Dysk 2TB na dane, priorytet to niska awaryjnosc

Data: 2014-11-06 12:15:06
Autor: R.e.m.e.K
Dysk 2TB na dane, priorytet to niska awaryjnosc
Witam

Samsung 2TB mi wlasnie padl, model HD204UI, bardzo fajny byl.
Jaki dysk warto dzis kupic, by miec w miare spokojna glowe o dane? Obecnie WD RED mi zdycha, Seagate sa na forach miadzone krytyka. Jest jaskios dysk 2TB, ktory warto kupic?

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2014-11-06 12:22:47
Autor: Chris
W dniu 2014-11-06 12:15, R.e.m.e.K pisze:
[...]

JakiÅ› 2TB  ... tyle ci powiem :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-11-06 12:35:55
Autor: R.e.m.e.K
Dysk 2TB na dane, priorytet to niska awaryjnosc
Dnia Thu, 06 Nov 2014 12:22:47 +0100, Chris napisał(a):

Jest jaskios dysk 2TB,

JakiÅ› 2TB  ... tyle ci powiem :)

No tak, "jakis", nie "jaskios".

A merytorycznie?

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2014-11-06 13:13:25
Autor: Chris
W dniu 2014-11-06 12:35, R.e.m.e.K pisze:
Dnia Thu, 06 Nov 2014 12:22:47 +0100, Chris napisał(a):

Jest jaskios dysk 2TB,

JakiÅ› 2TB  ... tyle ci powiem :)

No tak, "jakis", nie "jaskios".

A merytorycznie?

Do czego ma być wykorzystany ? ile masz kasy na to ? czy 3TB nie będzie lepiej bo cena dużo nie odstaje.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-11-06 13:35:51
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Thu, 06 Nov 2014 13:13:25 +0100, Chris napisał(a):

Do czego ma być wykorzystany ?

Napisalem w topicu, magazyn na dane.

ile masz kasy na to ? czy 3TB nie będzie lepiej bo cena dużo nie odstaje.

Nie chce 3TB, 3TB to za duze upakowanie danych, to sie sypie, mam juz 3TB i zaluje ze sie
wpieprzylem w ten szit.
Kasy ile... hmmm... ile trzeba, wole wydac wiecej i miec spokoj niz ciagle walczyc z
tandeta.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2014-11-06 14:04:17
Autor: Chris
W dniu 2014-11-06 13:35, R.e.m.e.K pisze:
Dnia Thu, 06 Nov 2014 13:13:25 +0100, Chris napisał(a):

Do czego ma być wykorzystany ?

Napisalem w topicu, magazyn na dane.

Ja bym brał coś z tego: WD RED, WD PURPLE, WD BLUE (w tej kolejności)
ewentualnie HDD SEAGATE 2TB ST2000VN000.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-11-06 14:41:35
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Thu, 06 Nov 2014 14:04:17 +0100, Chris napisał(a):

Ja bym brał coś z tego: WD RED, WD PURPLE, WD BLUE (w tej kolejności)

Ty czytasz co ja pisze? Kupilem WD RED i sie bardzo szybko zaczely sypac sektory, nie ma
jeszcze bad blockow bo realokuje z rezerwy, ale nie chce takiego syfu w kompie, ze tylko
czekam, kiedy padnie i boje sie tam dac waznych danych.

ewentualnie HDD SEAGATE 2TB ST2000VN000.

O tym dysku w sklepach pisza, ze ma interfejs SAS, u producenta co prawda niby SATA, ale
sie zastanawiam czy to z powodu bledu czy moze sa dwie wersje?

