Dysk 2TB - jaki z dobra gwarancja?

Data: 2013-10-31 17:33:44
Autor: R.e.m.e.K
Dysk 2TB - jaki z dobra gwarancja?
Witam

Pada mi dysk Samsunga 2TB, musze go zastapic. Dysk moze byc w wersji 5400,
sluzy jako storage. Jaki warto dzis kupic, zeby mial dobra gwarancje (dluga) i nie byl z jakiejs
felernej, padajacej serii?

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-10-31 20:52:22
Autor: Lukasz Olesiejuk
Dnia 31.10.2013 R.e.m.e.K <go@dev.null> napisał/a:
[...]

Ja polecam Reda z WD. Mam dwa, dzialaja w NASie, bez problemow.
Niedlugo dolaczy do nich trzeci. :)

Data: 2013-10-31 22:35:52
Autor: Mr. Misio
Użytkownik Lukasz Olesiejuk napisał:
[...]

W nasie tez mam reda 2TB
Zastanawiam sie czy do PC, gdzie chodzi 24/24 tez by sie red nadawal zamiast grina?

Data: 2013-10-31 23:05:12
Autor: Chris
W dniu 2013-10-31 22:35, Mr. Misio pisze:
[...]

Nadaje, RED sÄ… dostosowane do pracy 24h na dobÄ™.
Co do padaki RED to tylko pierwsza partia zaraz na starcie była jakaś wadliwa potem już raczej spokojnie, oczywiście wszystkie statystki realnie można liczyć po min 2 latach od wypuszczenia żeby określić jakie jest zwrot. Ogólnie mam już parę RED-ów w firmowych NAS-ach a domowy czeka na zmianę z Samsunga 5400 też na RED-a.

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2013-10-31 23:21:21
Autor: Mr. Misio
Użytkownik Chris napisał:
[...]

jest zwrot. OgĂłlnie mam juĹĽ parÄ™ RED-Ăłw w firmowych NAS-ach a domowy
czeka na zmianÄ™ z Samsunga 5400 teĹĽ na RED-a.

JA mam w NASie od... ponad pol roku musi byc :) Albo od dluzej nawet. I poki co jest dobrze.

Data: 2013-11-07 16:53:27
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Thu, 31 Oct 2013 20:52:22 +0100, Lukasz Olesiejuk napisał(a):

Ja polecam Reda z WD. Mam dwa, dzialaja w NASie, bez problemow.
Niedlugo dolaczy do nich trzeci. :)

I nabylem RED 3TB, poki co jestem zadowolony. No i jak na 5400 to smiga
zadziwiajaco szybko. Jedyna wada to cena. Ale co poradzic, placz i plac  ;-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-11-08 08:14:12
Autor: Chris
Dysk 2TB - jaki z dobra gwarancja?
R.e.m.e.K nabazgrał(a):

[...]
;-)

A pokaĹĽ mi gdzie jest napisane ĹĽe ten dysk ma 5400obr :)

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2013-11-08 09:33:20
Autor: Dawid
Dysk 2TB - jaki z dobra gwarancja?
W dniu 2013-11-08 08:14, Chris pisze:
R.e.m.e.K nabazgrał(a):

[...]

http://www.ceneo.pl/17552911#tab=spec
np tutaj super flachowcu, biedna ta twoja firemka.

Data: 2013-11-08 11:24:54
Autor: R.e.m.e.K

http://www.tomshardware.com/reviews/red-wd20efrx-wd30efrx-nas,3248-3.html

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-11-08 12:00:50
Autor: Chris
[...]

PokaĹĽ tÄ… informacjÄ™ od producenta a nie jakĹ› tam strona w internecie :)

WD nie podaje takiej informacji w spercyfikacji swoich produktĂłw.
http://www.wdc.com/global/products/specs/?driveID=1087&language=1

Druga sprawa to WD ma swój system dynamicznej prędkości obrotowej zależny od tego ile potrzeba na daną chwilę

Western Digital says:
Overall, this product meets the performance requirements of most applications while delivering significantly less power consumption. If your application requires mostly sequential read/writes, then the drive will perform comparable to a 7,200 RPM drive. However, if your application performs mostly random mode operations, then the performance may drop by about 10% because of the latency time. If the Green Power product does not meet your performance needs then we have our Raid Edition line of 7,200 RPM Enterprise drives that will deliver the performance you need at the industry's best reliability.

