Dysk 2TB na dane, priorytet to niska awaryjnosc

Data: 2014-11-08 11:04:42
Autor: Radosław Sokół
Dysk 2TB na dane, priorytet to niska awaryjnosc
W dniu 06.11.2014 o 12:15, R.e.m.e.K pisze:
Jaki dysk warto dzis kupic, by miec w miare spokojna glowe o dane?

Żaden.

Albo dwa-trzy dyski i postawić macierz plus ewentualnie za-
pasowy magazyn danych na kopie.

Dyski są awaryjne -- po prostu trzeba się do tego przyzwyczaić
i w sytuacjach, gdy dane są istotne, próbować to obejść macie-
rzowaniem i/lub robieniem kopii zapasowych.

Jest jaskios dysk 2TB, ktory warto kupic?

Już w ogóle niewielu zostało producentów HDD niestety.

| RadosÅ‚aw Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |                                        |

Data: 2014-11-08 10:33:12
Autor: januszek
Dysk 2TB na dane, priorytet to niska awaryjnosc
Radosław Sokół napisa?(a):

Dyski są awaryjne -- po prostu trzeba się do tego przyzwyczaić
i w sytuacjach, gdy dane są istotne, próbować to obejść macie-
rzowaniem i/lub robieniem kopii zapasowych.

Pamietając, że macierzowanie zabezpiecza *dostęp* do danych a kopie zapasowa zabezpiecza dane ;)

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2014-11-08 12:11:34
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Sat, 8 Nov 2014 10:33:12 +0000 (UTC), januszek napisał(a):

i/lub robieniem kopii zapasowych.

Pamietając, że macierzowanie zabezpiecza *dostęp* do danych a kopie zapasowa zabezpiecza dane ;)

Ok, a na czym robic kopie w takim razie? :-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2014-11-08 13:19:20
Autor: marek
On 08.11.2014 12:11, R.e.m.e.K wrote:
Ok, a na czym robic kopie w takim razie? :-)

W pliku Truecrypt pociêtym splitterem i umieszczonym w kilku chmurach, tak aby w ¿adnej nie by³a ca³o¶æ.

Marek

Data: 2014-11-08 13:26:45
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Sat, 08 Nov 2014 13:19:20 +0100, marek napisał(a):

Ok, a na czym robic kopie w takim razie? :-)

W pliku Truecrypt pociętym splitterem i umieszczonym w kilku chmurach, tak aby w żadnej nie była całość.

Marek

A do kogo sie modlic, zeby zadna z chmur nie:
- zniknela
- padla
- uszkodzila pliku
- zablokowala konta
- etc. x10
?

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2014-11-08 13:34:19
Autor: marek
On 08.11.2014 13:26, R.e.m.e.K wrote:

[...]

Do nikogo. Napisa³em o kilku chmurach. Dystrybuujesz tak, aby w ¿adnej nie by³a ca³o¶æ i tak aby dane by³y do pobrania z kilku ¼róde³. I sobie z czasem wynajdujesz nowe chmury i ³adujesz te¿ tam.

Data: 2014-11-08 13:48:21
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Sat, 08 Nov 2014 13:34:19 +0100, marek napisał(a):

[...]

Do nikogo. Napisałem o kilku chmurach. Dystrybuujesz tak, aby w żadnej nie była całość i tak aby dane były do pobrania z kilku źródeł. I sobie z czasem wynajdujesz nowe chmury i ładujesz też tam.

Serio to piszesz?
Szkoda mi zycia na takie "rozwiazania". Chetniej i przede wszystkim taniej kupie pewny
nosnik (razy dwa lub trzy) i bede robil kopie automatycznie, bez palowania sie z szukaniem
i ogarnianiem interfejsow dziesiatek pojawiajacych sie i znikajacych chmurek.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2014-11-08 14:46:23
Autor: marek
On 08.11.2014 13:48, R.e.m.e.K wrote:
[...]

No twoja sprawa ogólnie jak masz inne preferencje. Ja nie mam takich obiekcji. Poda³em rozwi±zanie tanie, bezpieczne, dzia³aj±ce i zapewniaj±ce rozproszony backup. Jak dla mnie wystarcza.

Data: 2014-11-08 15:36:40
Autor: R.e.m.e.K
Dysk 2TB na dane, priorytet to niska awaryjnosc
Dnia Sat, 08 Nov 2014 14:46:23 +0100, marek napisał(a):

No twoja sprawa ogólnie jak masz inne preferencje. Ja nie mam takich obiekcji. Podałem rozwiązanie tanie, bezpieczne, działające i zapewniające rozproszony backup. Jak dla mnie wystarcza.

A ile Ty masz tych danych do kopii? Tak z ciekawosci pytam.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2014-11-12 14:21:49
Autor: januszek
Dysk 2TB na dane, priorytet to niska awaryjnosc
R.e.m.e.K napisa?(a):

Ok, a na czym robic kopie w takim razie? :-)

Na czymś innym niż podstawowy magazyn :) 3 x innym w sensie - przypiętym do innego zasilacza, który zasilany jest z innej fazy, zapisującym dane w inny sposób, najlepiej w innej fizycznej lokalizacji ;)

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2014-11-17 17:01:35
Autor: 666
Dysk 2TB na dane, priorytet to niska awaryjnosc
O cholera, to zupełnie jak z rakietami kosmicznymi, tylko Ruscy zostali, jak życ??

-- -- -