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2014-11-06 15:03:58
Autor: platformowe głupki
Dysk 2TB na dane, priorytet to niska awaryjnosc
może jednak warto zainwestować w USB
wydaje mi się to pewniejsze, raz na jakiś czas podłączać po USB w sumie bezpeicznym

Data: 2014-11-06 15:36:33
Autor: Chris
W dniu 2014-11-06 15:03, platformowe głupki pisze:
może jednak warto zainwestować w USB
wydaje mi się to pewniejsze, raz na jakiś czas podłączać po USB w sumie
bezpeicznym

To już lepiej NAS + RAID do tego :) albo chmura.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-11-06 15:35:36
Autor: Chris
W dniu 2014-11-06 14:41, R.e.m.e.K pisze:
[...]

To twoja opinia ... ja patrzę globalnie i podtrzymuję to co napisałem.

ewentualnie HDD SEAGATE 2TB ST2000VN000.

O tym dysku w sklepach pisza, ze ma interfejs SAS, u producenta co prawda niby SATA, ale
sie zastanawiam czy to z powodu bledu czy moze sa dwie wersje?

SATA III

http://www.seagate.com/www-content/product-content/nas-fam/nas-hdd/en-us/docs/100724684c.pdf

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-11-06 20:12:24
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Thu, 06 Nov 2014 15:35:36 +0100, Chris napisał(a):

[...]

Tak, moja, ale to wlasnie ja mam wydac kase i na to scierwo nie wydam :-)

[...]

Dzieki.
I byc moze w Seagate zainwestuje, juz chyba ponad 10 lat unikalem tej firmy, ciekawi mnie
czy sie poprawili.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2014-11-06 20:41:58
Autor: Irokez
W dniu 2014-11-06 o 20:12, R.e.m.e.K pisze:
Dzieki. I byc moze w Seagate zainwestuje, juz chyba ponad 10 lat unikalem tej firmy, ciekawi mnie czy sie poprawili.

Ja tam tylko Seagate kupujÄ™, ewentualnie dyski USB Toshiba/Samsung.
Już tyle tego ścierwa WD do piachu posłałem że nie chcę od tej firmy nic. Nie ważne czy to były "serwerowe" WD Re, czy właśnie leżący kolejny już przede mną WD Scorpio Blue 2,5 cala WD5000BEVT z ponad 400 bad sektorami. Po gwarancji niestety od roku.
Przy czym Seagate przez ręce mi przeszło dużo razy więcej sztuk niż WD. Na pewno nie tyle co Chris'owi ale wyrobiło mi dość skutecznie opinię.

--
Irokez

Data: 2014-11-06 20:11:48
Autor: 2late
On 06/11/2014 19:41, Irokez wrote:
[...]

przede mnÄ… WD Scorpio Blue 2,5 cala WD5000BEVT z ponad 400 bad sektorami.
Po gwarancji niestety od roku.
Przy czym Seagate przez ręce mi przeszło dużo razy więcej sztuk niż WD. Na
pewno nie tyle co Chris'owi ale wyrobiło mi dość skutecznie opinię.

Moge spytac do czego uzywasz komputera? Jak czesto restartujesz?
Zastanawiam sie, co trzba zrobic, zeby miec 400 bad sectorow, ba, chociaz jeden.

Data: 2014-11-06 21:45:25
Autor: Irokez
W dniu 2014-11-06 o 21:11, 2late pisze:

Moge spytac do czego uzywasz komputera? Jak czesto restartujesz?
Zastanawiam sie, co trzba zrobic, zeby miec 400 bad sectorow, ba, chociaz jeden.

Pozdrawiam

Po prostu laptop. Dysk ten akurat nie mój.
Nic nie musisz robić aby mieć bady. Po prostu dysk tak sam od siebie wali, i albo zauważysz to wcześniej albo później.
Komputery z dyskami WD Re zaczęły się po prostu w pewnym momencie same z siebie wysypywać. Restartów miały może z kilkanaście. No ale jak w macierzy RAID-1 oba dyski jednocześnie sypnęły badami... W kilku komputerach to samo...

--
Irokez

Data: 2014-11-06 22:14:50
Autor: 2late
On 06/11/2014 20:45, Irokez wrote:

[...]

