Dysk 120 GB - gdzie kupić ?

Data: 2009-08-07 10:40:23
Autor: PeJot
Dysk 120 GB - gdzie kupić ?
Czołem.

Ze względów sprzętowych potrzebny mi dysk ATA maks.  128 GB, ale poszukiwania w necie przynoszą mizerny skutek - jeśli firma ma go w ofercie, to najczęściej niedostępny i nie wiadomo kiedy będzie ( czyli nigdy ). Na Alledrogo zdarzają się nowe dyski z fakturą i *gwarancją*, w akceptowalnej cenie. Warto, nie warto ? Może ktoś ostatnio kupił taki dysk i zna źródło które jeszcze nie wyschło ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-08-07 10:57:01
Autor: Mariusz Kruk
Dysk 120 GB - gdzie kupić ?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "PeJot"
[...]

Coś kiepsko szukasz.
http://www.komputronik.pl/index.php/product/34140/Podzespoly-PC/Dyski-twarde/Seagate_80_GB_Barracuda_7200.10_(2MB,_ATA-100).html

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb W  zakłamaym  świecie  naga  prawda zostanie
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d' uznana za pornografię.(Wojtek Moszko)

Data: 2009-08-07 11:07:55
Autor: Marcin
Dysk 120 GB - gdzie kupić ?
PeJot pisze:
Mariusz Kruk pisze:
[...]

napisałeś max 120 wiec 80 jak najbardziej pasuje

Data: 2009-08-07 11:33:45
Autor: PeJot
Dysk 120 GB - gdzie kupić ?
Marcin pisze:

napisałeś max 120 wiec 80 jak najbardziej pasuje

OK, poprawka, Mea Culpa. Szukam dysku ATA 120 GB.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-08-07 16:32:51
Autor: tg
Dysk 120 GB - gdzie kupić ?

"PeJot" <PeJot@02.pl> wrote in message news:h5gsdq$3se$1inews.gazeta.pl...
Marcin pisze:

napisałeś max 120 wiec 80 jak najbardziej pasuje

OK, poprawka, Mea Culpa. Szukam dysku ATA 120 GB.

a jakis konkrteny powod dlaczego nie wiekszy, czy 'tak ma byc'?

Data: 2009-08-07 18:38:38
Autor: Eryk
Dysk 120 GB - gdzie kupić ?
a jakis konkrteny powod dlaczego nie wiekszy, czy 'tak ma byc'?

Może płyta nie obsługuje większego? Ja kiedyś do starego maca kupiłem 160 GB a komputer zobaczył właśnie 120 GB i więcej nie dało rady. :)

Pzdr

Data: 2009-08-07 18:58:40
Autor: Kot Prezydenta
Dysk 120 GB - gdzie kupić ?

Użytkownik "Eryk" <toniejestprawdziwy@mail.pl> napisał w wiadomości news:4a7c5893$1news.home.net.pl...
a jakis konkrteny powod dlaczego nie wiekszy, czy 'tak ma byc'?

Może płyta nie obsługuje większego? Ja kiedyś do starego maca kupiłem 160 GB a komputer zobaczył właśnie 120 GB i więcej nie dało rady. :)

no to najłatwiej kupić 160 gb i po problemie

Data: 2009-08-07 19:21:09
Autor: PeJot
Dysk 120 GB - gdzie kupić ?
Eryk pisze:
a jakis konkrteny powod dlaczego nie wiekszy, czy 'tak ma byc'?

Może płyta nie obsługuje większego?

Nie płyta tylko mostek USB/ATA.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-08-07 20:37:21
Autor: qwerty
Dysk 120 GB - gdzie kupić ?
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h5hnq1$5u1$1@inews.gazeta.pl...
Eryk pisze:
a jakis konkrteny powod dlaczego nie wiekszy, czy 'tak ma byc'?

Może płyta nie obsługuje większego?

Nie płyta tylko mostek USB/ATA.

No i? Zawsze można zmniejszyć pojemność.

Data: 2009-08-07 21:17:24
Autor: PeJot
Dysk 120 GB - gdzie kupić ?
Eryk pisze:
a jakis konkrteny powod dlaczego nie wiekszy, czy 'tak ma byc'?

