Dyna-Sys - moje wrażenia - długie

Data: 2011-06-15 10:18:31
Autor: Wilk
Dyna-Sys - moje wrażenia - długie
Ja z kolei (po awarii manetek 9s) zrobiłem próbę przesiadki na napęd
3x10 w rowerze trekingowym, manetki szosowe 10s, korba szosowa, kaseta
Dyna-Sys, przerzutka 9s, łańcuch 10s szosowy. W skrócie - straciłem
tylko kupę kasy, w takim zestawie są ogromne problemy z przednią
przerzutką, - poprawnie działa jedynie z oryginalnym zestawem Shimano
10s (a ten występuje tylko w stopniowaniu 30-39-52, który mi nie
pasuje) i przednią przerzutką z wózkiem profilowanym pod środkowe 39T
(moja starsza przerzutka z wózkiem pod 42T działał już mizernie).
Zębatki korby 9s nie pasują, łańcuch przy zrzucaniu na środkowy blat
skacze sporo po górnej powierzchni tarczy zanim się poprawnie zazębi,
nie pasują nawet zębatki 10s innych producentów lub Shimano 10s z korb
dwurzędowych. Po prostu wąski łańcuch 10s wymaga bardzo precyzyjnego
ustawienia zębatek korby względem siebie. Natomiast kłamliwym wbrew
zapewnieniom Shimano - kasety Dyna-Sys są kompatybilne z napędem
szosowym (manetkami i łańcuchem) - tu nie było problemów

Jednym słowem - mocne rozczarowanie, jak dla mnie Shimano działa z
pełną premedytacją produkując nowe systemy tak by kompatybilność była
jak najmniejsza (tylko i wyłącznie temu służy wprowadzenie do MTB
manetek i przerzutek ze zmienionym uciągiem); 9s to już pewnie
ostatnia prawdziwa oaza kompatybilności, niestety starsze modele
manetek szosowych 9s są wyraźnie gorsze od nowych - to był dla mnie
jedyny powód do zmiany, dodatkowy bieg nic nie zmienia, wręcz
przeszkadza, w kasecie MTB z 3 tarczami można to sobie spokojnie
darować.

Powrót do 9s to duża ulga (z manetkami Tiagry nowszego typu, ostatnimi
sensownymi pod 9s)- wszystko chodzi jak potrzeba, do tego napęd
pracuje dużo ciszej. Niestety wszystko wskazuje na to że powoli 9s
zacznie wylatywać z obiegu w wyższych grupach MTB, niedługo trzeba
będzie zacząć sie brać za robienie zapasów ;)
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-06-16 07:00:52
Autor: piotrpo
Dyna-Sys - moje wrażenia - długie
ustawienia z=EAbatek korby wzgl=EAdem siebie. Natomiast k=B3amliwym wbrew
zapewnieniom Shimano - kasety Dyna-Sys s=B1 kompatybilne z nap=EAdem
szosowym (manetkami i =B3a=F1cuchem) - tu nie by=B3o problem=F3w
Ja po dość długich poszukiwaniach odnalazłem wreszcie tą asymetryczność łańcucha HG-X. łańcuch wygląda patrząc s góry tak:
|  >
Od strony korby zewnętrzne ogniwa są wypukłe i nieco grubsze. Shimano zrobiło łańcuch "z jednej strony szerszy" czyli na kasecie nie obciera o sąsiadujący większy tryb, w przypadku korby wypukłość ułatwia załapanie.
Przy okazji sprawdzę jeszcze jak wygląda ustawienie względem siebie zębatek kasety, bo coś mi się wydaje, że musieli jakoś rozwiązać kwestię kolizji łańcucha z mniejszym trybem.

Data: 2011-06-16 11:17:13
Autor: Tomasz Minkiewicz
Dyna-Sys - moje wrażenia - długi e
On Wed, 15 Jun 2011 10:18:31 -0700 (PDT)
Wilk <m-wolff@wp.pl> wrote:

Natomiast kłamliwym wbrew
zapewnieniom Shimano - kasety Dyna-Sys są kompatybilne z napędem
szosowym (manetkami i łańcuchem) - tu nie było problemów

Ole! I czaczacza!
Właśnie tanio, w promocji, nabyłem dziesiątkowe łańcuchy szosowe
z zamiarem ich używania z kasetą dyna-sys i tylko w tym jednym
miejscu nie byłem pewien, czy to na 100% będzie dobrze działało,
bo reszta zaplanowanego napędu raczej na pewno.

Dobrze jest mieć precla. :)
Dzięki!

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>