W 6cio letnim laptopie mam jakis hitachi dysk, anie jednego bad sectora, prawie caly czas robil jako stacjonarny, rzdko restartowany. W PC-cie, w NASie lacznie 6 dyskow (w tym 2 WD) i nic. W poprzednim pececie 4 dyski (Seagate, WD) i nic.
Komputery, jak juz cos robie i jest potrzeba, to restartuje i z 30 razy dziennie ale jak juz dziala do uptime'y i ok. miesieczne bywaja.
Jeden dysk w zyciu mi padl ale byl na gwarancji, z czasow 10 GB Seagate'ow
Co robie zle? ;)

Data: 2014-11-07 18:03:46
Autor: Irokez
W dniu 2014-11-06 o 23:14, 2late pisze:
[...]

Nie wiem za bardzo o co Ci chodzi.

Widzę że dyski masz opanowane to wyjaśnij mi co robię źle, że mam RAID1 na 2 identycznych dyskach i nagle maszyna robi zwis i po restarcie nie wstaje system? Serwer Dell PowerEdge T310 ze sprzętowym kontrolerem RAID PERC, zgłasza że jest zdegradowany, uszkodzony dysk w biosie oznacza offline a system Win 2008 Serwer nie wstaje na tym dobrym?
Po wyjęciu dysku system wstał. Padnięty podłączam przejściówką USB i odczytuję SMART: ma ponad 2000 badsektorów, kolejne 6 czeka na realokacje, przepracowane ponad 4 lata i tylko 243 rozruchy.
Serwer zasilany z UPS APC Smart 1500, całość w szafie klimatyzowanej.
Co robię źle?

--
Irokez

Data: 2014-11-07 21:02:07
Autor: nadir
W dniu 2014-11-07 o 18:03, Irokez pisze:
Nie wiem za bardzo o co Ci chodzi.

Widzê ¿e dyski masz opanowane to wyja¶nij mi co robiê ¼le, ¿e mam RAID1
na 2 identycznych dyskach i nagle maszyna robi zwis i po restarcie nie
wstaje system? Serwer Dell PowerEdge T310 ze sprzêtowym kontrolerem RAID
PERC, zg³asza ¿e jest zdegradowany, uszkodzony dysk w biosie oznacza
offline a system Win 2008 Serwer nie wstaje na tym dobrym?
Po wyjêciu dysku system wsta³. Padniêty pod³±czam przej¶ciówk± USB i
odczytujê SMART: ma ponad 2000 badsektorów, kolejne 6 czeka na
realokacje, przepracowane ponad 4 lata i tylko 243 rozruchy.
Serwer zasilany z UPS APC Smart 1500, ca³o¶æ w szafie klimatyzowanej.
Co robiê ¼le?

Nic nie robisz ¼le, po prostu obecnie produkowane dyski, to taki sam szajs jak wszystko inne co nas otacza, a dodaj±c do tego jeszcze gêsto¶æ upakowania danych, mamy to co mamy.

Data: 2014-11-10 16:51:45
Autor: KiloSierra
Dysk 2TB na dane, priorytet to niska awaryjnosc
W dniu 2014-11-07 18:03, Irokez pisze:

Co robię źle?

pewnie bijesz zone... taka karma

Data: 2014-11-06 15:59:16
Autor: Chris
[...]

Na szybko, sprzedaliśmy 12.700 w/w dysków, ilość reklamacji 110 sztuk.
Wnioski wyciÄ…gnij sam :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-11-06 15:59:59
Autor: Chris
W dniu 2014-11-06 15:59, Chris pisze:
[...]

Oczywiście tylko WD RED 2TB

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-11-06 17:20:00
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Thu, 06 Nov 2014 15:59:59 +0100, Chris napisał(a):

Na szybko, sprzedaliśmy 12.700 w/w dysków, ilość reklamacji 110 sztuk.
Wnioski wyciÄ…gnij sam :)

Oczywiście tylko WD RED 2TB

A jak wygladaja przy nim WD Green 2TB czy ten ST2000VN000?

