Dysk ~500GB

Data: 2009-06-08 10:38:21
Autor: Ingarden
Dysk ~500GB
Przymierzam się do zakupu nowego dysku. Zależy mi przede wszystkim na niezawodności/trwałości, w dalszej kolejności na szybkości i niskim poziomie hałasu.

Budżet mam ograniczony i to determinuje moje wybory. Pod uwagę biorę dwa dyski (obok nazwy ceny, za które mogę je kupić u siebie w mieście):

Samsung Spin Point F2EG 500GB 16MB (HD502HI) - 185zł
http://www.ceneo.pl/2166893 (mają błąd w opisie, powinno być 5400 obr/min)

Samsung 640GB 7200rpm SATA2 16MB CACH (HD642JJ) - 249zł
http://www.ceneo.pl/1454322

Jak jest z żywotnością tych dysków? Jest jakaś lepsza alternatywa w podobnej cenie?

I jeszcze jedno pytanie:
Czy nie będzie problemu z współpracą dysku na SATA2 z dyskiem IDE (jako slave chciałbym zostawić mojego starszego SAMSUNGA 200GB)?

--
le

Data: 2009-06-08 02:10:56
Autor: micoud81
Dysk ~500GB
On 8 Cze, 10:38, Ingarden <ekstrakt_US...@o2.pl> wrote:
[...]

Samsungi bym sobie odpuścił - niektórzy już na nie narzekają.
Najlepszym IMO wyborem będzie Western Digital WD5000AAKS
http://www.skapiec.pl/site/cat/8/comp/142880

Data: 2009-06-08 11:43:13
Autor: Ingarden
Dysk ~500GB
Samsungi bym sobie odpuścił - niektórzy już na nie narzekają.

Nie widziałem statystyk zwrotów / sprzedaży, ale podejrzewam, że duża ilości zwrotów wynika z dużej ilości sprzedawanych Samsungów. Spróbuję się podpytać u znajomych jak to wygląda w serwisach. Fora przeglądałem, rzeczywiście wątków o Samsungoproblemach sporo.

Najlepszym IMO wyborem będzie Western Digital WD5000AAKS
http://www.skapiec.pl/site/cat/8/comp/142880

Zastanawiałem się nad nim, ale tak jak pisałem, boję się, że będą problemy ze współpracą z moim starym Spin Pointem.

--
le

Data: 2009-06-10 03:16:51
Autor: Von Donaldo
Dysk ~500GB
Ingarden wrote:

Nie widziałem statystyk zwrotów / sprzedaży, ale podejrzewam, że duża ilości zwrotów wynika z dużej ilości sprzedawanych Samsungów. Spróbuję się podpytać u znajomych jak to wygląda w serwisach.

Nie wiem jak to wygląda w autoryzowanym Samsunga. Natomiast znajomy pracujący w sklepie sieciowym o dużym "przerobie" twierdził że HD642JJ to akurat nieawaryjny i zdecydowanie godny uwagi model (bardzo mało zwrotów). Sam zresztą eksploatuje kilka takowych różnych rewizji (starsze, jeszcze koreańskie oraz nowsze już chińskie). Każdy ma grubo ponad 3k godzin na liczniku i jak na razie (odpukać) wszystko idealnie. Są ciche i bardzo wydajne, wspierają też AAM.

Data: 2009-06-09 00:36:00
Autor: Latet
Dysk ~500GB
Samsungi bym sobie odpuścił - niektórzy już na nie narzekają.

Ja akurat mam obecnie "pod opieką" kilkanascie Samsungów (seria F1, rozmiary od 320 do 1000 GB) i nie narzekam.

Najlepszym IMO wyborem będzie Western Digital WD5000AAKS
http://www.skapiec.pl/site/cat/8/comp/142880

Ale jestem otwarty na wszystkie marki :-) i chętnie sobie teraz kupię jakiegoś WD. Opisy tego WD5000AAKS sa zachecajace. Czy ma ona jakiegos "wiekszego brata" (rzędu 1 TB) o podobnych zaletach?

Dzieki,

latet

Data: 2009-06-09 13:37:14
Autor: tad
Dysk ~500GB
micoud81@gmail.com wrote:

Samsungi bym sobie odpuścił - niektórzy już na nie narzekają.

Ja od 2000 roku kupilem sobie 3 samsungi plus kilka znajomym i z zadnym
nigdy nie bylo najmniejszego problemu. Wszystkie dzialaja do tej pory
bez zarzutu.

--
tad
http://tnij.org/dgv8

Data: 2009-06-10 03:28:24
Autor: Matt
Dysk ~500GB
On 9 Cze, 15:37, "tad" <s...@sdgrt.mk> wrote:
> [...]