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2013-11-08 18:32:18
Autor: Tomasz Jasiński
Dysk 2TB - jaki z dobra gwarancja?
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 8 Nov 2013 12:00:50 +0100  doszła do mnie wiadomo¶ć  <l5ig92$86m$1@node1.news.atman.pl>  od "Chris" <chris@spam.pl>  :
R.e.m.e.K nabazgrał(a):

[...]
A pokaż mi gdzie jest napisane że ten dysk ma 5400obr :)
http://www.tomshardware.com/reviews/red-wd20efrx-wd30efrx-nas,3248-3.htm

Pokaż t± informację od producenta a nie jak¶ tam strona w internecie :)

WD nie podaje takiej informacji w spercyfikacji swoich produktów.
http://www.wdc.com/global/products/specs/?driveID=1087&language=1

Druga sprawa to WD ma swój system dynamicznej prędko¶ci obrotowej zależny od tego ile potrzeba na dan± chwilę

[...]

Ja bym to nazwał dynamicznym bełkotem marketingowym
http://www.silentpcreview.com/article786-page2.html
może udałoby się ocalić naukę miło¶ci bliĽniego. SL.

Data: 2013-11-08 20:49:22
Autor: marfi
Dysk 2TB - jaki z dobra gwarancja?
Użytkownik "Tomasz Jasiński" <Belzebub@invalid.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:408q795ru5ttoi91tg40in1fnmg4fco9t74ax.com...

Ja bym to nazwał dynamicznym bełkotem marketingowym
http://www.silentpcreview.com/article786-page2.html

  Artykuł z 2007 roku???

--
marfi

Data: 2013-11-08 21:35:49
Autor: Tomasz Jasiński
Dysk 2TB - jaki z dobra gwarancja?
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 8 Nov 2013 20:49:22 +0100  doszła do mnie wiadomo¶ć <527d404d$0$2279$65785112@news.neostrada.pl>
 od "marfi" <marfi @bb.onet.pl>  :
[...]

Stary, ale bardzo dobry opis.
Nie musimy daleko szukać, wystarczy pdf:
http://www.wdc.com/wdproducts/library/SpecSheet/ENG/2879-771442.pdf

Prawie na samym dole, punkt 3(literami wielko¶ci chuja muszki
owocówki):
"3. ...For each drive model, WD may use a different, invariable RPM."

Czyli INVARIABLE.

WD sprzedaje stare, zmurszałe wolnoobrotowe trupy dodaj±ć im w
specyfikacji(zamiast wprost podać ilo¶ć RPM) nowatorsk± technologię
"Intellipower", to taki "chłyt materkindody":
https://www.youtube.com/watch?v=cRbnVNL5_xw
może udałoby się ocalić naukę miło¶ci bliĽniego. SL.

Data: 2013-11-08 22:20:28
Autor: R.e.m.e.K
Dysk 2TB - jaki z dobra gwarancja?
Dnia Fri, 08 Nov 2013 21:35:49 +0100, Tomasz Jasiński napisał(a):

WD sprzedaje stare, zmurszałe wolnoobrotowe trupy dodająć im w
specyfikacji(zamiast wprost podać ilość RPM) nowatorską technologię
"Intellipower", to taki "chłyt materkindody":

Jak na zmurszale technologie, wolne obroty i chlyty to zapindala calkiem
dobrze.

HD Tune Pro: WDC WD30EFRX-68EUZN0     Read transfer rate
Transfer Rate Minimum : 64.5 MB/s
Transfer Rate Maximum : 160.8 MB/s
Transfer Rate Average : 117.2 MB/s
Access Time           : 20.8 ms
CPU Usage             : 34.4%

Ponizej dla porownania Samsung Spinpoint 7200 z serii F3, czyli bardzo
udanej i szybkiej:

HD Tune Pro: SAMSUNG HD103SJ
Read transfer rate
Transfer Rate Minimum : 56.0 MB/s
Transfer Rate Maximum : 146.3 MB/s
Transfer Rate Average : 116.2 MB/s
Access Time           : 14.8 ms
CPU Usage             : 35.2%

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-11-08 22:27:04
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Fri, 8 Nov 2013 22:20:28 +0100, R.e.m.e.K napisał(a):

Jak na zmurszale technologie, wolne obroty i chlyty to zapindala calkiem
dobrze.

Jeszcze dodatkowe testy.

HD Tune Pro: WDC WD30EFRX-68EUZN0
File Benchmark
Transfer rate test
File Size: 500 MB
Sequential read 137450 KB/s
Sequential write 133798 KB/s
Random read 129 IOPS
Random write 406 IOPS
Random read (queue depth = 32) 293 IOPS
Random write (queue depth = 32) 376 IOPS

Block size test
File Size: 64 MB
Block size Read speed
0.5 KB 8283 KB/s
1 KB 21904 KB/s
2 KB 38252 KB/s
4 KB 69589 KB/s
8 KB 109979 KB/s
16 KB 145322 KB/s
32 KB 152399 KB/s
64 KB 159311 KB/s
128 KB 169068 KB/s
256 KB 169466 KB/s
512 KB 146930 KB/s
1024 KB 164807 KB/s
2048 KB 177044 KB/s
4096 KB 164168 KB/s
8192 KB 154757 KB/s