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2014-11-06 18:13:20
Autor: Chris
W dniu 2014-11-06 17:20, R.e.m.e.K pisze:
[...]

Jutro sprawdzę bo dziś już nie mam jak.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-11-07 11:06:59
Autor: Chris
[...]

WD Green 2TB
Sprzedane 19.600 sztuk w tym 380 reklamacji

Ciężko ocenić ST2000VN000 bo mały zbyt na to jest:
Sprzedało się 550 sztuk w tym 6 reklamacji.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-11-09 00:00:16
Autor: ST
[...]

A jakie są statystki WD RED 3TB bo dwa takie niedawno kupiłem i ciekaw jestem?

Data: 2014-11-07 11:54:12
Autor: Jacek W.
W dniu 2014-11-06 o 15:59, Chris pisze:

[...]

A ja kupiłem tylko 2 (w lipcu) i jeden już poleciał.
Wnioski wyciÄ…gnij sam :)

Jacek

Data: 2014-11-07 12:18:41
Autor: Chris
W dniu 2014-11-07 11:54, Jacek W. pisze:
[...]

No i ?? ja kupiłem 4 Seagate do NAS i 4 padły ... coś więcej ??

Takie twoje statystyki są do dupy bo żeby coś ocenić trzeba mieć dużą paczkę danych a twoja jest zerowa.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-11-07 13:29:51
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Fri, 07 Nov 2014 12:18:41 +0100, Chris napisał(a):

[...]

Problem polega na tym, ze te pieprzone dyski nie powinny padac bez powodu! Ja zrozumiem,
gdy je uwali fatalny zasilacz, kopanie po komputerze w czasie czytania/zapisu czy tego
typu zdarzenia zawinione, ale cholera, zeby az taki ich % padal od samego uzywania? No bez
jaj! Zwlaszcza, ze epoke, gdy dyski kosztowaly tyle co papier toaletowy mamy juz za soba
(i to se ne vrati) wiec nie moga braku kontroli technicznej tlumaczyc koniecznoscia
redukcji kosztow.
Po prostu produkuja tandete i jest to wkurzajace, bo powierza sie im wartosciowe dane.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2014-11-07 13:37:52
Autor: platformowe głupki
Dysk 2TB na dane, priorytet to niska awaryjnosc
Po prostu produkuja tandete i jest to wkurzajace, bo powierza sie im wartosciowe dane.

dokładnie, muszę się z Tobą zgodzić, te jebane powskie śmiecie nie szanują czyichś danych... najpewniej jednak zapisywać na dvd, a mi kurwa wszystkie nagrywary zjebali... ostro w tej europie.

Data: 2014-11-07 18:15:06
Autor: Irokez
[...]

Mnie tam uczyli w podstawówce, że Chiny są w Azji a nie w Polsce, no ale zdarzało się że ktoś podstawówki nie kończył.

--
Irokez

Data: 2014-11-07 14:00:19
Autor: Chris
W dniu 2014-11-07 13:29, R.e.m.e.K pisze:
[...]

paczkÄ™ danych a twoja jest zerowa.

[...]

Jak by nie padały to bezrobocie by wzrosło, PKB by spadło bo produkcja by zmalała. Brak zysku = brak firmy.

Po prostu produkuja tandete i jest to wkurzajace, bo powierza sie im wartosciowe dane.

Pytanie jeszcze jak to jest transportowane bo łatwo uszkodzić dysk w transporcie jak go zapakują w kopertę i dadzą na pocztę :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-11-07 14:06:18
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Fri, 07 Nov 2014 14:00:19 +0100, Chris napisał(a):

[...]

Bzdura. Potrzeba coraz wiecej, coraz wiekszych dyskow. Mam sprawne dyski kilkudziesiecio
megabajtowe (sic!), co mi to daje wg Twojej teorii? No wlasnie.

Po prostu produkuja tandete i jest to wkurzajace, bo powierza sie im wartosciowe dane.

