Dyna-Sys - moje wrażenia - długie

Data: 2011-06-16 00:46:31
Autor: Rowerex
Dyna-Sys - moje wrażenia - długie
On 15 Cze, 09:47, "piotrpo " <piotrpo-groups.SKA...@gazeta.pl> wrote:

Niby "rewolucyjne" w tym napędzie było wprowadzenie koncepcji Main Driving
Gear, czyli, że wg. Shimano należy jeździć głównie na środkowym blacie bo
cośtam cośtam full-suspension, optymalizacja cośtam. Jeżeli chcecie poczytać
więcej marketingowego bełkotu to zapraszam na strony Shimano.

No tak, najlepiej jeździć na środkowym, bo szybciej zużyje się napęd
czyli  więcej kasy dla producenta. Typowe nabijanie klienta w bute...,
znaczy w Dynie.  Proponuję ochrzcić nowy system bardziej swojską nazwą
Dynia-Sys ;-)

Zmieniony uciąg dla tylnej przerzutki.
(....)
Redukcja
tylnego przełożenia to właściwie pełny ruch kciuka. Możliwe jest zredukowanie
o 2 ale nie jest to wygodne. Sama manetka ma zakres ruchu pozwalający na
zredukowanie o 3 tryby, ale jeśli ktoś nie jest szympansem, lub urodzonym
ginekologiem, nie zrobi tego bez wykorzystania nadgarstka.

Wygląda na to, że cięto koszty ile się da i w zmiany manetkach
ograniczono do minimum. Dodano jedno kliknięcie, a że uciąg linki w
Dyni jest sporo zwiększony, to problem rozwiązano najprościej jak się
da, czyli przez zwiększenie skoku dźwigni.

Założę się, że kolejne wersje manetek będą zawierały hiper-kosmiczną
technologie zmniejszania zakresu skoku dźwigni o nazwie np SSS od
"Short Stroke Shifting", za którą klienci z chęcią zapłac(z)ą

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-06-16 08:05:09
Autor: piotrpo
Rowerex <rowerex@op.pl> napisał(a):
On 15 Cze, 09:47, "piotrpo " <piotrpo-groups.SKA...@gazeta.pl> wrote:

> Niby "rewolucyjne" w tym nap=EAdzie by=B3o wprowadzenie koncepcji Main Dr=
iving
> Gear, czyli, =BFe wg. Shimano nale=BFy je=BCdzi=E6 g=B3=F3wnie na =B6rodk=
owym blacie bo
> co=B6tam co=B6tam full-suspension, optymalizacja co=B6tam. Je=BFeli chcec=
ie poczyta=E6
> wi=EAcej marketingowego be=B3kotu to zapraszam na strony Shimano.

No tak, najlepiej je=BCdzi=E6 na =B6rodkowym, bo szybciej zu=BFyje si=EA na=
p=EAd
czyli  wi=EAcej kasy dla producenta. Typowe nabijanie klienta w bute...,
znaczy w Dynie.  Proponuj=EA ochrzci=E6 nowy system bardziej swojsk=B1 nazw=
=B1
Dynia-Sys ;-)
Chyba ich nie posądzam o aż takie wyrachowanie :)

Wygl=B1da na to, =BFe ci=EAto koszty ile si=EA da i w zmiany manetkach
ograniczono do minimum. Dodano jedno klikni=EAcie, a =BFe uci=B1g linki w
Dyni jest sporo zwi=EAkszony, to problem rozwi=B1zano najpro=B6ciej jak si=
=EA
da, czyli przez zwi=EAkszenie skoku d=BCwigni.
Raczej nie - sądząc po wielkości manetek to zwiększono również przełożenie.

Za=B3o=BF=EA si=EA, =BFe kolejne wersje manetek b=EAd=B1 zawiera=B3y hiper-=
kosmiczn=B1
technologie zmniejszania zakresu skoku d=BCwigni o nazwie np SSS od
"Short Stroke Shifting", za kt=F3r=B1 klienci z ch=EAci=B1 zap=B3ac(z)=B1
Możliwe :)
W każdym razie nie będzie to łatwe bo ten duży skok jest połączony z dużą siłą konieczną do zmiany biegu - więc bez zmiany przerzutki zrobienie lepszych manetek będzie problemem.

Data: 2011-06-16 09:54:46
Autor: ...::QRT::...
Dnia Thu, 16 Jun 2011 00:46:31 -0700 (PDT), Rowerex napisał(a):

[...]

ja mam rower na kołach 28 lub jak kto woli 29er i pratycznie nonstop jeżdzę
na zębatce 32 z. - 22 tylko przy sztywnych podjazdach a 42/44 w zasadzie
tylko na asfalowych zjazdach po których tym rowerem nie jeżdżę :)
Napęd sie nie zużywa szybciej z tego powodu - może sie zużywać szybciej
sama koronka ale:
- jesli jezdze z napędem w trupa to i tak wytrzymuje tyle co kaseta
(koronka stalowa)
- jesli pilnuje wyciągnięcia łańcucha i wymieniam go na czas problemu tym
bardziej nie ma.

Data: 2011-06-16 10:30:18
Autor: Fabian
On 16.06.2011 09:46, Rowerex wrote:
[...]

Czy trzy niezależne zębatki zużywają się wolniej niż trzy wymieniane i używane po kolei?

Fabian.

Dyna-Sys - moje wrażenia - długie