Dysk 2,5" zewnętrzny USB & eSATA a zworka PS2 USB P WR1 - problemy

Data: 2009-05-08 02:43:10
Autor: gwozdzt
Dysk 2,5" zewnętrzny USB & eSATA a zworka PS2 USB P WR1 - problemy
Witam,
Mam problem ze współpracą następujących urządzeń:

Płyta ASRock P4VM800 http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=P4VM800&smanual: http://download.asrock.com/manual/P4VM800.pdf

Dysk 2,5" Samsung HM320JI w obudowie Tracer 206E
http://www.tracer.pl/Products.aspx?GroupID=39&SubgroupID=0&ProductID=TRAOBD11612&MenuID=705&
manual obudowy: http://www.sendspace.com/file/ixz196
W komplecie kabel USB, kabel e-SATA oraz gniazdo e-SATA na śledziu.

Zworka PS2_USB_PWR1 (patrz manual płyty, str 14) była w poz.2-3 i dysk
nie chciał działać na USB. Gdy podłączyłem śledzia do płyty, a
następnie podłączyłem eSATA+USB to zrobiło się jakieś zwarcie i
poleciał bezpiecznik w zasilaczu oraz w szafce na korytarzu.

Wymieniłem bezpieczniki, na szczęście nic innego nie poleciało -
komputer i dysk żyją, więc walczę dalej. Przestawiłem zworkę w poz.1-2
podłączyłem dysk na USB i działa bez zastrzeżeń.

Teraz chciałbym podłączyć eSATA+USB, ale się boję, że znowu zrobi się
jakieś zwarcie.

Czy położenie 2-3 rzeczonej zworki mogło być przyczyną zwarcia przy
podłączeniu eSATA+USB?
Czy po jej przestawieniu na 1-2 mogę bez obaw podłączyc eSATA+USB?
(oczywiście rozumiem, że dane polecą po eSATA, a z USB jest zasilanie)

Pozdrowienia,
Tomek

Dysk 2,5" zewnętrzny USB & eSATA a zworka PS2 USB P WR1 - problemy