Pytanie jeszcze jak to jest transportowane bo łatwo uszkodzić dysk w transporcie jak go zapakują w kopertę i dadzą na pocztę :)

Transportuja tak samo jak 10 lat temu, ale to teraz padaja jak muchy, kiedys nie. Imho
kwestia gownianej produkcji i braku kontroli. Gdyby tylko te dyski zapuscic przed
sprzedaza na 24 godzinny butterfly test to by zwrtoty spadly do 0,01%

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2014-11-07 21:22:07
Autor: RD
W dniu 2014-11-07 14:00, Chris pisze:

Pytanie jeszcze jak to jest transportowane bo łatwo uszkodzić dysk w
transporcie jak go zapakujÄ… w kopertÄ™ i dadzÄ… na pocztÄ™ :)

Pamiętam mój jeden dysk, firmy Maxtor wówczas, który jako jedyny otrzymałem w kartonie rozmiarach a'la na buty. Gruby karton, a w środku pianka/gąbka, w samym środku dysk. :)

Data: 2014-11-06 13:48:49
Autor: Poldek
R.e.m.e.K wrote:

[...]

Weź dwa dyski po 1 TB i będziesz spokojniejszy.
Mam stare WD Green 1 TB i bez usterek.

Data: 2014-11-06 22:27:01
Autor: BQB
W dniu 2014-11-06 o 12:15, R.e.m.e.K pisze:
[...]

nie jest obecnie ważne jaki dysk, gdyż właściwie na rynku dysków magnetycznych pozostały dwie firmy - WD i Seagate. Kupić jakiś NAS z 1 Gbit i wejściem na co najmniej 2 HDD i połączyć je w RAID1 lub 3 dyski i w RAID3.

Data: 2014-11-07 00:08:23
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Thu, 06 Nov 2014 22:27:01 +0100, BQB napisał(a):

nie jest obecnie ważne jaki dysk, gdyż właściwie na rynku dysków magnetycznych pozostały dwie firmy - WD i Seagate.

A Hitachi?

Kupić jakiś NAS z 1 Gbit i wejściem na co najmniej 2 HDD i połączyć je w RAID1 lub 3 dyski i w RAID3.

Mam NASa, ale 100MBit, z dwoma dyskami 500GB, lecz to troche malo. A NAS wybredny i nie ze
wszystkimi dyskami chce pracowac. A z kolei kupowac nowego NASA + 2 duze dyski to 2k
trzeba wyrzucic, chwilowo za droga impra.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2014-11-07 00:20:09
Autor: BQB
W dniu 2014-11-07 o 00:08, R.e.m.e.K pisze:
Dnia Thu, 06 Nov 2014 22:27:01 +0100, BQB napisał(a):

nie jest obecnie ważne jaki dysk, gdyż właściwie na rynku dysków
magnetycznych pozostały dwie firmy - WD i Seagate.

A Hitachi?

Zostało wykupione przez WD (dział z dyskami)

[...]

NAS można zrobić z osobnego nawet nieco leciwego kompa.

Data: 2014-11-07 18:57:52
Autor: Poldek
R.e.m.e.K wrote:
[...]

Za 1100 zł masz wypasionego NASa ReadyNAS 102 z dyskiem WD RED 2 TB i temat rozwiązany kompleksowo na parę lat w przód. Drugi dysk do RAIDa dokupisz, jak będziesz chciał i potrzebował podwyższenia samopoczucia w kwestii redundancji danych i do tego czasu dysk WD RED 2 TB będzie parę gr tańszy.

Data: 2014-11-08 11:04:42
Autor: Radosław Sokół
W dniu 06.11.2014 o 12:15, R.e.m.e.K pisze:
Jaki dysk warto dzis kupic, by miec w miare spokojna glowe o dane?

Żaden.

Albo dwa-trzy dyski i postawić macierz plus ewentualnie za-
pasowy magazyn danych na kopie.