Block size Write speed
0.5 KB 7770 KB/s
1 KB 17594 KB/s
2 KB 34702 KB/s
4 KB 59608 KB/s
8 KB 89382 KB/s
16 KB 119940 KB/s
32 KB 143991 KB/s
64 KB 143741 KB/s
128 KB 148670 KB/s
256 KB 141180 KB/s
512 KB 145399 KB/s
1024 KB 144869 KB/s
2048 KB 148767 KB/s
4096 KB 150458 KB/s
8192 KB 148655 KB/s

I F3:

HD Tune Pro: SAMSUNG HD103SJ
File Benchmark
Transfer rate test
File Size: 500 MB
Sequential read 129495 KB/s
Sequential write 115725 KB/s
Random read 144 IOPS
Random write 425 IOPS
Random read (queue depth = 32) 208 IOPS
Random write (queue depth = 32) 347 IOPS

Block size test
File Size: 64 MB
Block size Read speed
0.5 KB 12701 KB/s
1 KB 29140 KB/s
2 KB 50700 KB/s
4 KB 56313 KB/s
8 KB 101609 KB/s
16 KB 129949 KB/s
32 KB 75207 KB/s
64 KB 89328 KB/s
128 KB 127283 KB/s
256 KB 131509 KB/s
512 KB 117683 KB/s
1024 KB 115437 KB/s
2048 KB 119081 KB/s
4096 KB 108344 KB/s
8192 KB 117123 KB/s

Block size Write speed
0.5 KB 14905 KB/s
1 KB 20882 KB/s
2 KB 42146 KB/s
4 KB 69899 KB/s
8 KB 119243 KB/s
16 KB 154827 KB/s
32 KB 153908 KB/s
64 KB 159218 KB/s
128 KB 162056 KB/s
256 KB 113459 KB/s
512 KB 162392 KB/s
1024 KB 158177 KB/s
2048 KB 153365 KB/s
4096 KB 155266 KB/s
8192 KB 129860 KB/s

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-11-12 17:25:15
Autor: G Nowak
On 08/11/2013 21:27, R.e.m.e.K wrote:
[...]

To jest efekt uboczny zwiekszenia gestosci zapisu przy zachowaniu predkosci katowej ;)

--
Pozdr

Data: 2013-11-11 21:13:09
Autor: GLaF
Dysk 2TB - jaki z dobra gwarancja?
Dnia Fri, 8 Nov 2013 12:00:50 +0100, Chris napisał(a):

R.e.m.e.K nabazgrał(a):

[...]

WD nie podaje tej info, to jak ma j± pokazać na stronie WD?

[...]

Nie ma tu mowy o żadnym systemie dynamicznej prędko¶ci obr. Prędko¶ć obr. w
dyskach WD jest stała, i je¶li nie jest podana wprost, to jest "niska". Jej
zmienno¶ć to plotka celowo wypuszczona przez marketing WD.

Prędko¶ć obrotow± można zmierzyć, tak jak to zrobiono tu dla WD RED 4 TB
(wyszło 5400 rpm):
http://www.silentpcreview.com/article1364-page5.html

--
GLaF

-- -
Ta wiadomo¶ć e-mail jest wolna od wirusów i zło¶liwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2013-11-12 01:45:54
Autor: Filip454
On 11.11.2013 21:13, GLaF wrote:
[...]

WD nie podaje tej info, to jak ma ją pokazać na stronie WD?

[...]

Nie ma tu mowy o żadnym systemie dynamicznej prędkości obr. Prędkość obr. w
dyskach WD jest stała, i jeśli nie jest podana wprost, to jest "niska". Jej
zmienność to plotka celowo wypuszczona przez marketing WD.

Prędkość obrotową można zmierzyć, tak jak to zrobiono tu dla WD RED 4 TB
(wyszło 5400 rpm):
http://www.silentpcreview.com/article1364-page5.html

-- GLaF

-- -

5400 dają radę, ja w grach nie widzę różnicy pomiędzy hd502hj a seagatem
 5400. MoĹĽe to wina gorszej konfiguracji pc z samsungiem.

Jedyny taki Filip na Usenecie

Data: 2013-11-12 10:40:19
Autor: Chris
Dysk 2TB - jaki z dobra gwarancja?
GLaF nabazgrał(a):

[...]

Młody jeste¶ więc ci wybaczę niewiedzę ...

Prędko¶ć obrotow± można zmierzyć, tak jak to zrobiono tu dla WD RED 4 TB
(wyszło 5400 rpm):
http://www.silentpcreview.com/article1364-page5.html

Pokaż mi te informacje od producenta a nie badanie na podstawie pisku dysku ... żenada ..

--
www.bezwypadkowy.net - SprawdĽ historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkow±.

