, to Może to i fajne ale ja na pewno zostanę przy 9tce do czasu aż części nie znikną z rynku :D -- Wojtek Sobociński XTZ '91, stara ale jara |
|
Data: 2011-06-16 08:29:51 | |
Autor: piotrpo | |
Dyna-Sys - moje wrażenia - długie | |
Wojtek Sobociński <sobos6@gazeta.pl> napisał(a):
Może to i fajne ale ja na pewno zostanę przy 9tce do czasu aż części nie znikną z rynku :DWg. mojej skromnej oceny - to jest jakiś krok do przodu, tyle, mały - zarówno dla człowieka jaki i dla ludzkości :) Gdybym miał do wyboru identyczne rowery, to bym kupił 3x10 zamiast 3x9. Gdybym miał rower 3x9 to za cholerę nie przesiadał bym się na 3x10 - koszt takiej zabawy jest po prostu zbyt duży w stosunku do efektu jaki się uzyskuje. Z drugiej strony wszystkie rowery ze średniej półki w tym roku mają zamontowane albo dyna-sys, albo 2(3)x10 SRAM'a. Z tego co widzę Shimano wprowadza 10'kę do grupy XTR, więc obawiam się, że za jakiś czas napędy 9'cio rzędowe spotka ten sam los, co 6,7,8. Zastanawiam się jedynie, kiedy dorzucą do kasety kolejną zębatkę. -- |
|
Data: 2011-06-16 08:35:16 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Dyna-Sys - moje wraĹźenia - dĹugie | |
On 2011-06-16, piotrpo wrote:
Wojtek SobociĹski <sobos6@gazeta.pl> napisaĹ(a): Ale wĹaĹciwie jaki? Gorsza ergonomia manetki juĹź w zasadzie powinna dyskwalifikowaÄ, tym bardziej, Ĺźe kaseta ma mniejsze skoki. Odczuwasz jakikolwiek plus lepszego zestopniowania 10-tki? -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2011-06-16 08:49:34 | |
Autor: piotrpo | |
Dyna-Sys - moje wrażenia - długie | |
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisał(a):
Ale wĹaĹciwie jaki? Gorsza ergonomia manetki juĹź w zasadzie powinnaMam najtańsze manetki pracujące w tym systemie - może to mieć wpływ na moje odczucia. Jeśli chodzi o lepsze zestopniowanie - przesiadłem się z 8'ki, z napędami 9 rzędowymi mam małe doświadczenie, ale to co mi się podoba: na środkowym blacie jest znacznie więcej biegów do wykorzystania - rozpędzając się przed podjazdem ustawiam przełożenie 2x10 i mogę cały podjazd zrobić nie dotykając lewej manetki. Jeśli już jest konieczność zrzucenia biegu z przodu, to wystarczy pojedyncze zrzucenie z tyłu - zmniejszenie zakresu korby mi się podoba. Środkowy zakres kasety (powiedzmy 3-8) jest zestopniowany bardzo fajnie z niewielkimi różnicami pomiędzy poszczególnymi trybami. Krańce już gorzej, co szczególnie odczuwalne jest na asfalcie gdzie różnica pomiędzy 3/(8,9,10) jest za duża i jadąc w tym zakresie jest albo za lekko albo za ciężko. Zastanowię się jeszcze, ale bardzo możliwe, że z czasem pójdę w stronę kasety o mniejszym zakresie. -- |
|
Data: 2011-06-16 10:45:04 | |
Autor: Wojtek Sobociński | |
Dyna-Sys - moje wrażenia - długie | |
W dniu 2011-06-16 10:29, piotrpo pisze:
Wojtek Sobociński<sobos6@gazeta.pl> napisał(a): Ja na szczęście nie muszę myśleć o nowym rowerze :) W najlepszym mam x-9/x-0 (man, przerz), w kolejnym całą grupę xt (dual-control), w codziennym x7/x4 (man, przerz) w konfiguracji z szosową korbą i kasetą mtb. A tak na poważnie: dopóki się da (będą części) nic mnie nie zmusi do przejścia ze sramowskiej dziewiątki na shimanowską dziesiątkę. Precyzja srama i niewrażliwość na rozregulowanie stawiają go dla mnie na pierwszym miejscu :D -- Wojtek Sobociński XTZ '91, stara ale jara |
