Dysk ~500GB

Data: 2009-06-08 11:13:46
Autor: Ingarden
Dysk ~500GB
Zależy mi przede wszystkim na niezawodności/trwałości
Budżet mam ograniczony i to determinuje moje wybory.

Jeszcze ten dysk biorę pod uwagę:

Samsung 500GB 7200rpm SATA2 16MB (HD502IJ) - 215zł
http://www.ceneo.pl/1414001

Wybieram tylko Samsungi, bo słyszałem ploty, że często strzelają fochy jeśli są podłączane w duecie z dyskami innych producentów. A jednego Samsunga już mam i nawet go lubię.

Na marginesie - da się jakoś rozróżnić wersje 2. i 3. talerzowe?

--
le

Data: 2009-06-08 13:00:03
Autor: maX
Dysk ~500GB

Użytkownik "Ingarden" <ekstrakt_USUN_@o2.pl> napisał w wiadomości news:h0ikcg$t5n$1news.task.gda.pl...

Wybieram tylko Samsungi, bo słyszałem ploty, że często strzelają fochy jeśli są podłączane w duecie z dyskami innych producentów.

Bzdura wymyślona przez lamerów. Używałem kiedyś przez pewien czasu Samsunga 60GB (to z tych ch*jowych Samsungów) i Caviara 80GB. I to na tym samym kanale IDE. Czasem przyłączany był jeszcze trzeci dysk IDE. I nigdy nie miałem żadnych problemów, poczynając od autodetekcji w biosie po normalną pracę pod Windows. Płyty ECS / Asrock, jakby ktoś pytał.

Data: 2009-06-08 13:04:39
Autor: marfi
Dysk ~500GB
Użytkownik "maX" <aver@wywaltointeria.pl> napisał w wiadomości news:h0iqvg$5u4$1atena.e-wro.net...

[...]

  Z pojemności dysków i interfejsu wnioskuję, że to jakieś wspomnienia kustosza a nie realia :)

--
marfi

Data: 2009-06-08 13:18:34
Autor: maX
Dysk ~500GB

Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości news:h0irqb$enp$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Tenże Samsung razem z Seagate'em 500GB SATA-2 działa idealnie. Takoż na low-endowej płycie Asrocka.
Ale jak ktoś jest ciężkim przypadkiem lamera, to nawet 2 takie same dyski nie będą mu chciały razem działać.

Dysk ~500GB