Dyski są awaryjne -- po prostu trzeba się do tego przyzwyczaić
i w sytuacjach, gdy dane są istotne, próbować to obejść macie-
rzowaniem i/lub robieniem kopii zapasowych.

Jest jaskios dysk 2TB, ktory warto kupic?

Już w ogóle niewielu zostało producentów HDD niestety.

| RadosÅ‚aw Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |                                        |

Data: 2014-11-08 10:33:12
Autor: januszek
Dysk 2TB na dane, priorytet to niska awaryjnosc
Radosław Sokół napisa?(a):

Dyski są awaryjne -- po prostu trzeba się do tego przyzwyczaić
i w sytuacjach, gdy dane są istotne, próbować to obejść macie-
rzowaniem i/lub robieniem kopii zapasowych.

Pamietając, że macierzowanie zabezpiecza *dostęp* do danych a kopie zapasowa zabezpiecza dane ;)

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2014-11-08 12:11:34
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Sat, 8 Nov 2014 10:33:12 +0000 (UTC), januszek napisał(a):

i/lub robieniem kopii zapasowych.

Pamietając, że macierzowanie zabezpiecza *dostęp* do danych a kopie zapasowa zabezpiecza dane ;)

Ok, a na czym robic kopie w takim razie? :-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2014-11-08 13:19:20
Autor: marek
On 08.11.2014 12:11, R.e.m.e.K wrote:
Ok, a na czym robic kopie w takim razie? :-)

W pliku Truecrypt pociêtym splitterem i umieszczonym w kilku chmurach, tak aby w ¿adnej nie by³a ca³o¶æ.

Marek

Data: 2014-11-08 13:26:45
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Sat, 08 Nov 2014 13:19:20 +0100, marek napisał(a):

Ok, a na czym robic kopie w takim razie? :-)

W pliku Truecrypt pociętym splitterem i umieszczonym w kilku chmurach, tak aby w żadnej nie była całość.

Marek

A do kogo sie modlic, zeby zadna z chmur nie:
- zniknela
- padla
- uszkodzila pliku
- zablokowala konta
- etc. x10
?

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2014-11-08 13:34:19
Autor: marek
On 08.11.2014 13:26, R.e.m.e.K wrote:

[...]

Do nikogo. Napisa³em o kilku chmurach. Dystrybuujesz tak, aby w ¿adnej nie by³a ca³o¶æ i tak aby dane by³y do pobrania z kilku ¼róde³. I sobie z czasem wynajdujesz nowe chmury i ³adujesz te¿ tam.

Data: 2014-11-08 13:48:21
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Sat, 08 Nov 2014 13:34:19 +0100, marek napisał(a):

[...]

Do nikogo. Napisałem o kilku chmurach. Dystrybuujesz tak, aby w żadnej nie była całość i tak aby dane były do pobrania z kilku źródeł. I sobie z czasem wynajdujesz nowe chmury i ładujesz też tam.

Serio to piszesz?
Szkoda mi zycia na takie "rozwiazania". Chetniej i przede wszystkim taniej kupie pewny
nosnik (razy dwa lub trzy) i bede robil kopie automatycznie, bez palowania sie z szukaniem
i ogarnianiem interfejsow dziesiatek pojawiajacych sie i znikajacych chmurek.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2014-11-08 14:46:23
Autor: marek
On 08.11.2014 13:48, R.e.m.e.K wrote:
[...]

No twoja sprawa ogólnie jak masz inne preferencje. Ja nie mam takich obiekcji. Poda³em rozwi±zanie tanie, bezpieczne, dzia³aj±ce i zapewniaj±ce rozproszony backup. Jak dla mnie wystarcza.

Data: 2014-11-08 15:36:40
Autor: R.e.m.e.K
Dysk 2TB na dane, priorytet to niska awaryjnosc
Dnia Sat, 08 Nov 2014 14:46:23 +0100, marek napisał(a):

No twoja sprawa ogólnie jak masz inne preferencje. Ja nie mam takich obiekcji. Podałem rozwiązanie tanie, bezpieczne, działające i zapewniające rozproszony backup. Jak dla mnie wystarcza.