|
Data: 2011-06-16 09:05:16 | |
Autor: piotrpo | |
Dyna-Sys - moje wrażenia - długie | |
Wojtek Sobociński <sobos6@gazeta.pl> napisał(a):
Ja na szczęście nie muszę myśleć o nowym rowerze :) W najlepszym mam x-9/x-0 (man, przerz), w kolejnym całą grupę xt (dual-control), w codziennym x7/x4 (man, przerz) w konfiguracji z szosową korbą i kasetą mtb.Jak już pisałem - napędy XX SRAM'a wydają mi się dużo ciekawszym rozwiązaniem. -- |
|
Data: 2011-06-16 09:55:38 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Dyna-Sys - moje wraĹźenia - dĹugie | |
On 2011-06-16, piotrpo wrote:
Wojtek SobociĹski <sobos6@gazeta.pl> napisaĹ(a): E tam. 2x9 rulez. :P -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2011-06-16 12:02:29 | |
Autor: Wojtek Sobociński | |
Dyna-Sys - moje wrażenia - długie | |
W dniu 2011-06-16 11:05, piotrpo pisze:
Wojtek Sobociński<sobos6@gazeta.pl> napisał(a): Nie doczytałem. -- Wojtek Sobociński XTZ '91, stara ale jara |
|
Data: 2011-06-27 23:59:54 | |
Autor: Titus Atomicus | |
Dyna-Sys - moje wrażenia - długie | |
In article <itcd9h$i97$1@inews.gazeta.pl>,
Wojtek Sobociński <sobos6@gazeta.pl> wrote: Może to i fajne ale ja na pewno zostanę przy 9tce do czasu aż części nie znikną z rynku :D Ja wlasnie gdzies na stronie wrower.pl wyczytalem, zeby robic zapasy komponentow 8 rzedowych, bo zaraz, po wprowadzeniu grup 9 rzedowych, znikna z rynku. Aktualizacja jakos z 2005-6 roku... TA |
|
Data: 2011-06-16 10:24:18 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Dyna-Sys - moje wrażenia - długie | |
A tak swoją drogą to shimano przeszło zupełnie w wyższych grupach na dyna-sys czy będzie utrzymywać jak Sram równolegle wersje 10 i 9 biegowe? Coś wiadomo na ten temat? |
|
Data: 2011-06-16 08:26:56 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Dyna-Sys - moje wraĹźenia - dĹugie | |
On 2011-06-16, ...::QRT::... wrote:
Ze strony Shimano Europe zniknÄĹo XTR, XT i SLX 9rz. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2011-06-16 10:46:25 | |
Autor: Wojtek SobociĹski | |
Dyna-Sys - moje wraĹźenia - dĹugie | |
W dniu 2011-06-16 10:26, Jan Srzednicki pisze:
On 2011-06-16, ...::QRT::... wrote: Tutaj moĹźna powiedzieÄ tylko: o, kurwa... A swojÄ drogÄ ciekawe kiedy na moim zadupiu pojawi siÄ jakaĹ 10rzÄdĂłwka. -- Wojtek SobociĹski XTZ '91, stara ale jara |
|
Data: 2011-06-18 06:21:02 | |
Autor: Wilk | |
Dyna-Sys - moje wrażenia - długie | |
On 16 Cze, 10:26, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote: Ze strony Shimano Europe zniknęło XTR, XT i SLX 9rz. Wcale nie zniknęły - tylko są w zakładce "Trekking Bike" o jedno pole niżej od "Mountain Bike". Chyba aż tak szybko to z rynku nie zniknie, najpierw muszą mocniej rozpropagować to 10s (nad czym zresztą bardzo usilnie pracują, bo w większości nowych rowerów na ten sezon są właśnie dziesiątki).. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostarda.pl |