Data: 2013-11-12 18:08:59
Autor: Olaf Frikiov Skiorvense
Dysk 2TB - jaki z dobra gwarancja?
Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 12 Nov 2013 10:40:19 +0100  doszła do mnie wiadomo¶ć  <l5st23$1e3$1@node1.news.atman.pl>  od "Chris" <chris@spam.pl>  :
GLaF nabazgrał(a):

[...]

W którym to wersecie cytowanego dzieła marketingu napisano, że te
dyski w czasie pracy zmieniaj± sobie ilo¶ć RPM?
Bo jak widać tu, fakty s± inne:
http://www.wdc.com/wdproducts/library/SpecSheet/ENG/2879-771442.pdf
Prawie na samym dole, punkt 3:
"3. ...For each drive model, WD may use a different, invariable RPM."

INVARIABLE RPM

[...]

Żenada to się dopiero zaczyna, tu przykład:
http://lars.werner.no/?p=841

Ja mam pomysł na now±, rewolucyjn± technologię dla tej firmy:
IntelliCapacity(jak kto¶ pamięta Stackera, to się domy¶li o co
chodzi).
może udałoby się ocalić naukę miło¶ci bliĽniego. SL.

Data: 2013-11-12 20:30:32
Autor: GLaF
Dnia Tue, 12 Nov 2013 10:40:19 +0100, Chris napisał(a):

Młody jeste¶ więc ci wybaczę niewiedzę ...

Bez łaski.

[...]

To pokaż mi informację od producenta, że dyski maj± zmienne rpm. Jak sam
wcze¶niej napisałe¶, WD nie udziela takich informacji.
Albo napisz jakie masz KONKRETNE zastrzeżenia do metody badania na spcr.

.. żenada ..

--
GLaF

Data: 2013-10-31 22:05:14
Autor: G Nowak
[...]

Polecam Seagate SV35. Tanszy od WD RED, cichy, 3 lata gwarancji, szybki. Ponoc targetowany do obslugi monitoringu, ale w PC sprawuje sie perfekcyjnie.

--
Pozdr

Data: 2013-11-05 11:55:34
Autor: Poldek
G Nowak wrote:
[...]

A do NASa się nadaje?

Data: 2013-11-07 09:32:03
Autor: 666
Dysk 2TB - jaki z dobra gwarancja?
Dyski do obsługi monitoringu (zapisu bardzo długich plików strumieniowych) maja elektronikę, która zapisuje dane w różnych miejscach dysku (wymuszone ruchy głowicy po różnych scieżkach), żeby nie rzeĽbić cały czas prawie w tym samym miejscu.
No i charakter strumienia jest inny, jesli stracisz kilka bajtów video to nic wielkiego się nei stanie.
Reasumuj±c nie umiem odpowiedzieć na Twoje pytanie: dysk działać będzie w PC lub może i w NAS (rejestrator to w sumie także rodzaj komputera zwykle na jakim¶ linuksie/uniksie), ale jak? Niekoniecznie optymalnie. No i niektóre NAS nie przyjmuja niektórych dysków w ogóle (trzeba sprawdzić listę zgodnego sprzętu).

-- -- -
Ponoc targetowany do obslugi monitoringu, ale w PC sprawuje sie perfekcyjnie.

Data: 2013-11-07 09:02:32
Autor: G Nowak
On 07/11/2013 08:32,  666 wrote:
[...]

W obecnych czasach uszkodzenie kilku bajtow moze oznaczac uszkodzona ramke kluczowa, i co za tym idzie, utrate czesci materialu wideo. Rejestratory wideo i tak ustawione sa na zapetlanie po wyczerpaniu miejsca, nie zapisuja ciagle w jednym obszarze dysku. Dyski dedykowane raid ponoc nie ponawiaja nieudanej proby zapisu, co nie dyskwalifikuje ich do zastosowan domowych czy NAS.

Data: 2013-11-01 12:21:55
Autor: Radosław Sokół
W dniu 31.10.2013 17:33, R.e.m.e.K pisze:
Jaki warto dzis kupic, zeby mial dobra gwarancje (dluga) i nie byl z jakiejs
felernej, padajacej serii?

Tego siÄ™ nigdy nie dowiesz.

W momencie, gdy dyski zaczynają "padać" już dawno nie ma tej
serii na rynku, a nowe sÄ… jeszcze niezbadane.

Ja ostatnio "pochowałem" na przykład w serii dwa Seagate i
dwa Samsungi. Obecnie stosuję głównie WD, ale to nie ozna-
cza, ĹĽe sÄ… bezawaryjne.

Podstawowa zasada: zawsze robić kopie zapasowe, a przy waż-
nych danych i większych pojemnościach obowiązkowo stosować
co najmniej RAID 1.

PS. A jako magazyn danych brałbym dwa WD Green spięte w RAID 1.

| RadosĹ‚aw Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |

Dysk 2TB - jaki z dobra gwarancja?