A ile Ty masz tych danych do kopii? Tak z ciekawosci pytam.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2014-11-12 14:21:49
Autor: januszek
Dysk 2TB na dane, priorytet to niska awaryjnosc
R.e.m.e.K napisa?(a):

Ok, a na czym robic kopie w takim razie? :-)

Na czymś innym niż podstawowy magazyn :) 3 x innym w sensie - przypiętym do innego zasilacza, który zasilany jest z innej fazy, zapisującym dane w inny sposób, najlepiej w innej fizycznej lokalizacji ;)

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2014-11-17 17:01:35
Autor: 666
Dysk 2TB na dane, priorytet to niska awaryjnosc
O cholera, to zupełnie jak z rakietami kosmicznymi, tylko Ruscy zostali, jak życ??

-- -- -
Już w ogóle niewielu zostało producentów HDD niestety.

Data: 2014-11-08 16:29:36
Autor: Santana
Dysk 2TB na dane, priorytet to niska awaryjnosc

Użytkownik "R.e.m.e.K"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:545b583e$0$18079$65785112@news.neostrada.pl...

Toshiba

Data: 2014-11-08 19:37:57
Autor: mr misio de grizzly
W dniu 08.11.2014 o 16:29, Santana pisze:

[...]

Hitachi

--
Mr Misio De Grizzly Casual Player PC/PS3 Howgh!

http://fb.com/termopilecom

Data: 2014-11-08 22:53:38
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Sat, 08 Nov 2014 19:37:57 +0100, mr misio de grizzly napisał(a):

W dniu 08.11.2014 o 16:29, Santana pisze:
Toshiba

Toshiba robi dyski? Nie spotkalem sie jeszcze z nimi.

Hitachi

Hitachi to WD, jakbys czytal watek to bys to wiedzial.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2014-11-09 03:55:15
Autor: Krystek
W dniu 2014-11-08 22:53, R.e.m.e.K pisze:
Dnia Sat, 08 Nov 2014 19:37:57 +0100, mr misio de grizzly napisał(a):

W dniu 08.11.2014 o 16:29, Santana pisze:
Toshiba

Toshiba robi dyski? Nie spotkalem sie jeszcze z nimi.

Obecnie to robią dyski SSD i pamięci flash (od zawsze), a dyski talerzowe produkowali wspólnie z Fujitsu oraz z Hitachi. Talerzowce pod ich marką da się jeszcze zakupić w wersjach 2,5 cala do laptopów i netbooków.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2014-11-09 04:24:54
Autor: Mark
Dysk 2TB na dane, priorytet to niska awaryjnosc
Krystek <spamtrap@krystek.art.pl> w wiadomości
news:m3ml2j$9a0$1node1.news.atman.pl napisał(a):
[...]
pod  ich markÄ… da siÄ™ jeszcze zakupić w wersjach 2,5 cala do
laptopów i  netbooków.
Produkuje również wersje talerzowe 3.5 cala o pojemności do 5 TB.
--
Mark
keitaro@pnet.pl

Data: 2014-11-09 13:45:05
Autor: Santana
Dysk 2TB na dane, priorytet to niska awaryjnosc

Użytkownik "Krystek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:m3ml2j$9a0$1@node1.news.atman.pl...

Np.: http://www.morele.net/dysk-toshiba-hdd-2tb-sata-iii-7200rpm-3-5-dt01aca200-547305/

Data: 2014-11-09 14:45:57
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Sun, 9 Nov 2014 13:45:05 +0100, Santana napisał(a):

Toshiba robi dyski? Nie spotkalem sie jeszcze z nimi.

Np.: http://www.morele.net/dysk-toshiba-hdd-2tb-sata-iii-7200rpm-3-5-dt01aca200-547305/

I jak jest z jakoscia i kultura pracy tych HDD? Miales moze?