Może płyta nie obsługuje większego?

Nie płyta tylko mostek USB/ATA.

No i? Zawsze można zmniejszyć pojemność.

Nie ma pewności czy toto będzie działać.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-08-07 21:29:53
Autor: JoteR
Dysk 120 GB - gdzie kupić ?
"PeJot" napisał:

No i? Zawsze można zmniejszyć pojemność.

Nie ma pewności czy toto będzie działać.

Kiedyś, gdy granicą była pojemność 2 GiB a następnie 32 GiB, dyski bywały wyposażone w zworkę ograniczającą pojemność do tej magicznej granicy. Może teraz są jakieś modele ze zworką ograniczającą pojemność do 128 GiB?

JoteR

Data: 2009-08-14 12:23:59
Autor: Radosław Sokół
Dysk 120 GB - gdzie kupić ?
JoteR pisze:
granicy. Może teraz są jakieś modele ze zworką ograniczającą pojemność do 128 GiB?

Kiedyś były. Potem zaprzestano tego, bo zwiększało koszty
a przestało być potrzebne. Niektóre dyski mają jeszcze moż-
liwość włączania ograniczenia pojemności programowo.

Data: 2009-08-08 15:41:50
Autor: tg
Dysk 120 GB - gdzie kupić ?
"PeJot" <PeJot@o2.pl> wrote in message news:h5huk1$7l4$1inews.gazeta.pl...
Nie ma pewności czy toto będzie działać.

pewnosci to nigdy nie ma, ale 99% prawdopodobienstwo jest

nigdy nie widzialem sprawnego dysku ktory odmowilby
wspolpracy z plyta (przynajmniej ide, w sata byly problemy
z chipsetami via)

a nawet jezeli to zawsze mozna machnac upgrade biosu (jezeli
jest lub da sie zrobic), czy kupic kontroler sata na pci i
dysk sata

Data: 2009-08-09 14:29:01
Autor: tg
Dysk 120 GB - gdzie kupić ?
"tg" <aa@bb.cpl> wrote in message news:60672$4a7d8ed6$59641b7f$10326news.upc.ie...
nigdy nie widzialem sprawnego dysku ktory odmowilby
wspolpracy z plyta (przynajmniej ide, w sata byly problemy
z chipsetami via)

nie doczytalem, tym bardziej - lepiej wymienic cala kieszen na sata
niz zajmowac sie wykopaliskami

Data: 2009-08-09 15:55:04
Autor: Tomaszek
Dysk 120 GB - gdzie kupić ?
tg pisze:
nigdy nie widzialem sprawnego dysku ktory odmowilby
wspolpracy z plyta (przynajmniej ide, w sata byly problemy
z chipsetami via)

Zworka sprawę załatwia, ale ja wiem, że łatwiej jest psioczyć na VIA:) Swego czasu była tu na grupie o tym dyskusja i nie chce po raz drugi puszki pandory otwierać;)

a nawet jezeli to zawsze mozna machnac upgrade biosu (jezeli
jest lub da sie zrobic), czy kupic kontroler sata na pci i
dysk sata

Upgrade biosu nie zawsze sprawę załatwia. Ja bym przed tym zajrzał na stronę producenta, czy w historii aktualizacji jest coś o "48 bit LBA support" Producent mógł prostu sprawę olać i już nie aktualizuje biosa od danego modelu.
| TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
| *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-08-08 20:05:53
Autor: Arkadiusz Stopa
Dysk 120 GB - gdzie kupić ?

Eryk pisze:
a jakis konkrteny powod dlaczego nie wiekszy, czy 'tak ma byc'?

Może płyta nie obsługuje większego?

Nie płyta tylko mostek USB/ATA.
-- -- -- -- -- -- -- -- -
Zamiast szukać dysku z wykopalisk, wymień ten mostek
lub całą obudowę, w którym mostek siedzi i będzie
po problemie. A najprościej będzie zakupić nowy
dysk zewnętrzny, może wyjść nawet taniej niż dysk ATA
o tej samej pojemności.

--

Pozdrawiam serdecznie

Arkadiusz Stopa

<stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
Mała Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl

Dysk 120 GB - gdzie kupić ?