Dysk ~500GB

Data: 2009-06-08 02:10:56
Autor: micoud81
Dysk ~500GB
On 8 Cze, 10:38, Ingarden <ekstrakt_US...@o2.pl> wrote:
Przymierzam się do zakupu nowego dysku. Zależy mi przede wszystkim na
niezawodności/trwałości, w dalszej kolejności na szybkości i niskim
poziomie hałasu.

Budżet mam ograniczony i to determinuje moje wybory. Pod uwagę biorę dwa
dyski (obok nazwy ceny, za które mogę je kupić u siebie w mieście):

Samsung Spin Point F2EG 500GB 16MB (HD502HI) - 185złhttp://www.ceneo.pl/2166893(mają błąd w opisie, powinno być 5400 obr/min)

Samsung 640GB 7200rpm SATA2 16MB CACH (HD642JJ) - 249złhttp://www.ceneo..pl/1454322

Jak jest z żywotnością tych dysków? Jest jakaś lepsza alternatywa w
podobnej cenie?

I jeszcze jedno pytanie:
Czy nie będzie problemu z współpracą dysku na SATA2 z dyskiem IDE (jako
slave chciałbym zostawić mojego starszego SAMSUNGA 200GB)?

--
le

Samsungi bym sobie odpuścił - niektórzy już na nie narzekają.
Najlepszym IMO wyborem będzie Western Digital WD5000AAKS
http://www.skapiec.pl/site/cat/8/comp/142880

Data: 2009-06-08 11:43:13
Autor: Ingarden
Dysk ~500GB
Samsungi bym sobie odpuścił - niektórzy już na nie narzekają.

Nie widziałem statystyk zwrotów / sprzedaży, ale podejrzewam, że duża ilości zwrotów wynika z dużej ilości sprzedawanych Samsungów. Spróbuję się podpytać u znajomych jak to wygląda w serwisach. Fora przeglądałem, rzeczywiście wątków o Samsungoproblemach sporo.

Najlepszym IMO wyborem będzie Western Digital WD5000AAKS
http://www.skapiec.pl/site/cat/8/comp/142880

Zastanawiałem się nad nim, ale tak jak pisałem, boję się, że będą problemy ze współpracą z moim starym Spin Pointem.

--
le

Data: 2009-06-10 03:16:51
Autor: Von Donaldo
Dysk ~500GB
Ingarden wrote:

Nie widziałem statystyk zwrotów / sprzedaży, ale podejrzewam, że duża ilości zwrotów wynika z dużej ilości sprzedawanych Samsungów. Spróbuję się podpytać u znajomych jak to wygląda w serwisach.

Nie wiem jak to wygląda w autoryzowanym Samsunga. Natomiast znajomy pracujący w sklepie sieciowym o dużym "przerobie" twierdził że HD642JJ to akurat nieawaryjny i zdecydowanie godny uwagi model (bardzo mało zwrotów). Sam zresztą eksploatuje kilka takowych różnych rewizji (starsze, jeszcze koreańskie oraz nowsze już chińskie). Każdy ma grubo ponad 3k godzin na liczniku i jak na razie (odpukać) wszystko idealnie. Są ciche i bardzo wydajne, wspierają też AAM.

Data: 2009-06-09 00:36:00
Autor: Latet
Dysk ~500GB
Samsungi bym sobie odpuścił - niektórzy już na nie narzekają.

Ja akurat mam obecnie "pod opieką" kilkanascie Samsungów (seria F1, rozmiary od 320 do 1000 GB) i nie narzekam.

Najlepszym IMO wyborem będzie Western Digital WD5000AAKS
http://www.skapiec.pl/site/cat/8/comp/142880

Ale jestem otwarty na wszystkie marki :-) i chętnie sobie teraz kupię jakiegoś WD. Opisy tego WD5000AAKS sa zachecajace. Czy ma ona jakiegos "wiekszego brata" (rzędu 1 TB) o podobnych zaletach?

Dzieki,

latet

Data: 2009-06-09 13:37:14
Autor: tad
Dysk ~500GB
micoud81@gmail.com wrote:

Samsungi bym sobie odpuścił - niektórzy już na nie narzekają.

Ja od 2000 roku kupilem sobie 3 samsungi plus kilka znajomym i z zadnym
nigdy nie bylo najmniejszego problemu. Wszystkie dzialaja do tej pory
bez zarzutu.

--
tad
http://tnij.org/dgv8

Data: 2009-06-10 03:28:24
Autor: Matt
Dysk ~500GB
On 9 Cze, 15:37, "tad" <s...@sdgrt.mk> wrote:
> [...]

Ja od 2000 roku kupilem sobie 3 samsungi plus kilka znajomym i z zadnym
nigdy nie bylo najmniejszego problemu. Wszystkie dzialaja do tej pory

Każdy poleca to, co mu działa - ja akurat od wielu lat kupuje tylko
Seagate'y i nigdy nie miałem z nimi problemów - a opinie o nich
również mieszane.

--
Regards
Matt

Data: 2009-06-10 12:22:24
Autor: tad
Dysk ~500GB
Matt wrote:

Każdy poleca to, co mu działa - ja akurat od wielu lat kupuje tylko
Seagate'y i nigdy nie miałem z nimi problemów - a opinie o nich
również mieszane.

Dokladnie tak jest. Ja z drugiej strony Seagate'ow nie lubie bo kilka
lat temu kumplowi padal jeden za drugim. Okazalo sie w koncu, ze to
byla wina zasilacza, ale mimo wszystko takie nieracjonalne uprzedzenie
pozostalo.

--
tad
http://tnij.org/dgv8