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2014-11-10 22:45:20
Autor: Poldek
Krystek wrote:
[...]

SÄ… do kupienia dyski SSHD Toshiba.

Data: 2014-11-20 15:50:04
Autor: BUNIEK
[...]

Mi ostatnio padÅ‚ 2 TB Seagate ST2000DM001 poleciaÅ‚y dane z RAID 0 :) ale nie byÅ‚y krytyczne przeżyÅ‚a cześć w   Raid 1 z tego dysku bo byÅ‚a jeszcze na innym.
I cos siÄ™ krzyczy z Samsung 500GB tez w RAID 0 z 3 takich - ale bez strat w danych no i maja sporo przepracowane.

Co kupić ciężko stwierdzić, są dyski do serwerów gdzie ich awaryjność jest mniejsza ale kosztują krocie i są z interfejsem SAS (choć kontroler można kupić w dość rozsądnych cenach).
W systemach firmowych gdzie utrata danych w przypadku padu dysku jest niedopuszczalna, standardem da macierze RAID najczęściej 1 lub 5 i 10 jak wymagana jest wydajność ewentualnie duże macierze ISCSI lub FC. W domu rozsÄ…dnym rozwiÄ…zaniem jest NAS, jeszcze jak umie robić raid`y w obrÄ™bie partycji to już super gdyż można z 2 x 2 TB zrobić 1 TB w RAID 1 (czyli bezpiecznie) i np. 3 TB w RAID 0 czyli szybko i sporo na dyskach z dÅ‚uga gwarancja  (a pod jej koniec sprzedać doÅ‚ożyć i  kupić nowe z nowa gwarancjÄ… - te metodÄ™ wÅ‚aÅ›nie BedÄ™ wdrażaÅ‚).  Sam używam takiego NAS`a przy czym mam typowego peceta pracujÄ…cego jako serwer z odpowiednim softem.

Buniek

Data: 2014-11-20 21:13:14
Autor: Irokez
W dniu 2014-11-20 o 15:50, BUNIEK pisze:

Co kupić ciężko stwierdzić, są dyski do serwerów gdzie ich awaryjność jest mniejsza ale kosztują krocie i są z interfejsem SAS (choć kontroler można kupić w dość rozsądnych cenach).

Etam do serwerów.
Właśnie wymieniłem 2 sztuki DELL (a właściwie Seagate ES.2) 250GB, pracujące w RAID-1.
Jeden wysypał się kompletnie przy ponad 2000 badach, drugi miał ponad 200. Przepracowane około 4 lata, włączeń 243.
Czyli gorzej niż zwykłe "cywilne" dyski. A serwerek to duże pudło Dell PowerEdge T310 w klimatyzowanej szafie, więc miały znacznie lepiej niż w domu. Wsadziłem WD Re 500GB bo nic innego ciekawego akurat nie było, ale podejrzewam że podobnie będą na 4 lata, bo po takim okresie 6 z 8 posiadanych 250GB do piachu wysłałem i wsadziłem zwykłe Seagate (akurat komputery bardziej "zwykłe"). Mają się dobrze jak na razie.

--
Irokez

Data: 2014-11-23 23:32:29
Autor: Mark
Dysk 2TB na dane, priorytet to niska awaryjnosc
BUNIEK <mbuniek@interia.pl> w wiadomości
news:m4kv2s$ejl$1usenet.news.interia.pl napisał(a):
Mi ostatnio padł 2 TB Seagate ST2000DM001 poleciały dane z RAID 0 :)
[...]
A mi dzisiaj padły 2 dyski. Jeden to Toshiba 3TB DT01ACA300, dwa dni temu skończyła się gwarancja :(
Drugi zaś to Seagate 4TB ST4000DM00 ten pójdzie do wymiany.
--
Mark
keitaro@pnet.pl

Dysk 2TB na dane, priorytet to niska awaryjnosc