Ja od 2000 roku kupilem sobie 3 samsungi plus kilka znajomym i z zadnym
nigdy nie bylo najmniejszego problemu. Wszystkie dzialaja do tej pory

Każdy poleca to, co mu działa - ja akurat od wielu lat kupuje tylko
Seagate'y i nigdy nie miałem z nimi problemów - a opinie o nich
również mieszane.

--
Regards
Matt

Data: 2009-06-10 12:22:24
Autor: tad
Dysk ~500GB
Matt wrote:

Każdy poleca to, co mu działa - ja akurat od wielu lat kupuje tylko
Seagate'y i nigdy nie miałem z nimi problemów - a opinie o nich
również mieszane.

Dokladnie tak jest. Ja z drugiej strony Seagate'ow nie lubie bo kilka
lat temu kumplowi padal jeden za drugim. Okazalo sie w koncu, ze to
byla wina zasilacza, ale mimo wszystko takie nieracjonalne uprzedzenie
pozostalo.

--
tad
http://tnij.org/dgv8

Data: 2009-06-08 10:44:12
Autor: Olek
Dysk ~500GB

http://www.allegro.pl/item647864743_salon_wd_caviar_500gb_16mb_sataii_wd5000aaks_wawa.html

I jeszcze jedno pytanie:
Czy nie będzie problemu z współpracą dysku na SATA2 z dyskiem IDE (jako slave chciałbym zostawić mojego starszego SAMSUNGA 200GB)?

hmmmm masz na płycie złącza SATA i IDE, czy chcesz wpiąć nowy dysk pod starą taśmę? :)

pozdry
Olo

Data: 2009-06-08 11:06:29
Autor: Ingarden
Dysk ~500GB
hmmmm masz na płycie złącza SATA i IDE, czy chcesz wpiąć nowy dysk pod starą taśmę? :)

Ależ wodzu, co wódz!
Pewnie, że mam SATA i IDE.

--
le

Data: 2009-06-08 15:10:06
Autor: Olek
Dysk ~500GB
Ingarden wrote:
hmmmm masz na płycie złącza SATA i IDE, czy chcesz wpiąć nowy dysk pod starą taśmę? :)

Ależ wodzu, co wódz!
Pewnie, że mam SATA i IDE.

powinien chodzić każdy dysk z każdym - to są dwa oddzielne kontrolery/kanały nie wiem czego się obawiasz... Kup tego WD co Ci polecam - Samsung robi dobre kuchenki mikrofalowe...

pozdry
Olo

Data: 2009-06-08 11:13:46
Autor: Ingarden
Dysk ~500GB
Zależy mi przede wszystkim na niezawodności/trwałości
Budżet mam ograniczony i to determinuje moje wybory.

Jeszcze ten dysk biorę pod uwagę:

Samsung 500GB 7200rpm SATA2 16MB (HD502IJ) - 215zł
http://www.ceneo.pl/1414001

Wybieram tylko Samsungi, bo słyszałem ploty, że często strzelają fochy jeśli są podłączane w duecie z dyskami innych producentów. A jednego Samsunga już mam i nawet go lubię.

Na marginesie - da się jakoś rozróżnić wersje 2. i 3. talerzowe?

--
le

Data: 2009-06-08 13:00:03
Autor: maX
Dysk ~500GB

Użytkownik "Ingarden" <ekstrakt_USUN_@o2.pl> napisał w wiadomości news:h0ikcg$t5n$1news.task.gda.pl...

Wybieram tylko Samsungi, bo słyszałem ploty, że często strzelają fochy jeśli są podłączane w duecie z dyskami innych producentów.

Bzdura wymyślona przez lamerów. Używałem kiedyś przez pewien czasu Samsunga 60GB (to z tych ch*jowych Samsungów) i Caviara 80GB. I to na tym samym kanale IDE. Czasem przyłączany był jeszcze trzeci dysk IDE. I nigdy nie miałem żadnych problemów, poczynając od autodetekcji w biosie po normalną pracę pod Windows. Płyty ECS / Asrock, jakby ktoś pytał.

Data: 2009-06-08 13:04:39
Autor: marfi
Dysk ~500GB
Użytkownik "maX" <aver@wywaltointeria.pl> napisał w wiadomości news:h0iqvg$5u4$1atena.e-wro.net...

[...]

  Z pojemności dysków i interfejsu wnioskuję, że to jakieś wspomnienia kustosza a nie realia :)

--
marfi

Data: 2009-06-08 13:18:34
Autor: maX
Dysk ~500GB

Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości news:h0irqb$enp$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Tenże Samsung razem z Seagate'em 500GB SATA-2 działa idealnie. Takoż na low-endowej płycie Asrocka.
Ale jak ktoś jest ciężkim przypadkiem lamera, to nawet 2 takie same dyski nie będą mu chciały razem działać.

