Dyna-Sys - moje wrażenia - długie

Data: 2011-06-16 10:01:44
Autor: Wojtek Sobociński
Dyna-Sys - moje wrażenia - długie
W dniu 2011-06-15 10:47, piotrpo pisze:
Obiecałem jakiś czas temu opowiedzieć jakie mam wrażenia z napędem Dyna-Sys.

Pamiętam, czekałem :)

Praktyka:
Zaczęło się tak sobie - po odebraniu roweru z "dużego i renomowanego" sklepu
rowerowego w Gdańsku (jedyny sklep w Trójmieście gdzie mieli interesujący mnie
rower w odpowiednim rozmiarze) Wsiadam na rower i pierwsze spostrzeżenie to
bardzo ciężka praca prawej manetki, połączona z dużym skokiem. Redukcja
tylnego przełożenia to właściwie pełny ruch kciuka. Możliwe jest zredukowanie
o 2 ale nie jest to wygodne. Sama manetka ma zakres ruchu pozwalający na
zredukowanie o 3 tryby, ale jeśli ktoś nie jest szympansem, lub urodzonym
ginekologiem, nie zrobi tego bez wykorzystania nadgarstka.

Od razu pomyślałem sobie o moich x-9 i x-7 :)

zorientowałem się, że dalej się nie da... w domu okazało się, że śrubka
ograniczająca wychylenie pozostaje w położeniu w jakim ją zostawił producent.
Po kolejnych jazdach okazało się, że konieczna była kompletna regulacja
przerzutek, zaczynając od prawidłowego ustawienia linek z przodu i tyłu.
Generalnie pozdrawiam serdecznie sklep Wysepka w Gdańsku.

Żenada.

Regulacja napędu:
Jako, że producent zostawił trochę za mało luzu na obu linkach, wziąłem
"interes we własne ręce" i zabrałem się za regulacje. Jest to dość ciężkie [...]
> trochę więcej zabawy było z przodem, jednak udało mi się ustawić
przerzutkę [...]  Jednak wymagana jest naprawdę duża dokładność w ustawieniu przodu, aby
osiągnąć taki efekt.

Tego to się spodziewałem.

Możliwość wykorzystania 10 trybów w połaczeniu ze środkowym blatem korby, to
całkiem fajna rzecz. Prawdą jest również reklamowana redukcja kliknięć -

Może to i fajne ale ja na pewno zostanę przy 9tce do czasu aż części nie znikną z rynku :D

--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara

Data: 2011-06-16 08:29:51
Autor: piotrpo
Wojtek Sobociński <sobos6@gazeta.pl> napisał(a):
Może to i fajne ale ja na pewno zostanę przy 9tce do czasu aż części nie znikną z rynku :D
Wg. mojej skromnej oceny - to jest jakiś krok do przodu, tyle, mały - zarówno dla człowieka jaki i dla ludzkości :)

Gdybym miał do wyboru identyczne rowery, to bym kupił 3x10 zamiast 3x9. Gdybym miał rower 3x9 to za cholerę nie przesiadał bym się na 3x10 - koszt takiej zabawy jest po prostu zbyt duży w stosunku do efektu jaki się uzyskuje.
Z drugiej strony wszystkie rowery ze średniej półki w tym roku mają zamontowane albo dyna-sys, albo 2(3)x10 SRAM'a. Z tego co widzę Shimano wprowadza 10'kę do grupy XTR, więc obawiam się, że za jakiś czas napędy 9'cio rzędowe spotka ten sam los, co 6,7,8.
Zastanawiam się jedynie, kiedy dorzucą do kasety kolejną zębatkę.

Data: 2011-06-16 08:35:16
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-06-16, piotrpo wrote:
[...]

Ale właściwie jaki? Gorsza ergonomia manetki już w zasadzie powinna
dyskwalifikować, tym bardziej, że kaseta ma mniejsze skoki. Odczuwasz
jakikolwiek plus lepszego zestopniowania 10-tki?

Data: 2011-06-16 08:49:34
Autor: piotrpo
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisał(a):
Ale właściwie jaki? Gorsza ergonomia manetki już w zasadzie powinna
dyskwalifikować, tym bardziej, że kaseta ma mniejsze skoki. Odczuwasz
jakikolwiek plus lepszego zestopniowania 10-tki?
Mam najtańsze manetki pracujące w tym systemie - może to mieć wpływ na moje odczucia. Jeśli chodzi o lepsze zestopniowanie - przesiadłem się z 8'ki, z napędami 9 rzędowymi mam małe doświadczenie, ale to co mi się podoba:
na środkowym blacie jest znacznie więcej biegów do wykorzystania - rozpędzając się przed podjazdem ustawiam przełożenie 2x10 i mogę cały podjazd zrobić nie dotykając lewej manetki.
Jeśli już jest konieczność zrzucenia biegu z przodu, to wystarczy pojedyncze zrzucenie z tyłu - zmniejszenie zakresu korby mi się podoba.
Środkowy zakres kasety (powiedzmy 3-8) jest zestopniowany bardzo fajnie z niewielkimi różnicami pomiędzy poszczególnymi trybami. Krańce już gorzej, co szczególnie odczuwalne jest na asfalcie gdzie różnica pomiędzy 3/(8,9,10) jest za duża i jadąc w tym zakresie jest albo za lekko albo za ciężko. Zastanowię się jeszcze, ale bardzo możliwe, że z czasem pójdę w stronę kasety o mniejszym zakresie.

Data: 2011-06-16 10:45:04
Autor: Wojtek Sobociński
W dniu 2011-06-16 10:29, piotrpo pisze:
[...]

Ja na szczęście nie muszę myśleć o nowym rowerze :) W najlepszym mam x-9/x-0 (man, przerz), w kolejnym całą grupę xt (dual-control), w codziennym x7/x4 (man, przerz) w konfiguracji z szosową korbą i kasetą mtb.
A tak na poważnie: dopóki się da (będą części) nic mnie nie zmusi do przejścia ze sramowskiej dziewiątki na shimanowską dziesiątkę. Precyzja srama i niewrażliwość na rozregulowanie stawiają go dla mnie na pierwszym miejscu :D

--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara

Data: 2011-06-16 09:05:16
Autor: piotrpo
[...]
Jak już pisałem - napędy XX SRAM'a wydają mi się dużo ciekawszym rozwiązaniem.

Data: 2011-06-16 09:55:38
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-06-16, piotrpo wrote:
[...]

E tam. 2x9 rulez. :P

Data: 2011-06-16 12:02:29
Autor: Wojtek Sobociński
W dniu 2011-06-16 11:05, piotrpo pisze:
[...]

Nie doczytałem.

--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara

Data: 2011-06-27 23:59:54
Autor: Titus Atomicus
Dyna-Sys - moje wrażenia - długie
In article <itcd9h$i97$1@inews.gazeta.pl>,
 Wojtek Sobociński <sobos6@gazeta.pl> wrote:

Może to i fajne ale ja na pewno zostanę przy 9tce do czasu aż części nie znikną z rynku :D

Ja wlasnie gdzies na stronie wrower.pl wyczytalem, zeby robic zapasy komponentow 8 rzedowych, bo zaraz, po wprowadzeniu grup 9 rzedowych, znikna z rynku.
Aktualizacja jakos z 2005-6 roku...

TA

Dyna-Sys - moje wrażenia - długie