Dysk 3,5" do laptopa przez eSATA

Data: 2011-01-22 16:14:24
Autor: Rysio
Dysk 3,5" do laptopa przez eSATA
W dniu 2011-01-22 16:12, Osadnik pisze:
Sprawa może wydawać się trywialna jednak mnie to zastanawia.
Laptopy na ogól mają wyjście eSATa - wszystko ok, tylko jak podłączyć?
Kabelek mam, żadne kłopot ale jak zasilacz taki dysk? Kupić dedykowany
zasilacz?
Niby najlepsze rozwiązanie ale wcale nie tanie więc możne.. zrobić
własny? mam zasilacz 12V, 1A już więc dało by rade ale sam układ jakoś
nie nastraja do tego by to działało...
Załóżmy że obecnie nie podłączam zasilania dedykowanego, zasilacza-
samoróbki tylko poprzez zwykły zasilacz ATX.

Kiedyś robiłem coś takiego w przypadku zwykłego peceta, profilaktycznie
przewodem łączyłem masy - mimo ze potencjał był niemal zerowy miedzy
masami. A jak w przypadku Laptopa? W gniazdu nie ma uziemienia, a sam
laptop ma w końcu zasilanie dwużyłowe...
Wiec co się stanie jeśli podłączę ATX dysk 3,5 i SATA? Na chłopski rozum
nie powinno się nic stać. na Mniej chłopski może zajsc jakies
przpłynięcie ładunków poprzez mase w kablu SATA związane z zasilaczem ATX.

eSATA gupeloku definiuje sposob zasilania, tym samymk przez ten kabelek eSATA masz tez prad.

Data: 2011-01-22 16:44:26
Autor: boxfish
W dniu 2011-01-22 16:14, Rysio pisze:

eSATA gupeloku definiuje sposob zasilania, tym samymk przez ten kabelek
eSATA masz tez prad.

gupeloku, zastanów się zanim znowu głupka z siebie zrobisz (power esata)

Data: 2011-01-22 16:56:11
Autor: Tomasz Jasiński
Dysk 3,5" do laptopa przez eSATA
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 22 Jan 2011 16:44:26 +0100  doszła do mnie wiadomo¶ć  <iheu0s$lp2$1@inews.gazeta.pl>  od boxfish <cicior@gazeta.pl>  :
W dniu 2011-01-22 16:14, Rysio pisze:

eSATA gupeloku definiuje sposob zasilania, tym samymk przez ten kabelek
eSATA masz tez prad.

gupeloku, zastanów się zanim znowu głupka z siebie zrobisz (power esata)

S± już na Allegro kable do zł±cz Power over ESATA(chyba co¶ koło 60 zł
za sztukę).
może udałoby się ocalić naukę miło¶ci bliĽniego. SL.

Data: 2011-01-22 16:44:37
Autor: Tomasz Jasiński
Dysk 3,5" do laptopa przez eSATA
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 22 Jan 2011 16:14:24 +0100  doszła do mnie wiadomo¶ć  <ihes8a$ahs$1@news.onet.pl>  od Rysio <onettodziwka@pot.pl>  :

eSATA gupeloku definiuje sposob zasilania, tym samymk przez ten kabelek eSATA masz tez prad.

Rysiu, dawaj linki.