Data: 2009-06-08 12:26:21
Autor: Piotr \"Charvel\" Majka
Dysk ~500GB
Ingarden pisze:

Samsung Spin Point F2EG 500GB 16MB (HD502HI) - 185zł
http://www.ceneo.pl/2166893 (mają błąd w opisie, powinno być 5400 obr/min)

Napiszę tak: jeśli cenisz sobie ciszę, a zarazem chcesz mieć wydajność dysku 7200 to weź powyższy dysk. Osobiście nie przepadam za tą firmą, ale po dwóch dniach wysłuchiwania rzępolenia dysku Maxtor/Seagate zamieniłem go na w/w i chyba pierwszy raz jestem odkąd pamiętam zadowolony z produktu tej firmy :). Poniżej screenshot z hdtach'a - brumiący maxtor vs samsung :)

http://img4.imageshack.us/img4/2164/hdtachj.jpg

Data: 2009-06-08 12:56:22
Autor: Ingarden
Dysk ~500GB
[...]

W końcu to EcoGreen. Nie może tak hałasować jak Maxtor, bo straszyłby gołębie.

Poniżej screenshot z hdtach'a -  http://img4.imageshack.us/img4/2164/hdtachj.jpg>

Naoglądałem się już hdtachów dla tego Samsunga. Wygląda w porządku. Wydajność - wystarczy w zupełności. Głośność - podobnie (zresztą moich wiatraków, to nawet mój leciwy Seagate nie potrafi przekrzyczeć). Jedyne czego się boję, to niezawodność/sprawność. Jak mi się zaczerwieni coś w smarcie, to chyba zawału dostanę (trzeba będzie pomyśleć kiedyś o raidzie..)

--
le

Data: 2009-06-08 13:08:11
Autor: maX
Dysk ~500GB

Użytkownik "Ingarden" <ekstrakt_USUN_@o2.pl> napisał w wiadomości news:h0iqdm$c01$1news.task.gda.pl...
Jedyne czego się boję, to niezawodność/sprawność. Jak mi się zaczerwieni coś w smarcie, to chyba zawału dostanę (trzeba będzie pomyśleć kiedyś o raidzie..)

Jeśli ważna jest niezawodność, to albo regularnie backupuj ważne dane, albo kup 2 dyski i zrób w RAID. Z tym że RAID nie zawsze chroni, bo jak przepięcie rozwali jeden dysk, to i drugi, taki sam, raczej  też. Wtedy tylko backup pozostaje. Albo odzyskiwanie danych w firmach się tym zajmujących.

Data: 2009-06-08 14:48:45
Autor: Ingarden
Dysk ~500GB
Z tym że RAID nie zawsze chroni, bo jak przepięcie rozwali jeden dysk, to i drugi, taki sam, raczej  też.

E tam, jak mi przepięcie rozwali dysk, to wymieniam elektronikę i (prawie zawsze) jest dobrze. Gorzej jak mechanicznie coś padnie. Dlatego solidna konstrukcja - dobra rzecz (szczególnie bez raid i codziennych backupów).

--
le

Data: 2009-06-09 07:56:06
Autor: Piotr
Dysk ~500GB
Ingarden pisze:
[...]

Do dupy to to.
Testy fajne, kupiłem dokładnie tego samsunga F1, 640GB.
Po miesiącu-syfy w smart, na szczęście był backupowym dyskiem.
Poszedł do reklamacji.
Dostałem nowy.
Po 2 miesiącach znów syfy w smart, intel cośtam cośtam sata manager raportuje, że błąd na dysku, awaria się zbliża.
Nie polecam.
Inne dyski działają bez problemów, więc nie piszcie, że to temperatura, zasilacz czy bazylion innych powodów. Przyczyny są dwie: albo mam cholernego pecha albo trafiłem na serię do dupy.

pozdrawiam
p.

Data: 2009-06-09 08:08:51
Autor: Latet
Dysk ~500GB
[...]

Całkiem to sprzeczne z moimi doswiadczeniami z dyskami serii F1. Kupiłem ich już kilkanaście i z całej tej puli tylko jeden dysk, po roku pracy, wykazał badsector, zresztą też tylko jeden i dalej się już nie sypie. Pewnie że to o jeden za dużo, ale przypominam, że to 1 przypadek na chyba 17 dysków (wszystkim zaglądam w SMART srednio raz na tydzien).

Natomiast miałem złe doswiadczenia z Samsungami poprzedniej serii (T166).
Z kolei z jeszcze wcześniejszą serią (T133) - bardzo dobre - kilka takich dysków do dziś pracuje u nas bez zarzutów.

Ale kto wie, być może F1 sprzedawane w tym roku, to już nie to samo co F1 rok temu. I tak może być...

A niebawem kupię i potestuje coś z serii F2EG.

latet

Dysk ~500GB